ЗАКЛЮЧЭННЕ

ЗАКЛЮЧЭННЕ. У агульным вынку трэба яшчэ раз узгадаць, што вобраз дома васоб у сабе як мфчны сакральны, так зямны рэальны змест. У архачнай свядомасц кожнае жытло надавала свету прасторавы сэнс, аддзяляла чалавека ад космаса. У доме як бы суснавал чалавек Сусвет, унутранае вонкавае, таму станавлся магчымым перакадзрок памж часткам чалавечага цела, элементам космасу дэталям хаты. Дом можа быць разгорнуты Сусвет згорнуты чалавека115. Сам сусвет асэнсовася на пэным этапе як велзарны дом з належным яму атрыбутам цэнтрам, як часцей уяляся выглядзе Сусветнага дрэва, неба-столлю г.д. Семантычны комплекс дома акумулява у сабе такя стотныя дэалагчныя канстанты, як сацыяльнасць, сакральнасць унутраннай прасторы, паказ грамадскай арганзацы, сям, тэхналагчны код, псхатэрапетычную функцыю ды нш417. Вобраз дому беларускай культуры мае не тольк ролю пэнай архтэктурнай пабудовы, жытла, а разглядаецца значна шырэй.

Цяпер, на пачатку ХХ стагоддзя многае змянлася жыцц беларускага народа. Змянлася сялянская хата, яе абсталяванне.

Адыйшл мнулае многя са згаданых старажытных абрада, што адбывался хаце. Сння хата жо не спрымаецца паменшанай мадэллю сусвету. Гэта хутчэй тое, што знакамты архтэктар мнулага стагоддзя Ле Карбюзье назва машынай для жытла.

Але не варта абмнаць традыцый мудрасц прашчура. Не, не да твару нашаму дому быць тольк машынай для жылля1415. Але кал прашчуры мел сваю фласофю жылля, што адлюстравалася розных абрадах, звычаях, павер ях, то нас мусць скласцся свая фласофя жылля, якая б увабрала сябе с лепшае з мнулага поруч з тым засведчыла снняшн светапогляд. Як глыбока можна пайсц, як шмат новага знайсц для сябе Зайздроснае становшча выкладчыка дазваляе яму даносць вучням вобраз хаты-дома тым накрунку, як блжэй яму самому ц больш зразумелы вучням. сць магчымысць спалучыць лтаратурныя творы мастацкя разам яны ствараюць цэласнасць дадзенага вобраза.

У гэтай працы я закранула творца пачатку ХХ стагоддзя сучаснка стотных гстарычных падзей у нашай кране канешне, вобраз хаты-дома нясе адбтак гэтых падзей х творах. Гэта яшчэ больш пашырае смвалчную ролю хаты мастацтве. Нельга рабць дакладныя межы як трэба як рабць. сць нейк грунт, якога трэба прытрымлвацца, сць стрыжань веда, вакол якога будуюцца, нараджаюцца свае думк разважанн. Ус залежыць ад тэмы рока мэты, якую ставць выкладчык.

На мой погляд, спалучэнне лтаратуры жывапсу дае больш глыбок аналз вобразу дома беларускай культуры, натхняе кожнага на свае асабстыя разважанн. Той жа альбом Бялынцкага-Брул давол даступны сродак, у той час, кал не засды сць магчымасць дэманстрацы слайда ц фльма. На першы погляд, тэма Вобраз хаты беларускай мастацкай культуры здаецца аднабаковай. Што новага, цкавага можна дадаць Але сувязь лтаратуры мастацтва могуць зрабць разгляд такой тэмы давол дынамчным, дапамагаюць спасцгнуць не тольк вобраз хаты як асобнай будынны, а больш шырока зрнуць на гэты вобраз.

Бо наш дом не трэба абмяжоваць чатырма сценам, а неабходна зажды сведамляць, што сапрадны вялк дом гэта с тое, што па-за межам драляных сцен. Наш дах блактнае неба, падлога зямля, сцены усе дрэвы вакол. сяму жыцц дае паветра, якое дыхае наш Першатворца. Патрыятычная накраванасць падкрэлвае выхавачы патэнцыял тэмы. Разнабаковасць тракток вобразу дае магчымасць дакладна яго данесц.

Кожная глава працы мела на мэце супрацьставць дэю роднасц мперскай казарменай дэалог. сць магчымасць прасачыць за тым, што творцы мыслцел Беларус выкарыстоваюць адзнуюпершакрынцу беларускую традыцыйную культуру. Адбываецца працэс фалькларызацы культуры, як актына распача у эпоху Рэнесансу Францыск Скарына, а за тым падхап беларуск дэолаг Аарон Алзароск. Комплекс роднасц паказан у розных варыянтах. Была зроблена спроба прасачыць працэс ад матэрыяльнага да духонага, як ажыцяляся са станаленнем пачуцця роднасц. жылл як узор матэрыяльнай культуры нтэр ер жылля, яго нутраны змест як нешта роднае, утульнае, асабстае.

Ус гэта знайшло сва васабленне вуснай народнай творчасц. Плясаць ад печчы рабць нешта спачатку, звярнуцца да першакрынцы. Па гэтых радках вдаць як нашы продк шанавал культ печчы, лчыл, што яна дае жыцц сй хаце. Выяленчае мастацтва, на прыкладзе твора мастако ХХ стагоддзя, надало магчымасць убачыць родны кут х вачыма.

Складаны час, туга па Радзме канешне, любо ус гэта знайшло сва месца х творах. Творчасць Купалы мае вялкае значэнне раскрыцц сутнасц тэмы. Таму радк Якуба Коласа, якя стал песней, здаецца будут вельм дакладным Мой родны кут, Як ты мне млы, Забыць цябе не маю слы