рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Конструктори за умовчанням

Конструктори за умовчанням - Конспект, раздел Образование, Конспект лекцій СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ Конструктор Без Аргументів Називають Конструктором За Умовчанням. Такий Конст...

Конструктор без аргументів називають конструктором за умовчанням. Такий конструктор звичайно ініціалізує змінні-члени, присвоюючи їм стандартні, встановлювані за умовчанням значення. Наприклад, наступний варіант класу CFrame має конструктор за умовчанням, що ініціалізує всі дані значенням 0:

 

class CFrame

{

private:

int Left;

int Top;

int Right;

int Bottom;

public:

CFrame ()

{

Left = Top = Right = Bottom = 0;

}

// визначення інших функцій-членів

};

 

Конструктор з одним або більше аргументами, що мають значення за умовчанням, також вважається конструктором за умовчанням, тому що його можна викликати без передачі аргументів.

Якщо конструктор для якого-небудь класу не оголошений, то компілятор генерує для цього класу конструктор за умовчанням. Такі конструктори, згенеровані компілятором, не присвоюють початкові значення змінним-членам класу. Тому, якщо необхідно однозначно ініціалізувати змінні-члени або виконати будь-які інші завдання ініціалізації, потрібно оголосити і визначити власний конструктор.

Якщо клас має конструктор за умовчанням (явно оголошений або згенерований компілятором), можна оголосити об'єкт класу без передачі аргументів, наприклад:

 

CFrame Frm;

При цьому потрібно врахувати, що якщо аргументи не передаються конструктору, в оголошення об'єкту не потрібно включати порожні круглі дужки. Якщо в таке оголошення включити круглі дужки, замість оголошення об'єкту класу вийде оголошення функції, що повертає об'єкт класу, а це не те, що потрібно. Наприклад:

 

CFrame Frm(); // оголошення функції, в якій немає

// аргументів і яка повертає

// об'єкт класу CFrame

Якщо допустити таку помилку, компілятор не згенерує повідомлення про помилку до тих пір, поки не зустрінеться інструкція, що намагається використати Frm як об'єкт класу CFrame.

7.1.4.2 Перевантажені конструктори

Аналогічно перевантаженню функцій, описаному раніше, можна також перевантажувати конструктор класу або будь-яку іншу функцію-член| класу, за винятком деструктора. Деструктори класів, робота з якими буде описана нижче, не можна перевантажувати через відсутність у них аргументів.

Перевантажені конструктори достатньо поширені. Вони надають альтернативні способи ініціалізації новостворюваного об'єкту класу. Наприклад, наступне оголошення класу CFrame містить перевантажені конструктори, які дозволяють задавати початкові значення змінним-членам класу або просто приймати значення за умовчанням як початкові:

 

class CFrame

{

private:

int Left;

int Top;

int Right;

int Bottom;

public:

// конструктор за умовчанням

CFrame ()

{

Left = Top = Right = Bottom = 0;

}

// конструктор з аргументами

CFrame (int L, int T, int R, int B)

{

SetCoord (L, T, R, B);

}

// визначення інших функцій-членів

};

 

Наступний фрагмент демонструє використання перевантаженого конструктора CFrame:

 

void main ()

{

// створення об'єкту з використанням конструктора за умовчанням

CFrame Frml;

// створення об'єкту із завданням початкових значень

CFrame Frm2 (25, 25, 100, 100);

// …

}

 

При явному оголошенні хоч би одного конструктора класу компілятор не створює конструктор за умовчанням. Отже, якщо в класі оголошений один або більше конструкторів, але серед них немає конструктора за умовчанням, клас не матиме такого.

7.1.4.3 Списки ініціалізації

При оголошенні класу забороняється ініціалізувати змінні-члени. Так, наступне оголошення класу містить помилки:

 

class C

{

private:

int N = 0; // помилка

const int CInt = 5; // помилка

int &RInt = N; // помилка

};

 

Ініціалізація змінних усередині оголошення класу безглузда, тому що оголошення класу задає всього лише тип кожної зі змінних-членів, але не резервує для них реальну область пам'яті.

Швидше за все, при написанні програми потрібно ініціалізувати змінні-члени кожного разу при оголошенні об'єкту класу. Отже, доцільно ініціалізувати змінні всередині конструктора класу.

Конструктор класу CFrame ініціалізував змінні-члени, використовуючи оператор присвоювання. Проте певним типам даних, зокрема, константам та посиланням, значення таким чином присвоєні бути не можуть. Щоб ця проблема не виникала, в мові C++ передбачена спеціальна властивість конструктора, звана списком ініціалізації, який дозволяє ініціалізувати одну або більше змінних, а не присвоювати їм значення.

Список ініціалізації в оголошенні конструктора поміщається безпосередньо після списку аргументів. Він містить двокрапку з подальшим одним або декількома ініціалізаторами полів, відокремленими один від одного комою.

Ініціалізатор поля містить ім'я змінної з подальшим початковим значенням у круглих дужках.

Наприклад, у приведеному нижче класі конструктор містить список ініціалізації, який, у свою чергу, містить ініціалізатори полів для всіх змінних класу:

 

class C

{

private:

int N;

const int CInt;

int &RInt;

public:

C (int Parm): N(Parm), CInt (5), RInt (N)

{

// код конструктора ...

}

// …

};

 

Для демонстрації можливостей списків ініціалізації створимо об'єкт, у якому змінні N та CInt ініціалізуються значеннями 0 та 5, а змінна-член RInt - як посилання на змінну N:

 

C Ob(0);

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Конспект лекцій СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ

Конспект лекцій... по дисциплiні СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Конструктори за умовчанням

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

РОБОТА З ДАНИМИ
Якість організації і представлення даних, що обробляються програмами, має не менше значення, ніж хороше розбиття програм на функції, обробляючі ці дані, та реалізація алгоритмів цих функцій. Більш

Оголошення
В мові С++ кожне ім'я (ідентифікатор) слід оголосити перш, ніж воно буде використовуватися в програмі. Це означає, що потрібно вказати його тип, щоб компілятор знав, до якого виду об'єктів має відн

Синтаксис оголошення
Оголошення складається з чотирьох частин: необов'язкових одного або декількох специфікаторів, базового типу, частки оголошення і, можливо, ініціалізатора. За винятком визначень функцій і просторів

Посилання
Посилання (reference) – особливий тип даних, що є прихованою формою вказівника, який при зверненні автоматично розіменовується. Посилання можна розглядати як ще одне ім'я об'єкту. Посиланн

Типи даних користувача
Описані раніше вбудовані типи даних мови C++ можуть бути доповнені новими типами даних, визначеними самим користувачем. Типи даних користувача діляться на три групи: переліки, структури й об'єднанн

Структури мови C
Масив є сукупністю елементів одного типу, а структура є сукупністю елементів різних типів. Оголошення структури має наступний формат:   struct struct_name {

Оголошення typedef
Оголошення, що починається з ключового слова typedef, вводить нове ім'я (синонім) для типу, а не оголошує нову змінну цього типу. Формат оголошення typedef наступний:   typed

Масиви як аргументи
Якщо в якості аргументу функції задається масив, то передається вказівник на його перший елемент. Наприклад:   int strlen(const char*); void f() {

Аргументи за умовчанням
У функції загального призначення можуть бути більше аргументів, ніж це потрібно в найпростіших і найбільш часто використовуваних випадках. Зокрема, це властиво функціям, що будують об'єкти по запит

Макрос WINAPI
Оскільки компілятор Visual C++ більше не підтримує ключових слів __pascal, __fortran та __syscall, їх дію рекомендується емулювати за допомогою описаних вище ключових слів __cdecl, __stdcall або __

ПРОГРАМУВАННЯ ВИКЛЮЧЕНЬ
Виключною ситуацією, або виключенням (exception), називається переривання нормального потоку виконання програми у відповідь на непередбачену або аварійну подію. Події, що приводять до викл

Виключення Win32
Разом з програмними викликами виключень за допомогою інструкції throw, виключення генеруються системними програмами Win32 API у відповідь на збій апаратного або програмного забезпечення. Такі виклю

Обробка виключень Win32
Існує декілька способів обробки виключень Win32. Найбільш простий з них полягає в використанні блоку catch з трьома крапками:   try { // … // генер

МОДУЛЬНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
Набір зв'язаних процедур разом з даними, які вони обробляють, називається модулем. Модуль – програмний фрагмент, який є будівельним блоком для побудови великих програм. Як правило, модуль складаєть

Директиви препроцесора
Існує 14 стандартних директив препроцесора:   #include #define #undef #if #ifdef #ifndef #elif #else #

Макроси
Директива #define для оголошення макросів має дві синтаксичні форми:   #define ідентифікатор макроозначення #define ідентифікатор (список параметрів) макроозначення

Конструктори
Раніше наведене оголошення класу CFrame дозволяє ініціалізувати змінні-члени об'єктів класу шляхом виклику програмою користувача функції-члена класу SetCoord(). В якості іншого, стандартно

Деструктори
Відповідно до принципів об'єктно-орієнтованого програмування| в класі можна оголосити спеціальну функцію-член|, звану деструктором. Деструктор автоматично викликається кожного разу при зни

Правила спадкування
Спадкування, тобто породження одного класу з іншого, дозволяє повторно використовувати коди й структури даних, раніше створені для інших класів. Це робить програму зрозумілішою і допомагає в моделю

Переваги спадкування
Як випливає з приведених вище простих прикладів, спадкування дозволяє повторно використовувати створені раніше фрагменти програм і структури даних. Це дозволяє уникнути непотрібного дублювання прог

Конструктори приведення
Конструктор приведення класу — це конструктор з єдиним аргументом, тип якого відрізняється від типу класу. Такий конструктор звичайно ініціалізує новий об'єкт, використовуючи літерали, або дані змі

УЗАГАЛЬНЕНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
Узагальнене програмування з використанням шаблонів мови C++ полегшує генерацію сімейств функцій або класів, що оперують множинами даних різних типів. При цьому не виникає необхідності створювати ок

Клас string
У мові C++ для представлення і обробки рядків є дві можливості. По-перше, можна використовувати символьний масив, що закінчується нулем і є рядком в стилі мови C, як це й робилося практичн

Контейнери
Перед тим, як дати загальне визначення контейнера, спочатку як приклад сконструюємо простий контейнер на базі розглянутого раніше стека символів. Ми можемо узагальнити стек символів до сте

Потоки вводу - виводу
Як вже мовилося раніше, якщо програма на мові C починає виконуватися, автоматично відкриваються три потоки: stdin, stdout і stderr.Щось схоже має місце при завантаженні програми, написаної на мові

Класи потокового вводу - виводу
У C++ ввід - вивід забезпечується підключенням до програми заголовного файлу <iostream>. Саме в цьому файлі оголошені класи, що підтримують операції вводу – виводу. Система вводу – в

Прапори формату
Кожен потік вводу - виводу пов'язаний з набором прапорів формату (format flags), які управляють способом форматування інформації і є бітовими масками. Ці маски оголошені в класі ios як дані перелік

Закриття файлу
Для закриття файлу використовується функція-член| close(). Наприклад, щоб закрити файл, пов'язаний з потоком mystream, необхідна наступна інструкція:   mystream.close ();

Контроль стану вводу - виводу
В системі вводу - виводу C++ підтримується інформація про стан після кожної операції вводу - виводу. Поточний стан потоку вводу - виводу, який зберігається в об'єкті типу iostate, є переліком, визн

Атрибути
Атрибути є позначками, що використовуються програмістом для передачі декларативної інформації. Приймачем інформації може бути інструментальне середовище, програма-конструктор, аналізатор програмног

Мова програмування Visual Basic .NET
Хоча мови програмування керований C++, С# та Visual Basic .NET (VB) семантично мають практично однакові можливості, оскільки всі вони базуються на загальній специфікації мов програмування .NET (CLS

Цикл For
В мові С++ цикл for має дещо інший синтаксис, ніж цикл For в мові VB, але концепція залишається тою ж самою, якщо не зважати на те, що операція, яка виконується в кінці кожної ітерації, має бути вк

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги