рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Казки про тварин

Казки про тварин - раздел Философия, Байка як жанр епічного твору. Характеристика байок Сковороди традиції, новаторство Казки Про Тварин (Байки) Є Чи Не Найдавнішою Формою Казок. Значна Частина Сюж...

Казки про тварин (байки) є чи не найдавнішою формою казок. Значна частина сюжетів походить ще з первісної доби, від тотемічних міфів, які пов’язували походження тієї чи іншої людської спільноти від тварини- тотема, що був покровителем роду та втілював душу померлого предка. Не викликала сумніву й можливість реінкарнації – перевтілення з людської подоби у тваринну, що відбувалося після смерті людини. Характерною рисою таких сюжетів є хитрість та витівка, безпосередньо пов’язані з трікстерським началом (трікстер – сміховий двійник культурного героя) у міфології. Водночас перевага неодмінно надається непоказному, часто слабкому (проте кмітливому) персонажу, який перемагає завдяки своєму розуму. І якщо на початкових стадіях розвитку тваринного епосу його твори могли виконувати магічну функцію, то згодом на перший план дедалі помітніше виходить дидактична й естетична функції. Казка все частіше стала виконувати роль соціальної сатири, вчила розрізняти добро та зло. Це відбувалося одночасно зі змінами в характері побутування казки та в колі її носіїв – із дорослої аудиторії казка майже повністю перейшла до дитячої. Традиційні герої казок про тварин – лис, вовк, ведмідь, заєць, собака, кіт, півень – є виразниками певного соціально-психологічного типу. Так, лис – це алегоричне втілення хитрості, підступності, вовк – обмеженості, недолугості, ведмідь – вайлуватості та недоумкуватості, а заєць – боягузтва. Проте розподіл цей умовний, може відповідати реальним рисам тварин або ж суперечити правді. Тому за сприйняття чи вивчення казки важливо враховувати, до епосу якого народу вона належить. Адже відомо, що в казках інших народів, наприклад, тваринами-символами хитрості є пацюк, койот, кролик тощо. Поетика казок про тварин має ряд визначальних рис. У них, скажімо, широко використовується кумулятивний принцип композиції, як, зокрема, у відомій казочці про курочку-рябу. Поліська традиція зберегла й досі цю казку в її розлогій, майже забуті всіма формі, де епізод із розбитим яйцем неодноразово пере повідається одним персонажем іншому, щоразу підкреслюючи й увиразнюючи трагізм зображуваної ситуації. Таким чином, відома всім коротенька казочка побутує у вигляді оповіді, події якої захоплюють все більше та більше коло персонажів. Значна частина казок про тварин має діалогічну будову. Це дає оповідачам можливість драматизувати оповідь. Майстерні виконавці жестикулюють, змінюють інтонацію та тембр, імітуючи голоси різних тварин, а іноді й співають. Саме такий варіант казки про котика та півника з пісенною вставкою вдалося зафіксувати Лесі Українці. Наявність пісенних вставок у казках заслуговує особливої уваги, оскільки є рисою архаїчної поетики, а отже свідчить про їхнє давнє походження. Втративши міфологічне та магічне значення пісні набули естетичної функції, перетворились на вишукану прикрасу казок. Особливості художнього світу фантастичних казок також значною мірою завдячують рисам міфологічного мислення. Їх герої – звичайні або наділені неприродною силою люди, яким протистоять Баба Яга, Змій та інші уявні персонажі, що є персоніфікованим злом. Перемога добра над цим злом є естетичним законом казки. Вона досягається не лише зусиллями героя, але й завдяки чудесній допомозі ззовні – вдячні тварини-помічники виконують за героя непосильні для людини завдання, приходять йому на допомогу в скрутну годину. Персонажі казки часто користуються чарівними предметами та засобами: кидають позад себе гребінь чи щітку, аби створити перешкоду та втекти від переслідувача; за допомогою чудесного рушника будують міст через море тощо. Позитивним героєм казки здебільшого виявляється третій син, який спочатку змальовується як дурник, не вартий доброго слова. Такий вибір не випадковий – він зумовлений симпатією народу до приниженого та скривдженого, чия перемога в казці завжди пов’язана з перемогою добра над злом. Міфологічні уявлення, анімістичні та тотемічні вірування, культ померлих та інші риси первісного світогляду, які з плином часу втрачали свою актуальність, поступово ставали джерелом казкової фантастики.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Байка як жанр епічного твору. Характеристика байок Сковороди традиції, новаторство

Байка від давньорус баять баити тобто говорити розповідати невеликий частіше віршований алегоричний твір повчально гумористичного або... За визначенням Щербини А О байка це коротке оповідання здебільшого... На думку В Косяченка основною ознакою байки є лаконізм і точність слова напружений підтекст примружене око...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Казки про тварин

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Психологічні таємниці
Повість "Перехресні стежки" позначена прагненням Франка-психолога зазирнути за межу типового, проникнути в таємниці незвичайних психологічних явищ. Якщо повернутися до слів Франка про маг

ЛЮБОВ І БОРОТЬБА ЄВГЕНІЯ РАФАЛОВИЧА
Ідеал - це заповітна життєва мета людини. Про наміри молодого адвоката йдеться вже в V розділі повісті. Рафалович знайомиться з "гонораціорами міста", швидко пересвідчується, що потра

Фінансовий Робін Гуд, або Загадка Вагмана
Найзагадковіша постать у повісті Франка - "незвичайний лихвар" Вагман. З моменту першої своєї появи (XII розділ) цей "високий жид у довгім жупані, з чорною бородою і довгими пейс

Композиція
За жанровими особливостями, принципами зображення, характером типізації повість має складну структуру. Мемуарні елементи органічно співіснують у ній з елементами епістолярного жанру та нарису.

Діячі культури, згадані у повісті
Повість цікава яскравими характеристиками видатних діячів культури того часу — благодійників Шевченка: К. П. Брюллова, О. Г. Венеціанова, В. А. Жуковського, М. Ю. Вієльгорського; а також його сучас

Характерні особливості
В основі казки — захоплива розповідь про вигадані події і явища, які сприймаються і переживаються як реальні. Казки відомі з найдавніших часів у всіх народів світу. Споріднені з іншими фольклорно-е

Класифікація
За змістом казки поділяються на кілька різновидів. Казки про тварин ґенетично найдавніші, зв'язані з тотемічними уявленнями. Головними їх героями виступають звірі. З часом казки втрачають міфологіч

Головні українські казкові мотиви
Космічні сили: сонце, місяць, вітер, мороз, град. Людина терпить від них, правується з ними, доходить свого. Особливо популярні два мотиви: доходження знищеного урожаю і розшукування жінки, котру х

Найвідоміші збірки казок
арабських — «Тисяча й одна ніч» німецьких — братів Гримм російських — А.Н.Афанасьєва Авторські казки Найдавніші казки у всьому світі - це народні казки. Їх особл

Чарівні Казки
Чарівні казки мають особливу стилістичну форму, що відрізняє їх від казок про тварин та побутових. Їм властиві вступні, заключні та серединні формули, типові вирази казкаря чи героїв, а також числе

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги