рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Основи дублікаційної теорії відтворення Нюберга-Артюшина

Основи дублікаційної теорії відтворення Нюберга-Артюшина - Конспект, раздел Образование, Конспект лекцій з дисципліни теорія кольору і кольоровідтворення   Основні Труднощі, Що Виникають При Використанні Реальних Фарб...

 

Основні труднощі, що виникають при використанні реальних фарб для відтворення кольорового оригіналу:

– обмеженість колірного охоплення у зв'язку зі світлорозсіюванням у фарбових шарах і складність розрахунку кольорів накладень;

– ускладнення, пов'язані з неминучістю заміни ідеальних, – зональних – фарб реальними, такими, що мають поглинання в декількох зонах. Внаслідок такої заміни відбуваються спотворення кольорів репродукції, що називають кольороподільними.

Техніка кольоровідтворення ускладнюється растровим характером зображення в поліграфічній технології, дифузією фарб з одного емульсивного шару в іншій в кольоровій фотографії та ін.

Облік цих чинників, а також деяких інших, які будуть розглянуті нижче, досить складний. Проте на допомогу дослідникам і практикам прийшов метод, що дозволяє значно спростити рішення ряду завдань, які ставить теорія. Його запропонував в 30–40-х рр. Нюберг. Значення його робіт для теорії кольоровідтворення порівнянне зі значенням праць Хертера і Дриффильда, які, відкривши характеристичну криву, заклали основи наукової фотографії.

Метод заснований на положенні про те, що усі відбиваючі тіла, що мають однакові кольори, однаково фотографуються в цих умовах кольороподілення. Іншими словами, характер відтворення кольору об'єкту, що не світиться, не залежить від його природи. Якщо, наприклад, кольору тканини, помідора і фарбової плями мають однакові колірні координати, то усі ці предмети за однакових умов фотографування дають на кольороподілених негативах рівну щільність. Усі метамерні кольори невиразні не лише зорово, але і однаково діють на фотографічний приймач. Звідси витікає, що об'єкти, відтворення яких вимагає накладення відомих кількостей фарб, відтворюються так само, як шари цих фарб, накладені один на одного. Така властивість метамерних кольорів дозволяє вивчати процес кольоровідтворення не на безлічі різних об'єктів, а на одному – фарбових накладеннях, взятих у різних комбінаціях і містять, отже, усі кольори, які дає ця система фарб субтрактивного синтезу.

Об'єкт відтворення, що є системою накладень фарб і замінюючий довільний при вивченні і контролі процесу, називається оригіналом-дублікатом або просто дублікатом (іноді в поліграфії його називають модельним оригіналом). Артюшин завершив розробку теорії його відтворення – дублікаційна теорія.

Перевага оригіналу-дубліката перед довільним полягає в тому, що заздалегідь відоме, якими кількостями фарб утворено його будь-яке поле і які, отже, повинна містити точна репродукція. В той же час будь-яка ділянка довільного оригіналу, як буде показано нижче, фотографується і відтворюється так само, як тотожне йому за кольором поле дубліката. З цього виходить, що усі погрішності кольоровідтворення, виявлені на репродукції дубліката, відносяться і до зображення будь-якого оригіналу. Якщо, наприклад, на деякому полі репродукції дубліката буде виявлений надлишок фарби, то це означає, що такий самий надлишок спотворює і відповідний колір зображення якого завгодно об'єкту, відтвореного в тих же умовах.

Кольори довільного оригіналу можна розділити на ті, що входять в охоплення цієї тріади і випадні з нього. Кольори, що входять в охоплення, містяться в дублікаті, а випадні з нього трансформовані: насичені перетворені в менш насичені; невідтворні по колірних тонах – у більш менш близькі до кольорів реального оригіналу. Очевидно, трансформовані кольори – межа можливостей цього методу отримання кольорового зображення. Вивчати відтворення принципово невідтворних кольорів немає сенсу.

Оригінал, виконаний фарбами субтрактивного синтезу, є своєрідним субтрактивним колориметром. Порівнюючи дублікат з довільним об'єктом, можна визначити, які кількості фарб потрібні для відтворення кольорів об'єкту, тобто знайти їх субтрактивні координати, причому з урахуванням побічних явищ при синтезі: взаємного впливу фарб, їх вбирання в папір, каламутності. Це звільняє від необхідності розраховувати кількості фарб з урахуванням чинників синтезу, що особливо важливо, оскільки надійних методів розрахунку доки немає.

Різниця субтрактивних координат оригіналу-дубліката і репродукції – кількісна характеристика спотворення кольору в цьому процесі.

Перш ніж детально розглядати дублікаційну теорію, необхідно зупинитися на положенні, що лежить в її основі: показати, що ділянки різних поверхонь, що мають однакові кольори, фотографуються однаково.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Конспект лекцій з дисципліни теорія кольору і кольоровідтворення

Державний вищий навчальний заклад.. український державний хіміко технологічний.. університет конспект лекцій з дисципліни..

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Основи дублікаційної теорії відтворення Нюберга-Артюшина

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Характеристика стадій
Схема кольороподілення з використанням фотографічної реєстрації зональних випромінювань і подальшим відтворенням запису складається з наступних стадій: 1. Виділення складових усіх кольорів

Кольороподілення, градаційна стадія, синтез
  Кольороподілення. Для виділення складових Ч(n)Ч, 3(n)3 і С(n)С кольорів об'єкту застосовуються світлофільтри, пропускання кожно

Кольороподільні скривлення
  Реальний субтрактивний синтез. У кольоровій фотографії і при поліграфічному відтворенні кольорових оригіналів використовується субтрактивний синтез. У поліграфі

Умови точного кольорозподілу
Умова незалежності від спектрального складу. Рівність двох випромінювань за кольором не гарантує їх однакової фотографічної дії. На рис. 2.1 наведені відтворення об'єктів ідент

Кольороподільні характеристики та їх визначення
  Кольроподілення дубліката і синтез репродукції при відтворенні одноколірних накладень. Нехай оригінал-дублікат виконаний у вигляді трьох розташованих пор

Градаційні характеристики
  Будова шкали охоплення. При дослідженні процесу кольоровідтворення в якості оригіналу-дубліката вибирають шкалу (таблицю) охоплення. Вона містить велике число к

Рівняння кольоровідтворення
  Повним і наочним описом процесів кольороподілення і кольоровідтворення є системи рівнянь. Одна з них – рівняння кольоровідтворення – характеризує кінцевий результат процесу, показую

Принципи управління градаційними процесами
  Принципи аналізу і управління градаційним процесом фотографічного відтворення викладаються в курсі теорії фотографічних процесів, де розглядається метод управління градацією позитив

Типові тестові завдання
  1. Про що йде мова: «Кольороподілення з використанням фотографічної реєстрації зональних випромінювань і подальшим відтворенням запису – це …» а) адитивний синтез репродукц

Список літератури
  1. Гуревич М.М. Цвет и его измерение. – М.: Изд-во АН СССР, 1950. – 234 с. 2. Ивенс Р.М. Введение в теорию цвета. Пер. с англ. Д.Л. Шкловера. – М.: «Мир», 1964. – 442 с.

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги