Фром Е. «Революція надії».

Технотронне суспільство, можливо, і з'явиться як система май­бутнього, але поки цього ще не сталося. Якщо взяти до уваги наявні передумови, то воно-таки, мабуть, настане, коли достатня кількість людей не усвідомить цієї небезпеки й не змінить напрям розвитку. Загальна особливість організації праці — постійне усунення елементів творчості (включаючи елемент ризику й непевності спільної праці шляхом розподілу й членування завдання настілки що не залишається ані місця, ані потреби для розмірковувань чи для міжособового контакту.

Людина запрограмована 2-ма принципами:

1. полягає в максимі: все що можливо технічно зробити, слід зробити. Цей принцип заперечує всі цінності розвинуті гуманістичною традицією, згідно з якою варто зробити лише те, що потрібно людині для її зростання, радості, розуму. Як тільки прийняти даний принцип, то решта принципів нехтується, а підвалини етики визначаються технологічним розвитком. 2. принцип - максимальна ефективність та продуктивність. Вимога максимальної ефективності викликає вимогу мінімальної індивідуалізації. Вважається, що соціальна машина працює ефективніше, коли індивіди зведені до кількісних одиниць. Такими одиницями легше керувати за допомогою бюрократичних правил, оскільки вони не створюють ніяких турбот. Для досягнення такого стану людей потрібно позбавити індивідуальності. Він зводить людину до становища додатку машини, підпорядкованої машинному ритмові й вимогам. Він перетворює її в Номо соnsumers (людиніу споживаючу), в тотального споживача, єдина мета якого — більше мати і більше використовувати. Це суспільство виробляє безліч некорисних речей і такою ж мірою – безліч непотрібних людей. Внутрішня пасивність людини в індивідуальному суспільстві – одна з її найхарактерніших патологічних рис. Людина підкорюється своїм ідеалам, відчуває себе самотньою і стривоженою. Розум виникає зі сполучення раціональної думки і почуття. Розрив між думкою і афектом веде до хвороби, до звичайної хронічної шизофренії.Серед патогенних чинників, що впливають на людину з боку технологічного суспільства: зникнення приватного життя та особистісного людського спілкування.