ЛЕКЦИЯ 9. Елементи трьохвимірного моделювання в пакеті AutoCad. Поверхневі об’єкти. Твердотільне моделювання

 

Основні поняття тривимірного моделювання.

Світова система координат WCS – World Coordinate System, піктограма якої знаходиться у лівому нижньому куті вікна креслення, має три осі. Вісь Х направлена зліва направо, вісь Y – знизу вгору і вісь Z має напрямок у бік користувача перпендикулярно площині XY, що співпадає з площиною екрану.

При моделюванні двовимірних об’єктів у площині XY, точка визначалася значенням двох координат X і Y, координату Z, рівну нулеві можна було ігнорувати. У тривимірному просторі точка визначається трьома координатами X, Y, Z.

Методи введення тривимірних координат

Як і на площині, точку можна визначити за допомогою значень абсолютних або відносних координат. Абсолютні координати визначають положення точки відносно початку координат – точки з координатами 0,0,0. Запис відносних координат розпочинається символом @ і визначає положення точки відносно останньої введеної (@x,y,z).

У тривимірному просторі можна задавати прямокутні Декартові координати точки у вигляді x,y,z. Аналогом полярних координат на площині, у тривимірному просторі є циліндричні та сферичні координати точки. Циліндричні координати точки визначають відстань від початку координат вздовж напрямку, заданого кутом відносно осі Х, і значенням Z вздовж перпендикуляра до площини XY (@відстань<кут,z або відстань<кут,z). Сферичні координати точки (@відстань<кут1<кут2 або відстань<кут1<кут2) визначають її положення відстанню від початку координат вздовж напрямку, заданого кутом відносно осі Х, і кутом відносно площини XY.

Ввести координати можна з клавіатури у командному рядку або використати інтерактивний спосіб, натиснувши ліву кнопку „миші” у визначеній точці. При введенні координат інтерактивним методом необхідно включити режим об’єктної прив’язки до характерних точок об’єктів і режим об’єктного відстеження.