рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Структури мови C

Структури мови C - Конспект, раздел Образование, Конспект лекцій СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ Масив Є Сукупністю Елементів Одного Типу, А Структура Є Сукупністю Елементів ...

Масив є сукупністю елементів одного типу, а структура є сукупністю елементів різних типів.

Оголошення структури має наступний формат:

 

struct struct_name

{

type1 member1_name;

type2 member2_name;

typeN memberN_name;

};

 

Структура оголошується за допомогою ключового слова struct, за яким слідує необов'язкове ім'я нового типу даних (struct_name) та у фігурних дужках шаблон, за яким створюватимуться об'єкти структурного типу. Шаблон містить послідовність оголошень членів структури, кожне з яких завершується крапкою з комою.

Типи оголошуваних членів структури необов'язково мають бути різними, тоді як їх імена повинні попарно відрізнятися.

Наприклад:

 

struct address

{

char* name; // ім'я "Іваненко Петро Миколайович"

char* street; // вулиця "Зелена"

int house; // номер дому 15

int flat; // номер квартири 2

char* town; // місто "Лисичанськ"

char* region; // область "Луганська"

int zip; // індекс 93107

};

 

Тут оголошується новий тип користувача з іменем address, який задає шаблон для створення об'єктів поштової адреси, прийнятої в Україні.

Слід звернути увагу в черговий раз на крапку з комою в кінці оголошення: це один з небагатьох в С++ випадків, коли після фігурної дужки потрібна крапка з комою, тому про неї часто забувають.

Змінні типу address можна оголошувати точно так, як і будь-які інші змінні.

Ініціалізувати змінні struct можна так само, як масиви. Наприклад:

 

address ipm =

{

"Іваненко Петро Миколайович",

"Зелена", 15, 2,

"Лисичанськ",

"Луганська",

};

 

Об'єкти структурного типу можуть присвоюватися, передаватися як фактичні аргументи функцій і повертатися функціями як результат їх виконання. Наприклад:

 

address current;

address set_current(address next)

{

address prev = current;

current = next;

return prev;

}

 

Інші операції, наприклад, порівняння (== та !=), для структурних об'єктів не визначені. Проте користувач може сам визначити ці операції.

Розмір об'єкту структурного типу не обов'язково рівний сумі розмірів всіх його членів. Це відбувається з тієї причини, що архітектури деяких комп'ютерів вимагають розміщувати об'єкти вбудованих типів в апаратно визначених межах (або просто тому, що робота при такому вирівнюванні буде ефективнішою). Типовий приклад - це вирівнювання цілого в| межах слова. В результаті вирівнювання можуть з'явитися "дірки" в структурі.

Структурний тип можна використовувати відразу після його оголошення, ще до того, як буде завершено його повне визначення. Наприклад:

 

struct link // елемент зв'язного списку

{

link* previous; // попередній елемент

link* successor; // наступний елемент

};

 

Проте нові об'єкти типу структури не можна оголошувати до тих пір, поки не з'явиться повне визначення структури. Тому оголошення:

 

struct no_good {

no_good member; // рекурсивне оголошення

};

 

є помилковим (компілятор не в змозі встановити розмір структури no_good).

Щоб дозволити двом (або більше) структурним типам посилатися один на одного, можна просто оголосити ім'я одного з них як ім'я деякого структурного типу. Наприклад:

 

struct list; // буде визначено пізніше

struct link

{

link* pre;

link* suc;

list* member_of;

};

struct list

{

link* head;

};

 

Якби не було першого оголошення list, оголошення члена member_of структури link привело б до синтаксичної помилки.

Можна також використовувати ім'я структурного типу ще до того, як тип буде повністю визначений, якщо тільки це використання не потребує знання розміру структури. Наприклад:

 

struct S; // S - ім'я деякого типу

extern S а;

S f();

void g(S);

 

Але приведені оголошення можна використовувати лише після того, як тип S буде визначений:

 

void h()

{

S а; // помилка: S не визначений, адже для виділення пам'яті

// потрібно знати розмір об'єкту

f(); // помилка: S не визначений, адже для повернення значення

// потрібно знати розмір об'єкту, що повертається

g(a); // помилка: S не визначений, адже для передачі аргументу

// потрібно знати розмір об'єкту, що передається

}

2.5.2.1 Вибір члена структури по імені об'єкту

Якщо відоме ім'я структурного об'єкту, звернення до окремих членів структури здійснюється за допомогою оператора “.” - вибір члена структури або класу по імені об'єкту. Наприклад:

 

address ipm;

ipm.name = "Іваненко Петро Миколайович";

ipm.house = 15;

 

2.5.2.2 Вибір члена структури через вказівник на структурний об'єкт

До членів структури часто звертаються через вказівник на структурний об'єкт, використовуючи оператор “->” - вибір члена структури або класу через вказівник. Наприклад:

 

void print_addr(address* p)

{

cout<< p->name << ‘n’

<< ”вул. “<< p->street << “, “ << p->house << “, “<< p->flat << 'n'

<< ”м. “ << p->town << 'n'

<< p->region << “ областьn”

<< p->zip << 'n';

}

 

2.5.2.3 Еквівалентність структурних типів

Два структурні типи вважаються різними навіть тоді, коли вони мають одні й ті ж члени. Наприклад, нижче оголошені різні типи:

 

struct s1 {int а;};

struct s2 {int а;};

 

В результаті маємо:

 

s1 x;

s2 у = x; // помилка: невідповідність типів

 

Оскільки структурні типи також відрізняються від основних| типів, тому одержимо наступне:

 

s1 x;

int i = x; // помилка: невідповідність типів

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Конспект лекцій СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ

Конспект лекцій... по дисциплiні СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Структури мови C

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

РОБОТА З ДАНИМИ
Якість організації і представлення даних, що обробляються програмами, має не менше значення, ніж хороше розбиття програм на функції, обробляючі ці дані, та реалізація алгоритмів цих функцій. Більш

Оголошення
В мові С++ кожне ім'я (ідентифікатор) слід оголосити перш, ніж воно буде використовуватися в програмі. Це означає, що потрібно вказати його тип, щоб компілятор знав, до якого виду об'єктів має відн

Синтаксис оголошення
Оголошення складається з чотирьох частин: необов'язкових одного або декількох специфікаторів, базового типу, частки оголошення і, можливо, ініціалізатора. За винятком визначень функцій і просторів

Посилання
Посилання (reference) – особливий тип даних, що є прихованою формою вказівника, який при зверненні автоматично розіменовується. Посилання можна розглядати як ще одне ім'я об'єкту. Посиланн

Типи даних користувача
Описані раніше вбудовані типи даних мови C++ можуть бути доповнені новими типами даних, визначеними самим користувачем. Типи даних користувача діляться на три групи: переліки, структури й об'єднанн

Оголошення typedef
Оголошення, що починається з ключового слова typedef, вводить нове ім'я (синонім) для типу, а не оголошує нову змінну цього типу. Формат оголошення typedef наступний:   typed

Масиви як аргументи
Якщо в якості аргументу функції задається масив, то передається вказівник на його перший елемент. Наприклад:   int strlen(const char*); void f() {

Аргументи за умовчанням
У функції загального призначення можуть бути більше аргументів, ніж це потрібно в найпростіших і найбільш часто використовуваних випадках. Зокрема, це властиво функціям, що будують об'єкти по запит

Макрос WINAPI
Оскільки компілятор Visual C++ більше не підтримує ключових слів __pascal, __fortran та __syscall, їх дію рекомендується емулювати за допомогою описаних вище ключових слів __cdecl, __stdcall або __

ПРОГРАМУВАННЯ ВИКЛЮЧЕНЬ
Виключною ситуацією, або виключенням (exception), називається переривання нормального потоку виконання програми у відповідь на непередбачену або аварійну подію. Події, що приводять до викл

Виключення Win32
Разом з програмними викликами виключень за допомогою інструкції throw, виключення генеруються системними програмами Win32 API у відповідь на збій апаратного або програмного забезпечення. Такі виклю

Обробка виключень Win32
Існує декілька способів обробки виключень Win32. Найбільш простий з них полягає в використанні блоку catch з трьома крапками:   try { // … // генер

МОДУЛЬНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
Набір зв'язаних процедур разом з даними, які вони обробляють, називається модулем. Модуль – програмний фрагмент, який є будівельним блоком для побудови великих програм. Як правило, модуль складаєть

Директиви препроцесора
Існує 14 стандартних директив препроцесора:   #include #define #undef #if #ifdef #ifndef #elif #else #

Макроси
Директива #define для оголошення макросів має дві синтаксичні форми:   #define ідентифікатор макроозначення #define ідентифікатор (список параметрів) макроозначення

Конструктори
Раніше наведене оголошення класу CFrame дозволяє ініціалізувати змінні-члени об'єктів класу шляхом виклику програмою користувача функції-члена класу SetCoord(). В якості іншого, стандартно

Конструктори за умовчанням
Конструктор без аргументів називають конструктором за умовчанням. Такий конструктор звичайно ініціалізує змінні-члени, присвоюючи їм стандартні, встановлювані за умовчанням значення. Наприклад, нас

Деструктори
Відповідно до принципів об'єктно-орієнтованого програмування| в класі можна оголосити спеціальну функцію-член|, звану деструктором. Деструктор автоматично викликається кожного разу при зни

Правила спадкування
Спадкування, тобто породження одного класу з іншого, дозволяє повторно використовувати коди й структури даних, раніше створені для інших класів. Це робить програму зрозумілішою і допомагає в моделю

Переваги спадкування
Як випливає з приведених вище простих прикладів, спадкування дозволяє повторно використовувати створені раніше фрагменти програм і структури даних. Це дозволяє уникнути непотрібного дублювання прог

Конструктори приведення
Конструктор приведення класу — це конструктор з єдиним аргументом, тип якого відрізняється від типу класу. Такий конструктор звичайно ініціалізує новий об'єкт, використовуючи літерали, або дані змі

УЗАГАЛЬНЕНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
Узагальнене програмування з використанням шаблонів мови C++ полегшує генерацію сімейств функцій або класів, що оперують множинами даних різних типів. При цьому не виникає необхідності створювати ок

Клас string
У мові C++ для представлення і обробки рядків є дві можливості. По-перше, можна використовувати символьний масив, що закінчується нулем і є рядком в стилі мови C, як це й робилося практичн

Контейнери
Перед тим, як дати загальне визначення контейнера, спочатку як приклад сконструюємо простий контейнер на базі розглянутого раніше стека символів. Ми можемо узагальнити стек символів до сте

Потоки вводу - виводу
Як вже мовилося раніше, якщо програма на мові C починає виконуватися, автоматично відкриваються три потоки: stdin, stdout і stderr.Щось схоже має місце при завантаженні програми, написаної на мові

Класи потокового вводу - виводу
У C++ ввід - вивід забезпечується підключенням до програми заголовного файлу <iostream>. Саме в цьому файлі оголошені класи, що підтримують операції вводу – виводу. Система вводу – в

Прапори формату
Кожен потік вводу - виводу пов'язаний з набором прапорів формату (format flags), які управляють способом форматування інформації і є бітовими масками. Ці маски оголошені в класі ios як дані перелік

Закриття файлу
Для закриття файлу використовується функція-член| close(). Наприклад, щоб закрити файл, пов'язаний з потоком mystream, необхідна наступна інструкція:   mystream.close ();

Контроль стану вводу - виводу
В системі вводу - виводу C++ підтримується інформація про стан після кожної операції вводу - виводу. Поточний стан потоку вводу - виводу, який зберігається в об'єкті типу iostate, є переліком, визн

Атрибути
Атрибути є позначками, що використовуються програмістом для передачі декларативної інформації. Приймачем інформації може бути інструментальне середовище, програма-конструктор, аналізатор програмног

Мова програмування Visual Basic .NET
Хоча мови програмування керований C++, С# та Visual Basic .NET (VB) семантично мають практично однакові можливості, оскільки всі вони базуються на загальній специфікації мов програмування .NET (CLS

Цикл For
В мові С++ цикл for має дещо інший синтаксис, ніж цикл For в мові VB, але концепція залишається тою ж самою, якщо не зважати на те, що операція, яка виконується в кінці кожної ітерації, має бути вк

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги