рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Системи координат

Системи координат - раздел Философия, Алгоритмічна мова TURBO PASCAL Верхній Лівий Кут Графічного Екрану Має Координати (0, 0). Значення Х (Номера...

Верхній лівий кут графічного екрану має координати (0, 0). Значення Х (номера стовпця) збільшується зліва направо. Значення Y (номер рядка) збільшується зверху вниз.

Для графічного адаптера VGA в режимі VGAHI=2 координати екрана для кожного з чотирьох кутів буде виглядати таким чином:

(0, 0) – лівий верхній кут;

(0, 639) – правий верхній кут;

(320, 240) – центр;

(0, 479) – лівий нижній кут;

(639 х 479) – правий нижній кут.

При роботі драйверами у графічному режимі можна використовувати функції, що визначають максимальні значення координат:

· Function GetMaxX: Integer – повертає максимальну координату Х для по-точного драйвера в поточному режимі.

· Function GetMaxY: Integer – повертає максимальну координату Y для по-точного драйвера в поточному режимі.

Графічна система Turbo Pascal підтримує поточний вказівник, який має ті ж властивості, що і курсор в текстовому екрані, але є невидимим. Для переміщен-ня цього вказівника на графічному екрані використовуються процедури MoveTo(X, Y), MoveRel(Dx, Dy), LineTo(X, Y), LineRel(Dx, Dy):

Процедура MoveTo(X, Y : Integer) – переміщує поточний вказівник коорди-нат в точку вікна з координатами (X, Y). Ця процедура еквівалентна процедурі GotoXY для текстового екрану.

Процедура MoveRel(Dx, Dy : Integer) – переміщує поточний вказівник координат на задане зміщення Dx, Dy.

Процедура LineTo(X, Y : Integer) – проводить лінію з поточної позиції поточного кольору в точку з заданими координатами (X, Y).

Процедура LineRel(Dx, Dy : Integer) – проводить лінію з поточної позиції поточного кольору в точку, зсунуту на зміщення Dx, Dy.

 

8.1.3. Вибір кольорів в графічному режимі

Перед тим, як почати створювати графічні образи, необхідно очистити екран, задати кольори фону та зображення. Для роботи з кольоровою палітрою в графічному режимі Tutbo Pascal використовуються такі процедури і функції:

· ClearDevice – процедура, яка очищує екран.

· SetColor(Color: Word) – процедура, яка задає колір пікселів для рисування. Параметр Color задає номер кольру в палітрі.

· SetBkColor(Color: Word) – процедура, яка задає колір фону.

· GetColor – функція, яка повертає номер кольору в палітрі зображень, який задається процедурою SetColor.

· GetBkColor(Цвет) – функція, яка повертає номер кольору для фону в палітрі зоображень, який задається процедурою SetBkColor.

· CloseGraph – закриває графічний режим і завантажує текстовой режим.

Константи, які використовуються для завдання кольорів:

Black = 0 – чорний.

Blue =1 – синій.

Green= 2 – зелений.

Cyan = 3 – голубий.

Red = 4 – червоний.

Magenta = 5 – фіолетовий.

Brown= 6 – коричневий.

LightGray = 7 – світло-сірий.

DarkGray = 8 – темно-сірий.

LightBlue= 9 – світло-синій.

LightGreen = 10 – світло-зелений.

LightCyan = 11 – світло-голубий.

LightRed =12 – світло-червоний.

LightMagenta = 13 – світло-фіолетовий.

Yellow = 14 – жовтий.

While=14 – білий.

 

8.1.4. Завдання стилів ліній та заливки контурів

Графічний режим Turbo Pascal підтримує різноманітні засоби для рисування та заповнення фігур, включаючи точку, лінії, кола, дуги еліпси, прямокутники, діаграми, трьохвимірні та секторні діаграми.

Для установлення товщини і стилю (суцільна, пунктирна чи нарисована) лінії використовується процедура:

SetLineStyle(LineStyle:Word; Pattern: Word; Thickness: Word);

Thickness – товщина лінії. Якщо Thickness рівний ThickWidth, то линії будуть товстими, якщо NormWidth, то звичайними.

LineStyle – стиль лінії, який може мати значення:

SolidLn = 0 – звичайна, суцільна.

DotteLn = 1 – пунктирна.

CenterLn= 2 – осьова.

DashedLn =3 – штрихова.

UseBitLn = 4 – задана користувачем.

Pattern – шаблон лінії – задається лише в тому випадку, якщо LineStyl=UseBitLn.

Подається у вигляді двохбайтового числа, кожен біт якого рівний 1, якщо черговий піксель слід висвітлити, і нуль – у противному випадку.

Процедура:

SetFillStyle(Pattern:Word; Color:Word);

встановлює стиль і колір заливки. Якщо Pattern равно UserFill, то використовується визначений користувачем стиль, описаний процедурою SetFillPattern.

Наведемо значення найчастіше використовуваних параметрів стилю заливки:

· EmptyFill = 0 – заповнення кольором фону.

· SolifFill = 1 – однорідне заповнення заданим кольором.

· LineFill = 2 – штрихування горизонтальними лініям.

· LtSlashFill = 3 – штрихування косими лініями.

· HatcheFill = 7 – штрихування символом +.

· CloseDotFill= 11 – густе штрихування крапками.

Процедура:

SetFillPattern(Pattern:FillPatternType; Color:Word);

встановлює визначений користувачем стиль і колір заливки, де

FillPatternType=Array [1..8] of Byte;

 

8.1.5. Виведення тексту в графічному режимі

Для виведення тексту використовуються дві процедури:

Procedure OutText(TextString: String);

виводить на екран послідовність символів, починаючи з поточної позиції. Поточний колір тексту задається процедурою SetColor. Параметри шрифту – процедурами SetTextStyle та SetTextJustify. Ширину та висоту рядка визначають за допомогою функцій TextWidth, TextHight.

Procedure OutTextXY(X, Y: Integer; TextString: String);

виводить на екран послідовність символів, починаючи з заданих координатою (X, Y). Параметри тексту задаються так само, як і для процедури OutText.

Текст виводиться стилем, що задається процедурою:

Procedure SetTextStyle(Font: Word: Direction: Word; CharSize: Word);

встановлюється поточний тип шрифта, напрямку тексту і розмір символів.

В модулі Graph визначені такі константи для параметру Font:

DefaultFont = 0 – матричний шрифт.

TriplexFont=1 – жирний шрифт.

SmallFont =2 – тонкий шрифт.

SansSerifFont = 3 – прямий шрифт.

GothicFont = 4 – готичний шрифт.

Для всіх видів шрифтів, крім першого, є відповідні файли Trip.chr, Litt.chr, Sans.chr, Goth.chr. Матричний (або стандартний) шрифт входить до складу модуля Graph, тобто завжди доступний.

Виводити можна коди ASCII від 32 до 127. Для того, щоб використовувати символи з кодами від 128 до 255 треба мати додаткову програму їх підтримки.

Параметр Direct приймає одне із двох значень:

Horizdir = 0 – визначає напрямок виведення тексту зліва направо.

VertDir = 1 – визначає вертикальний напрям виведення тексту.

Останній параметр CharSize регулює розмір відображуваний символів. Це своєрідний коефіцієнт збільшення розміру символу по ширині та висоті. Якщо він рівний 1, символ має розміри 8х8 пікселів, якщо 2 – 16х16 пікселів і т.п. Найбільше значення коефіцієнту – 10.

Спосіб вирівнювання тексту при виведенні його з використанням процедур OutText та OutTextXY задається процедурою:

Procedure SetTextJustify(Horiz, Vert: Word);

Тут Horiz, Vert – параметри вирівнювання по горизонталі і вертикалі, що можуть приймати значення:

LeftText = 0 – ліве вирівнювання.

CenterText= 1 – вирівнювання по центру.

RightText= 2 – праве вирівнювання.

BottomText =3 – нижнє вирівнювання.

TopText= 4 – верхнє вирівнювання.

 

8.1. 6. Процедури для рисування фігур

Для рисування фігур в модулі Graph використовуються такі процедури:

Procedure PutPixel(X, Y: Integer; Pixel: Word);

Рисує на екрані точку p з координатами (X, Y) кольором Pixel.

Procedure Line(X1, Y1, X2, Y2: Integer);

Рисує на екрані відрізок прямої від точки (X1, Y1) до точки (X2, Y2).

Procedure Rectangle(X1, Y1, X2, Y2: Integer);

Рисує на екрані прямокутник с верхнім лівим кутом в точці (X1, Y1) і нижнім правим кутом в точці (X2, Y2).

Procedure Bar(X1, Y1, X2, Y2: Integer);

Рисує на екрані залитий прямокутник з верхнім лівим кутом в точці (X1, Y1) і нижнім правим кутом в точці (X2, Y2). Стиль і колір заливки задаються процедурою SetFillStyle.

Procedure Bar3D(X1, Y1, X2, Y2: Integer; Depth: Word; Top: Boolean);

Рисує на екрані паралелепіпед с залитою передньою гранню. Глибина фігуры – Depth. Якщо Top рівне TopOn, то паралелепіпед рисується з верхньою гранню, якщо TopOff – то без верхньої грані. Стиль і колір заливки передньої грані зада-ються процедурою SetFillStyle.

Procedure Circle(X, Y: Integer; Radius: Word);

Рисує на екрані коло з центром в точці (X, Y) радіусом Radius.

Procedure Ellipse(X, Y: Integer; StAngle, EndAngle: Word; XRadius, YRadius: Word);

Рисує на екрані еліптичну дугу з центром в точце (X, Y), радіусами XRadius, YRadius. StAngle, EndAngle – початкові і кінцеві кути.

Procedure Arc(X, Y: Integer; StAngle, EndAngle: Word; Radius: Word);

Рисує на екрані дугу кола з центром в точце (X,Y), радіусом Radius. StAngle, EndAngle – початковий і кінцевий кути.

Procedure FillEllipse(X, Y: Integer; XRadius,YRadius: Word);

Рисує на екране залитий еліпс з центром в точці (X, Y), радіусами XRadius, YRadius. Стиль і колір заливки задаються процедурой SetFillStyle.

Procedure Sector(X, Y: Integer; StAngle, EndAngle: Word; XRadius, YRadius: Word);

Рисує на екрані замальований сектор еліпса з центром в точці (X, Y), радіусами XRadius, YRadius. StAngle, EndAngle – початковий і кінцевий кути. Стиль і колір заливки задаються процедурою SetFillStyle.

Procedure PieSlice(X, Y: Integer; StAngle, EndAngle: Word; Radius: Word);

Рисує на екрані замальований сектор круга з центром в точці (X, Y), радіусом Radius. StAngle, EndAngle – початковий і кінцевий кути. Стиль і колір заливки задаються процедурою SetFillStyle.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Алгоритмічна мова TURBO PASCAL

Дрогобицький державний педагогічний університет... імені Івана Франка... Методичний посібник...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Системи координат

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Система вiкон середовища
Практично всi основнi операцiї в середовищi TURBO PASCAL здiйснюються з допомогою вiкон – видiлених дiлянок поля екрану, в яких розмiщується певна iнформацiя. Користувач може вiдкрити або закрити в

Replace
FILE1.PAS FILE7.PAS FILE2.PAS FILE8.PAS FILE3.PAS FILE9.PAS Cancel FILE4.PAS FILE10.PAS FILE5.PAS FILE11.PAS Help FILE

OK Cancel Help
  ¾¾¾¾¾¾¾¾¾¾¾¾¾¾¾¾ Для того, щоб встановити в тригерному списк

Меню роботи з файлами (File)
Дане меню призначено для виконання операцій з файлами. Воно містить такі команди: New (створити новий файл). Відчиняє нове пусте вікно редагування та присвоює нов

Меню редагування (Edit)
Меню редагування дозволяє виконувати ряд операцій з фрагментами тексту. Виділити такий фрагмент легше всього з допомогою клавіші Shift та клавіші переміщення курсора малої клавіатури. Це меню місти

Меню виконання програми (Run)
Меню дозволяє запускати програму, а також виконувати окремі частини програми під час її відлагодження. Run (запустити програму). Запускає програму, якщо текст її

Меню вiкон (Window).
Меню дозволяє вiдкривати, закривати, активiзувати вiкна, розмiщувати їх в полi екрану. Tile (розмiщення вiкон встик). Вiкна розмiщуються в полi екрану встик один

Збереження файлу
Для збереження файлу, розміщеного у біжучому вікні редактора, необхідно натиснути клавішу F2, або перейти в основне меню (за допомогою клавіші F10) і вибрати команду File/Save. В цьому випадку файл

Завдання
1. Запустити в каталозі користувача інтегральне середовище Turbo Pascal (<Каталог Pascal>BinTurbo.exe). 2. Створити нову Pascal-програму (File|New). Текст програми: Begin Write(‘Hell

Загальна структура Pascal-програми
Синтаксично Pascal-програма складається з заголовку i блоку. Блок включає двi частини: описову (роздiл описiв) - опис даних, якими оперує програма, i виконавчу (роздiл операторiв) - послiдовность д

Таблиця 1
Функція Матем. вигляд Аргумент Тип аргументу Тип результ. Приклад Abs(x) S

Таблиця 2
Операція Дія Типи операндів Тип результата Бінарні:     &nb

Введення та виведення в Pascal
В мові Pascal відсутні оператори введення-виведення. Їх функцію виконують процедури READ, READLN, WRITE, WRITELN, робота яких базується на пристроях MS DOS або CP-M. Ввід даних, це передач

Завдання
1. 2.

Таблиця 4
Операцiя Назва операції Вираз Результат = <> > < >= <= рiвно нерi

Таблиця 5
Операція Дія Вираз A B Результат not   Логічне заперечення

Таблиця 6
Операція Прiоритет Вид операцiї @, not, +, - *, /, div, mod, and, shl, shr +, -, or, xor =, < >, <, >,

Завдання
Скласти програми розв’язку вказаних нижче завдань використовуючи умовні оператори IF та CASE. 1.

Масив (регулярний тип)
Масив утворюється із фіксованого числа компонентів одного типу. Число компонентів масиву є константою, яка задається при його описі. При визначенні масиву задається як тип компонентів, так і

Завдання
Варіант 1 1.   2.

Таблиця 7
Операція Функції Pascal Довжина рядка Копія фрагмента Пошук фрагмента Заміщення фрагмента Вставлення фрагмента Вилучення фра

Завдання
Варінт 1 1. Дано лiтерну змiнну довжини N, яка складається з символiв S1, S2, ...,Sn. Cкласти алгоритм та програму на PASCAL, якi дають можливiсть: 2. Вияснити чи

Завдання
1. Дано Type State = (Britain, Usa, France, Sweden, Ukrainia, Belorussia, Russia, Iraq); Senior=(Queen, King, President, Premier); За назвою країни вказати титул голови д

Множини
Множина – це структурований тип даних, що являє собою набip взаємо - пов'язаних за якоюсь ознакою або групою ознак об'ектiв, якi можна розглядати як єдине цiле. Кожний член множини називаєть

Завдання
- виконати операції над заданими множинами a i b: 1.   2.

Записи з варiантами
Записи, описанi вище, мають строго визначену структуру. В деяких випадках це обмежує їх використання. В Паскалі є можливість задати тип запису, що містить довільне число варіантів структури. Такі з

Завдання
Варіант 1 1. Скласти такі програми на алгоритмичній мові TURBO PASCAL: 2. Обчислення добутку двох комплексних чисел. 3. Обчислення різниці двох комплексн

Таблиця 8
Назва Режим Розмір екрану (в піксилях) Кількість Кольорів Кількість відеосторінок CGA

Завдання
1. Написати фрагмент програми, яка будує на екрані керований рухомий об’єкт – такий, що натискання клавіші приводить до відповідного переміщення; якщо ніяка клавіша не натиснута, то об’єкт не рухає

Процедури користувача
Являють собою поіменовану групу операторів, що реалізують деяку частину загальної задачі. Ця поіменована група викликається за іменем з довільного місця розділу оператарів. Опис процедури включає з

Функцii користувача
Pascal надає користувачу можливiсть самому реалiзувати потрiбнi йому алгоритми в видi функцiй i звертатися до них з програми. Опис функції складається з заголовку та тіла функції. Формат з

Параметри
Параметри процедур та функцій можуть мати довільний тип, включаючи структурований. Pascal використовує два різних види параметрів в процедурах і функціях: параметри-значення та параметри-змінні.

Завдання
Скласти програми обчислення заданих виразів з використанням функцій користувача та процедур: Варіант 1 1. Дано дійсні p, q. Обчислити де

Завдання
1. Дано текстовий файл F.txt. Виключити пробіли, що стоять у кінці його рядків. Результат помістити в файл F1.txt. 2. Дано текстовий файл F.txt. Переписати компоненти файлу F.txt в файл G.

Завдання
1 - 6. Організувати файл прямого доступу "Відомість успішності студентів", компонентами якого є: прізвище, номер групи, екзаменаційні оцінки (аналіз, алгебра, програмування):

Помилки, що виявляються DOS
1. Invalid function number(Неправильний номер функції). Ви намагаєтеся викликати неіснуючу функцію DOS. 2. File not found(Не знайдений файл). Пом

Помилки введення - виведення
Якщо один з операторів компілювався з директивою {$I+}, то помилка введення-виведення приводить до припинення виконання програми. У стані {$I-} програма продовжує виконуватися, а помилка повертаєть

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги