Реферат Курсовая Конспект
УРОК 17 . - Конспект, раздел Философия, ТЕМА: Я і музика Тема :Духовна Музика . Мета...
|
ТЕМА :Духовна музика .
МЕТА УРОКУ :
Навчальна :вчитиучнів уважно слухати музичні тво-
ри вміти характеризувати їх ;
-Визначення національної специфіки музики,
форм прояву в музиці історичних подій, життєвих ситуацій, характерів людей, відображення станів природи ( емоційно – образного змісту музичних творів) ;
- характеристика та порівняння жанрів ( сюїта) сто –
совно відображення ними життєвих образів ;
- Штрихи : легато . Стакато ;
- закріплювати набуті знання і вміння учнів.
Виховна :- виховувати любов до класичної му –
зики, і музики рідного народу ;
- виховувати здатність співпереживати зміст ро- зучених пісень та почутих музичних творів
Розвиваюча :- розвивати музичні здібності учнів
їх творчі задатки ;
- розвивати вокально – хорові навички;
- розвивати слух, ритм.
Обладнання :Інструменти, магнітофон, диск із запи –
сом твору, папки із теорією , портрет компози-
тора, наочні матеріали.
Методи і прийоми: словесні ( розповідь, бесіда), наоч-
ні ( використання папок портрету композитора
демонстраційний матеріал малюнок ) власний показ вчителя аналіз музичного твору, метод порівняння, спів групами та індивідуально .
ХІД УРОКУ :
I . Організація учнів до уроку.
Музичне вітання.
Музика чарівне диво, звідки ти така грайлива
Чи надовго ? Назавжди! Чи не зникнеш ти куди?
Буду завжди панувати, і в серцях і в кожній хаті
Щоб лунало на весь світ здрастуй музико,
Здрастуй музико, здрастуй музико – Привіт !
Вступне слово вчителя :
Вч . Минулого року ми розпочали розмову про духовну музика, слухаючи «Херувимську» Артемія Веделя.
„Духовна” музика – це музика релігійного змісту, що звучить як у храмах, так і в побуті. Вона має давні традиції та глибокий емоційно-духовний вплив на людину.
Духовна музика завжди була пов'язана з історичними традиціями та особливостями музичної, зокрема народної культури різних країн, і зробила значний внесок у світову музичну культуру.
Одним із основних видів християнського богослужіння є літургія (у католицькому обряді – меса, а в православному – обідня), яку складають характерні хороспіви. Останньою частиною святкової православної літургії може бути хоровий концерт.
Літургія – це християнське богослужіння, що супроводжується співом та інструментальною музикою.
Меса – це багаточастинний твір для хору та солістів, написаний на духовний текст для виконання під час католицького богослужіння
Враження Г. Берліоза від звучання хору Д. Бортнянського
Так у 1847 році французький композитор Гектор Берліоз описував свої враження від звучання хору великого майстра вокальної музики Дмитра Бортнянського:
«...Вісімдесят співаків у пишному вбранні розміщувались по обидва боки вівтаря. Задні ряди займали баси, перед ними знаходилися тенори, а попереду тенорів діти — альти і сопрано.
Усі вони стояли нерухомо, з опущеними очима, у повній тиші. За знаком, зовсім непомітним присутнім, без вказівки тону і темпу, вони почали співати...
У цій гармонійній тканині чулися такі переплетіння голосів, які здавалися чимось неймовірним; чулися зітхання і ніжні звуки; час від часу роздавалися інтонації, які за своєю напруженістю нагадували крик душі, здатний пройняти серце і перервати дихання у грудях.
Потім усе завмирало у безмежно-повітряному небесному затуханні; здавалося, це хор ангелів, що підносяться від землі до небес і поступово зникають у повітряних просторах...»
Відомості про композитора Д. Бортнянського
Дмитро Степанович Бортнянський – знаменитий український і російський композитор, диригент, педагог. Родом із Глухова — столиці українського гетьманства. Він був сином козака Стефана Бортнянського, уродженця села Бортне, що в Польщі.
Стефан Бортнянський служив у війську останнього гетьмана України Кирила Розумовського.
Зважаючи на виняткове музичне обдарування і прекрасний голос, хлопчика у 7 років відвезли до Придворного хору у Петербурзі. З того часу Бортнянський вже ніколи не повертався на батьківщину.
Він співав у хорі, з одинадцяти років виконував сольні партії в опері. Співу та вмінню триматися на сцені навчався у видатних музикантів в Італії. Тут Дмитро вперше виявив свій композиторський талант. Деякі опери молодого музиканта йшли на італійських сценах.
У 1796 році він став першим керівником Придворної співочої капели у Петербурзі. На цій посаді залишався до самої смерті. Духовна музика, хоровий спів стали провідними у творчості талановитого українця.
Д. Бортнянський – майстер хорового письма акапела. Він дуже добре знав людські голоси і вмів надати звучанню хору особливої виразності, шляхетності та краси.
Його хорові концерти сповнені глибокою життєвою мудрістю, піднесеною простотою та щирістю. Літературний текст часто лише задавав «емоційну програму» твору, а далі вже безмежно панувало мистецтво звуків. Існують навіть припущення, що іноді композитор спочатку писав музику, а вже потім добирав до неї слова.
Відомості про хоровий концерт № 24 Д. Бортнянського
Хоровий концерт Дмитра Бортнянського, який ми сьогодні прослухаємо, є яскравим прикладом типово пісенної розспівності. Його мелодична лінія нагадує протяжну ліричну народну пісню.
Хоровий концерт – це старовинний жанр духовної музики, поліфонічний вокальний або вокально-інструментальний твір.
За літературну основу хорового концерту, як правило, брали одне з найдавніших поетичних джерел — псалми царя Давида.
– Конец работы –
Эта тема принадлежит разделу:
КОНСПЕКТИ УРОКУІВ... З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДЛЯ КЛАСІВ НА ДРУГИЙ СЕМЕСТР НАВЧАЛЬНОГО РОКУ...
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: УРОК 17 .
Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
Твитнуть |
Новости и инфо для студентов