рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Питання 8.

Питання 8. - раздел Культура, Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика Розвиток Вітчиз. Архітектури Др. Пол. Xix Ст. Зумовлювався Активізацією Капіт...

Розвиток вітчиз. архітектури др. пол. XIX ст. зумовлювався активізацією капіталіст. відносин, загальною демократизацією громадс. життя і, внаслідок цього, невідповідністю прагматичним запитам нової суспільної формації норм класичного мистецтва. Спричинена проведенням у Росії державного комплексу реформ 1860 - 1870-х рр., стрімка розбудова великих промислових міст значно прискорила розвиток будівельних науки і техніки, сприяла поширенню нових, передусім торгівельно-банківських та адміністративно-конторських, типів будівель, передбачала мощення, освітлення вулиць, проведення водогону й каналізації. Із розвитком великого промислового виробництва пов"язано, значною мірою, і прискорене освоєння вітчиз. зодчими нових будівел. матеріалів та конструкцій, насамп. металевих і бетонних. Позначена еклектичним поєднанням конструктивних прийомів і рішень багатьох худож. стилів минулих історичних епох, вітчиз. арх-ра тогочасся засвідчує також і плідне синтезування, крім традицій укр. та рос. мистецтва, традицій сакрального будівництва багатьох культур Сходу та Заходу від античності до модерну. Використання образів та форм середньовіч. російськ. культового зодчества і елементів візантійської церковної архітектури у їх органічному сполученні запроваджував ідеолог офіційно визнаного російсько-візантійського стилю К. Тон, послідовниками якого були автор проекту київс. Десятинної церкви В. Стасов, автор проекту київського Володимирського собору І. Штром та проектант культових споруд у Києві й Севастополі Д. Грімм. Починаючи з 1860-х рр. цей зумовлений популяризацією слов’янофільських ідей стиль трансформується у синтезуючий прийоми російських народних архітектури та образотворчого мистецтва демократичний псевдоросійський стиль.

Зразки середньовіч. культового і світського буд-тва впливали на пошуки розробників ретроспективного стилізаторства західноєвроп. архіт-ри А. Штакеншнейдера, В. Шретера (Оперний театр у Києві, Одеський вокзал), В. Городецького (київс. Миколаївський католицьк. собор у манері стилізованої готики) та ін. Разом із тим, впродовж остан. десятиріч XIX ст. - активізація розробки засад заснованого на синтезі конструктивних прийомів укр. народної дерев’яної арх-ри, вітчиз. арх-ри і мистецтва доби Барокко та європ. модерну укр. архітектурного стилю, головну роль у розквіті якого на поч. XX ст. відіграли видатні зодчі і митці О. Сластіон, В. Кричевський, Є. Сердюк і Д. Дяченко. Важливе місце у вітчиз. містобудівництві посіли споруди культурно-освітніх закладів, як-от, наприклад: клубні будівлі (Купецьке зібрання в Києві (1881 - 1882, В. Ніколаєв) й ін.), бібліотеки, музеї (Музей старожитностей і мистецтв у Києві (1898 - 1904, П. Бойцов і В. Городецький)), театри (Оперний театр у Києві (1897 - 1901, В. Шретер)) і т.д. Розвитку містобудівництва на західноукр. землях у др. пол. ХІХ ст. були, у значн. мірі, притаманні всі особливості, якими позначено формування впродовж цього о періоду архітект. обличчя східноукр. міст. Однією з перлин вітчиз. сакральної арх-ри є ансамбль резиденції буковинського митрополита в Чернівцях (1864 - 1882, Й. Главка) - православний культовий комплекс, що органічно сполучив традиційні композиційні прийоми та декор середньовічного храмового будівництва країн Сходу та Заходу.

Культове будівництво в Сх. Галичині - низка збудованих у Львові православних храмів та римо-католицьких костелів: церква Переображення Господнього (1875 - 1898, С. Гавришкевич), храм Св. Івана Золотоустого (1876 - 1888), костел Св. Єлизавети (1903 - 1911, Т. Тальовський) та ін. Також тривало зведення лютеранських кірх та юдейських синагог, приміщень публічного призначення (будівля Наукового товариства імені Т. Шевченка (1880 - 1882, М. Фехтер) та Художньо-промисловий музей (1898 - 1904, Л. Марконі та Ю. Яновський). У формах стильового напряму бідермеєр зведено будівлю львівського театру "Руська бесіда" (1851 - 1864, С. Гавришкевич і В. Шмідт), тоді як спроектований З. Горголевським Міський театр у Львові (1895 - 1900) витримано вже в псевдобарокковому стилі. З-поміж адміністративних, фінансово-кредитних, торгівельних й інших типів споруд пригадаємо і такі перлини львівського містобудівництва, як: Головний корпус Львівської технічної академії (1874 - 1877, Ю. Захарієвич), будівлі Галицького намісництва (1877 - 1880, Ф. Ксенжарський) та Галицького сейму (1877 - 1881, Ю. Гохбергер), Палац Справедливості (1891 - 1895, Ф. Сковрон) і споруду Галицької ощадної каси (1888 - 1891, Ю. Захарієвич).

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика

Українс культура пізнього Середньовіччя сер ст заг характеристика... Вітчизняне релігійне життя сер ст... Вітчизняний літературний процес сер ст...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Питання 8.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Питання 1.
Протягом ХІІ - ХІІІ ст. тривав процес занепаду Київської держави - період її подрібнення на так звані удільні княжіння, внаслідок сукупної дії кількох основ. груп чинників, зокр.: 1. внутрішньополі

Питання 2.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя ХІІІ - сер.ХУ ст. приділили, зокрема, автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" пр

Питання 3.
Літературний процес на укр. етнографіч. землях протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. безпосередньо продовжував традиції писемності К.Д. і був значною мірою зумовлений перебігом Другого південнослов"янськ

Питання 4.
Протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. на укр. землях тривав розвиток традицій образотворчого мистецтва КД., як-от, гол. чином, християнс. монументально-декоративного (мозаїки, фрески) живопису й іконопису, а

Питання 5.
Характеризуючи у праці "Пластика Русі-України: Х - пер.пол. ХІУ ст." (1999) специфіку розвитку культ.-мист. життя на укр. землях за епохи пізнього Середньовіччя, В.Жишкович зауважив: &quo

Питання 1.
Внаслідок розпаду ГВД і захоплення та включення більшості укр. етнограф. земель до складу ВКЛитов. і Речі Посполитої, вітчизняні т.зв. "удільні княжіння" припиняють своє політичне існуван

Питання 2.
Як зазначили автори праці "Філософія Відродження на Україні" (1990), протягом др. пол. ХУ ст. на укр. землях у складі ВКЛитов. і Польщі "почався процес зародження й формування нової

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя сер.ХУ - cер.ХУІ ст. приділили автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" присвятил

Питання 4.
Розвитку літерат. процесу на укр. землях сер.ХУ - сер.ХУІ ст. активно сприяло поширення друкарства і, гол. чин., діяль-сть у столиці Речі Посполитої- Кракові, першої відомої східнослов"янс. ки

Питання 5.
Як зазначив у праці "Укр. мист-во др.пол.ХУІ - пер.пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) про ХУ-ХУІ ст. в історії українс. живопису В.Овсійчук: "Не монументальному жи

Питання 1.
Терміном "бароко" (в перекладі з італійськ. - "дивний", або ж в перекл. з португальськ. - "perola barroca"- перлина неправильн. форми) науковці зазвичай позначають як

Питання 2
(Передусім див. ксерокс до цієї теми - С.21 - 22.: про основні типи закладів освіти в Україні епохи Бароко та С.26-28 - про Києво-Могил. колегіум (академію)). Пропонуючи у стат

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя епохи Бароко приділили, зокр., автори вид-я "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Укр. православ"я" присвятили цій т

Питання 4.
На думку вчених, укр. літ-ра епохи Бароко представлена такими двома великими масивами, як фольклор та професійне письменство, яке представлено численними жанрами поезії та прози. Як вказав у пр. &q

Питання 5.
У розвитку укр. християнсь. богословської думки епохи Бароко, а саме кін. ХУІ - сер. ХУІІІ ст., можна виокремити3основні умовні етапи: 1.правосл. і протестант. бог

Питання 6.
Гол. осередками розвитку укр. живопису др.пол. ХУІ - ХУІІ ст. на укр. землях у складі Речі Посполитої були: 1. змішані цехові об"єд-ня худож., склярів, столярів, золотарів й ін. (найдавніш. по

Питання 7.
На думку автора праці "Укр. мист-во др. пол.ХУІ - пер. пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) В.Овсійчука, на той час архітектура на укр. землях "переживала пору висок

Питання 8.
Як зазначила в праці "Історія укр. музики. Ч.І. (Від найдавніш. часів до сер. ХУІІІ ст.)" (1996) Л.Корній, в укр. музичній культурі ХУІІ - пер. пол.ХУІІІ ст. розвиваються ті гуманістичні

Питання 9.
Присвячуючи окрему увагу проблемі витоків укр. татральн. мист-ва епохи Бароко, відомий вітч. учений М.Сулима зазначив у своїй праці "Укр. драматургія ХУІІ-ХУІІІ ст." (2005) наступне: &quo

Література
Асеев Ю.Стили в архитектуре Украины. - К., 1989. Гончар О.Просвітительський реалізм в українській літературі. Жанри та стилі. - К., 19

Питання 1.
Впродовж пер. пол. XIX ст. східноукраїнські землі входили до складу Російської імперії. Відповідно до Андрусівського перемир’я 1667 р. між Річчю Посполитою і Росією остання інкорпорувала сформовану

Питання 2.
Впродовж пер. пол. XIX ст. - становлення нової укр. літератури, прикметною особливістю якої було співіснування різних, як традиційних вітчизняних, так і нових західноєвропейських, художніх напрямів

Питання 3.
Вітчизн. образотв. мистецтво пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, невпинно еволюціонуючи шляхом урізноманітнення жанрових форм, передус. у річищі посталої на перетині взаємовпливів чільних націо

Питання 4.
Специфіка розвитку вітчиз. архітектури пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, в осн-ому представленої розробленими петербурзькою школою зодчества державними типовими проектами комплексів споруд ад

Питання 5.
Національно-визвольні рухи і революц. події 1848 - 1849 рр. у країнах Зах. Європи справили суттєвий, як на той час, вплив на розвиток соціокультурної ситуації у Російській імперії другої половини Х

Питання 6.
В укр. літ-урі др. пол. XIX ст. тривав розвиток як прозових жанрів, а саме рос.- та укр.-мовних нарисів, оповідань, повістей, романів, так і жанрів поетичних. Творча спадщина укр. майстрів художньо

Питання 7.
Розвитку вітч. образотворч. мистецтва др. пол. XIX ст. у Російській імперії була характерна властива російс. живопису і відображаюча його чітку реалістичну орієнтацію загальножанрова сюжетно-композ

Питання 9.
Становлення укр. професійного музич. життя XIX ст. позначене його пов’язаністю як із традиціями вітчиз. духовних композицій епохи Бароко, так і з укр. прадавньою народною поетично-пісенною творчіст

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги