Уроки 1-2. Подорож до країни мистецтв - раздел Философия, М. MACOJI Теоретико-методичні засади інтегрованого навчання мистецтва Музичне Мистецтво
Зміст: Уявлення Про Світ, Який Ми Бачимо Та...
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про світ, який ми бачимо та чуємо (виявлення і порівняння звуків та візуальних образів у навколишньому світі). Усвідомлення, що мелодія — душа музики (відрізняти їх за характером).
П: Звук. Звуки шумові й музичні. Музика. Мелодія. ХТД: «Що потрібно знати, щоб навчитися співати». Музичне привітання на одному звуці. Б. Савельев «Із чого складається світ». Гра-імпровізація «Подорож до лісу» (добери інтонації, лінії відповідно до характеристики різноманітних образів). СММ: X. В. Глюк, мелодія з опери «Орфей та Евридика»; В. Косенко «Мелодія». СВМ: П. Пікассо «Голуб миру».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст. Сприйняття світу засобами образотворчого мистецтва (у порівнянні з музикою). ОзнайЬмлення з елементами мови образотворчого мистецтва. Особливості графіки. Розвиток графічних навичок, спостережливості.
П: Мистецтво. Крапка, лінія, колір. ХТД:Графічна гра-загадка «Допоможи кошенятам розплутати клубки ниток» (фломастери жовтого, червоного, синього, чорного кольорів).
СВМ: П. Пікассо «Голуб миру».
СММ: В. А. Моцарт, сонати (контрастні фрагменти за вибором учителя). !
Уроки 3-4. У гості до веселки
Музичне мистецтво
Зміст. Уявлення про можливості музики відображати навколишній світ. Визначення висоти звуків (слухання-порівняння і створення-виконання високих і низьких звуків). « Казка про чарів? ну цифру 7» (елементарне уявлення про звукоряд та ноти).
П: Висота звука. Звук і нота.
ХТД: Музичні привітання на двох звуках (ЗО-ВІ). Б. Савельев «Із чого складається світ» (розвиток навичок кантиленного співу). Ю. Рожавська «Сонечко». Гра-імпровізація на високі та низькі звуки.
СММ: С. Прокоф'єв «Дощ і веселка». М. Степаненко «Веселка».
СВМ: К. Сомов «Краєвид із веселкою».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст. Виражальні можливості графіки. Види та напрямки ліній. Порівняння елементів різних мистецтв: крапка — нота, лінія — мелодія. Опанування навичками зображення ліній, різних за характером (хвилясті, плавні, дугоподібні, «пружинка», «в'юн», «змійка», «сонечко» та ін.).
П: Крапка. Кольори веселки. Кольорова лінія.
ХТД: Створення композиції «Сонце, що грається у піжмурки з веселкою і хмаринками» (різнокольорові фломастери).
СВМ: І. Нісський «Веселка»; Ю. Кугач «Дощ пройшов»; К. Сомов «Краєвид з веселкою»; В. Кандинський «Музична увертюра».
СММ: С. Прокоф'єв «Дощ і веселка».
Уроки 5-6. Лісові голоси
Музичне мистецтво
Зміст: Розвиток уявлення про можливості музики створювати виразні образи, уміння уважно слухати музику, інтерпретувати зміст. Уявлення про тривалість звука. Визначення на слух і ознайомлення з графічним записом довгих і коротких звуків.
П: Довгі і короткі звуки (тривалість звука).
ХТД: Українська народна пісня «Диби, диби», Ю. Рожавська .«Сонечко». (ЗО-ВІ) Розуміння елементів диригентських жестів. Музично-рйтмічні ігри (за вибором учителя). Графічне зображення ритму (звуки довгі й короткі),
СММ: « Музичні загадки »(порівняння музичних характеристик лісових мешканців за характером мелодії): В. Подвала «Дятел», «Білка», «їжачок»; В. Ребіков «Ведмідь»; В. Сокальський «Пташка».
СВМ: В. Ватагін «Зображення тварин», «Записки анімаліста».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Відтворення простих за формою предметів. Виражальні можливості ліній. Зображення ліній, різних за характером («колючі», штрих, пунктир, «зиґзаґ» та ін.).
П: Виразність лінії. Довгі, короткі лінії.
ХТД: Відворення на папері характерних музичних образів лісових мешканців (за вибором учня): «їжачок, що сховався від дощу»; «Білка-пустунка»; «Клишоноге ведмежа», «Голосиста пташка», «Невтомний дятел» та ін. (кольорові олівці).
СВМ: Т. Мавріна «Казкові звірі»; М. Приймаченко «Ялинкові квіти»; «Котячий цар».
СММ: М. Степаненко «Білочка»; Д. Кабалевський «їжачок»; В. Ребіков «Ведмідь»; В. Подвала «Дятел».
Уроки 7-8. «Жужужу... я вам казку розкажу»
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про можливості музики відтворювати різнохарактерні образи, розвиток уміння висловлювати власне ставлення до музики. Уявлення про динаміку в музиці. Розрізнення на слух та виконання інтонацій, музичних фраз і творів з різною динамікою.
П: Динаміка (гучні і тихі звуки). Форте і піано.
ХТД: Поспівка «Тихо — голосно» (з елементами пластичного інтонування); Ю. Мйхайленко «Біля калинбньки»; І. Білик «Жук». Музично-дидактичні ігри «Луна» (ку-ку, дін-дон), «Потяг» (зміна гучності: наближається — віддаляється).
СММ: М, Римський-Корсаков « Політ джмеля»; А; Штогаренко «Метелик», О. Лассо « Луна». Сприйняття крапки, плями, лінії як основних засобів творення форми.
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Виражальні можливості ліній різної товщини. Цілісність форми. Розвиток уяви, фантазії.
П: Пляма. Лінія різної товщини.
ХТД: Втілення аудіовізуальних асоціацій у композиціях на тему « У світі комах» (за вибором учня): «Політ джмеля »; «Метелик-танцюрист»; «Мурахи-трудівники» (чорна гелієва ручка).
СВМ: Г. Нарбут, ілюстрації до казок «Війна грибів», «Теремок», «Соловейко»; В. Курдов, ілюстрації до «Ріккі-Тіккі-Таві» Р. Кіплінга; М. Прйййаченко «Чорний звір».
СММ: М. Римський-Корсаков «Політ джмеля»; В. Косенко «За метеликом»;
Уроки 9-10. Тече річка невеличка
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про те, як музика відображає світ природи. Уявлення про тембр, вокальне та інструментальне виконання музи ки. Визначення характеру музики, тембру. Графічне відтворення музики (характеру мелодичних ліній).
П: Характер мелодії. Тембр. Голос та музичні інструменти.
ХТД: Українська народна пісня «Я маленький пастушок»; Ю. Михайленко «Біля калиноньки» (робота над фразуванням, npaвильним диханням). Імпровізація звуків голосом та на музичних інструментах, порівняння тембрів (дитячий, народи* інструменти, фортепіано, баян тощо).
СММ: Я. Барнич «Коник»; В. Косенко «Пасторальна» (арфа); М. Лисенко «Пливе човен» (хор).
СВМ: Н. Білокінь «Калина».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Формування цілісного сприйняття форми предметів. Доціль не використання різних видів ліній. Дотримання взаємороз ташування предметів на аркуші.
П: Характер ліній. Форма предмета.
ХТД: Створення композицій «Пливе човен», «Овечка біля струмка», «Калина восени» за мотивами музичних творів (різнокольорові кулькові ручки).
СВМ: І. Левітан «Свіжий вітер», І. Айвазовський «Чорне море» Рембрандт «Три дерева»; І. Шишкін «Місточок»; Н. Білокінь «Калина».
СММ: М. Лисенко «Пливе човен»; В. Косенко «Пасторальна» (арфа);
Уроки 11-12. Чарівний ляльковий світ
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про те, як музика характеризує різні настрої, розвиток уміння аналізу-інтерпретації музичних образів. Визначення елементів музичної мови (висота, тривалість, динамік тембр).
П: Пісня. П'еса.
ХТД: Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу» (спів Поспівка «Я крокую вгору, я крокую вниз» (з пластичним інтонуванням); (30,ВІ). Гра «Музичні діалоги» (імпровізація інтонацій «запитання» — «відповідь» тощо).
СММ: П. Чайковський «Нова лялька», «Хвороба ляльки»; Л. Колдуб «Лялькаспіває»; Д. Кабалевський «Клоуни».
СВМ: 3. Серебрякова «Катя з ляльками», П. Сезан «П'єро та Арлекін».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Використання виражальних властивостей силуету. Ознайомлення із симетрією як засобом гармонізації форми. Створення художнього образу, передача настрою.
Я: Силует. Симетрія.
ХТД: Створення Композицій (за вибором учня) «Клоун-жонглер», «Нова лялька» (кольорові маркери різної товщини і форми).
СВМ: П. Сезан «П'єро та Арлекін»; 3. Серебрякова «П'єро»; М. До- бужинський «Лялька».
СММ: Д. Кабалевський «Клоуни»; П. Чайковський «Нова лялька».
Уроки 13-14. Осінні настрої
Музичне мистецтво
Зміст: Ознайомлення з прийомами передачі музично-поетичного образу (жести, рухи) при виконанні народної пісні.
П: Узагальнення понять теми (елементи музичної мови).
ХТД: Поспівка «Старий бобре». М. Красєв «Падає листя» (спів із пластичним інтонуванням); «Ходить гарбуз по городу» (інсценізація).
СММ: О. Гречанінов «Осінь до нас прийшла».
СВМ: С. Шишко «Пізня осінь».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Передача кольором та лінією руху в просторі. Ознайомлення з асиметричним зображенням. Доцільне розташування зображення на аркуші паперу.
П: Характер руху. Асиметрія.
ХТД: Створення композиції (за вибором учня) «Хитрий грибочок сховався під листочок», «Замріяний листочок» (кольорові олівці)
СВМ: М. Кримов «Вітряний день»; С. Шишко «Пізня осінь»; І. Остроухов «Золота осінь».
СММ: А. Вівальді «Пори року» (фрагменти за вибором учителя).
Уроки 15-16. До країни Мультляндії
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про кіномистецтво, ознайомлення з особливостями жанру мультфільму. Порівняння музично-поетичних та анімаційних образів.
П: Кіномистецтво, мультфільм.
ХТД: Виконання пісні (за вибором учнів). Гра: «Визнач настрій і характер музики» (за мелодіями творів, що вивчалися).
СКМ: Перегляд м/ф «Ходить гарбуз по городу» (порівняння образних мов різних видів мистецтва). Підведення підсумків вивчення теми.
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Опанування навичками порівняльного аналізу та передачі форм і розмірів предметів. Елементарні пропорції, силует.
П: Композиція. Пропорції. Узагальнення понять.
ХТД: Виконання малюнків (портретів персонажів пісні) за образами музичних та анімаційних творів «Ходить гарбуз по городу» (кольорові олівці).
СВМ: І. Хруцький «Натюрморт»; О. Шовкуненко «Натюрморт з овочами». Підведення підсумків вивчення теми.
Все темы данного раздела:
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ МИСТЕЦТВА
Вступ..................................................................... .. .4
Передумови і сутність інтеграції в шкільній мистецькій
освіті ....................................
ПЕРЕДУМОВИ І СУТНІСТЬ ІНТЕГРАЦІЇ В ШКІЛЬНІЙ МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ
Глобальні процеси сучасного цивілізаційного розвитку визначають необхідність становлення нової парадигми освіти. Одним із можливих проголошується тип інтегративної освіти. У широкому філософсько-
Філософські (загальнонаукові) передумови
Ядром філософських засад інтеграції є діалектика — метод пізнання світу на основі найзагальніших законів розвитку, який, за виразом О. Лосева, здатний «вхопити» живу дійсність у цілому.
Ці
Мистецько-культурологічні передумови
За своєю природою культура є певною цілісністю, в якій компоненти існують у внутрішніх взаємозалежностях, що відбивається в понятті «культурний паттерн». Інтеграція в культурі виявляє процесуальн
Психологічні передумови.
Об'єднуючі процеси в освіті визначаються насамперед інтегральною сутністю самої людини,, її психіки, свідомості, ментальності (В. Ананьев, I. Бex, JL Виготський, О. Леонтьев, В. Мерлін, С. Рубіншт
Дидактичні передумови
Інтенсивний розвиток наук призводить до їх надмірної диференціації, дроблення. Негативним наслідком цієї тенденції є задана спеціалізована підготовка фахівців у різних галузях. Відомий німецький
Художньо-педагогічні передумови
На інтегративному підході до художнього виховання дітей засновані відомі зарубіжні педагогічні системи Е. Жак-Далькроза, К. Орфа, Р. Штайнера; практичні експерименти в цій галузі здійснювали Б. Я
Предметно-інтегративний підхід до мистецької освіти
З метою висвітлення авторської позиції щодо системи початкової мистецької освіти коротко розглянемо її базові категорії.
Загальна мистецька освіта — це підсистема шкільної
Функції і принципи загальної мистецької освіти
У сучасних наукових дослідженнях співіснують різні інтерпретації питання ієрархії функцій мистецтва, їх загальної кількості та пріоритетності щодо освітнього процесу. Узагальнюючи
Meта і завдання
Гуманізація освіти зумовлює необхідність перегляду підходів до трактування цілей освіти — її «пускового стимулу». Традиційно мета мистецької освіти та естетичного виховання визнача
Базові компетентності
У сучасній педагогічній науці поняття «компетентність» трактується як готовність до виконання певної діяльності, спроможність використовувати набуті знання, уміння, навички в житті
Мистецький тезаурус як фактор інтеграції
Через всю програму «Мистецтво» для 1—4-х класів проходить ідея засвоєння учнями специфіки різних художніх мов. З цією метою на уроках постійно використовується різнобарвна палітра с
ЗАГАЛЬНІ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ МИСТЕЦТВА В КОНТЕКСТІ ХУДОЖНЬОЇ ДИДАКТИКИ
Процес підготовки вчителя до уроку є вирішальним для вироблення оптимального здійснення навчально-виховного процесу. У підготовці вчителя до уроку виокремлюють два етапи — попередній і безпосере
Технологія проективного моделювання уроків
Проект (від латин, projectus — кинутий уперед) — план, попередній задум, який має бути доведений до практичної реалізації. Він може бути у вигляді пакету матеріалів або моделі.
Типи, жанри і структура уроків
У дидактиці існують різноманітні класифікації уроків (Ю. Бабанський, Г. Кирилова, І. Лернер, М. Махмутов, В. Онищук, О. Савченко та ін.), проте єдиної та універсальної класифікацій
Художньо-педагогічна драматургія
Як конкретно інтегрувати змістовні компоненти курсу «Мистецтво» , планувати етапи навчально-виховного процесу, поєднувати різні види художньої діяльності учнів, вибудовувати загал
Єдність видів діяльності учнів на уроках мистецтва
Урок — основна форма організації навчання мистецтва в школі. Його якісна своєрідність залежить від цілей, характеру спілкування і взаємодії педагога з учнями, методів навчання і вих
Інтегрування синтетичних мистецтв у домінантні
Елементи хореографії (пластичне інтонування) та театру (найчастіше — інсценізації пісень) є поширеними методами й прийомами вчителів на уроках музики в початковій школі. Безумовно
Сутність педагогічної технології
Одним із шляхів реформування сучасної середньої освіти загалом і мистецької освіти зокрема є використання нових педагогічних технологій, спрямованих не тільки на засвоєння учнями з
Інтегративні художньо-педагогічні технології
Інтегрування в сучасній освіті трактується не лише як дієвий засіб структурування змісту і систематизації навчального матеріалу в органічних зв'язках, а і як інноваційна педагогічн
Інтегративні художньо-педагогічні технології
Інтегрування в сучасній освіті трактується не лише як дієвий засіб структурування змісту і систематизації навчального матеріалу в органічних зв'язках, а і як інноваційна педагогічн
А. Художньо-мовна інтеграція.
Приклад 1. Тема «Герої стародавніх міфів» розкриває музичні поняття «мажор» і «мінор», які зіставляються з поняттям «колорит» в образотворчому мистецтві (два контрастні пейзажі С
Б. Жанрова інтеграція.
Приклад 1. Тема «Портретна галерея» має на меті навчити учнів елементарних зіставлень персонажів жанру «портрет»:
• у живопису (П. Пікассо «Арлекін», А. Ватто «Жиль»),
Проблемно-евристичні художньо-педагогічні технології
Евристика як наука про відкриття нового, знаходження істин зародилась у Стародавній Греції, а прообраз евристичного навчання можна побачити в започаткованому Сократом методі запитан
Педагогічний малюнок
Для набуття учнями вмінь і навичок образотворення і формотворення методисти рекомендують використовувати педагогічний малюнок. Він виконується з конкретною методичною метою — продемонструвати ет
Дві принцеси з Королівства Барв
(Музичний супровід: три музичні фрагменти у виконанні фортепіано, віолончелі, оркестру.)
Акварель — найпоетичніша принцеса з Королівства Барв. Із аквареллю можна порівняти музику, яка зач
Казка принцеси музичного ладу
(Варіант з елементами театралізації: вирізані з кольорового паперу герої — принцеси Лад і Тоніка, принци Мажор і Мінор, Слуги — Дієз, Бемоль і Бекар; вони розміщуються на малюнку драбинки з кольо
День народження Жовтої фарби
У лісі, вічнозеленому і запашному, жила Жовта фарба. За характером вона була радісна, бадьора, весела, ніжна. З усіма іншими вона дружила. Одного ранку, коли наступив її день народження, Жовта фар
Інтерактивні художньо-педагогічні технології
Для загальної мистецької освіти застосовування інтерактивних технологій є мало дослідженим аспектом інноваційної діяльності вчителя.
Інтерактивний (від англ. interaction —
Реакція вчителя на коментарі учнів
Важливо правильно реагувати на відповіді дітей: підтримувати їх усі виключно позитивно. Головне правило ведення дискусії — взагалі не оцінювати відповіді дітей як «правильні» чи «неправильні» (уче
Добір творів для сприйняття
Ураховуючи властиві початківцю природні здатності сприйняття, твори мистецтва спеціально добираються і вибудовуються в послідовні ряди за принципом поступового ускладнення, розширення сфери інтер
Метод проектів
Інтерактивні художньо-педагогічні технології передбачають різні форми організації взаємодії учнів у навчальній діяльності: роботу в парах, трійках, малих і великих групах. Групова діяльність здійс
Ігрові художньо-педагогічні технології
Мистецтво і гра... Що в них є спільного? Адже не випадково акторське або музичне виконавство називають грою. Проблемою спорідненості, зближення мистецтва і гри філософи почали ціка
Іграшки, що звучать
У багатьох народів світу існують іграшки, що звучать. Такі музичні іграшки є прикладом поєднання засобів виразності різних видів мистецтва — скульптури, декоративно-прикладного мистецтва, інструм
Сугестивні та терапевтичні художньо-педагогічні технології
Художник Поль Гоген вважав, що в живопису, як і в музиці, слід шукати не опис, а навіювання, що заворожує. Митець цими словами передав ідею, яка стала ключовою для розвитку сугестивних технологій
Естетотерапевтичні засоби
Нові гуманістичні критерії моніторингу якості шкільної освіти та реалізація її оздоровчої функції зумовлюють необхідність зосереджувати увагу вчителя на можливостях естетотерапії. Це малодосліджен
Технології оцінювання результатів мистецької освіти
Для оцінювання досягнень учнів у мистецькій галузі характерна багатофункціональність, єдність діагностичної, коригуючої, стимулюючо-мотиваційної, навчальної, виховної, розвивальної,
Види й технології оцінювання
Попереднє оцінювання має на меті діагностику рівнів художнього розвитку, з'ясування індивідуальних особливостей учнів.
Поточний контроль та оцінювання доцільно застосовувати
Початковий рівень навчальних досягнень
• 1 бал. Критерії оцінювання: учень розуміє лише деяку незначну частину тематичного матеріалу; користується дуже обмеженим понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво (окр
Середній рівень навчальних досягнень
4 бали. Критерії оцінювання: учень розуміє та усвідомлює значну частину тематичного матеріалу (близько половини); демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі аналізу-інтерпретац
Високий рівень навчальних досягнень
10 балів. Критерії оцінювання: учень глибоко розуміє та усвідомлює тематичний матеріал; під час аналізу-інтерпретації художніх творів робить висновки, висловлює власне естетичне ставлення, користу
Тема II. Мистецтво — чарівне вікно у світ
Уроки 17-18. Яскраве коло
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про красу світу в музичних і танцювальних образах. Ознайомлення із жанром танцю, порівняння з п
Тема III. Загадки художніх мов
Уроки 31-32. Зустріч із театром
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про види театрального мистецтва (драматичний, музичний, ляльковий театр).
П: Те
Тема IV. Як митці створюють красу
Уроки 53-54. Народні майстри та митці-професіонали
Музичне мистецтво
Зміст: Бесіда: композитор — виконавець — слухач. Формування уявлень про народну музик
Тема І. Пори року і народні свята
Уроки 1-2. Осінні ритми
Музичне мистецтво
Зміст: Бесіда про прикмети осені. Уявлення про відображення осені в мистецтві. Сприйняття та інтерпретація творів
Тема II. Мистецтво і рукотворний світ
Уроки 17-18. Музичний натюрморт
Музичне мистецтво
Зміст: Знайомство з інструментами симфонічного оркестру; Аналіз (усна характеристика) тембрів звучання рі
Тема III. Бринить природи мова кольорова
Уроки 33-34. Карнавал тварин
Музичне мистецтво
Зміст: Ознайомлення з поняттям «інтонація». Визначення спільного в розмовній і музичній мові. Формування уяв
Тема IV. Образи рідної землі
Уроки 55-56. Українська рапсодія
Музичне мистецтво
Зміст: Виховна бесіда про рідну землю, Батьківщину. Виховання патріотизму, любові до рідної землі.
Тема І. Мистецькі мандри казкових персонажів
Уроки 1-2. Лясолька і Барвик у Країні Мистецтв
Музичне мистецтво
П: Камертон.
СММ: П. Чайковський, балет «Спляча красуня» (фрагмент).
ХТД
Тема II. Легендарні герої в мистецтві
Уроки 17-18. Герої стародавніх міфів
Музичне мистецтво
П: Лад (мажор, мінор), гама, ліра. (Дієз, бемоль, бекар)
СММ: X. В. Глюк «Мелодія», арія Ор
Тема ІІІ. Комічні та фантастичні образи
Уроки 33-34. Мрії збуваються
Музичне мистецтво
П: Колядки , щедрівки, вертеп (повторення). ТГ: Українська народна пісня-гра «Го-го-го, коза» (інсценізація)
Тема IV. Краса людської духовності
Уроки 55-56. Дружба і братство — найкраще багатство
Музичне мистецтво
СММ: В. Сокальський «Дівчина-сиротинка», С. Прокоф'єв «Джульєтта-дівчинка» (порівнянн
Тема І. Мій мальовничий світанковий край
Формування уявлень про різновиди декоративно-прикладного мистецтва та жанри українського музичного фольклору; про регіональні особливості українського народного мистецтва. Ознайомлення з соціокульт
Уроки 7-8
Музичне мистецтво
Зміст: Виявлення особливостей у мелодиці, ритмах, колоритах різних регіонів України.
П: Коломийка, гопак, козачок.
ХТД: Зеленее жито, зелене.
Уроки 15-16
Музичне мистецтво
Зміст: Узагальнення знань про різновиди українського музичного фольклору. На основі вивченого матеріалу створення власних музичних композицій.
ХТД: Пісні
Особливості дитячого голосу
Щоб розвивати і виховувати дитячі голоси, учителю необхідно знати співацькі можливості школярів. Так, у шестирічної дитини вони не дуже великі. Це обумовлено тим, що її співацький апарат ще не сфо
Методи розучування пісні на уроці
Головна вимога щодо співацького репертуару — висока художність, доступність для виконання учнями. Засвоєння співацького репертуару в класі має бути ретельно продуманим учителем.
Для розу
Вокально-хорові навички
Співоча постава. Розправлені, ледь відведені назад плечі, вільно опущені вниз або на коліна руки, без напруження голова.
Дихання. Загальновідомо, що співа
Вокально-хорові вправи
Значне місце в системі хорового навчання посідають вокально-хорові вправи. їх мета — формування співацьких навичок, розвиток дитячого голосу. Вокально-хорові вправи можна розділити на дві основн
Деякі прийоми диференційованого навчання співу
На уроках музичного мистецтва вчитель постійно вирішує два взаємопов'язані завдання: виховувати колектив класу як хор, висуваючи йому єдині художні та технічні вимоги, а також допомагає кожному у
Новости и инфо для студентов