рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Методичні вказівки До виконання лабораторних робіт з предмета «Спецмалюнок» Для студентів спеціальності «Виготовлення виробів із шкіри»

Методичні вказівки До виконання лабораторних робіт з предмета «Спецмалюнок» Для студентів спеціальності «Виготовлення виробів із шкіри» - раздел Образование, Міністерство Освіти І Науки, Молоді Та Спорту України...

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Одеський технічний коледж

ОНАХТ

 

 

Методичні вказівки

До виконання лабораторних робіт

з предмета «Спецмалюнок»

Для студентів спеціальності

«Виготовлення виробів із шкіри»

 

 

Розглянуто

Предметною комісією

Протокол №______

від „____”______20__р.

Голова комісії

_____________Кузнецова П.В.

 

Автор: Кузнецова П.В., викладач коледжу, голова циклової комісії легкої промисловості

Рецензент: Лапчак С.М.,викладач коледжу

Посібник призначений для студентів, які навчаються за спеціальністю «Виготовлення виробів із шкіри» на денної формі навчання. В ньому описана методика виконання лабораторних робіт з предмету «Спецмалюнок».

 

Зміст

Найменування Сторінка
Пояснювальна записка
Вправи з техніки малювання
Лабораторна робота №1
Лабораторна робота №2
Лабораторна робота №3
Лабораторна робота №4
Лабораторна робота №5
Лабораторна робота №6
Лабораторна робота №7
Лабораторна робота №8
Лабораторна робота №9
Лабораторна робота №10
Лабораторна робота №11
Лабораторна робота №12
Лабораторна робота №13
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Графічна грамота має бути такою ж невід’ємною частиною знань, як знання граматики, арифметики, бо кожна людина повинна вміти зобразити свій задум на аркуші паперу.

Програмою предмета «Спецмалюнок» передбачається вивчення студентами основ образотворчого мистецтва, а також знайомство з основними правилами зображення фігури людини та особливостями малювання одягу, набуття навичок з врахуванням пропорцій фігури людини.

Програма складена з використанням традиційних методів навчання малюнку та включає в себе знайомство з правилами об’ємно-просторового зображення, законами композиції, а також вмінню володіти олівцем та придбання основ техніки живопису.

Студенти виконують початкові вправи, необхідні для розвитку властивостей зору, виконання точності в малюнку, будують геометричні тіла з урахуванням законів перспективи. Перед студентами ставиться завдання – вивчення натури та придбання навичок її зображення у просторі за допомогою штрихової лінії. Навчання будується за принципом «від простого – до складного».

Основна увага приділяється вмінню малювати з натури, використовуючи при цьому різні джерела.

При малюванні фігури людини перед студентами ставиться складне завдання – передача об’ємності фігури людини і грамотного зображення по схемі чи з натури, враховуючи її індивідуальні здібності.

Останній розділ програми передбачає вивчення особливостей графічного зображення одягу.

Для малювання необхідно мати щільний папір з трохи шорсткою поверхнею.

Аркуш паперу прикріпляється кнопками до дошки (мольберту). Щоб малюнок не викривлявся, дошку потрібно тримати під нахилом, так щоб проміні зору падали перпендикулярно до площини аркушу.

Не слід використовувати лінійку та інші креслярські прилади. Усі малюнки виконуються від руки.

Олівець. Для початкового навчання малювати краще всього мати декілька графічних олівців різної м’якості (Т-ТМ; 2М-3М або Н-НВ; 2В-3В) та використовувати їх у залежності від якості паперу. Не рекомендується малювати на тонкому і глянцевому папері. Заточувати олівець потрібно так, щоб грифель був довгим та гострим. Студент повинен засвоїти, що малюнок слід вести дуже легко, без натиску.

Гумка повинна бути м’якою. Зловживати нею не слід, особливо на початку роботи над малюнком, коли усі лінії легкі і тонкі. Після того, як малюнок буде уточнений, невірні лінії убираються простим дотиком гумки, без розтирання на поверхні паперу.

Посадка. Сидіти треба із прямою спиною, навіть трохи прогинаючись попереком уперед. Лінія плечей і площина мольберта становлять приблизно 45 градусів, плече робочої руки спереду. До мольберта відстань витягнутої руки, рука перпендикулярна середині мольберта.

Утримання олівця. Опущену руку зігнути в лікті і розгорнути долонею нагору. Кисть розслабити. Вкласти в неї олівець і прихопити його більшим пальцем таким чином, щоб великий палець був напроти середнього. Олівець повинен вільно обертатися щодо великого пальця за допомогою інших пальців - у такий спосіб ви зможете регулювати силу натиску та кут нахилу щодо проведеної олівцем лінії.

При малюванні прямої лінії кисть руки повинна бути в природному положенні, не вивертається, кісточки вказівного пальця торкаються паперу. Пальці регулюють нахил олівця щоб він був перпендикулярний при проведенні прямій на всьому її протязі (інакше лінії виходять дугоподібними).

Не повинно бути твердих закінчень ліній і петель. Перші лінії слабкі, легкі. Коли рука ввійшла в ритм і лінії стали попадати на одне місце, натиск підсилюється.

Коли необхідно намалювати еліпс, те перша умова - правильна посадка, рука перпендикулярна середині мольберта, тоді вона працює як циркуль.

 

Вправи

Тема: Виконання вправ з техніки малювання

Мета: - навчитись аналізувати пропорції куба,

- вміти виконувати послідовну побудову зображення куба.

Кількість годин: 2

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

1. Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навч.посіб. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Вища шк.., 2002. – 190с.

2. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

3. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

ЗМІСТ РОБОТИ

 

1. Проведення прямих та кривих ліній. Розподіл відрізка на частини.

2. Малювання пласких фігур

 

Методичні вказівки до виконання роботи

Елементарна грамотність малюнка починається з вміння вірно знайти розміри та співвідношення частин, розділити лінію та площину аркуша на пропорційні… Всі вправи слід виконувати обов’язково без допомоги лінійки і циркуля. Розмір…  

Коло

       
   
 

Першою справою поставте на аркуші шість - вісім точок, вони будуть позначати центри ваших кіл (мал. 3). Тепер виберіть одну із точок і проведіть через неї вертикальну, горизонтальну і дві діагональні лінії (мал. 4).

Мал. 3 Мал. 4

       
   

Потім відзначте на одній з них невелику відстань від точки штрихом (мал. 5). Далі, точно таку ж довжину відкладіть на всіх інших лініях, але лінійкою не можна користуватися (мал. 6).

Мал. 5 Мал. 6

       
   
 

Після цього з'єднаєте сусідні штрихи вигнутими лініями так, щоб вони утворювали

Мал. 7 Мал. 8

коло (мал. 7). Тепер за допомогою немічених раніше точок утворіть інші кола в точно такій же послідовності (мал. 8).


І, нарешті, виконаєте їхнього обведений за принципом: чим більше коло, тим товще лінія; а чим менше, тим лінія більш тонка. Лінії побудови не витирайте.

Мал. 9

Трикутники

 

       
   

По-перше, подумки уявіть, як вони будуть розташовуватися на вашім листі, потім намалюйте їх, (трикутники можуть бути будь-якої форми і розміру). І, нарешті, зробіть обведений по тому ж принципу, що ми робили в попереднім завданні з колами.

Мал. 10 Мал. .11

 

Прямокутник

            Для початку проведіть дві вертикальні лінії, які будуть утворювати лівий і правий… Мал. 12 Мал. 13  

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

 

ЛАБОРАТОРНА робота № 1

Тема: Побудова куба

Мета: - навчитись аналізувати пропорції куба,

- вміти виконувати послідовну побудову зображення куба.

Кількість годин: 2

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

1. Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навч.посіб. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Вища шк.., 2002. – 190с.

2. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

4. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

 

3. Аналіз форми куба.

4. Композиційне рішення малюнка.

5. Побудова каркасного зображення куба.

 

Методичні вказівки до виконання роботи

Куб є одним з найпростіших геометричних тел. Щоб краще зрозуміти геометричну форму куба, його просторову конструктивну схему (структуру), розглянемо… Мал. 1.1

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

 

 

ЛАБОРАТОРНА робота № 2

Тема: Малюнок гіпсового геометричного тіла

Мета: - навчитись аналізувати пропорції гіпсового геометричного тіла (призми),

- вміти виконувати послідовну побудову зображення піраміди;

- вміти виконувати тонову проробку з нанесенням штрихів для вияву форми

Кількість годин: 2

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

1. Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навч.посіб. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Вища шк.., 2002. – 190с.

2. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

2. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

 

1. Аналіз форми призми.

2. Композиційне рішення малюнка.

3. Побудова каркасного зображення призми.

4. Виявлення форми призми за допомогою штриховки.

 

Методичні вказівки до виконання роботи

Продовжуючи розглядати принципи побудови конструкції об'ємних тіл, необхідно ознайомитися із зображенням геометричних форм граних предметів… Тригранна призма характеризується шістьома крапками просторових кутів підстав… Більші труднощі випробовують студенти при визначенні величин відрізків граней у перспективному ракурсі на основі…

Оформлення роботи

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.   ЛАБОРАТОРНА робота № 3

Методичні вказівки до виконання роботи

Найбільш складними за формою предметами є ті, які сполучать у собі різні геометричні форми. До них, як правило, ставляться складні тіла обертання.… Предмети, що сполучать у собі різні геометричні форми, мають більше складну… Мал. 3.1

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

 

ЛАБОРАТОРНА робота № 4

Тема: Виконання малюнку гіпсового зліпку стопи користуючись схемою

Мета: - навчитись аналізувати пропорції ноги людини;

- вміти виконувати схему зображення ноги людини;

- вміти виконувати тонову проробку з нанесенням штрихів для вияву форми і пластики ніг людини.

Кількість годин: 4

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

1. Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навч.посіб. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Вища шк.., 2002. – 190с.

2. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

3. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

1. Аналіз форми стопи людини. 2. Побудова схеми стопи людини 3. Особливості виявлення форми та пластики стопи людини за допомогою штрихування

При встановленні тональної гами на малюнку необхідно відштовхуватись від світла (білий папір буде самим світлим на малюнку) і темної тіні (на всю силу олівця). Користуючись цими відправними точками, методом зрівняння визначаємо всі інші відтінки.

В процесі знаходження тонових співвідношень не можна просто копіювати плями світла та тіні. Потрібно наносити не плями, а будувати світлотінню конструкцію форми, і таким чином ліпити об’єм та створювати на площині простір.

Далі починається етап узагальнення, цілісності зображення. На цьому етапі завершується головна задача зображення – вирішення головного і характерного, підпорядкування другорядного.

Сутність узагальнення є в тому, що наприкінці роботи треба остаточно привести малюнок у відповідність із загальним візуальним враженням при цільному сприйнятті натури.

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

 

ЛАБОРАТОРНА робота № 5

Тема: Виконання малюнку кісті руки користуючись схемою

Мета: - навчитись аналізувати пропорції кісті руки людини;

- вміти виконувати схему зображення кісті руки людини;

- вміти виконувати тонову проробку з нанесенням штрихів для вияву форми і пластики кісті руки людини.

Кількість годин: 4

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

1. Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навч.посіб. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Вища шк.., 2002. – 190с.

2. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

3. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

1. Аналіз форми кісті руки людини. 2. Побудова схеми кісті руки людини 3. Особливості виявлення форми та пластики кісті руки людини за допомогою штрихування

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

 

ЛАБОРАТОРНА робота № 6-8

Тема: Виконання малюнку взуттєвих колодок

Мета: - навчитись аналізувати форму і пропорції взуттєвих колодок враховуючи статеві та вікові особливості;

- вміти виконувати схему зображення різних колодок;

- вміти виконувати тонову проробку з нанесенням штрихів для вияву форми і пластики взуттєвих колодок.

Кількість годин: 6

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

1. Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навч.посіб. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Вища шк.., 2002. – 190с.

2. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

3. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

1. Аналіз форми і пропорцій взуттєвих колодок. 2. Побудова схеми взуттєвих колодок. 3. Особливості виявлення форми та пластики взуттєвих колодок за допомогою штрихування

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

ЛАБОРАТОРНА робота № 9

Тема: Виконання малюнку взуттєвої фурнітури та декоративних деталей

Мета: - навчитись аналізувати форму і пропорції предметів;

- вміти виконувати схему зображення різних виробів;

- вміти виконувати тонову проробку з нанесенням штрихів для вияву форми і пластики предметів, що зображують.

Кількість годин: 2

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

1. Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навч.посіб. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Вища шк.., 2002. – 190с.

2. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

3. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

1. Аналіз форми і пропорцій взуттєвої фурнітури. 2. Побудова схеми предмету. 3. Особливості виявлення форми та пластики предметів за допомогою штрихування

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

 

ЛАБОРАТОРНА робота № 10

Тема: Виконання малюнку шкіргалантерейних виробів

Мета: - навчитись аналізувати форму і пропорції предметів;

- вміти виконувати схему зображення різних шкіргалантерейних виробів;

- вміти виконувати тонову проробку з нанесенням штрихів для вияву форми і пластики предметів, що зображують.

Кількість годин: 6

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

1. Кириченко М.А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навч.посіб. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Вища шк.., 2002. – 190с.

2. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

3. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

4. Аналіз форми і пропорцій шкіргалантерейних виробів, що зображують. 5. Побудова схеми предмету постановки. 6. Особливості виявлення форми та пластики предметів за допомогою штрихування

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

 

ЛАБОРАТОРНА робота № 11-13

Тема: Виконання малюнку взуття

Мета: - навчитись аналізувати форму і пропорції взуття враховуючи статеві та вікові особливості, призначення виробу;

- вміти виконувати схему зображення різних видів взуття;

- вміти виконувати тонову проробку з нанесенням штрихів для вияву форми і пластики взуття.

Кількість годин: 22

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

2. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

1. Аналіз форми і пропорцій взуття. 2. Побудова схеми зображення взуття. 3. Особливості виявлення форми та пластики різних видів взуття за допомогою штрихування

Мал. 11.1. Малюнок дитячого спортивного взуття

 

Мал. 11.2. Малюнок дитячого літнього взуття

 

Мал. 11.3. Малюнок дитячих черевиків

 

Мал. 12.1. Малюнок жіночих туфель-човник

Мал. 12.2. Малюнок жіночих літніх туфель

для активного відпочинку

Мал. 12.3. Малюнок жіночих туфель

 

Мал. 12.4. Малюнок жіночих туфель на високому підборі (творча композиція)

 

 

 

 

Мал. 12.5. Малюнок жіночих туфель на високому підборі (акварельний малюнок)

Мал. 12.6. Малюнок жіночих літніх туфель на високому підборі

Мал. 12.7. Малюнок жіночих туфель з відкритою носковою частиною на високому підборі

 

 

Мал. 13.1. Малюнок чоловічих напівчеревиків (лінійний малюнок)

 

 

 

Мал. 13.2. Малюнок чоловічих напівчеревиків (лінійний малюнок)

 

Мал. 13.3. Малюнок чоловічих напівчеревиків (тоновий малюнок)

 

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

 

 

ЛАБОРАТОРНА робота № 14-15

Тема: Виконання малюнку спецкомпозиції

Мета: - навчитись аналізувати пропорції композиції і форми предметів, з яких вона складається (взуття або шкіргалантерейних виробів);

- вміти виконувати схематичне зображення постановки враховуючи закони і правила композиції;

- вміти виконувати тонову проробку з нанесенням штрихів для вияву форми і пластики предметів спецкомпозиції.

Кількість годин: 8

Прилади: олівець та гумка

ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Щеголихина А.К., Тимофеева И.К. Рисунок. – М.: Легкая индустрия, 1976.

2. Пармон Ф.М. Рисунок и графика костюма. – М.: Легпромбытиздат, 1987.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

 

1. Аналіз пропорцій спецкомпозиції та форм її складових.

2. Побудова схематичного зображення предметів, з яких складається спецкомпозиція.

3. Особливості виявлення форми та пластики взуття та шкіргалантерейних виробів за допомогою штрихування.

 

методичні вказівки до виконання роботи

 

Композиція - це не тільки вміння грамотно розташувати об'єкти в площині малюнка, об'єднати їх у єдине ціле, але і уміння зацікавити глядача, залучити його погляд до своєї роботи.

Як правило, у малюнку існують точки, за які чіпляється око людини - у першу чергу привертає увагу композиційний центр, потім загальний простір, перспектива, конкретні деталіі тло.

У композиції існує три основних закони:

Закон цілісності й неподільності

Це значить, що ваш малюнок повинен сприйматися цілісно незалежно від кількості зображених на ньому об'єктів. Тут дуже важливо саме розташування об'єктів. Кожний з них робить на людину своє враження, і якщо їх не впорядкувати - малюнок буде носити хаотичний характер, дратувати і знизить загальний ефект від малюнка. Всі елементи повинні бути зв'язані.

Закон контрасту

Які існують види контрастів?

Контраст величин ( маленьке-велике), колірний контраст, тональний ( світлий-темний), навіть контраст за сенсом. Контраст допомагає виділити головне, створити загальний настрій малюнка. Контраст - це дуже гарний засіб зробити свій малюнок більше виразним. Якщо всі об'єкти будуть виконані на нюансах (однаковий розмір, одне колірне рішення, близькі по тоні), оку глядача буде просто немає за що «зачепитися», він не побачить і не зрозуміє головного.

Закон підпорядкованості всіх елементів і засобів композиції єдиному задуму

Композиція завжди повинна вибудовуватися навколо головного об'єкта. Всі другорядні елементи повинні підкорятися, не повинні відволікати увагу або бути зайвими (необов'язковими). За допомогою другорядних предметів погляд людини повинен постійно направлятися до головного. Вони повинні, немов по певному маршруті вести погляд глядача до центра композиції.

Щоб зробити гарну композицію, існують певні правила і прийоми.

Основними правилами композиції є: виділення сюжетно-композиційного центру (головного в композиції), ритм, рівновага, симетрія і асиметрія, паралельність у композиції, розміщення головного на другому плані.

Ритм

Ритм проявляється через періодичну повторюваність будь-якого елементу, аналогічних положень, дубльованих через деякі інтервали. Ритм веде око глядача до композиційного центру.

Композиційний центр

Саме там розташоване саме головне, те, заради чого властиво і затівався весь цей малюнок. Як правило, він розташовується на другому плані. На першому розташовуються об'єкти (тло, абстрактні візерунки), які як би «уводять» погляд глядача в малюнок, плавно підводять його до головного. Цей центр може виділятися багатьма засобами.

Статика й динаміка

У композиції може бути рух, а може його і не бути. Статичні об'єкти створюють стан спокою, або мертвої тиші. До статичних об'єктів добре застосовується правило вертикаль/горизонталь.

Якщо в малюнку присутня яскраво виражена динаміка, то отут потрібно запам'ятати одне - усякому руху необхідно протирух. Це зрівноважить малюнок, щоб не було враження того, що предмет «падає» або «вилітає» за межі малюнка.

Принцип вертикалі й горизонталі

Малюнок може вибудовуватися на сполученні вертикальних і горизонтальних об'єктів (або напрямків). Головне щоб вони були врівноважені. Щоб не вийшло так, що в малюнку одні вертикалі або навпаки.

Формат

У композиції немає дрібниць. Все повинне бути продумане, і, звичайно ж, формат малюнка. Він робить, скоріше, психологічне, ніж художнє враження. Квадрат (або наближений до квадрата прямокутник) - створює відчуття надійності, спокою, стабільності.

Не перевантажуйте малюнок, це не поліпшить його, а тільки створить непотрібний хаос.

ЗАВДАННЯ: скомпонувати два і більше предметів (взуття та шкіргалантерейних виробів). Тут уже потрібно крім компонування предметів у заданому форматі скомпонувати і самі предмети між собою.

Тепер переходимо безпосередньо до створення правильної композиції в малюнку. А при роботі над композицією в малюнку необхідно:

1. Визначити завдання і мету

Перш ніж приступати до роботи над композицією, необхідно визначити значеннєвий зміст і завдання самої постановки. Предмети для спецпостановки, як правило, заздалегідь підбираються відповідно за призначенням, стилем, статевовіковими характеристиками або сезоном. Випадкових предметів у спецкомпозиції не повинно бути.

2. Вивчити натурну постановку і визначити точку зору

Іноді буває так, що постановка предметів, включених у композицію, може бути не зовсім удалої. В одному випадку предмети можуть розташовуватися занадто близько друг до друга або бути однаковими в розмірах, в іншому - погано проглядатися - дивлячись із якої сторони ви збираєтеся її малювати, або предмет може мати складну конструкцію, яку важко розглянути з деякої сторони... Перед тим як сісти за малювання постановки, необхідно розглянути її з усіх боків, з урахуванням освітленості, і виявити найбільш вигідні для створення майбутнього малюнка положення. Потрібно заздалегідь подбати про визначення точки зору і вибір місця роботи над композицією в малюнку.

3. Визначити масштаб і характер предмета і правильно розташувати аркуш паперу

Щоби правильно закомпонувати предмети, потрібно в першу чергу проаналізувати їхню форму, розміри і розташування предметів у постановці. Якщо постановка більша по його вертикальній осі, формат паперу розташовується вертикально. Для зображення ж предметів з більшими горизонтальними розмірами папір варто розташовувати скоріше горизонтально. Є деякі закономірності зорового сприйняття, це коли предмети утворять (умовно) загальний об’єм, масу, що відмінно вписується в горизонтальний формат, а ви розміщаєте його у квадрат або вертикальний, при цьому гармонії відчуватися не буде. У кожному окремому випадку розташування аркуша вибирають залежно від конкретних предметів і їхньої постановки.

4. Розмістити і зрівноважити предмети на площині аркуша

Композиційне розміщення предметів починається з роботи над пошуком ескізних варіантів композиції в малюнку, їх можна робити на полях або окремому листочку. Для цього необхідно визначити пропорції, місце передбачуваного зображення предметів на аркуші, розмір і масштаб. Постановку, що складається із групи предметів (взуття та шкіргалантерейних виробів), то компонувати їх окремо на площині аркуша не можна. Потрібно дивитися на всю постановку в цілому. Намічаються крайні точки майбутнього зображення зверху, знизу, праворуч і ліворуч. Разом з тим, крайні точки і їхні контури не повинні торкатися країв аркуша паперу. Також і навпаки, не можна залишати на аркуші невиправданий порожній простір. В обох випадках порушується композиція.

5. Визначити центр композиції

Існують два поняття в малюнку - композиційний центр і зоровий центр:

Зоровий центр - центр картинної площини.

Композиційний центр - це основний головний предмет, навколо якого розташовуються другорядні або допоміжні предмети.

Залежно від характеру зображення постановки композиційний і зоровий центри повинні бути або на незначній відстані друг від друга, або сполучатися. Так досягається композиційна цілісність. При компонуванні окремих предметів з незначними падаючими тінями композиційний центр попадає на середину предмета.

Одним з найпоширеніших і зручних у роботі над композицією інструментів є видошукач, виготовлений із клаптика паперу з вирізаним у ній прямокутним отвором з відносинами сторін, що відповідають пропорціям аркуша паперу, призначеного для малюнка. Користуватися ним потрібно в такий спосіб. Тримаючи видошукач перед собою, направте його до постановки. Переміщаючи рамковий отвір, розміщайте видимі крізь нього предмети так, щоб було "не зменшити, не додати" у межах отвору (рамки "формату"). Тим самим спрощується і полегшується рішення композиційного завдання.

6. Побудувати предмети з урахуванням перспективи, пропорції та передача характеру

Побудова предметів на площині паперу потрібно починати з визначення їхніх місць у межах границь, легким торканням олівця намічаєте загальними обрисами місця розташування предметів з урахуванням пропорцій. Після на аркуші намічаєте детальніше загальний характер форми предметів, їх пропорції та розташування в просторі аркуша. Далі детальніше розглядаєте форму, об’єм кожного предмета спецкомпозиції.

7. Виявлення об’єму предметів

За допомогою світлотіньового пророблення ми виявляємо об’єми предметів. Не забувайте, що робота над виявленням об’єму предмета тоном - це, насамперед, ліплення форми предметів з його допомогою. Падаючі тіні завжди будуть темніше власних, особливо ті, які ближче розташовані до вас. І головне в роботі тоном - це виявлення форми предметів і вміння працювати тональними відносинами.

Коли проробляєте деталі, не забувайте, що вони є частиною однієї композиції. Це не виходить, що їм потрібно менше приділяти увагу, але працюючи з ними окремо можна створити дрібність у малюнку. Роботу варто вести в сукупності, просуваючись від загального до частного і від часткового до загального.

8. Завершення і узагальнення роботи над малюнком

Малюнок варто привести до загальної супідрядності всіх тонів відповідно до загального зорового враження і композиційної цілісності.

Особливу увагу необхідно привернути на технологічні та конструктивні особливості предметів постановки. При закінченні виконання малюнку – вкажіть на зображенні взуття та шкіргалантерейних виробів всі необхідні строчки і закріпки.

 

 

 

Оформлення роботи

 

Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.

– Конец работы –

Используемые теги: методичні, вказівки, виконання, лабораторних, робіт, предмета, Спецмалюнок, студентів, спеціальності, Виготовлення, виробів, шкіри0.146

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Методичні вказівки До виконання лабораторних робіт з предмета «Спецмалюнок» Для студентів спеціальності «Виготовлення виробів із шкіри»

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным для Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Еще рефераты, курсовые, дипломные работы на эту тему:

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ До виконання дипломних робіт Для студентів усіх форм навчання спеціальності 7.1401301 «Туризмознавство»
Національний транспортний університет... Кафедра Менеджменту і туризму... МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ...

Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт по курсу "Будівельне матеріалознавство"
На сайте allrefs.net читайте: "ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНТСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ"

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ До виконання самостійних робіт з предмета „Основи інформатики та КТ”
МІНІСТЕРСТВО НАУКИ ОСВІТИ ТА СПОРТУ МОЛОДІ УКРАЇНИ ОДЕСЬКИЙ ТЕХНІЧНИЙ КОЛЕДЖ Одеської національної академії харчових технологій...

Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Теорія автоматичного керування".
Криворізький технічний університет... Кафедра інформатики автоматики і систем управління... Методичні вказівки...

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до виконання курсового проекту з дисципліни Автомобілі для студентів спеціальності 8.090258 Автомобілі та автомобільне господарство усіх форм навчання.
Міністерство освіти і науки України... Черкаський державний технологічний університет...

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до виконання дипломних проектів і робіт для студентів спеціальностей 7.092501 та 7.092502
УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ... ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ... МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ...

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З ФІЗИКИ РОЗДІЛ “МЕХАНІКА”
ХАРКІВСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ... МІСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА... МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ...

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ КУРСОВОГО ПРОЕКТУ З ДИСЦИПЛІНИ «ТЕХНОЛОГІЯ ГАЛУЗІ » З РОЗДІЛУ „ТЕХНОЛОГІЯ ХЛІБОПЕКАРСЬКИХ ВИРОБІВ ”ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 5.05170104 «ВИРОБНИЦТВО ХЛІБА, КОНДИТЕРСЬКИХ, МАКАРОННИХ ВИРОБІВ І ХАРЧОКОНЦЕНТРАТІВ»
КОЛЕДЖ ПЕРЕРОБНОЇ ТА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ... ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА...

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ для самостійної підготовки та виконання лабораторних робіт з дисципліни «Економічна інформатика» на тему: «Робота в середовищі табличного процесора Microsoft Excel. Засоби створення презентацій»
Київський національний торговельно економічний університет... Вінницький торговельно економічний інститут... Кафедра економічної кібернетики та інформаційних систем...

Регіональне лісівництво Методичні вказівки до виконання курсової роботи Для студентів спеціальності 30401 – «Лісове господарство»
Харківський національний аграрний університет... імені В В Докучаєва...

0.028
Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • По категориям
  • По работам