рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Вступне слово вчителя.

Вступне слово вчителя. - раздел Философия, УРОК 1. Тема уроку: Пісня, танець, марш переростають у пісенність, танцювальність, маршовість Вч . Ми Вже Знаємо, Що За Допомогою Головної Інтонації Музичний Твір Запам’Ят...

Вч . Ми вже знаємо, що за допомогою головної інтонації музичний твір запам’ятовується, його можна упізнати.

Відомості про зерно-інтонацію

Ми вже знаємо, що в музичній мові може існувати головна інтонація, а сьогодні спробуємо знайти відповідь на питання: з чого починається музична фраза, мелодія, п’єса чи музичний твір. Музика дуже схожа на рослину: колосок, квіточку або деревце.

Що потрібно, щоб зародилася рослина? Насінина чи зернятко? Так само музична фраза, мелодія чи цілий твір виростає з одного, двох або декількох звуків - «зерен». Їх називають зерном-інтонацією музичного твору.

 

ІІ. Слухання. Л. Бетховен. V симфонія. Уривки

У зерні-інтонації міститься зародок мелодії, ритму, темпу, тембру, динаміки та характеру музики.

Звернемося до творів видатного німецького композитора Людвіга ван Бетховена. Основним образом його творчості є мужній, сильний і хоробрий герой.

Скажемо з виразною інтонацією: «Мужній герой, славний герой, сильний герой, добрий герой».

Промовивши це, ми відчули саме такий ритм, як у бетховенській „темі долі” з першої частини V симфонії. Прослухаймо її.

 

Звучить «тема долі» з III частини V симфонії Л.Бетховена

 

А тепер послухайте уривок з III частини V симфонії Л. Бетховена в оркестровому виконанні.

Із відомої нам теми, з інтонаційного зерна утворився великий твір для симфонічного оркестру.

Відома нам героїчна інтонація звучить не на початку, а в кінці кожної з трьох побудов.

 

Розповідь про щедрівки, обряд щедрування

Щоб краще зрозуміти, що ж таке інтонаційне зерно, пропоную розучити українську щедрівку «Щедрик».

 

Щедрівка - це старовинна українська обрядова новорічна пісня, яку виконують увечері 13 січня, напередодні свята Нового року. Сам вечір називають щедрим.

 

Щедрою є також кутя, яку подають до столу. Звечора і до півночі щедрувальниці обходили оселі. Тексти дитячих щедрівок виконувалися в один голос або з речитативом.

Хлопці в цей час «водили Маланку», тобто перевдягненого в жіноче вбрання жартівника. До речі, з цим сюжетом пов’язані саркастичні сценки, що їх розігрували учасники дійств.

Щедрівка за нотним записом. Зверніть увагу, що основу всієї мелодії складає одне „зерно” - інтонація з чотирьох звуків (фа – мі – фа – ре), що повторюється в пісні 36 разів.

 

Слухання. Українська народна пісня „Щедрик” в обробці М. Леонтовича

Вч. Прослухаймо цей твір в іншому виконанні. Чи зміниться він?

Уч. Відповіді.

У виконанні хору чоловічих та жіночих голосів музика стала багатшою, різнобарвною. Зі скромної інтонації української народної пісні „Щедрик” видатний композитор Микола Леонтович створив відому в усьому світі обробку, яка, наслідуючи народний звичай, передає традиційні новорічні привітання й побажання родинного щастя, добробуту та успішного господарювання.

 

III . Виконання музичної розспівки.

 

Ця розспівка розвиває почуття ритму, музичний слух, образне мислення, усі види пам’яті, уваги, голосу.

 

- Виконання розспівки за співом учителя;

- виконання розспівки з рухами.

 

 

Вч. Самостійно проспівати вправу.

 

 

Вч. Поділіть вправу на такти та проспівайте її:

 

 

Вч. А тепер відгадайте ребуси.

 

IV. Демонстрація української народної пісні „Ой хто, хто Миколая любить”

Вч. Прослухайте українську народну пісню і поміркуйте, про що в ній розповідається.

 

Демонстрація української народної пісні „Ой хто, хто Миколая любить”

 

Розповідь про святого Миколая

Кожного року 19 грудня всі християни відзначають свято Миколая. Цього святого вважають захисником усіх бідних і знедолених, а найбільше його шанують діти, для яких він є почесним охоронцем. Існує навіть легенда про те, що Миколай рятував дітей серед моря.

У цей день „святий Миколай” кожній дитині приносить подарунок, однак не забуває присоромити за нечемні вчинки (може навіть покласти різочку під подушку). А діти, у свою чергу, намагаються не гнівити «діда Миколая, який знає про все».

 

Розучування пісні „Ой хто, хто Миколая любить”

Розучування пісні „Щедрик” за нотним записом

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

УРОК 1. Тема уроку: Пісня, танець, марш переростають у пісенність, танцювальність, маршовість

УРОК... Тема уроку Пісня танець марш переростають у пісенність танцювальність... МЕТА УРОКУ Навчальна Пісня танець марш...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Вступне слово вчителя.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Вступне слово вчителя.
Три кити” – це три типи музики (пісня, танець і марш). Сьогодні вони приведуть нас до трьох особливих якостей музики – пісенності, танцювальності та маршовості. Послухайте невеликий уривок

Повторення тривалостей нот
Вч . Восьма нота. Її витримують на „раз” або „і”.    

Вступне слово вчителя.
  Вч. Три кити музики (пісня, танець і марш) можуть перерости в пісенність, танцювальність і маршовість. Російський композитор Родіон Щедрін допоможе нам ще раз переконатися в цьому.

Вступне слово вчителя.
  Вч. Прослухайте твір відомого норвезького композитора Едварда Гріга, спробуйте відчути характер музики. Поміркуйте, про що композитор хотів розповісти різними засобами музи

Вступне слово вчителя.
Вч. Прикладом пісенності у вокальній музиці є Дума кобзаря „Ой чи довго ще нам” з опери відомого українського композитора Миколи Віталійовича Лисенка „Тарас Бульба”. Дума

Вступне слово вчителя.
Вч. Ми вже прослухали та проспівали багато творів пісенного характеру, однак цим музика не обмежується. Ми не можемо обійтися без танцювальності. Отож, сьогодні говоритимемо про танцювальність.

Вступне слово вчителя.
Вч. Ми вже знаємо, що „три кити” (три типи) музики пісня, танець і марш можуть перерости у пісенність, танцювальність, маршовість. Це ми вже побачили на прикладах багатьох музичних творів. А сьогод

Вступне слово вчителя.
Вч. Ми вже розглянули приклади пісенної та танцювальної музики.   ІІ . Слухання. Є. Адамцевич. „Запорізький марш” Українській музиці притаманна не л

Вступне слово вчителя.
  Вч. На минулому уроці ми дізналися про одну з найважливіших властивостей музики – маршовість. Сьогодні ми поглибимо свої знання, адже і в симфонічній музиці є чимало таких прикладів

Вступне слово вчителя.
Вч . У музиці велику роль відіграють пісні, танці й марші. Без них вона просто не може існувати. Пісня, танець, марш переростають у такі найважливіші властивості музики, як пісенність, танцювальніс

Слухання. Ф. Шопен. Полонез ля мажор
Прослухайте один із полонезів і спробуйте визначити характер музики. У полонезі поєднуються урочистий крок і танцювальні рухи.   III . Виконання музичної роз

Вступне слово вчителя.
Вч. Мова є одним з основних засобів людського спілкування. Ми знаємо мову розмовну (наприклад, українську, англійську, німецьку) та мову музичну. Кожна з них може існувати самостійно, але вони мают

Слухання музики
Це ж пташка! Український композитор Володимир Сокальський у своєму фортепіанному творі використав звуконаслідувальні інтонації для зображення образу пташки.

Вступне слово вчителя.
  Вч. Ми вже знаємо, що музична мова дуже близька до розмовної. Красива виразна мова наче прагне наблизитися до музики, а музика багато в чому близька до розмовної мови. Як і в мові,

Вступне слово вчителя.
Вч. Музика може мати різну інтонаційну виразність: питальну, окличну, стверджувальну, гумористичну та діалогічну. Крім того, в музичних творах вони можуть поєднуватися. У музичній мові мож

Вступне слово вчителя.
Вч. Ми вже дізналися, що мелодія може вирости із «зерна-інтонації»   Розповідь про виражальні та зображальні інтонації в музиці Інтонації в музиці б

Вступне слово вчителя.
Вч. Ми вже знаємо, що інтонація – це основа музики, і від її яскравості залежить яскравість музики. Інтонації в музиці можуть бути зображальними та виражальними. До зображальних інтонацій

Вступне слово вчителя.
Вч. Музична Фея, потрапила в біду!! Її викрала Зла Чаклунка, яка не хоче, щоб звучала музика. Ми можемо врятувати Музичну Фею, якщо виконаємо завдання Злої Чаклунки.  

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги