Тема IV. Образи рідної землі - раздел Философия, М. MACOJI Теоретико-методичні засади інтегрованого навчання мистецтва Уроки 55-56. Українська Рапсодія
Музичне Мистецт...
Уроки 55-56. Українська рапсодія
Музичне мистецтво
Зміст: Виховна бесіда про рідну землю, Батьківщину. Виховання патріотизму, любові до рідної землі.
П: Патріотична пісня.
ХТД: Л. Давидова «Наша рідна Україна».
СММ: М. Вербицький «Гімн України»; Крижанівський «Реве та стог* не Дніпр широкий» — визначення елементів музичної мови (у тому числі — інтонацій).
СВМ: М. Тропінін «Українець», «Пряля».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Ознайомлення з українським національним костюмом. Узгодженість декору з основною формою та деталями.
П: Український костюм.
ХТД: Виконання замальовок українського національного костюма.
СВМ: М. Тропінін «Українець», «Пряля», «Дівчина з Поділля»; О. Мурашко «Селянська родина»
СММ: JI. Давидова «Наша рідна Україна».
Уроки 57-58. Українська рапсодія (продовження)
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про різноманітні образи України. Розрізнення звучання різних тембрів. Удосконалення вмінь у створенні відповідних музичних образів під час вокально-хорової роботи.
П: Інтонаційна виразність.
ХТД: Українська народна пісня «Ой заграйте, дударики». JI. Давидова «Наша рідна Україна».
СММ: П. Майборода «Українська рапсодія», «Веселі мелодії» (дримба), «Гуцульські наспіви» (сопілка), «Віночок українських народних пісень» (цимбали).
СВМ: М.Тропінін «Поділля»; В. Монастирський «Верховинка».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Поняття про рослинний та геометричний орнаменти в українському костюмі, засоби їх виразності та прийоми виконання.
П: Вишивка, рослинний та геометричний орнамент.
ХТД: Створення ритмічної орнаментальної композиції за мотивами народних вишиванок.
СВМ: І. Труш.«Гуцулка з дитиною»; Ф. Кричевський «Наречена»' В. Маковський «Українка».
Уроки 59-60. Українська рапсодія (продовження)
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про мистецьке розмаїття України. Виховання любові, трепетного ставлення до рідної землі, українського мистецтва, Закріплення знань про інтонаційну виразність.
П: Патріотична пісня (повторення).
ХТД: В. Верменич «Калинова пісня»; «Ой заграйте, дударики». танцювальні рухи, музичний супровід.
СММ: Патріотичні пісні у виконанні сучасних артистів (О. Білозір «Україночка»., Н. Яремчук «Родина», Т. Повалій «Україно, моя любов»).
СВМ: О. Мурашко «Селянська родина»; А. Коцка «Гуцулка».
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Виховання поваги до українського декоративного мистецтва та його традицій. Розвиток навичок ліплення. Опанування способами збагачення форми декором. Формування творчої уяви, фантазії.
П: Прикраси, рельєф,
ХТД: Виготовлення об'ємних зображень елементів національного костюма — прикрас.
СВМ: С. Шабатура «Наталка»; А. Коцка «Гуцулка»; М. Носенко «Українець».
Уроки 61-62. Українська рапсодія (продовження)
Музичне мистецтво
Зміст: Бесіда про святкування Великодня, обряди, пов'язані з цим святом. Писанкарство, символіка писанок.
П: Великодні пісні.
ХТД: Великодні пісні. Начерки писанок (з використанням символіки). В. Верменич «Калинова пісня».
СММ: Великодні пісні.
СВМ: Фотоілюстрації із зображенням писанок, символіки писанкарства.
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Виховання поваги до української національної символіки. Поняття необхідності взаємозв'язку частин у єдине ціле. Ознайомлення з виражальними можливостями силуетної форми та гармонійне поєднання кольорів.
П: Віночок, різнокольорові стрічки.
ХТД: Створення колективної витинанкової композиції «Український віночок» (кольоровий папір, аплікації).
СВМ: К. Трутовський «Вдягають вінок»; Г. Собачко «Український віночок»; В. Монастирський «Верховинка».
СММ: «Віночок українських народних мелодій».
Урок 32. «Подарунок ветерану»
Музичне мистецтво
Зміст: Бесіда про День Перемоги. Виховання поваги до подвигу солдатів :— захисників Вітчизни; виховання почуття патріотизму.
П: Патріотичні пісні (повторення).
ХТД: Н. Фаттах «В роки слави грозової» (пульс, ритм).
СММ: Слухання оповідань, пісень часів Великої Вітчизняної вій ни.
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Виховання поваги до подвигу солдатів — захисників Вітчизни; виховання почуття патріотизму. Формування уваги, спостережливості для виявлення головного, характерного в об'єкті. Розширення навичок роботи графічними матеріалами.
П: Начерки.
ХТД: Виконання начерків на патріотичну тематику.
СКМ: Перегляд м/ф.
СВМ: Фотоілюстрації та ілюстрації на військово-патріотичну тематику.
СММ: Пісні часів Великої Вітчизняної війни.
Уроки 65-66.Гей на Івана, гей на Купала
Музичне мистецтво
Зміст: Зелені та купальські свята* Обряди, легенди, казки, пов'язані з ними. Сприйняття краси народних обрядів засобами мультфільму.
П: Купальські пісні.
ХТД: Купальські пісні (на вибір), пластична, інструментальна імпровізація.
СММ: Українська народна пісня «Гей на Івана, гей на Купала» обробкам. Леонтовйча. «Купала на Йвана» (обробка Ф. Захаржевського), К. Данькевич «Танець русалок» з балету «Лілея».
СВМ: М/ф «Квітка папороті» (А. Грачова)
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Утілення власного творчого задуму в рекламній композиції. Усне коментування композиції та назва її. Розвиток навичок вирізування розеткових витинанок. Використання в роботі симетричних та асиметричних витин&нок.
П: Реклама.
ХТД: Виконання візуального ряду до композиції «Реклама магазину квітів» з використанням розеткових витинанок.
СВМ: Фотоілюстрації із зображенням квітів. М. Приймаченко «Маки», «Білі шавлії», «Соняшник життя», «Хатні зорьки», «Квіти».
СММ: А. Вахнянин, хорова обробка української народної пісні «Гей на Івана, гей на Купала».
Уроки 67-68. Гей на Івана, гей на Купала (продовження)
Музичне мистецтво
Зміст: Узагальнення знань учнів про українські традиції, народні святкування. Усвідомлення того, що Україна — невичерпне джерело мудрості, таланту й творчості. П: Узагальнення понять року. ХТД: Пісні (на вибір учнів), музичний та ритмічний супровід. СММ: А. Вахнянин «Хорова обробка».
СКМ: Д/ф «Місяцелік» (дитяча пізнавальна програма «Джерельце») — на вибір учителя.
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Сприйняття образів рідної землі в пейзажних композиціях. Формування гармонії кольорових співвідношень засобами живопису.
П: Пейзаж (повторення поняття).
ХТД: Створення графічної або живописної весняної композиції «Квітуче дерево» (матеріал за вибором учнів).
СВМ: О. Шовкуненко «Повінь. Конча-Заспа»; Т. Яблонська «Квітуче дерево», «Стара груша»; В. Ван-Гог «Персикове дерево»; В. Непийпиво «Квітучий сад», «Весняний цвіт».
СММ: Ф. Ліст «Гомін лісу»; М. Чюрльоніс « Ліс». Завдання: порівняти музичні та живописні образи.
Урок 69. «Мистецький вернісаж»
Музичне мистецтво
Зміст: Узагальнення понять року. Урок-концерт.
Візуальне (образотворче) мистецтво
Зміст: Узагальнення понять року. ХТД: Виставка робіт «Наш дитячий мистецький вернісаж».
М... Рекомендовано до використання в загальноосвітніх навчальних закладах за... Протокол від червня року...
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ:
Тема IV. Образи рідної землі
Что будем делать с полученным материалом:
Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ МИСТЕЦТВА
Вступ..................................................................... .. .4
Передумови і сутність інтеграції в шкільній мистецькій
освіті ....................................
ПЕРЕДУМОВИ І СУТНІСТЬ ІНТЕГРАЦІЇ В ШКІЛЬНІЙ МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ
Глобальні процеси сучасного цивілізаційного розвитку визначають необхідність становлення нової парадигми освіти. Одним із можливих проголошується тип інтегративної освіти. У широкому філософсько-
Філософські (загальнонаукові) передумови
Ядром філософських засад інтеграції є діалектика — метод пізнання світу на основі найзагальніших законів розвитку, який, за виразом О. Лосева, здатний «вхопити» живу дійсність у цілому.
Ці
Мистецько-культурологічні передумови
За своєю природою культура є певною цілісністю, в якій компоненти існують у внутрішніх взаємозалежностях, що відбивається в понятті «культурний паттерн». Інтеграція в культурі виявляє процесуальн
Психологічні передумови.
Об'єднуючі процеси в освіті визначаються насамперед інтегральною сутністю самої людини,, її психіки, свідомості, ментальності (В. Ананьев, I. Бex, JL Виготський, О. Леонтьев, В. Мерлін, С. Рубіншт
Дидактичні передумови
Інтенсивний розвиток наук призводить до їх надмірної диференціації, дроблення. Негативним наслідком цієї тенденції є задана спеціалізована підготовка фахівців у різних галузях. Відомий німецький
Художньо-педагогічні передумови
На інтегративному підході до художнього виховання дітей засновані відомі зарубіжні педагогічні системи Е. Жак-Далькроза, К. Орфа, Р. Штайнера; практичні експерименти в цій галузі здійснювали Б. Я
Предметно-інтегративний підхід до мистецької освіти
З метою висвітлення авторської позиції щодо системи початкової мистецької освіти коротко розглянемо її базові категорії.
Загальна мистецька освіта — це підсистема шкільної
Функції і принципи загальної мистецької освіти
У сучасних наукових дослідженнях співіснують різні інтерпретації питання ієрархії функцій мистецтва, їх загальної кількості та пріоритетності щодо освітнього процесу. Узагальнюючи
Meта і завдання
Гуманізація освіти зумовлює необхідність перегляду підходів до трактування цілей освіти — її «пускового стимулу». Традиційно мета мистецької освіти та естетичного виховання визнача
Базові компетентності
У сучасній педагогічній науці поняття «компетентність» трактується як готовність до виконання певної діяльності, спроможність використовувати набуті знання, уміння, навички в житті
Мистецький тезаурус як фактор інтеграції
Через всю програму «Мистецтво» для 1—4-х класів проходить ідея засвоєння учнями специфіки різних художніх мов. З цією метою на уроках постійно використовується різнобарвна палітра с
Технологія проективного моделювання уроків
Проект (від латин, projectus — кинутий уперед) — план, попередній задум, який має бути доведений до практичної реалізації. Він може бути у вигляді пакету матеріалів або моделі.
Типи, жанри і структура уроків
У дидактиці існують різноманітні класифікації уроків (Ю. Бабанський, Г. Кирилова, І. Лернер, М. Махмутов, В. Онищук, О. Савченко та ін.), проте єдиної та універсальної класифікацій
Художньо-педагогічна драматургія
Як конкретно інтегрувати змістовні компоненти курсу «Мистецтво» , планувати етапи навчально-виховного процесу, поєднувати різні види художньої діяльності учнів, вибудовувати загал
Єдність видів діяльності учнів на уроках мистецтва
Урок — основна форма організації навчання мистецтва в школі. Його якісна своєрідність залежить від цілей, характеру спілкування і взаємодії педагога з учнями, методів навчання і вих
Інтегрування синтетичних мистецтв у домінантні
Елементи хореографії (пластичне інтонування) та театру (найчастіше — інсценізації пісень) є поширеними методами й прийомами вчителів на уроках музики в початковій школі. Безумовно
Сутність педагогічної технології
Одним із шляхів реформування сучасної середньої освіти загалом і мистецької освіти зокрема є використання нових педагогічних технологій, спрямованих не тільки на засвоєння учнями з
Інтегративні художньо-педагогічні технології
Інтегрування в сучасній освіті трактується не лише як дієвий засіб структурування змісту і систематизації навчального матеріалу в органічних зв'язках, а і як інноваційна педагогічн
Інтегративні художньо-педагогічні технології
Інтегрування в сучасній освіті трактується не лише як дієвий засіб структурування змісту і систематизації навчального матеріалу в органічних зв'язках, а і як інноваційна педагогічн
А. Художньо-мовна інтеграція.
Приклад 1. Тема «Герої стародавніх міфів» розкриває музичні поняття «мажор» і «мінор», які зіставляються з поняттям «колорит» в образотворчому мистецтві (два контрастні пейзажі С
Б. Жанрова інтеграція.
Приклад 1. Тема «Портретна галерея» має на меті навчити учнів елементарних зіставлень персонажів жанру «портрет»:
• у живопису (П. Пікассо «Арлекін», А. Ватто «Жиль»),
Проблемно-евристичні художньо-педагогічні технології
Евристика як наука про відкриття нового, знаходження істин зародилась у Стародавній Греції, а прообраз евристичного навчання можна побачити в започаткованому Сократом методі запитан
Педагогічний малюнок
Для набуття учнями вмінь і навичок образотворення і формотворення методисти рекомендують використовувати педагогічний малюнок. Він виконується з конкретною методичною метою — продемонструвати ет
Дві принцеси з Королівства Барв
(Музичний супровід: три музичні фрагменти у виконанні фортепіано, віолончелі, оркестру.)
Акварель — найпоетичніша принцеса з Королівства Барв. Із аквареллю можна порівняти музику, яка зач
Казка принцеси музичного ладу
(Варіант з елементами театралізації: вирізані з кольорового паперу герої — принцеси Лад і Тоніка, принци Мажор і Мінор, Слуги — Дієз, Бемоль і Бекар; вони розміщуються на малюнку драбинки з кольо
День народження Жовтої фарби
У лісі, вічнозеленому і запашному, жила Жовта фарба. За характером вона була радісна, бадьора, весела, ніжна. З усіма іншими вона дружила. Одного ранку, коли наступив її день народження, Жовта фар
Інтерактивні художньо-педагогічні технології
Для загальної мистецької освіти застосовування інтерактивних технологій є мало дослідженим аспектом інноваційної діяльності вчителя.
Інтерактивний (від англ. interaction —
Реакція вчителя на коментарі учнів
Важливо правильно реагувати на відповіді дітей: підтримувати їх усі виключно позитивно. Головне правило ведення дискусії — взагалі не оцінювати відповіді дітей як «правильні» чи «неправильні» (уче
Добір творів для сприйняття
Ураховуючи властиві початківцю природні здатності сприйняття, твори мистецтва спеціально добираються і вибудовуються в послідовні ряди за принципом поступового ускладнення, розширення сфери інтер
Метод проектів
Інтерактивні художньо-педагогічні технології передбачають різні форми організації взаємодії учнів у навчальній діяльності: роботу в парах, трійках, малих і великих групах. Групова діяльність здійс
Ігрові художньо-педагогічні технології
Мистецтво і гра... Що в них є спільного? Адже не випадково акторське або музичне виконавство називають грою. Проблемою спорідненості, зближення мистецтва і гри філософи почали ціка
Іграшки, що звучать
У багатьох народів світу існують іграшки, що звучать. Такі музичні іграшки є прикладом поєднання засобів виразності різних видів мистецтва — скульптури, декоративно-прикладного мистецтва, інструм
Сугестивні та терапевтичні художньо-педагогічні технології
Художник Поль Гоген вважав, що в живопису, як і в музиці, слід шукати не опис, а навіювання, що заворожує. Митець цими словами передав ідею, яка стала ключовою для розвитку сугестивних технологій
Естетотерапевтичні засоби
Нові гуманістичні критерії моніторингу якості шкільної освіти та реалізація її оздоровчої функції зумовлюють необхідність зосереджувати увагу вчителя на можливостях естетотерапії. Це малодосліджен
Технології оцінювання результатів мистецької освіти
Для оцінювання досягнень учнів у мистецькій галузі характерна багатофункціональність, єдність діагностичної, коригуючої, стимулюючо-мотиваційної, навчальної, виховної, розвивальної,
Види й технології оцінювання
Попереднє оцінювання має на меті діагностику рівнів художнього розвитку, з'ясування індивідуальних особливостей учнів.
Поточний контроль та оцінювання доцільно застосовувати
Початковий рівень навчальних досягнень
• 1 бал. Критерії оцінювання: учень розуміє лише деяку незначну частину тематичного матеріалу; користується дуже обмеженим понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво (окр
Середній рівень навчальних досягнень
4 бали. Критерії оцінювання: учень розуміє та усвідомлює значну частину тематичного матеріалу (близько половини); демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі аналізу-інтерпретац
Високий рівень навчальних досягнень
10 балів. Критерії оцінювання: учень глибоко розуміє та усвідомлює тематичний матеріал; під час аналізу-інтерпретації художніх творів робить висновки, висловлює власне естетичне ставлення, користу
Уроки 1-2. Подорож до країни мистецтв
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про світ, який ми бачимо та чуємо (виявлення і порівняння звуків та візуальних образів у навколишньому світі). Усвідомлення, що мелодія — душа муз
Тема II. Мистецтво — чарівне вікно у світ
Уроки 17-18. Яскраве коло
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про красу світу в музичних і танцювальних образах. Ознайомлення із жанром танцю, порівняння з п
Тема III. Загадки художніх мов
Уроки 31-32. Зустріч із театром
Музичне мистецтво
Зміст: Уявлення про види театрального мистецтва (драматичний, музичний, ляльковий театр).
П: Те
Тема IV. Як митці створюють красу
Уроки 53-54. Народні майстри та митці-професіонали
Музичне мистецтво
Зміст: Бесіда: композитор — виконавець — слухач. Формування уявлень про народну музик
Тема І. Пори року і народні свята
Уроки 1-2. Осінні ритми
Музичне мистецтво
Зміст: Бесіда про прикмети осені. Уявлення про відображення осені в мистецтві. Сприйняття та інтерпретація творів
Тема II. Мистецтво і рукотворний світ
Уроки 17-18. Музичний натюрморт
Музичне мистецтво
Зміст: Знайомство з інструментами симфонічного оркестру; Аналіз (усна характеристика) тембрів звучання рі
Тема III. Бринить природи мова кольорова
Уроки 33-34. Карнавал тварин
Музичне мистецтво
Зміст: Ознайомлення з поняттям «інтонація». Визначення спільного в розмовній і музичній мові. Формування уяв
Тема І. Мистецькі мандри казкових персонажів
Уроки 1-2. Лясолька і Барвик у Країні Мистецтв
Музичне мистецтво
П: Камертон.
СММ: П. Чайковський, балет «Спляча красуня» (фрагмент).
ХТД
Тема II. Легендарні герої в мистецтві
Уроки 17-18. Герої стародавніх міфів
Музичне мистецтво
П: Лад (мажор, мінор), гама, ліра. (Дієз, бемоль, бекар)
СММ: X. В. Глюк «Мелодія», арія Ор
Тема ІІІ. Комічні та фантастичні образи
Уроки 33-34. Мрії збуваються
Музичне мистецтво
П: Колядки , щедрівки, вертеп (повторення). ТГ: Українська народна пісня-гра «Го-го-го, коза» (інсценізація)
Тема IV. Краса людської духовності
Уроки 55-56. Дружба і братство — найкраще багатство
Музичне мистецтво
СММ: В. Сокальський «Дівчина-сиротинка», С. Прокоф'єв «Джульєтта-дівчинка» (порівнянн
Тема І. Мій мальовничий світанковий край
Формування уявлень про різновиди декоративно-прикладного мистецтва та жанри українського музичного фольклору; про регіональні особливості українського народного мистецтва. Ознайомлення з соціокульт
Уроки 7-8
Музичне мистецтво
Зміст: Виявлення особливостей у мелодиці, ритмах, колоритах різних регіонів України.
П: Коломийка, гопак, козачок.
ХТД: Зеленее жито, зелене.
Уроки 15-16
Музичне мистецтво
Зміст: Узагальнення знань про різновиди українського музичного фольклору. На основі вивченого матеріалу створення власних музичних композицій.
ХТД: Пісні
Особливості дитячого голосу
Щоб розвивати і виховувати дитячі голоси, учителю необхідно знати співацькі можливості школярів. Так, у шестирічної дитини вони не дуже великі. Це обумовлено тим, що її співацький апарат ще не сфо
Методи розучування пісні на уроці
Головна вимога щодо співацького репертуару — висока художність, доступність для виконання учнями. Засвоєння співацького репертуару в класі має бути ретельно продуманим учителем.
Для розу
Вокально-хорові навички
Співоча постава. Розправлені, ледь відведені назад плечі, вільно опущені вниз або на коліна руки, без напруження голова.
Дихання. Загальновідомо, що співа
Вокально-хорові вправи
Значне місце в системі хорового навчання посідають вокально-хорові вправи. їх мета — формування співацьких навичок, розвиток дитячого голосу. Вокально-хорові вправи можна розділити на дві основн
Деякі прийоми диференційованого навчання співу
На уроках музичного мистецтва вчитель постійно вирішує два взаємопов'язані завдання: виховувати колектив класу як хор, висуваючи йому єдині художні та технічні вимоги, а також допомагає кожному у
Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Новости и инфо для студентов