Запити і команди залишаються на екрані дисплея доти , поки не будуть зміщені в результаті прокручування ("скролинга") чи не переписані на тім же місці іншими чи запитами командами. Коли програма починає своє виконання, екран може бути очищений. Область екрана, що очищається, може починатися в будь-якій позиції екрана і закінчуватися в будь-якій іншій позиції з великим номером.
Початкове значення рядка і стовпця заноситься в регістр CX, кінцеве - у DX, значення 07 - у регістр BH, 0600h - у AX.
У наступному прикладі виконується очищення всього екрана.
MOV AX, 0600H ;AH=06 (прокручування) AL=00 (весь екран)
MOV BH, 07 ;нормальний атрибут (чорно/білий)
MOV CX, 0000 ;верхня ліва позиція (CH=00 - номер рядка, CL=00 - номер стовпця)
MOV DX, 184FH ;нижня права позиція (DH=18 - номер рядка, DL=4F - номер стовпця)
ІNT 10H ;передача керування в BІOS
УСТАНОВКА КУРСОРУ. Команда Іnt 10h містить у собі установку курсору в будь-яку позицію екрана. Нижче приведений приклад установку курсору на 5-ую рядок і 12-тый стовпець.
MOV AH, 02 ;подфункция установки курсору
MOV BH, 00 ;екранна сторінка 0
MOV DH, 05 ;рядок 05
MOV DL, 12 ;стовпець 12
ІNT 10H ;передача керування в BІOS
ВИСНОВОК НА ЕКРАН У БАЗОВІЙ ВЕРСІЇ DOS.
Висновок на екран у базовій версії DOS вимагає визначення текстового повідомлення в сегменті даних, установки в регістрі AH значення 09 (виклик функції DOS) і вказівки команди Іnt 21h. У процесі виконання операції кінець повідомлення визначається по обмежнику (знак долара '$'), як показано нижче:
NAMPRMP DB 'Це повідомлення','$'
........
MOV AH, 09 ;подфункция відображення рядка на екран
LEA DX, NAMPRMP ;завантаження адреси повідомлення в регістр DX
ІNT 21H ;виклик функції DOS
Знак обмежника '$' можна записувати безпосередньо після символьного рядка, як показано в прикладі, усередині рядка 'Це повідомлення$' чи в наступному операторі DB '$'. Використовуючи дану операцію, не можна вивести на екран символ долара. Якщо символ долара буде відсутній наприкінці виведеного повідомлення, то на екран будуть виводитися всі наступні симводы, поки код знака '$' не зустрінеться в пам'яті.
Команда LEA завантажує адресу області пам'яті NAMPRMP у регістр DX для передачі в DOS адреси виведеної інформації.
ПІДГОТОВКА ДО РОБОТИ
1. Вивчити короткі теоретичні відомості і рекомендовану літературу.
2. Написати текст програми, яка б очистила екран дисплея і вивела в центрі екрана номер Вашої групи і Ваше прізвище, ім'я і по батькові.