рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Питання 5.

Питання 5. - раздел Культура, Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика Національно-Визвольні Рухи І Революц. Події 1848 - 1849 Рр. У Країнах Зах. Єв...

Національно-визвольні рухи і революц. події 1848 - 1849 рр. у країнах Зах. Європи справили суттєвий, як на той час, вплив на розвиток соціокультурної ситуації у Російській імперії другої половини ХІХ ст., і, в тому числі, сприяли активізації укр. сусп.-політ. та культ.-мистецького життя. Протягом вказаного періоду тривав поступовий розвиток пов'язаних із запровадженням у Росії комплексу державних реформ 1860-х - 1870-х рр. вітчизняних культ.-просвітницьк. і революційно-демократичного рухів. Разом із тим, ці десятиріччя в історії вітчизн. культури позначені хвилею репресивних заходів щодо неї царського уряду, свідченнями чого стали такі знакові події офіційної антиукраїнської кампанії, як валуєвський циркуляр 1863 р. і Емський указ 1876 р. На особливу увагу заслуговує такий потужний імпульс професійно-культуротворчих і, власне, націотворчих змагань тогочасної вітчизн. інтелігенції, як громадівський рух, виток якого - це заснована членами Кирило-Мефодіївського товариства Т.Шевченком, М.Костомаровим та П.Кулішем наприкінці 1850-х рр. у Петербурзі перша "громада". Їі спадкоємицею стала заснована гуртком укр. патріотів у польській студентській корпорації Київського університету - "хлопоманами" В.Антоновичем, Т.Рильським і К.Михальчуком, у 1860 р. київська "Укр. громада", що згодом, протягом 1870-х - 1890-х рр., відновила перервану репресіями діяльність вже як київська "Стара громада". Провідними ідейними настановами громадівського руху були культурне піднесення і розвиток укр. національної самосвідомості, та, в перспективі, соціальне, економічне і політичне визволення укр. народу.

Вагоме місце в укр. національному культ.-просвітницькому русі др. половини ХІХ - поч. ХХ ст. посіло і "просвітянство", представлене, в першу чергу, діяльністю київс. "Просвіти імені Т.Г.Шевченка" та постаттю автора славнозвісних "Листів з України Наддніпрянської" Б.Грінченка. На окрему увагу заслуговує і вітчизн. революц.-народницький рух др. пол. ХІХ - поч. ХХ ст., пов"язаний із діяльністю таких перших народницьких організацій: "чайковці" - "Велике товариство пропаганди", сен-жебуністи, "Київська комуна" (1873) і гурток В.Дебогорія-Мокрієвича (1875). Протягом 1890-х рр. - становлення вітчизн. політичного життя, засвідчене виступом заснованого за участі І.Липи, Б.Грінченка, М.Міхновського та В.Боровика "Братства тарасівців" (1891) із їхнім "Profession de foi молодих українців" та заснуванням пов'язаної у тому числі з ім'ям Л.Українки Групи української соціал-демократії (1896). Протягом наступного десятиліття розгорнули активну діяльність перші укр. політичні партії в Російській імперії, зокрема Революційна українська партія. Впродовж др. пол. XIX ст. західноукр. землі були у складі Австро-Угорської монархії, а загальн. тенденціями економ. розвитку Сх. Галичини, Півн. Буковини і Закарпаття були зародження капіталістичних відносин у сільськогосп. секторі на підставі формальної ліквідації аграрн. реформою 1848 р. феодальної залежності селян і станових привілеїв у сфері землекористування і розвиток капіталіст. промисловості. Це призвело до появи робітничої верстви і перебрання на себе політично найактивнішою верствою вітчиз. наукової та творчої інтелігенції від ліберально-поступової частини греко-католиц. духівництва ролі голов. суб’єкта укр. громадс. і культ.-мистецького життя Сх. Галичини, Півн. Буковини та Закарпаття.

Протягом цього етапу історії вітчиз. культ.-мистецького життя на західноукр. землях загальні тенденції його попереднього розвитку позбулись багатьох негативних факторів суспільного впливу, зокр., зумовлена подіями європ. бурж.-демократичних революцій 1848–1849 рр., демократизація громадс. процесів у Австр. і Угорс. монархіях обмежила колоніальну політику урядів обох держав з денаціоналізації укр. етніч. населення і уможливила функціонування укр. мови в системах науки, освіти, засобах масової інф-ції, закладах культурно-мистец. життя. Вітчизн. культ.-просвітницький рух пер. пол. XIX ст. на західноукр. землях трансформувався в мережу національних наук. та культ.-мистецьких інституцій європ. зразка, діяльність яких заклала підвалини сучасного вітчиз. професійного культуротворення. Всі ці тенденції значною мірою зумовили процес розвитку системи освіти та вітч. наук.-дослідниц. життя на західноукр. землях у др. пол. XIX ст. Завдяки жертовній відданості їх професійним обов’язкам місцевих наук. кадрів, передусім національно свідомої укр. інтелігенції Сх. Галичини, яка спромоглась сполучити демократизм ідейної програми “Руської трійці” з прогресивними здобутками європ. цивілізації, західноукр. наук.-дослідницьке життя др. пол. XIX ст. здобулося на вершинний прояв у активній діяльності двох масових громадських організацій - “Просвіти” і Наукового товариства імені Т. Шевченка.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика

Українс культура пізнього Середньовіччя сер ст заг характеристика... Вітчизняне релігійне життя сер ст... Вітчизняний літературний процес сер ст...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Питання 5.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Питання 1.
Протягом ХІІ - ХІІІ ст. тривав процес занепаду Київської держави - період її подрібнення на так звані удільні княжіння, внаслідок сукупної дії кількох основ. груп чинників, зокр.: 1. внутрішньополі

Питання 2.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя ХІІІ - сер.ХУ ст. приділили, зокрема, автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" пр

Питання 3.
Літературний процес на укр. етнографіч. землях протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. безпосередньо продовжував традиції писемності К.Д. і був значною мірою зумовлений перебігом Другого південнослов"янськ

Питання 4.
Протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. на укр. землях тривав розвиток традицій образотворчого мистецтва КД., як-от, гол. чином, християнс. монументально-декоративного (мозаїки, фрески) живопису й іконопису, а

Питання 5.
Характеризуючи у праці "Пластика Русі-України: Х - пер.пол. ХІУ ст." (1999) специфіку розвитку культ.-мист. життя на укр. землях за епохи пізнього Середньовіччя, В.Жишкович зауважив: &quo

Питання 1.
Внаслідок розпаду ГВД і захоплення та включення більшості укр. етнограф. земель до складу ВКЛитов. і Речі Посполитої, вітчизняні т.зв. "удільні княжіння" припиняють своє політичне існуван

Питання 2.
Як зазначили автори праці "Філософія Відродження на Україні" (1990), протягом др. пол. ХУ ст. на укр. землях у складі ВКЛитов. і Польщі "почався процес зародження й формування нової

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя сер.ХУ - cер.ХУІ ст. приділили автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" присвятил

Питання 4.
Розвитку літерат. процесу на укр. землях сер.ХУ - сер.ХУІ ст. активно сприяло поширення друкарства і, гол. чин., діяль-сть у столиці Речі Посполитої- Кракові, першої відомої східнослов"янс. ки

Питання 5.
Як зазначив у праці "Укр. мист-во др.пол.ХУІ - пер.пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) про ХУ-ХУІ ст. в історії українс. живопису В.Овсійчук: "Не монументальному жи

Питання 1.
Терміном "бароко" (в перекладі з італійськ. - "дивний", або ж в перекл. з португальськ. - "perola barroca"- перлина неправильн. форми) науковці зазвичай позначають як

Питання 2
(Передусім див. ксерокс до цієї теми - С.21 - 22.: про основні типи закладів освіти в Україні епохи Бароко та С.26-28 - про Києво-Могил. колегіум (академію)). Пропонуючи у стат

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя епохи Бароко приділили, зокр., автори вид-я "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Укр. православ"я" присвятили цій т

Питання 4.
На думку вчених, укр. літ-ра епохи Бароко представлена такими двома великими масивами, як фольклор та професійне письменство, яке представлено численними жанрами поезії та прози. Як вказав у пр. &q

Питання 5.
У розвитку укр. християнсь. богословської думки епохи Бароко, а саме кін. ХУІ - сер. ХУІІІ ст., можна виокремити3основні умовні етапи: 1.правосл. і протестант. бог

Питання 6.
Гол. осередками розвитку укр. живопису др.пол. ХУІ - ХУІІ ст. на укр. землях у складі Речі Посполитої були: 1. змішані цехові об"єд-ня худож., склярів, столярів, золотарів й ін. (найдавніш. по

Питання 7.
На думку автора праці "Укр. мист-во др. пол.ХУІ - пер. пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) В.Овсійчука, на той час архітектура на укр. землях "переживала пору висок

Питання 8.
Як зазначила в праці "Історія укр. музики. Ч.І. (Від найдавніш. часів до сер. ХУІІІ ст.)" (1996) Л.Корній, в укр. музичній культурі ХУІІ - пер. пол.ХУІІІ ст. розвиваються ті гуманістичні

Питання 9.
Присвячуючи окрему увагу проблемі витоків укр. татральн. мист-ва епохи Бароко, відомий вітч. учений М.Сулима зазначив у своїй праці "Укр. драматургія ХУІІ-ХУІІІ ст." (2005) наступне: &quo

Література
Асеев Ю.Стили в архитектуре Украины. - К., 1989. Гончар О.Просвітительський реалізм в українській літературі. Жанри та стилі. - К., 19

Питання 1.
Впродовж пер. пол. XIX ст. східноукраїнські землі входили до складу Російської імперії. Відповідно до Андрусівського перемир’я 1667 р. між Річчю Посполитою і Росією остання інкорпорувала сформовану

Питання 2.
Впродовж пер. пол. XIX ст. - становлення нової укр. літератури, прикметною особливістю якої було співіснування різних, як традиційних вітчизняних, так і нових західноєвропейських, художніх напрямів

Питання 3.
Вітчизн. образотв. мистецтво пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, невпинно еволюціонуючи шляхом урізноманітнення жанрових форм, передус. у річищі посталої на перетині взаємовпливів чільних націо

Питання 4.
Специфіка розвитку вітчиз. архітектури пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, в осн-ому представленої розробленими петербурзькою школою зодчества державними типовими проектами комплексів споруд ад

Питання 6.
В укр. літ-урі др. пол. XIX ст. тривав розвиток як прозових жанрів, а саме рос.- та укр.-мовних нарисів, оповідань, повістей, романів, так і жанрів поетичних. Творча спадщина укр. майстрів художньо

Питання 7.
Розвитку вітч. образотворч. мистецтва др. пол. XIX ст. у Російській імперії була характерна властива російс. живопису і відображаюча його чітку реалістичну орієнтацію загальножанрова сюжетно-композ

Питання 8.
Розвиток вітчиз. архітектури др. пол. XIX ст. зумовлювався активізацією капіталіст. відносин, загальною демократизацією громадс. життя і, внаслідок цього, невідповідністю прагматичним запитам нової

Питання 9.
Становлення укр. професійного музич. життя XIX ст. позначене його пов’язаністю як із традиціями вітчиз. духовних композицій епохи Бароко, так і з укр. прадавньою народною поетично-пісенною творчіст

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги