УРОК 7.

ТЕМА :Інтонаційно – мелодичний розвиток музики .

 

МЕТА УРОКУ :

 

Навчальна :вчитиучнів уважно слухати музичні тво-

ри вміти характеризувати їх ;

- Біографія Ф. Шопен ;

- способи розвитку музики : виконавські , динамічні ,

жанрові, мелодичні , темпові , темброві

- виконання пісень різного змісту і характеру.

- Ступені звукоряду ;

- закріплювати набуті знання і вміння учнів.

Виховна :- виховувати любов до класичної му –

зики, рдного народу ;

- виховувати здатність співпереживати зміст ро- зучених пісень та почутих музичних творів .

Розвиваюча :- розвивати музичні здібності учнів

їх творчі задатки ;

- розвивати співацькі навики ;

- розвивати слух, ритм.

Обладнання :Інструменти, магнітофон, диск із запи –

сом твору, папки із теорією , портрет компози-

тора, наочні матеріали.

Методи і прийоми: словесні ( розповідь, бесіда), наоч-

ні ( використання папок портрету композитора

де монстраційний матеріал малюнок ) власний показ вчителя аналіз музичного твору, метод порівняння, спів групами та індивідуально .

 

ХІД УРОКУ :

I .Організація учнів до уроку.

Музичне вітання :

Добрий день вам дітки

Я вітаю вас.

Добрий день.

 

Вступне слово вчителя :

 

Вч . Ми продовжимо розмову про розвиток музики, розглянемо композиторську та народну музику.

Щоб поглибити знання принципів розвитку музики, ми звернемося до творчості вже відомого вам польського композитора Фрідеріка Шопена, який був також геніальним піаністом. На відміну від своїх попередників і сучасників Шопен писав музику виключно для фортепіано. Він не залишив жодної опери чи симфонії за винятком кількох камерних творів. Перлиною творчості Фрідеріка Шопена є його прелюдії.

 

Прелюдія – це вступ до твору або невеликий інструментальний музичний твір.

 

Вч . У Шопена прелюдія – це фортепіанний твір невеликого розміру. Не зважаючи на мініатюрність, прелюдії мають завершену думку.

Послухайте дві вже знайомі нам прелюдії і визначте принцип розвитку цих творів.

Спробуйте почути інтонацію, з якої виростає твір, і визначити характер твору та рух мелодії до її вершини (кульмінацію).