Твердотільні моделі. Будування стандартних тривимірних тіл

Складні твердотільні моделі або тіла будуються як конструкції складені з окремих блоків – тривимірних примітивів, до яких застосовують теоретико множинні операції об’єднання, віднімання, перетину, а також операції редагування. Інший спосіб будування тіл – видавлювання і обертання двовимірних об’єктів.

Основні команди створення тіл:

BOX Паралелепіпед або куб.

CONE Конус з круговою або еліптичною основою.

CYLINDER Циліндр з круговою або еліптичною основою.

SPHERE Сфера.

TORUS Тор.

WEDGE Клин.

EXTRUDE Тіло, створене видавлюванням замкнутого двовимірного об’єкта типа полілінія, коло або область.

REVOLVE Тіло, отримане обертанням двовимірного об’єкта навколо осі.

Доступ до команд будування тіл виконується через меню Рисование►Тела (Draw > Solids)або кнопками на панелі інструментів Тела

(Solids).

Рис.70

 

Розглянемо побудову стандартних тіл на прикладі паралелепіпеда.

Паралелепіпед (BOX)

Способи введення команди:

 Набрати з клавіатури команду: BOX

 Виклик з меню: Рисование Тела Куб (Draw > Solids > Box)

 Кнопка на панелі інструментів

Паралелепіпед визначається точками кутів основи паралелепіпеда і

висотою або центром, висотою і трьома розмірами – довжиною, шириною,

висотою.

Після введення команди система видає запити:

Command: _box Specify corner of box or [CEnter] <0,0,0>: Задати координати першої вершини кута або вибрати опцію.
Specify corner or [Cube/Length]: 100,100,0 Задати координати другої вершини або вибрати опцію.
Specify height: 150 Задати висоту.

Опції:

СЕnter – задається центр паралелепіпеда.
Cube – визначає паралелепіпед у якого довжина, ширина і висота однакові
Length – задається довжина вздовж осі Х, ширина width вздовж осі Y і висота height вздовж осі Z.