рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО - ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО - ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ - раздел Философия, Удк: Ббк   Рекомендовано До Друку Вченою Р...

УДК:

ББК

 

Рекомендовано до друку Вченою радою Одеського обласного інституту удосконалення вчителів (Протокол №4 від 4.07.2006р.)

 

Наукові рецензенти:

Печерська Е.Ф. кандидат педагогічних наук, доцент Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського;

Реброва О.Є .кандидат педагогічних наук, доцент Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського.

 

Батюк Наталія Орестівна

  ISBN  

Вступ.

Актуальність проблеми формування художньо-образного мислення дітей ...............5

Розділ 1.ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО - ОБРАЗНОГО

МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ

1.1Психолого-педагогічний аспект проблеми формування

художньо-образного мислення. ...............................................................................5

1.2З досвіду формування художньо-образного мислення

на різних шкільних предметах...............................................................................7

1.3Сутність процесу формування художньо-образного мислення

на уроках музики ......................................................................................................12

1.4Урок-образ, та основні педагогічні умови його реалізації .................................. 16

 

Розділ 2.ЗДОСВІДУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

2.1Спостереження проявів адекватності та неадекватності сприймання дітьми

художніх образів та їх причини.............................................................................24

2.2 Методика формування художньо-образного мислення як сукупність

відповідних прийомів ...........................................................................................27

2.3 Поетапність впровадження методів та прийомів формування

художньо-образного мислення .............................................................................33

 

Розділ 3. РОЗРОБКИ УРОКІВ

3.1Тематика “уроків-образів” ......................................................................................46

3.2Зразки уроків-образів...............................................................................................47

„Весна іде – радість несе”.........................................................................................47

„Де Лелека водиться там щастя народиться”.........................................................50

„Дерево пам’яті”........................................................................................................53

„Ой на Івана, тай на Купала”....................................................................................57

„В піснях історія живе”.............................................................................................61

 

ВИСНОВКИ ...................................................................................................................64

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ..................................................................................65

 

НОТНІ ДОДАТКИ .........................................................................................................67

Т Е З А У Р У С

   

В С Т У П

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ

ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ

Нові вимоги до уроків музики, які мають особливі можливості для формування системи естетичних та загальножиттєвих цінностей особистості,… Основні теоретичні питання, пов’язані з мисленням людини, опрацьовані в… Здатність людини мислити образами найбільш повно й органічно втілилася у фольклорному мистецтві. Саме тому…

ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ

 

Психолого-педагогічний аспект проблеми формування

Художньо-образного мислення

На різних етапах онтогенезу види мислення співіснують, взаємовпливаючи та взаємозбагачуючись. Розумовий розвиток людини характеризується… Сутність, основні характерні риси та функції художньо-образного мислення… Структура художньо-образного мислення молодших школярів розглядається як сукупність таких функціональних…

З досвіду формування художньо-образного мислення на

Різних шкільних предметах.

Саме з точки зору цілісного відображення явищ дійсності серед різних видів мистецтва особливу увагу привертає фольклор як надзвичайно щедрий і… Відповідно, самі методи формування художньо-образного мислення засобами різних… Становлення образних форм мислення в процесі навчання передбачає використання спеціальних дидактичних прийомів, які…

Сутність процесу формування художньо-образного

Мислення на уроках музики

Ми розглянули деякі загальні методи і прийоми “педагогіки творчості” з метою розвитку художнього образного мислення, використання яких має… Специфіку впливу мистецтва на людину досліджували такі вчені як А.Виготський,… Питання змісту і спрямованості інформації, яка активізує сприймання художніх творів дітьми, в музичній педагогіці…

Урок-образ, та основні педагогічні умови його реалізації

Мета уроків, побудованих на інтегрованому змісті полягає в тому, щоб створити передумови для системного розгляду певного явища, поняття, для… Інтегровані уроки музики і народознавства дають можливість створювати… 1. Через активізацію образотворчого мислення у дітей (засобами музики та поезії) викликати почуття поваги до народних…

Розділ 2. З ДОСВІДУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО - МЕТОДИЧНОЇ

РОБОТИ

 

Спостереження проявів адекватності та неадекватності

Сприймання дітьми художніх образів та їх причини

Перше, що нас цікавило: наскільки адекватно діти сприймають художні образи мистецтва. Дітям було запропоновано ряд спеціально продуманих завдань. Наприклад,… Поступово ми прийшли до думки про доцільність більш цілеспрямованого спостереження у дітей проявів адекватності (чи…

Методика формування художньо-образного мислення як

Сукупність відповідних прийомів

Спостереження за дітьми у процесі виконання відповідних завдань проводилося постійно, що дало можливість корегувати вибір методичних прийомів.… Ø доступність синтетичних жанрів. Варто зауважити, що діти легше сприймають художні твори синтетичних жанрів, де є і слова, і музика (а, нерідко, і…

Поетапність впровадження методів та прийомів формування художньо-образного мислення

Формуючу методику доцільно впроваджувати поетапно, у відповідності з віком школярів. Ø перший етап. На першому етапі (6-7 років) уроки-образи були спрямовані на активізацію конкретно-образного характеру мислення дітей,…

Розділ 3. РОЗРОБКИ УРОКІВ - ОБРАЗІВ

1 клас: “Ой на горі та женці жнуть”; “Мисливські оповідання”;

Хід уроку

- До речі, як вони називаються? Чому скрізь замерзлу землю сходить зелена травичка? Безконечне число “чому?”. Нерідко у відповідь на таке… Ми маємо дуже багато легенд і казок про Весну, про весняні квіти, і всі вони… РОЗПОВІДЬ: Була зима. Одного зимового ранку, послала старенька мати сина в ліс за дровами. Взяв Іванко санчата,…

Хід уроку

- Хто знає, як називається день зустрічі Зими й Весни? (Стрітення.) - Дійсно, в цей день Зима, кажуть, іде туди, де було Літо, а Літо - де була… - Боже поможи тобі, Зимо!

Слухання: “Баба Яга”, “Богатирські ворота“ Мусорський.

Стали Велетні скликати своїх небесних друзів і вийшла в них ось така перекличка: (повторення - активізувати ритмічний слух, відчуття сильної долі,… ритмічна та мелодична імпровізація у формі гри-переклички/

Яке ж коріння дає людям силу? - думав Чорнобог. І зрозумів – це пам’ять! Пам’ять твого РОДУ!

Послухайте! Послухайте, як звучить злоба і ненависть, як звучить безмежність відчаю, як звучить хаос зруйнованої душі …Відчуйте гірко-ядовитий… /Звучить фонограма за вибором вчителя/ І полетів Білобог до Сокола раду радити.

Хід уроку.

- Для чого людині потрібний хороший слух? (- Щоб слухати.) Чи задумувалися ви коли-небудь, як багато інформації ми отримуємо через слух?… - А тепер ми трошки попрацюємо над розвитком вашого ритмічного слуху: діти виконують ритмічні плескання.

Слухають пісню " Там над річкою ".

Дівча стояло; В річку пустила. В тую сторону, З зелених квіточок По личку дрібненька Де було мило Віночок плело. Слезонька текла. Серцю моєму.

Хід уроку.

На початку уроку ми проспіваємо з вами музичні вправи. Ось подивіться на цей рисунок, скільки всього сходинок має наша драбинка? / малюнок /-(… - Думаю, ви здогадалися, що це не прості сходинки, а музичні. Пригадайте, як… - Які сходинки на картинці виділені червоним кольором? (1,ІІІ,V)

ВЧИТЕЛЬ ВИКОНУЄ МАРШ “Гей там на горі січ іде ”.

А якщо я його виконаю так: (виконую повільно тихо і спокійно)? Хочеться марширувати? (- Ні).

- А чому? Що помінялося? Яка різниця між першим і другим виконанням? Як я виконувала цю музику перший раз? (“впіймати” слова: ШВИДШЕ, ГОЛОСНІШЕ)

- В якому темпі звучала музика перший раз ? А другий ?

- Як відрізнялася динаміка ?

- Які засоби музичної виразності повинен використати композитор, щоб створити марш? Ліричну пісню?

- Тому ми можемо зробити висновок: марш вимагає якого темпу? (-чіткішого, швидкого)

- І якої динаміки, гучності? (- голосно, впевнено, урочисто.)

Ви прекрасно охарактеризували марш, тож давайте зараз вивчимо пісню-марш.

РОЗУЧУВАННЯ З ДІТЬМИ ПІСНІ-МАРШУ “Гей там на горі січ іде”.

То якою повинна бути музика, щоб хотілося марширувати? Прослухайте марш, і він вам підкаже відповідь на це питання. Так, всі стали і… ЗВУЧИТЬ МАРШ З ОПЕРИ “Богдан Хмельницький”.

СЛУХАННЯ: марш з увертюри “Тарас Бульба”.

Відважним, сильним був хлопець, хоч молодий, та поважали його товариші. Якось перед боєм з татарського війська виступив їхній багатир, викликаючи когось з козацького війська на смертний двобій. Переглянулися козаки поміж собою: хто з них може битися з таким багатирем? Аж тут, нікого не питаючи, буквально влетів на коні Морозенко і вибив татарського багатиря з сідла. Почався бій.

СЛУХАННЯ: фрагмент двобою з увертюри “Тарас Бульба”.

Видно, пам’ять про батька пекла серце хлопця, додавала йому сили. Переміг він богатиря.Слава про Морозенка пішла по всій Україні. І раділа мати, що такого славного сина має. Але якось засумував Морозенко за рідним селом, за матір’ю.

СЛУХАННЯ ПІСНІ “Зоре моя вечірняя” (у виконанні вчителя).

Пізно ввечері відлучився з козацького табору в степ і потрапив у ворожу засідку. Почався нерівний бій. І загинув молодий славний козак. За козацьким звичаєм, поховали Морозенка, насипали серед степу високу могилу. Багато таких могил було в наших степах.

СЛУХАННЯ ПІСНІ “Ой у полі могила” (у виконанні вчителя).

Важко, тяжко було козакам цю страшну вістку принести в село, де жив Морозенко, і вирішили вони скласти про нього пісню, ця пісня дійшла і до наших часів

СЛУХАННЯ ТА РОЗУЧУВАННЯ З ДІТЬМИ ПІСНІ “Ой Морозе, Морозенку”.

Будуть приходити люди, Я обізвуся до них: Вбогі, багаті, веселі й сумні шелестом тихим вербової гілки,

– Конец работы –

Используемые теги: Теоретичні, засади, формування, художньо, образного, мислення, дітей0.106

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО - ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным для Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Еще рефераты, курсовые, дипломные работы на эту тему:

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСІЧОК ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ КООРДИНАТ ТОЧОК ЗНІМАЛЬНОЇ ОСНОВИ
ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ КООРДИНАТ ТОЧОК ЗНІМАЛЬНОЇ ОСНОВИ... Пряма і зворотна геодезичні задачі У основі різноманітних методів геодезичних побудов і алгоритмів рішення багатьох інженерно геодезичних задач лежать дві стандартні задачі на...

Формування уявлень про лічбу у дітей дошкільного віку
В даний час, в епоху комп ютерної революції точка зору, що зустрічається, висловлюється Не кожен буде математиком , безнадійно застаріла. Сьогодні,… Відомо і те, що від ефективності математичного розвитку дитини в дошкільному… Від того, наскільки успішно буде організовано перше сприйняття кількісних відносин і просторових форм реальних…

Теоретичні основи формування і розвитку загальнотрудових умінь і навичок в учнів 8-11 класів при вивченні профілю "Деревооброрбка"
Передусім створюються умови для повнішого втілення принципу поєднання навчання з продуктивною працею (особливо під час навчально-виробничої… Відсутність таких умов слід розглядати як істотний недолік у… Як це питання розв’язується, буде розглянуто далі. Дуже важливо надати учням змогу зробити вибір напряму трудового…

Теоретичні основи формування ціннісних орієнтацій молодших школярів
Висновки до розділу 2. Експериментальна робота по формуванню ціннісних орієнтації молодших школярів засобами української народної музики. 1.… Педагогічні умови 1 . Врахування особливостей формування ціннісних орієнтацій… Обєкт - процес формування ціннісних орієнтацій. Предмет - педагогічні умови формування ціннісних орієнтацій молодших…

Конспект лекцій Змістовий модуль 1. Психологія і педагогіка як наука про людину, її світ і діяльність. Лекція 1 Тема І. Теоретичні основи психології та педагогіки
Змістовий модуль Психологія і педагогіка як наука про людину її світ і діяльність... Лекція...

М. MACOJI Теоретико-методичні засади інтегрованого навчання мистецтва
М... Рекомендовано до використання в загальноосвітніх навчальних закладах за... Протокол від червня року...

Тема 1. Теоретико-організаційні засади фіскального адміністрування
Зміст фіскального адміністрування його принципи... Нормативне забезпечення фіскального... Інформаційне забезпечення фіскального адміністрування...

Теоретичні основи технології виробництва деталей та складання машин
Івано Франківський національний технічний... університет нафти і газу Кафедра технології нафтогазового машинобудування...

Теоретичні основи
На сайте allrefs.net читайте: Теоретичні основи.

Модуль 1. Формування фінансових ресурсів суб’єктами підприємництва
Методичні вказівки до вивчення курсу... Модуль Формування фінансових ресурсів суб єктами підприємництва...

0.027
Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • По категориям
  • По работам