рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Питання 2.

Питання 2. - раздел Культура, Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика Впродовж Пер. Пол. Xix Ст. - Становлення Нової Укр. Літератури, Прикметною Ос...

Впродовж пер. пол. XIX ст. - становлення нової укр. літератури, прикметною особливістю якої було співіснування різних, як традиційних вітчизняних, так і нових західноєвропейських, художніх напрямів та стильових течій - просвітительського реалізму і романтизму в різних модифікаціях, просвітительського класицизму, сентименталізму і т.д. В укр. літературі тривав розвиток основних жанрових форм, зокр. байки, поеми, балади, ліричного вірша у творчості П. Гулака-Артемовського, Є. Гребінки, Л. Боровиковського та А. Метлинського, здобутки яких є витоками основних тематично-стильових течій поезії вітчизн. романтизму - фольклорно-побутової, фольклорно-історичної, громадянської і психологічно-особистісної. Чільне місце в історії тогочасної української прози, представленої насамперед олітературеними народними оповіданнями, посідають славнозвісні повісті Г. Квітки-Основ’яненка. Творчість згаданих вище письменників, гол. чином вихідців з укр. дрібномаєткового дворянства, засвідчує спробу поєднання ними у літературній діяльності проурядової політичної орієнтації з ліберальними ідеями європейських Просвітництва і Романтизму та підвищеним інтересом до культури українського народу.

На думку істориків українського письменства, позначений виходом у світ "Кобзаря" (1840 р.) і поеми "Гайдамаки" (1841 р.) Т. Шевченка та першого повного видання "Енеїди" (1842 р.) І. Котляревського період кін. 1830-х - 1840-х рр. у розвитку вітчизн. поезії відзначався надзвичайною строкатістю, суголоссям різних стилів: "фольклорного" романтизму (Т. Падура, ранній Я. Щоголів, М. Костомаров), романтизму поглиблено-особистісного (А. Метлинський, Т. Шевченко, М. Петренко), сентименталізму (В. Забіла, О. Шишацький-Ілліч, С. Руданський), просвітительського реалізму і т.д. Основним предметом вітчизн. поетичної творчості 1840-х - 1850-х рр. було соціокультурне буття укр. народу і, в першу чергу, його історія і фольклорно-етнографічний вимір у найширшому значенні. До найпомітніших представників укр. поезії цього періоду належать П. Гулак-Артемовський та Є. Гребінка. Виходячи із кращих традицій західноєвр., російс. та укр. літератур ХУІІ - ХУІІІ ст. - здобутків Д.Мільтона, Ж.-Б. Мольєра, І. Хемніцера, І. Дмитрієва, І. Крилова, І. Котляревського, Петро Гулак-Артемовський (1790 - 1865 рр.) увійшов до історії вітчиз. письменства насамперед як байкар. Євген Гребінка (1812 - 1848 рр.) відомий передусім як автор популярних укр. байок та укр. і російських поезій, зокр. тексту романсу "Чорні очі", а також російськомовних повістей та оповідань, як-от "історичної бувальщини" "Ніжинський полковник Золотаренко".

Головну роль у розвитку укр. літер. процесу ХІХ ст. відіграв визначний укр. громадський і культурний діяч, поет, прозаїк і митець Тарас Шевченко (1814 - 1861 рр.). Діяч “Слов’янського товариства святих Кирила і Мефодія”, вихованець Петербурзької Академії мистецтв, її академік з 1860 р., колишній кріпак та багатолітній політичний засланець, він назавжди увійшов до історії укр. та світового письменства першою поетичною збіркою “Кобзар”, що відіграла разом з усім його творчим доробком вирішальну роль у становленні нової вітчиз. літер-ри. Перебуваючи спочатку під ідейно-худож. впливом творчості І.Котляревського та Г. Квітки-Основ’яненка і, в цілому, укр. романтичної школи 1830-х рр., російс. та польського романтизму, Т. Шевченко плідно працював у межах фольклорно-істор. течії вітчиз. романтизму, зокр., звертався до теми козаччини (епопея “Гайдамаки”, твори “Тарасова ніч”, “Гамалія” й ін). Провідною для творчості Т. Шевченка періоду 1843–1847 рр. - етапу “трьох літ”, стала романтична громадянська течія, представлена засуджуючими російс. самодержавство політичними поезіями (“Кавказ”, “Три літа”, “Холодний яр”, “І мертвим, і живим…”, поеми “Сон” і “Великий льох” й ін). Розроблена ним у той же час і фольклорно-побутова течія романтизму (поеми “Наймичка”, “Сова” та ін). У творчості поета доби заслання переважають зразки романтичної психологічно-особистісної течії, передусім, започаткована циклом “В казематі” лірика соціально-філософс. спрямування(“Якби ви знали, паничі”), а в останні роки життя Т. Шевченко приділив увагу політичним мотивам поезії з широким використанням античної та біблійної образності (поеми "Неофіти" і "Юродивий", вірші "Осія. Глава ХІУ", "Во Іудеї во дні они", "Ісаія. Глава 35" й ін.).

Впродовж пер. пол. XIX ст. провідною харак-кою розвитку літерат. процесу як на західноукр. землях зокрема, так і в Австр. імперії й Угорськ. королівстві в цілому було поєднання традицій просвітительського класицизму і нової тоді сентименталістської літер.-мист. течії, доповнюваної комплексом преромантичних, а згодом і романтичних, ідейно-стильових тенденцій. Відокремлена від укр. фольклорної спадщини церковною ідейною спрямованістю, представлена лише реліг.-філософським і етикетним поетичними жанрами, передусім молитовною лірикою і одами на честь святих та духовних осіб, течія “шкільного класицизму”, творцем якої було укр. греко-католицьке духівництво, являла собою наслідування зразків просвітительського класицизму франц. і німец. літератур на основі продовження традицій вітчизняної “книжної” поезії доби Бароко. Разом із тим, саме представники укр. греко-катол. духівництва М. Шашкевич, І. Вагилевич та Я. Головацький, як чільні ідеологи його прогресивних кіл, були творцями ідейно-естетичн. вектору розвитку західноукр. письменства XIX ст. Виходячи з власного і світового досвіду етнограф. досліджень, переосмисленого ними в контексті романтичної теорії про комплекс традицій фольклору кожного народу як вияв сутності його історич. духу, учасники “Руської трійці” реалізовували згадану програму на сторінках кількох рукописних і друкованого періодичних видань - альманахів “Син Русі” (1833 р.), “Зоря” (1834 р.), “Русалка Дністровая” (1836 р.). Саме “Русалка Дністровая”, опублікована 1836 р. у Будайській друкарні угорського Пештського університету та вилучена австрійс. цензурою з продажу за національно-демократ., антикріпосницьке ідейне спрямування, є першим вітчизн. укр-мовним виданням на західноукр. землях. Підносячи у “Передслів’ї” до цього альманаху, як громадянську позицію, наявний в поетичних збірках М. Шашкевича “Син Русі” і “Зоря” заклик до ідейної єдності та національної цілісності укр. народу, вони представили у “Русалці Дністр.”, поруч з громадянською, філософською й інтимною лірикою, дослідження з вітчиз. історії, етнографії, фольклористики і мовознавства.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика

Українс культура пізнього Середньовіччя сер ст заг характеристика... Вітчизняне релігійне життя сер ст... Вітчизняний літературний процес сер ст...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Питання 2.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Питання 1.
Протягом ХІІ - ХІІІ ст. тривав процес занепаду Київської держави - період її подрібнення на так звані удільні княжіння, внаслідок сукупної дії кількох основ. груп чинників, зокр.: 1. внутрішньополі

Питання 2.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя ХІІІ - сер.ХУ ст. приділили, зокрема, автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" пр

Питання 3.
Літературний процес на укр. етнографіч. землях протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. безпосередньо продовжував традиції писемності К.Д. і був значною мірою зумовлений перебігом Другого південнослов"янськ

Питання 4.
Протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. на укр. землях тривав розвиток традицій образотворчого мистецтва КД., як-от, гол. чином, християнс. монументально-декоративного (мозаїки, фрески) живопису й іконопису, а

Питання 5.
Характеризуючи у праці "Пластика Русі-України: Х - пер.пол. ХІУ ст." (1999) специфіку розвитку культ.-мист. життя на укр. землях за епохи пізнього Середньовіччя, В.Жишкович зауважив: &quo

Питання 1.
Внаслідок розпаду ГВД і захоплення та включення більшості укр. етнограф. земель до складу ВКЛитов. і Речі Посполитої, вітчизняні т.зв. "удільні княжіння" припиняють своє політичне існуван

Питання 2.
Як зазначили автори праці "Філософія Відродження на Україні" (1990), протягом др. пол. ХУ ст. на укр. землях у складі ВКЛитов. і Польщі "почався процес зародження й формування нової

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя сер.ХУ - cер.ХУІ ст. приділили автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" присвятил

Питання 4.
Розвитку літерат. процесу на укр. землях сер.ХУ - сер.ХУІ ст. активно сприяло поширення друкарства і, гол. чин., діяль-сть у столиці Речі Посполитої- Кракові, першої відомої східнослов"янс. ки

Питання 5.
Як зазначив у праці "Укр. мист-во др.пол.ХУІ - пер.пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) про ХУ-ХУІ ст. в історії українс. живопису В.Овсійчук: "Не монументальному жи

Питання 1.
Терміном "бароко" (в перекладі з італійськ. - "дивний", або ж в перекл. з португальськ. - "perola barroca"- перлина неправильн. форми) науковці зазвичай позначають як

Питання 2
(Передусім див. ксерокс до цієї теми - С.21 - 22.: про основні типи закладів освіти в Україні епохи Бароко та С.26-28 - про Києво-Могил. колегіум (академію)). Пропонуючи у стат

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя епохи Бароко приділили, зокр., автори вид-я "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Укр. православ"я" присвятили цій т

Питання 4.
На думку вчених, укр. літ-ра епохи Бароко представлена такими двома великими масивами, як фольклор та професійне письменство, яке представлено численними жанрами поезії та прози. Як вказав у пр. &q

Питання 5.
У розвитку укр. християнсь. богословської думки епохи Бароко, а саме кін. ХУІ - сер. ХУІІІ ст., можна виокремити3основні умовні етапи: 1.правосл. і протестант. бог

Питання 6.
Гол. осередками розвитку укр. живопису др.пол. ХУІ - ХУІІ ст. на укр. землях у складі Речі Посполитої були: 1. змішані цехові об"єд-ня худож., склярів, столярів, золотарів й ін. (найдавніш. по

Питання 7.
На думку автора праці "Укр. мист-во др. пол.ХУІ - пер. пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) В.Овсійчука, на той час архітектура на укр. землях "переживала пору висок

Питання 8.
Як зазначила в праці "Історія укр. музики. Ч.І. (Від найдавніш. часів до сер. ХУІІІ ст.)" (1996) Л.Корній, в укр. музичній культурі ХУІІ - пер. пол.ХУІІІ ст. розвиваються ті гуманістичні

Питання 9.
Присвячуючи окрему увагу проблемі витоків укр. татральн. мист-ва епохи Бароко, відомий вітч. учений М.Сулима зазначив у своїй праці "Укр. драматургія ХУІІ-ХУІІІ ст." (2005) наступне: &quo

Література
Асеев Ю.Стили в архитектуре Украины. - К., 1989. Гончар О.Просвітительський реалізм в українській літературі. Жанри та стилі. - К., 19

Питання 1.
Впродовж пер. пол. XIX ст. східноукраїнські землі входили до складу Російської імперії. Відповідно до Андрусівського перемир’я 1667 р. між Річчю Посполитою і Росією остання інкорпорувала сформовану

Питання 3.
Вітчизн. образотв. мистецтво пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, невпинно еволюціонуючи шляхом урізноманітнення жанрових форм, передус. у річищі посталої на перетині взаємовпливів чільних націо

Питання 4.
Специфіка розвитку вітчиз. архітектури пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, в осн-ому представленої розробленими петербурзькою школою зодчества державними типовими проектами комплексів споруд ад

Питання 5.
Національно-визвольні рухи і революц. події 1848 - 1849 рр. у країнах Зах. Європи справили суттєвий, як на той час, вплив на розвиток соціокультурної ситуації у Російській імперії другої половини Х

Питання 6.
В укр. літ-урі др. пол. XIX ст. тривав розвиток як прозових жанрів, а саме рос.- та укр.-мовних нарисів, оповідань, повістей, романів, так і жанрів поетичних. Творча спадщина укр. майстрів художньо

Питання 7.
Розвитку вітч. образотворч. мистецтва др. пол. XIX ст. у Російській імперії була характерна властива російс. живопису і відображаюча його чітку реалістичну орієнтацію загальножанрова сюжетно-композ

Питання 8.
Розвиток вітчиз. архітектури др. пол. XIX ст. зумовлювався активізацією капіталіст. відносин, загальною демократизацією громадс. життя і, внаслідок цього, невідповідністю прагматичним запитам нової

Питання 9.
Становлення укр. професійного музич. життя XIX ст. позначене його пов’язаністю як із традиціями вітчиз. духовних композицій епохи Бароко, так і з укр. прадавньою народною поетично-пісенною творчіст

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги