рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Драматичні поеми Ліни Костенко.

Драматичні поеми Ліни Костенко. - раздел Философия, Енеїда І.Котляревського – перший твір нової української літератури   Драматична Поема — Невеликий За Обсягом Віршований Тві...

 

Драматична поема — невеликий за обсягом віршований твір, в якому поєднуються жанрові форми драми та ліро-епічної поеми. Основу драматичної поеми становить внутрішній динамічний сюжет — власне, конфлікт світоглядних та моральних принципів при відсутності панорамного тла зовнішніх подій, перевазі ліричних чинників над епічними та драматичними.

Драматичні поеми Л.Костенко. Коротка характеристика.

У «Циганській музі» йдеться про життєву драму поетеси Папуші. За яскраво виписаними подробицями екзотичного побуту кочового циганського народу, здається, не пролискує жоден пергук із нашою сучасністю. Виродок в сі*ї Папуша вчить алфавіт – пусте й непотрібне циганським дітям знання, ббо їхнє життєве майбктнє не має з усім тим нічого спільного («Сережками трясти, співати гарно – та й досить. Панка приворожить, здурить когось – не гріх, а літери писать тебе ніхто не просить. Поезія? Народ? Ти що, проти своїх? Ми плем*я. Ми горох. Ми котимось по світу... А кореня ніде»). Папуша не зустрічає ні розуміння, ні підтримки. ЇЇ віддано заміж за нелюба, який заставши її за написанням віршів закатував до напівсмерті і спалив те, що вона написала.

У творі звучать мотиви того, що поезія прив*язує до землі. Ліна гостро піднімає питання того національної належності у цій поемі.

Народ не вибирають

І сам ти – тільки брунька на його гіллі.

Для нього і живуть, за нього і вмирають.

Ох, не тому, що він найкращий на землі.

Проблеми поеми – любов до рідної землі, патріотизм, хоробрий дух митця, вміння протистояти і боротись за своє.

«Маруся Чурай» драматична поема/роман у віршах з*явився у час, коли інтерес читача до поезії почав згасати – криза поезії, «втома форми». «МЧ» перевидали видали стотисячним тиражем і вже за кілька днів вона «зникла» з полиць книгарень.

Для твору характерний ефект співучасті, присутності читача. Судове дійство над Марусею увиразнюється, обростає міткими психологічними деталями й гострими соціально-психодогічними колізіями. Особиста драма героїні вписується в контекст історії.

До художнього зображення нещасливого кохання дочки полтавського сотника Марусі чурай до сина хорунжого полтакського полку Грицька Бобренка зверталися впродовж 19-20 століття багато письменників. В основу колізії роману Ліни лягло глибинне протиставлення 2 людських іпостасей: «Марусина любов чолом сягала неба, а Гриць ходив ногами по землі». Гриць за задумом поетеси є втіленням пересічності – не жорстокий, але й не дуже жалісливий, на війні особливих подвигів не чинив, проте і не був боягузом. Маруся ж – довершене втілення героїчного духу предків, достойна дочка мужньо загиблого батька. Велика любов марусі, яка конденсує всі її найголовніші духовні риси – зміст і сенс життя, віру в добро, правду, красу – не отримує гідного щасливого завершення – її зраджено. І тому коли зраник вирішує вернутись до коханої, вона не приймає його.

Велика любов завжди ходить поруч зі смертю: «хотіла вмерти – люди не дали». Гриць випиває отруту, що Маруся наготувала для себе і помирає. Марусю забирають до в*язниці і за ніч дівчина переживає усе своє життя.

Закоханий в Марусю Іван Іскра переконує Хмельницького підписати грамоту про звільнення її, адже маруся – народнапоетеса, безсмертні пісні якої надихають козаків на боротьбу. Авторка підкреслює – «Таку співачку покарать на горло – та це ж не що, а пісню задушить», адже саме творчість Чураївни проектує її постать на вічність і безсмертя.

Марусю Чурай у трактуванні Ліни можна вважати справжньою історичною особистістю. Тож не дивно, що не тільки пісні, а й ім*я, трагічна історія їхньої авторки збереглися у свідомості українського народу протягом багатьох століть.

М.Бажан щодо роману: «Щедрі, але не надмірні розсипи народних приказок, ідіом, прислів*їв. Це не поверхові оздоби, не прийоми стилізації, а заглиблені пошуки і переконливі здобутки поетичного стилю твору, в якому елементи стародавньої розповіді органічно сплалися з сучасною формою авторських висловлень, їх неповторних тропів, метафор, епітетів, динамічних перебоїв ритму, його драматичних захлинань і синкоп». Твір має мало спільного з тим, що до того було написано про марусю чурай. Це зовсім інший вияв творчого поступу щодо авторських концепцій, літ форм. Ліна Костенко вийшла з річища традицій опрацювання історичної теми і склала свою особиту традицію (постановка завжди актуальних для історичного буття народу питань і проблем національності, вміння побачити важливий духовний зміст у подіях минулого, зробити історію твору «мислячою історією», здатною робити висновки, виправляти помилки).

Наступні 3 поеми вийшли у світ у збірці «Сад нетанучих скульптур»(1987)

«Скіфська Одісея» - грек вирушає на торги в далекі краї і далі й далі пропливає вглиб скіфської землі. Ця подорож не тільки географічна, а й історична – впродовж його мандрування пергортаються перед ним сторінки минулого загадкового для нього народу. Мова йде пр націю, якій боги ларували золоті дари. Костенко пародіює «серйозну історію» («Он Одісей вертався 10 год, та й то зазнав ого яких пригод»). Поряд із сатирою і бурлеском пронизливо звучать сповнені драматизму роздуми поетеси про руйнаторську силу часу, втрати людства на дорогах історії (-...немає моря глибшого, ніж час...-). Можливо у цій поемі Костенко свідомо хотіла втекти від мотивів «МЧ», відсікала можливіть самоповторів.

«Дума про братів неазовських». Назва твору викликає асоціації з відомим фольклорним твором «Про втечу 2 братів з города Азова». У думі старші брати в ім*я порятунку зреклися молодшого. У Ліни Костенко – антитеза до цього сюжету: шляхта конвоює після придушення антипольського повстання гетьмана Павлюка, його споборника Томиленка і молодого козака Сахна Черняка. Павлюк і Томиленко вмовляють Черняка тікати, бо попереду тільки страта («Ми ж не брати азовські. Якби ми з неволі утікали, то я б тебе на плечах поніс. А ми ж не із неволі – ми у смерть. То й мине хочем брать тебе з собою»). Хочуть зіпхати з козака з воза, на якому їх везуть, але Черняк не хоче покидати їх. Здається – для чого така жертовність. Отут і полягає головний ідейний стрижень твору. Павлюк знає причину того, що їх зловили – зрада своїх (військова старшина). Зловили павлюка і Томиленка, а Чернюк кинувся їх захищати і його теж пов*язали. Він прагне ціною власного життя спокутувати зраду інших: молодший брат не кине старших навть у ту мить, коли вони ідуть на смерть – тут перегук з думою, протистояння їй. Жертовність козака продиктована вказівками душі – він прагне раебілітувати в очах майбутнього козацтва влсну націю, національне ім*я.

Ідея твору – духовність, вірність, побратимство, вміння вчитись на помилках минулого, честь і гідність не лише власна, а й цілого народу.

«Сніг у Флоренції» піднімає питання буття митця в світі людей, його обов*язків перд самим собою, перед своїм талантом, перед історією.

У монастирі 16 століття дожиає останні дні загадковий для ченців старець, відсторонений від світу, задивлений у своє далеке минуле. І раптом перед ним з*являється високий флорентієць у ліловому плащі. Це сам старий. Таким він був зв часів честолюбної бурхливої молодості. Такий прийом дає поетесі можлисіть звести вінець і кінцівку людського життя в 1 момент. Молодий флорентієць жаліється на те, що ж то за землетруси часу чкотились на нього, що він так постарів, а старий каже : «Марнота днів, убитих на спокуси. Хто може врятувати нас від нас». Старий каже, що не встояв перед різними принадами життя. Флорентіць питає, як же його сучасник Мікіланджело, котрий не кинувся на пошуки легкого щастя, а старий починає згадувати минуле – індульгенції, страти, «республіка, монархія, чума». Мікіланджело подвижник, атлант, а старий «в цій на шматки розтерзаній Італії я вже не міг ні жити, ні творить».

«Сніг у Флоренції» - твір, з яким вривається в літературу потужний інтелектуальний струмінь. Це поема-диспут, поема-монолог, бо героям важко зрозуміти один одного, кожен приречений мати свою правду, хоч і не до кінця вірить у неї і це ще відчутніше поглиблює життєву драму. «Сніг у Флоренції» вмістив набагато менше побутових сцен аніж «Маруся Ч». Побут тут окреслено на рівні скупих але психологічно містких символічних декорацій. Побут у «Ма Чу J» був ніби ще однією дійовою особою твору, тут же він – тло подій, яке надає їм відповідного психологічного настрою. «Сніг у Флоренції» - поема драматична, в ній увага автора зосереджується на борінні думок персонажів, на відшуканні їхньої логіки й водночас на її запереченні іншими версіями тих самих подій.

Несподіваність і духовна пластика поетичних образів ЛК несе в собі особливу емоційну снагу. Особливості індивідуального поетичного стилю ЛК: філософічність, історизм мислення, вишукана традиційність, висока культура поетичного вислову, інтелектуальність, «заряд актуальної публіцистичності». Мотиви інтимності завжди переплетені із громадянськими мотивами, темою історії, національності.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Енеїда І.Котляревського – перший твір нової української літератури

Письменники пишуть під впливом Шевченка проходить його канонізація його... Іван Франко Новатор у циклуванні поезій Багатство образів фольклорних мотивів Збагатив поезію тематично ідейно та жанрово в нього є громадянські мотиви з...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Драматичні поеми Ліни Костенко.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Енеїда” І.Котляревського – перший твір нової української літератури.
  «Енеїда» - перший твір, який започаткував вживання народної мови як мови літературної. Жанр визначають як травестійно-бурлескна поема – різновид жартівливої поезії, коли твір із сер

Люборацькі” А.Свидницького як роман виховання.
  Найцікавішим у творчому спадку А.Свидницького є „сімейна хроніка” – роман „Люборацькі”. Підготовлений до друку в „Основі” у 1862 р., однак, вперше був опублікований в Львівській „Зо

Народний Малахій” М.Куліша. Тип конфлікту, образна система, композиція.
  Аналізуючи п’єсу “Народний Малахій”(1928), Ю.Смолич влучно писав, що “майже всі дійові особи першої дії – то типи: яскраві, театрально загострені, соковиті, гротескові типи”. Справд

Чорна рада” П.Куліша – перший соціально-історичний роман в укр. літературі.
  Чорна рада — перший україномовний історичний роман, написаний Пантелеймоном Кулішем 1846 року. У цій «хроніці історичних подій» автор відтворив відомі історичні події — чорну раду у

Байки і притчі Сковороди.
  З творчої спадщини Г.Сковороди залишилася збірка ліричних поезій «Сад божественних пісень», книга «Байки харківські», філософські трактати й притчі. Отже, у 1769-1774рр. пи

В.Винниченко в літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ століття.
  Літературна спадщина Володимира Винниченка — золотий фонд України. Він — автор першого українського фантастичного роману «Сонячна машина» (написаний у 1922—1924 рр.,) перше, що трап

Драматичні поеми І.Кочерги.
  Народився Іван Антонович Кочерга 6 жовтня 1881 р. в містечку Носівка на Чернігівщині в сім'ї залізничного службовця, що зумовляло часті переїзди. Лише 1891 p. їхня родина оселяється

Еволюція естетичної свідомості М.Рильського.
  Максим Рильський - український поет, перекладач, публіцист, громадський діяч, академік АН України - народився в Києві в сім’ї відомого ученого-етнографа і громадського діяча. Початк

Естетична програма неокласиків. (М.Зеров, П.Филипович, М.Драй-Хмара, М.Рильський, О.Бургардт).
  "Неокласика" — умовна назва естетичної платформи невеликого кола київських поетів, перекладачів та літературознавців 20-х — початку 30-х (М. Зеров, М. Драй-Хмара, П. Филип

Етапи творчого шляху і риси індивідуального стилю Коцюбинського
  Коцюбинський почав пробувати свої сили в літературі рано, брався за поезію, переклади, нариси, та швидко головним полем його письменницької діяльності, справжнім покликанням

Є.Маланюк і поети “Празької школи”.
  Літературне життя в Празі у другій половині 20-их років започаткував Ю.Липа, у цьому його підтримали Ю.Дараган та Л.Мосендз. А з приїздом Є.Маланюка воно значно активізувалося й поч

Жанр байки в українській літературі ХІХ ст.
  Байка (від давньорус. баять, баити, тобто говорити, розповідати) - невеликий, частіше віршований алегоричний твір повчально-гумористичного або сатиричного характеру. Життя людини ві

Жанр кіноповісті у творчості О.Довженка.
  Олександр Петрович Довженко народився 1894 р. Чернігівської області в родині козака-хлібороба. Відомості про дитячі роки майбутнього митця містяться в автобіографічній повісті «Зача

Життєвий і творчий шлях М.Шашкевича.
  Маркіян Семенович Шашкевич (1811-1843). Увійшов в історію України і літератури як організатор і керівник літературного гуртка «Руська трійця». Народився 6 листопада 1811 ро

Загальна характеристика творчості В.Сосюри.
  Сосюра- -увійшов у слов’янську поезію як співець любові й вічної світозміни,що злилися в єдиному понятті прекрасного. Творчість. Преші спроби російською мовою (1912)

Загальна характеристика творчості Д.Павличка.
  Поет, перекладач, знавець світового й вітчизняного письменства. Свої роздуми про світ, народ і людину наповнив духом пізнання, досвідом багатьох віків і народів, влсною жагою огягну

І.Котляревський – драматург.
  «Наталка-Полтавка» (1819р.) започаткувала становлення національної драматургії. П’єса поєднала в собі риси кількох жанрів та напрямів, що на той час були представлені в літературі:

Інтимна лірика І.Франка. Концепція ліричного героя.
  В українській літературі ІІ пол.. ХІХ ст.. Іван Франко був найбільш пристрасним і гнівним народним співцем, продовжувачем традицій революційної поезії Шевченка. Естетичні настанови

Ліна Костенко і поезія шістдесятників.
  Шістдеся́тники — назва нового покоління радянської та української національної інтелігенції, що ввійшла в культуру та політику в СРСР в другій половині 1950-х — у період тимчас

Лірика Сковороди, її жанрові різновиди і майстерність.
  Лірика Сковороди. Її жанрові різновиди та майстерність. «Сад божественних пісень» - лірична збірка, яка включає 30 пісень. Провідні в збірці – барокові мотиви уславлення Хр

М.Хвильовий і літературна дискусія 1925 – 1928 рр.
  Літературна дискусія 1925-1928 років — публічне обговорення шляхів розвитку, ідейно-естетичної спрямованості та завдань нової української радянської літератури, місця і ролі письмен

Морально-етична проблематика повістей О.Кобилянської.
  Повісті О. Кобилянської: «Людина» (1887-1ша ред., 1894 – нова ред..) «Царівна» ,1-ша назва «Лореляй», а з назвою «Царівна» вийшла в газеті «Буковина»

Морально-етична проблематика прози Г.Квітки-Основ’яненка.
  15 українських оповідань і повістей Григорія Квітки-Основ’яненка можна умовно поділити на за змістом і художнім методом на дві групи: бурлескно-реалістичні і сентиментально-реалісти

Новаторство поетичної драматургії Лесі Українки.
  До драматургії Українка звернулась в сер.90-х років. Першим її драм. твором була «Блакитна троянда», написана прозою. Потім пише драматичні поеми. У 900-тих роках цей жанр став осно

Новаторство політичної лірики І.Франка.
  Нар. 27 серпня 1856 р. в с.Нагуєвичі. Освіту розпочав у дворічній початковій школі в Ясениці Сільній. Навчався у Дрогобицькій гімназії. 1875 року вступив на філософський факультет Л

Новелістика О.Кобилянської.
  Упродовж 1915-1923 pp. О. Кобилянська пише низьку оповідань, новел (у яких підносяться актуальні проблеми з життя селян та інтелігенції), нарисів, у яких розкриває трагічну безвихід

Образне мислення Лесі Українки.
  Переосмислення світоглядних переконань Лесі Українки надає можливість подивитися на її філософію через естетику, що постає дуже важливим кроком до вирішення проблеми сучасної україн

Основні мотиви ранньої поезії Т.Шевченка.
  За характером свого таланту Шевченко визначився переважно як поет-лірик. Вже в ранній період творчості він дав прекрасні зразки ліричної поезії. Важливе місце в його ранній

Основні риси романтизму як художньої системи.
  Літературна романтика, або романтизм як літературна течія, яка виступила наприкінці 18 ст. в Німеччині та помалу захопила літературу всієї Європи. Виходячи з опозиції до поетики кла

Останні роки життя і творчості Т.Шевченка.
  2 серпня 1857 року Шевченко дістав офіційне звільнення і в той же день на рибальському човні відправився до Астрахані, де його зустрічали друзі. З Астрахані їде до Нижнього Новгород

П.Тичина – новатор української поезії.
  Збірки: 1-„Снонячні кларнети”,”замість соонетів і октав”,”плуг” 1920,”вітер з україни”!924, „Чернігів” 1931, „Чуття єдиної родини” 1938, „сталь і ніжність” 1941, „перемагать і жить”

Поезія В.Стуса.
  Василь Стус – один з найбільших поетів 20 століття, символ незламності духу, людської і національної гідності, продовження життєво важливої для українського народу традиції народолю

Поезія Є.Плужника.
  основні твори: Збірки поезій «Дні» (зокрема, поеми «Галілей» і «Канів»), «Рання осінь», «Рівновага», психологічний роман «Недуга», п'єси «Професор Сухораб», «У дворі на перед

Поезія Олександра Олеся.
  Олекса́ндр Іва́нович Канди́ба (4 грудня 1878, Сумщина-22 липня 1944, Чехія)Батько Олега Ольжича. Народився в чумацько-селянській сім’ї. Батько загинув, коли

Поеми М.Бажана “Смерть Гамлета”, “Різьблена тінь”.
  Народився Бажан 9 жовтня 1904 в Кам'янці-Подільському, але його юнацькі роки пройшли в Умані. Батько його, Платон Артемович Бажан, був військовим топографом, за неперевіреними чутка

Поети “Молодої Музи”.
  Поетична назва літературноі групи, яка існувала у Львові на початку нашого століття — ”Молода муза”, досі пов’язана у нашій уяві не з молодістю і поезією, а, навпаки, із занепадницт

Поетична творчість Шевченка періоду “трьох літ”.
  По-новому звучать мотиви революційної боротьби у творах Шевченка періоду «Трьох літ» (1843—1845). Провівши 8 місяців в Україні, Шевченко зрозумів своє історичне завдання і

Поняття літературного напряму.
  Рід — це спосіб вираження художнього змісту або сукупність принципів формальної організації творів, що визначають­ся властивостями як предмета зображення, так і художнього мо

Поняття про стиль у літературі.
  Стиль – єдність основних ідейно-художніх особливосей, визначних рис, які виявляються у творчості письменника, художника, скульптора, архітектора, композитора ітп. У більш шир

Пантелеймон Куліш
автором поетичних збірок «Досвітки», «Хуторна поезія», «Дзвін», «Хуторні недогарки». Заперечував впливи творчості Шевченка у своїй творчості. «До кобзи» - «заспівний» вірш у збірці «Хуторн

Володимир Самійленко
Поетична спадщина В. Самійленка включає ліричні і сатиричні вірші, переклади творів з російської та зарубіжної класики. Високі почуття любові до батьківщини — розкішного, багатого краю, що перебува

Степан Руданський
жодна збірка не вийшла за життя. Франко казав: «облік Шевченка найвизначніший в укрписьменствіі 19ст.», відмовився від духовної кар»єри, вчиться в медичному. Батько забороняв йому писати вірші укра

Проблематика та жанрово-композиційні особливості роману “Собор” О.Гончара.
  Собор — роман-застереження, один із найвідоміших і найвизначніших творів Олеся Гончара. Написаний 1967 року.Протягом майже 20 років замовчувався прорадянською літературною критикою,

Проза Т.Шевченка.
  За проблематикою і таматикою всі 9 повістей Шевченка є органічним продовженням його поезії. Цим і пояснюється, наприклад, розвиток в повістях «Наймичка» і «Варнак» тем і сюжетів одн

Протиборство модерністських та реалістичних тенденцій у прозі 20-х років ХХ ст.
    Реалізм – стильовий напрям. Ознаки зображення типових характерів у типових обставинах6 героями стають представники найнижчих суспільних верств; соціальний та

Психологізм новел В.Стефаника.
  1871-1936 Був послом віденському парламенті, не закінчив Краківський медичний, але вивчив практичну психоологію, що пригодилось йому у його творчості. Його називають «по

Роль і місце Б.Грінченка в українському літературному процесі останньої третини ХІХ ст.
  Б. Грінченко був активним поетом, прозаїком, драматургом, перекладачем, літературним критиком. Відомий він і як мовознавець («Словарь української мови»), фольклорист та етнограф («Э

Романи і повісті І.Франка. Проблеми естетичного ідеалу.
  Велика проза (повісті та романи) - 5 повістей та 5 романів (за Т.Пастухом): 1. "Петрії і Довбущуки" (1-а редакція - 1875-1876, 2-а ред. - 1909-1912) - І

Романтична проза Ю.Яновського. (“Чотири шаблі”, “Вершники”).
  Романтизм — могутній напрям в історії світової літератури. Разом із сентименталізмом романтизм був перехідною стадією від класицизму до реалізму, який остаточно утвердився в другій

Соціально-психологічні основи української прози Марка Вовчка.
  Найкраще в її писаннях, то без сумніву її мова. При всій своїй простоті й популярності вона дуже багата лексиконом і незрівнянно мелодійна... З простою красою і ніжністю її мови

Творчий шлях Ю.Федьковича.
  Народився 8 сепня 1834 р. на Буковині. Вчився в Чернівецькій нижчій реальній школі. Брав участь у поході до Італії, під час якого написав перший вірш українською мовою (перед тим пи

Творчість Б.-І.Антонича.
  Богдан-Ігор Антонич народився на Лемківщині в сім’ї священика. Навчався у Сяноцькій гімназії, а згодом – у ЛНУ, де став магістром філософії. Він дбав, щоб кожна збірка його поезії в

Творчість В.Симоненка.
  Васи́ль Андрі́йович Симоне́нко (8 січня 1935, на Полтавщині-13 грудня 1963) — український поет і журналіст, діяч українського руху опору («шістдесятники»).Після закін

Творчість І.Багряного.
  Біографія. Справжнє прiзвище Лозов'яга. Народився в с. Куземин на Полтавщинi (зараз Сумська область) у родинi сiльського муляра. Навчався у робiтничiй профтехшколi, потiм у К

Творчість Т. Шевченка часів каземату та заслання.
  1847 рік. Шевченка заарештовано за участь у Кирило-мефодіївському братстві, а головним чином «за розповсюдження революційноїх поезії», яка спричиняла «волнения умов» . Наступного дн

Тематика і проблематика малої прози І.Франка.
  (на матеріалі оповідань "Ріпник", "Без праці", "Терен у нозі", "Зойчине крило", "Із записок недужого") Іван Франко є найпо

Українська історична проза на сучасному етапі (П.Загребельний, Р.Іваничук).
  Історичний роман виявився одним із найжиттєздатніших жанрів у рамках романного виду. Одну з причин його життєвості вбачаємо його здатності змінюватись. Історія приваблює пи

Українське літературне бароко.
  Українське бароко виникає на рубежі XVI–XVII століть і розвивається протягом двох віків. Риси бароко: 1. синтез культури ренесансної і середньовічної. 2. теоцентризм. 3. поєд

Український роман ІІ половини ХІХ ст.
  Рома́н (ф roman — романський) — найпоширеніший у 18—20 століттях епічний жанровий різновид, місткий за обсягом, складний за будовою прозовий (рідше віршований) епічний т

Український романтизм 20 – 40-х рр. ХІХ ст. (тематика, ідейно-стильові риси).
  Романтизм як один із провідних напрямків у літературі виник на межі 18-19ст. у країнах Західної Європи. В Україні романтизм поширюється пізніше - у перші десятиріччя 19ст. Цей напря

Український театр корифеїв: історія виникнення, діяльність, творчість.
  Театральне мистецтво України бере початок з глибокої давнини в народних іграх, танцях, піснях та обрядах. Ще з XI ст. відомі театральні вистави скоморохів. В епоху Київської Русі ел

Філософські поеми І.Франка. Проблеми взаємин особи і суспільства.
  Поема “Мойсей” була лебединою піснею Франка – поета. Все написане після “Мойсея” сприймається як відгомін революційної громовиці, що пронеслась над Україною. Може, Франків Мойсей зо

Фольклоризм “Лісової пісні” Лесі Українки.
  У своєму розвитку мистецтво часто повертається до художньої структури міфу, відроджує його на сучасному грунті. На початку ХХ століття багато письменників і художників звертаються д

Фольклорність поезії А.Малишка.
  Aндрій Самійлович Малишко народився на Київщині 1912 р.. У 1927 р., закінчивши Обухівську семирічку, вступає до Київської медичної профшколи. Однак уже тоді його приваблювала поезія

Художні переклади і переспіви “Слова о полку Ігоревім” в українській літературі.
  « Слово» - давньоруська героїчна поема кін. 12 ст., поетичний твір невідомого автора княжої доби історії України. Оригінал твору відкрив граф А. Мусін-Пушкін, відкупивши йо

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги