рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

СЛУХАННЯ ТА РОЗУЧУВАННЯ З ДІТЬМИ ПІСНІ “Ой Морозе, Морозенку”.

СЛУХАННЯ ТА РОЗУЧУВАННЯ З ДІТЬМИ ПІСНІ “Ой Морозе, Морозенку”. - раздел Философия, ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО - ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ Зрозуміла Все Бідна Мати. Мовчки, Тихо Пішла Вона До Річки І Більше Ніхто Її ...

Зрозуміла все бідна мати. Мовчки, тихо пішла вона до річки і більше ніхто її вже не бачив. Люди, які пішли за нею, кажуть, що побачили на березі ріки дерево, якого раніше не було. То була верба, плакуча верба з довгими до землі, вітами. Старі люди кажуть, а хто хоче, вірить: якщо прислухатися, то можна було почути тихий, тихий шепіт листочків:

Будуть приходити люди, Я обізвуся до них:

Вбогі, багаті, веселі й сумні шелестом тихим вербової гілки,

Радості й тугу нестимуть мені, Голосом ніжним тонкої сопілки,

Їм промовляти душа моя буде. Смутними росами з вітів моїх..

МУЗИЧНИЙ ФОН: музика з сюїти “Пер Гюнт” Е.Гріга “Ранок.

Висновок: Сходить сонечко, народжується новий день, день, який дасть початок новим прекрасним пісням, які дійшли і до наших днів. “Ось де, діти, наша слава, слава України….” Як бачите, і марш, і пісні, зуміли нам розповісти про події, які відбувалися 300 років тому. І не просто розповіли, а оживили події давно минулих літ.

(Кінець уроку)

Зміст наведених уроків-образів показує, що вчитель може використовувати фольклор, як цілісну і динамічну систему, яка поєднує в художніх образах явища дійсності та відношення до них людини. Дуже важливим, на наш погляд, є положення про те, що народне мистецтво це “цілісний та витончений світ, який безжалісно порушується”, якщо з нього вихоплюють той чи інший елемент і коли його розміщують у невластивому оточенні (О.Потебня).

Художньо-образний синкретизм календарних свят надзвичайно різнобарвний (це і драматургія дії, і пісні, і вірші, і внутрішній особливий психологічний стан єднання з силами Природи і т.д.). Повноцінне осягнення дітьми молодшого шкільного віку ідей того чи іншого календарного свята ні в якому разі не допускає розчленованого вивчення окремостей музичної мови, літературних, поетичних прийомів тощо. Зрозуміти, осягнути, відчути все, що заложили у цих унікальних творах-синтезах наші предки можна лише через художньо образне мислення, через співпереживання.

В образності фольклору - глибинна сутність звичаєвої культури. Шанобливе ставлення до батька й матері, до землі і до хліба, знання свого родоводу, охорона честі родини, піклування про малят, про хворих, калік, стариків, шанування традицій, національної атрибутики любов до рідного, до культури свого народу, почуття приязні до інших народів. І все це не у нав'язливій формі моралі чи повчання, а в художньо-образній, яку дитина поступово присвоює змалку і яка стає згодом її “власністю”.

Особливе місце займає пісня - це великий образний світ, це саме життя в інтонації та слові, колискова пісня - це виховання дитини на рівні підсвідомості, і на цьому ж рівня залучення дитини до образного світовідчуття.

Старовинна казка-міф - це метафорична формула, в якій закодувались древні знання. Їх зміст може бути доступним нашим дітям тільки при умові активізації художньо-образного мислення.

Лаконічна, гостра, яскрава поетично-образна мова малих жанрів фольклору. Це приповідки, поговірки, різноманітний світ дитячої забави, загадки, скоромовки, усмішки, страшилки тощо. Цей пласт у влучних коротких висловах образної мови через метафори активізує художньо-образне мислення дітей.

Багатство, глибина, природовідповідність образів фольклору свідчить, що протягом тисячоліть створювалася система становлення Людини /система виховання дитини, основним дієвим механізмом якої єформування художньо-образного мислення і через нього залучення дитини до абсолютних життєвих цінностей.

 

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

 

1. Апраксина О.А. Методика музыкального воспитания в общеобразовательной школе: Учебное пособие для студентов пед. ин-тов. М.: Просвещение, 1983. -224 с.

2. Асафьев Б.В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании. Изд. 3-е. - М.: Музыка, 1973. - 144 с.

3. Балтарович З. Українська народна медицина. К.: АБРИС. – 1994. -336с.

4. Барабаш О. Про теоретичні основи інтонації в українознавстві // Українське народознавство і проблеми виховання учнів. - Ч. 1. - Івано-Франківськ, 1995.- С. 117-121.

5. Блонский П.П. Избранные педагогические и психологические сочинения: В 2 т. - М.: Педагогика, 1979. - Т. 2. - С. 5 - 340.

6. Блонский П.П. Избранные педагогические и психологические сочинения: В 2 т. - М.: Педагогика, 1979. - Т. 2. - С. 5 - 340

7. Брушлинский А. В. Мышление и прогнозирование (Логико-психологический анализ). - М.: Мысль, 1979. - 230с.

8. Брушлинский А. В. Культурно-историческая теория мышления. — М.: Высш. шк. 1968. - 124 с.

9. Ващенко І. Основні проблеми педагогіки майбутнього // Педагогіка толерантності. – 1998, № 2. - С. 86-95.

10. Возрастные и индивидуальные особенности образного мышления учащихся /Под ред. И.С. Якиманской. - М.: Педагогика. –1989. –224 с.

11. ВыготскийЛ.С. Воображение и творчество в детском возрасте.; Психологический очерк. - 3-е изд. - М.: Просвещение, 1991. - 93с.

12. Выготский Л.С. Психология искусства /Под ред. М. Ярошевского. - Педагогика, 1987. -334с.

13. Гальперин П. Я. Психология мышления и учение о поэтапном формировании умственных действий / Исследования мышления в советской психологии. - М.: Наука, 1966. - С. 236-277.

14. Гилфорд Дж. Структурная модель интеллекта / Психология мышления. - М.: Прогресс. - 1965. - 205 с.

15. Горюнова Л.В. Развитие ребенка как его жизнетворчество // Музыка в школе.-1993, № 1. -С. 15-21.

16. Гошовский В.Л. У истоков народной музыки славян. - М.; -1971.

17. Завальнюк А.Ф. Типология украинских летних обрядовых песен и их восточно-словянский субстрат. Автореферат дис. … канд. искус. наук. К., - 1983. -20 с.

18. Зязюн І.А. Педагогічна майстерність як мистецька дія. // Рідна школа.: - 1995, № 7-8. - С. 31-50.

19. Іваницький А.І. Українська народна музична творчість. К.: -Музична Україна. - 1990. - 336 с.

20. Кабалевський Д.Б. Як розповідати дітям про музику? -К.: Муз. Укр. -1982. - 320

21. Карпенко І.М. Духовний ідеал ноосфери і катарсична сутність виховання //Педагогіка і психологія: -1998, № 2. -С. 12-14.

22. Кадобнова И., УсачеваВ., Школяр Л. Занятия музыкой в I классе четырехлетней начальной школы // Музыка в школе. – 1989, № 3. - С. 16-24.

23. Колесса Ф. М. Фольклористичнїі праці. -К. -1970.

24. Коляденко Н.П. Синестезія мистецтв як фактор художньої інтеграції // Взаємодія мистецтв: методологія, теорія, кінцеве гуманітарне утворення. Астрахань-1997 - С. 45-47.

25. Коробицина М.Б. Проблема психологической подготовки учителя к опознаванию эмоций учащихся: Дис. канд. психол. наук: 19.00.07 ОГПИ К.Д. Ушинского. - Одесса, 1992. - 116 с.

26. Костюк А.Г104.. Теория музыкального воспитания и формирование нового человека. - К.: Муз. Україна, 1982. - С. 159 - 172.

27. Костюк О.Г. Сприймання музики і художня культура слухача. К.: Наукова думка, 1973. - 117 с.

28. Крупник Е. П. Психологическое воздействие искусства на детей школьно­го возраста: ис. д-ра психол. наук. - М., 1990. - 46 с.

29. Лук А.Н. Мышление и творчество. М.: -1976. -144 с.

30. МедушевскийВ.В. О закономерностях и средствах художественного воздействия музыки. - М.: Музыка, 1976. – 254с.

31. Морозова С.Н. Из истории массового музыкального воспитания. Яворский //Музыкальное воспитание в школе: Сб. ст. / Сост. Апраксина. - Вып. 12. - М.: Музыка, 1977. - С. 75 - 85.

32. Морозова С.П. Идея развития творческих способностей учащихся в педагогическом процессе деятельности Б.Л. Яворского // Теория и практика вокально-хоровой подготовки учителя общеобразовательной школы: Сб. ст., Изд-во МГПИ. - 1980. - С. 75 - 85.

33. Обучение и развитие / Экспериментально-педагогическое исследование. Под ред. Л.В. Занкова. - М.: Педагогика, 1975. - 440 с.

34. Падалка Г.Н. Опосредованные педагогические воздействия в системе формирования эстетического отношения личности к искусству // Формирование эстетического отношения к искусству: В 6-ти т. Т.1. - М.: Изд-во АПН СССР, 1991. -С. 232-236.

35. Потебня А.А. Объяснения малорусских и сродных народных песен. В 2-х томах. - Варшава. Т.1. - 1883., Т 2 -1887

36. Потебня А.А. Теоретическая поэтика. -М.: Высш. школа. -1990.- С. 22-54.

37. Раппопорт С.Х. О природе художественного мышления /Эстетические очерки: вып.-М..-1967. – С 48-69.

38. Раппопорт С.Х. Художественное представление и художественный образ //Эстетические очерки: вып. 2, - М., 1973.- С 45-84.

39. Реброва О.Є. Актуальні аспекти розвитку творчого самовираження молодших школярів. //Наук.вісн. ПУДПУ ім.Ушинського. Вип. 8-9. - Од. - 2002. - С. 48-54.

40. Рогозина В. Введення елементів інтеграції мистецтв у навчання школярів. //Рідна школа. – 1999, № 10. -С. 49.

41. Ростовський О.Я. Педагогіка музичного сприймання: Навч.-метод. посібник. - К.: І3МН, 1997. - 248 с.

42. Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. В 2-х томах - М.: Педагогика, 1989. - Т.1. -320 с; Т.2- 328 с.

43. Рудницька О.П. Музика і культура особистості: проблеми сучасної педагогічної освіти: Навч. посібник. - К.: І3МН, 1998. - 248 с.

44. Рудницька О.П. Світоглядна функція мистецтва //Мист.та освіта. –2001, № 3.

45. Селье Ганс. От мечты к открытию / пер. с англ., ред. Кондрашевой М.Н., Хорола И.С. - М.: Прогресс, 1987. - 368 с

46. Сименов П.В. Катарсис и антикатарсис: социально-психологический подход к воздействию искусства // Вопросы психологии. 1994, № 1. -С. 5-7.

47. Сохор А.Н. Вопросы социологии и эстетики музыки: В 3-х т. - Т.1. Л.: Сов. композитор, 1981. - 296 с.;

48. Стельмахович М.Г. Українська народна педагогіка. К., 1992. - 231с.

49. Стельмахович М.Г. Етнопедагогіка. Київ, 1994. - 229 с.

50. Сухомлинский В.А. Изб. Сочинения. - К.: Радянська школа, 1976. - 337с.

51. Сявавко Є.І. Українська етнопедагогіка в її історичному розвитку – К., 1974.

52. Флоренская Т.А. Проблема психологического катарсиса как преобразователя личности / Психол. механизмы регуляции соц. поведения - М.: 1979. - 105 с.

53. Шрагина Л.И. Логика воображения / Уч. пос. Одесса: Полис, - 1995.- 111с.

54. Якиманская И.С. Возрастные и индивидуальные особенности образного мышления учащихся. - М. Педагогика . 1989. - 204 с.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО - ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ

ББК... Рекомендовано до друку Вченою радою Одеського обласного інституту удосконалення вчителів Протокол від...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: СЛУХАННЯ ТА РОЗУЧУВАННЯ З ДІТЬМИ ПІСНІ “Ой Морозе, Морозенку”.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Батюк Наталія Орестівна
Особливості формування художньо-образного мислення дітей засобами фольклору: Методичні рекомендації до уроків музичного мистецтва в початковій школі. - Одеса: 2007.- с.   ISB

Т Е З А У Р У С
  образне мислення     - здібність комбінувати факти новими способами. Різновидності О.М.: предметно-наочне, варіативно-образне,

ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ
Здатність людини мислити в образах створила таке унікальне явище, яке ми називаємо мистецтвом. Створення художніх образів вимагає від митця максимальної активізації художньо-образного мислення. В с

Художньо-образного мислення
  На різних етапах онтогенезу види мислення співіснують, взаємовпливаючи та взаємозбагачуючись. Розумовий розвиток людини характеризується своєрідністю, де має місце еволюція і інволю

Різних шкільних предметах.
У педагогічних дослідженнях, які прямо чи опосередковано мали відношення до формування художньо-образного мислення накопичено певний обсяг наукового матеріалу . Аналіз цих досліджень показує як змі

Мислення на уроках музики
  Ми розглянули деякі загальні методи і прийоми “педагогіки творчості” з метою розвитку художнього образного мислення, використання яких має необмежені можливості. Урок музики є дуже

Урок-образ, та основні педагогічні умови його реалізації
Одним з найбільш вдалих прикладів активізації художньо-образного мислення є інтеграція життєвопов’язаної інформації та різних видів діяльності. Під час проведення уроків з елементами інтеграції вчи

Сприймання дітьми художніх образів та їх причини
Уроки музики з використанням фольклорного матеріалу традиційно проводяться в школі за відомою стандартною схемою: подається необхідна інформація про певні звичаї чи свято, підбираються пісні, хоров

Сукупність відповідних прийомів
Для того, щоб цілеспрямовано формувати художньо-образне мислення дітей, необхідно було певний період спостерігати доцільність вибору тих чи інших методичних прийомів. Спостереження за діть

Поетапність впровадження методів та прийомів формування художньо-образного мислення
  Формуючу методику доцільно впроваджувати поетапно, у відповідності з віком школярів. Ø перший етап. На першому етапі

Розділ 3. РОЗРОБКИ УРОКІВ - ОБРАЗІВ
3.1 Тематика “уроків-образів” 1 клас: “Ой на горі та женці жнуть”; “Мисливські оповідання”; “Народні усмішки. Небилиці та побре

Хід уроку
З глибини віків, відколи люди навчилися спостерігати Природу, вони задумувалися: що відбувається в Природі? Чому починає танути сніг, чому з під снігу прокльовуються маленькі білі квіти? -

Хід уроку
Поступово починає танути сніг і царівна Весна бере землю в свої обійми. Зима, натомість, збирається в далеку подорож на північ. Але перед тим як піти, вона зустрічається з Весною. - Хто зн

Слухання: “Баба Яга”, “Богатирські ворота“ Мусорський.
Діалог з дітьми: які засоби музичної виразності відтворюють образ Білобога? (Які тембри рисують цей образ? Світлі чи темні? А про що нам говорить темп? ) Стали Велетні скликати своїх небес

Яке ж коріння дає людям силу? - думав Чорнобог. І зрозумів – це пам’ять! Пам’ять твого РОДУ!
Якщо людина береже своїх рідних і близьких та пам’ятає про тих, кого вже нема, вона стає сильною духом. А якщо забуває, хто її діди-прадіди, з якого вона роду і народу, - вона стає цинічною, жорсто

Хід уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами будемо слухати багато різної музики, для того що б розвивався ваш слух. - Для чого людині потрібний хороший слух? (- Щоб слухати.)

Слухають пісню " Там над річкою ".
1) Там над річкою, 2) А як уплела, 3) Плинь, віночку, плинь Дівча стояло; В річку пустила. В тую сторону, З зелених квіточок По личку дрібненька Де було мило

Хід уроку.
“Добрий день, діти” (музичне привітання) На початку уроку ми проспіваємо з вами музичні вправи. Ось подивіться на цей рисунок, скільки всього сходинок має наша драбинка? / малюнок /

РОЗУЧУВАННЯ З ДІТЬМИ ПІСНІ-МАРШУ “Гей там на горі січ іде”.
Молодці, ви старалися. Сподобався Вам цей марш? На наступному уроці ми його вивчимо і виконаємо так, щоб всім хотілося марширувати. То якою повинна бути музика, щоб хотілося марширувати?

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги