рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Питання 7.

Питання 7. - раздел Культура, Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика Розвитку Вітч. Образотворч. Мистецтва Др. Пол. Xix Ст. У Російській Імперії Б...

Розвитку вітч. образотворч. мистецтва др. пол. XIX ст. у Російській імперії була характерна властива російс. живопису і відображаюча його чітку реалістичну орієнтацію загальножанрова сюжетно-композиційна демократичність, нерозривна пов’язаність із сусп. життям. Провідну роль у підготовці спеціалістів, передусім викладачів середніх і вищих навчальних закладів, відіграли Петербурз. Академія мистецтв та Москов. училище живопису, скульптури і зодчества. Вищу мистецьку освіту надавали створені за ініціативи заснованого у 1865 р. Російського тов-ва художників школи малювання, викладачами першої з яких на східноукраїнських землях - рисувальної школи Одеського товариства заохочування красних мистецтв (Одеса, 1865 р.) були видатні вітчиз. майстри Г. Ладиженський, К. Костанді, Є. Буковецький. Функціонували громадські й приватні школи малювання (Київська рисувальна школа М. Мурашка (1875 р.) й ін.), з якими пов’язані перші творчі кроки видатних вітчиз. і рос. художників Г. Дядченка, І. Їжакевича, Ф. Красицького, М. Врубеля, І. Левітана та ін. Вирішальну роль у формуванні принципів побутового, пейзажного, портретного, історичного та інших жанрів нового вітчиз. живопису відіграло заснування в 1870 р. вихованцями Петербурз. Академії мистецтв, зокрема за підтримки укр. митців І. Рєпіна, А. Куїнджі, М. Пимоненка і П. Левченка, загальноросійс. демократичного об’єднання “Товариство пересувних художніх виставок” на чолі з І. Крамським та В. Стасовим. Учасники товариства відмовились від наслідування класицизуючих засад академічної естетики на користь принципів критично-реалістичного відображення суспільної проблематики.

Провідне місце в історії тогочасн. вітчиз. живопису посів побутовий жанр, представлений, гол. чином, розробкою фольклорно-етнографічної тематики з домінуванням романтизованого реалістичного відтворення буднів та свят укр. селянства на полотнах: “Гопак”, “Суперниці” М. Пимоненка; “Чумак”, “Колядки на Україні” і “Жінка з полотном” К. Трутовського; “Вечорниці” І. Рєпіна; “В люди”, “Гуси” та “Рання весна” К. Костанді. Чарівну неповторність сільських краєвидів у різні пори року та соковите розмаїття укр. флори і фауни розкривають такі, продовжуючі найкращі традиції мистецтва Д. Безперчого і В. Штернберга, твори пейзажного жанру, як-от: “Козача левада”, “Ярмарок у Полтаві” С. Васильківського; “Село взимку”, “Пейзаж з річкою” і “Водяній млин” П. Левченка; “Чумацький шлях”, “Вечір на Україні” й “Місячна ніч на Дніпрі” А. Куїнджі, - та ліро-епічні полотна Г. Ладиженського, К. Крижицького, Г. Дядченка й ін. Яскравим свідченням ідейної наснаженості творчості представників головно портрет., батального та історич. жанрів легендарними образами укр. минувщини виступають ілюстрації упорядників альбому “З української старовини” (СПб., 1900 р.) С.Васильківського і М. Самокиша, перший з яких виконав аквареллю низку типів козацтва, зокр. портрети гетьманів Б. Хмельницького і П. Сагайдачного, а другий - графічні замальовки їх визначних перемог. Взірцем вітчиз. історич. жанру др. пол. XIX ст. є композиція “Запорожці пишуть листа турецькому султану” І. Рєпіна. З укр. землею нерозривно пов’язана творчість багатьох зарубіж. митців і, зокр., російських художників, як-от виконавців розпису інтер’єру Собору св. Володимира в Києві В. і М. Васнєцових, М. Нестерова, М. Врубеля й ін.

Вітчиз. образотворче мистецтво др. пол. XIX ст. на західноукр. землях розвивалось у річищі еволюції польс. й австр. національних шкіл живопису, узагальнюючи за їх активного посередництва визначальний тоді для перспектив європ. культуротворення в цілому та франц. зокрема досвід плідного творчого протистояння в рамках останнього сталих традицій академізму та новаторських пошуків романтичного, реалістичного та імпресіоністичного напрямів. Гол. осередками становлення кадрів вітчиз. живопису залишались, Віденська та Мюнхенська акад. мистецтв, до яких долучилася й академія мистецтв у м. Кракові. Важливу роль у розвитку в Сх. Галичині вітчиз. образотворчого мистецтва відіграло перше професійне об’єднання західноукр. творчої інтелігенції - львівс. “Товариство для розвою руської штуки” (1898 р.). Творчості найвизначніших західноукр. майстрів др. пол. XIX ст., головно, вихідців зі Сх. Галичини і Буковини, ідейних попередників та організаторів згаданого тов-ва, як-от: К.Устияновича, Т. Копистинського, І. Труша й ін. - було притаманне демократичне за світоглядною спрямованістю, реалізоване переважно в рамках портрет., побутов. і пейзажн. жанрів освоєння вітчиз. худож. тематики на межі сполучення досягнень укр. і європ. образотвор. мист-ва. Вихованець Віденс. акад. мис-тв, Корнило Устиянович (1839 - 1903 рр.) - фреск. розпис західноукр. церков (поєднуючі академічн. техніку та романтичне світовідчуття композиції - “Христос перед Пілатом” і “Мойсей” у Преображенському храмі Львова й ін.), побутові полотна (“Бойківська пара”, “Гуцул” й ін.) й ін. Теофіл Копистинський (1844 - 1916 рр.) - низка портретів єпископів греко-катол. церкви, побутові замальовки буднів і свят укр. селянства (“Гуцулка”, “Гуцул з Липовиці”), що хар-ються сполучення академічної манери виконання з ідейно-естетич. настановами сентименталістського та романтичного напрямів. Впродовж др. пол. XIX ст. зусиллями в першу чергу згаданих вище представників вітчиз. образотворч. мист-ва йшло становлення укр. національної школи живопису в загальноєвропейському художньому контексті.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика

Українс культура пізнього Середньовіччя сер ст заг характеристика... Вітчизняне релігійне життя сер ст... Вітчизняний літературний процес сер ст...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Питання 7.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Питання 1.
Протягом ХІІ - ХІІІ ст. тривав процес занепаду Київської держави - період її подрібнення на так звані удільні княжіння, внаслідок сукупної дії кількох основ. груп чинників, зокр.: 1. внутрішньополі

Питання 2.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя ХІІІ - сер.ХУ ст. приділили, зокрема, автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" пр

Питання 3.
Літературний процес на укр. етнографіч. землях протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. безпосередньо продовжував традиції писемності К.Д. і був значною мірою зумовлений перебігом Другого південнослов"янськ

Питання 4.
Протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. на укр. землях тривав розвиток традицій образотворчого мистецтва КД., як-от, гол. чином, християнс. монументально-декоративного (мозаїки, фрески) живопису й іконопису, а

Питання 5.
Характеризуючи у праці "Пластика Русі-України: Х - пер.пол. ХІУ ст." (1999) специфіку розвитку культ.-мист. життя на укр. землях за епохи пізнього Середньовіччя, В.Жишкович зауважив: &quo

Питання 1.
Внаслідок розпаду ГВД і захоплення та включення більшості укр. етнограф. земель до складу ВКЛитов. і Речі Посполитої, вітчизняні т.зв. "удільні княжіння" припиняють своє політичне існуван

Питання 2.
Як зазначили автори праці "Філософія Відродження на Україні" (1990), протягом др. пол. ХУ ст. на укр. землях у складі ВКЛитов. і Польщі "почався процес зародження й формування нової

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя сер.ХУ - cер.ХУІ ст. приділили автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" присвятил

Питання 4.
Розвитку літерат. процесу на укр. землях сер.ХУ - сер.ХУІ ст. активно сприяло поширення друкарства і, гол. чин., діяль-сть у столиці Речі Посполитої- Кракові, першої відомої східнослов"янс. ки

Питання 5.
Як зазначив у праці "Укр. мист-во др.пол.ХУІ - пер.пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) про ХУ-ХУІ ст. в історії українс. живопису В.Овсійчук: "Не монументальному жи

Питання 1.
Терміном "бароко" (в перекладі з італійськ. - "дивний", або ж в перекл. з португальськ. - "perola barroca"- перлина неправильн. форми) науковці зазвичай позначають як

Питання 2
(Передусім див. ксерокс до цієї теми - С.21 - 22.: про основні типи закладів освіти в Україні епохи Бароко та С.26-28 - про Києво-Могил. колегіум (академію)). Пропонуючи у стат

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя епохи Бароко приділили, зокр., автори вид-я "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Укр. православ"я" присвятили цій т

Питання 4.
На думку вчених, укр. літ-ра епохи Бароко представлена такими двома великими масивами, як фольклор та професійне письменство, яке представлено численними жанрами поезії та прози. Як вказав у пр. &q

Питання 5.
У розвитку укр. християнсь. богословської думки епохи Бароко, а саме кін. ХУІ - сер. ХУІІІ ст., можна виокремити3основні умовні етапи: 1.правосл. і протестант. бог

Питання 6.
Гол. осередками розвитку укр. живопису др.пол. ХУІ - ХУІІ ст. на укр. землях у складі Речі Посполитої були: 1. змішані цехові об"єд-ня худож., склярів, столярів, золотарів й ін. (найдавніш. по

Питання 7.
На думку автора праці "Укр. мист-во др. пол.ХУІ - пер. пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) В.Овсійчука, на той час архітектура на укр. землях "переживала пору висок

Питання 8.
Як зазначила в праці "Історія укр. музики. Ч.І. (Від найдавніш. часів до сер. ХУІІІ ст.)" (1996) Л.Корній, в укр. музичній культурі ХУІІ - пер. пол.ХУІІІ ст. розвиваються ті гуманістичні

Питання 9.
Присвячуючи окрему увагу проблемі витоків укр. татральн. мист-ва епохи Бароко, відомий вітч. учений М.Сулима зазначив у своїй праці "Укр. драматургія ХУІІ-ХУІІІ ст." (2005) наступне: &quo

Література
Асеев Ю.Стили в архитектуре Украины. - К., 1989. Гончар О.Просвітительський реалізм в українській літературі. Жанри та стилі. - К., 19

Питання 1.
Впродовж пер. пол. XIX ст. східноукраїнські землі входили до складу Російської імперії. Відповідно до Андрусівського перемир’я 1667 р. між Річчю Посполитою і Росією остання інкорпорувала сформовану

Питання 2.
Впродовж пер. пол. XIX ст. - становлення нової укр. літератури, прикметною особливістю якої було співіснування різних, як традиційних вітчизняних, так і нових західноєвропейських, художніх напрямів

Питання 3.
Вітчизн. образотв. мистецтво пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, невпинно еволюціонуючи шляхом урізноманітнення жанрових форм, передус. у річищі посталої на перетині взаємовпливів чільних націо

Питання 4.
Специфіка розвитку вітчиз. архітектури пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, в осн-ому представленої розробленими петербурзькою школою зодчества державними типовими проектами комплексів споруд ад

Питання 5.
Національно-визвольні рухи і революц. події 1848 - 1849 рр. у країнах Зах. Європи справили суттєвий, як на той час, вплив на розвиток соціокультурної ситуації у Російській імперії другої половини Х

Питання 6.
В укр. літ-урі др. пол. XIX ст. тривав розвиток як прозових жанрів, а саме рос.- та укр.-мовних нарисів, оповідань, повістей, романів, так і жанрів поетичних. Творча спадщина укр. майстрів художньо

Питання 8.
Розвиток вітчиз. архітектури др. пол. XIX ст. зумовлювався активізацією капіталіст. відносин, загальною демократизацією громадс. життя і, внаслідок цього, невідповідністю прагматичним запитам нової

Питання 9.
Становлення укр. професійного музич. життя XIX ст. позначене його пов’язаністю як із традиціями вітчиз. духовних композицій епохи Бароко, так і з укр. прадавньою народною поетично-пісенною творчіст

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги