рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Психологические истоки эгоизма

Работа сделанна в 2002 году

Психологические истоки эгоизма - раздел Психология, - 2002 год - Мнстерство Освти Науки Украни Донбаська Державна Машинобудвна Академя Кафедра...

Мнстерство освти науки Украни Донбаська Державна Машинобудвна Академя Кафедра флософ та соцально-полтичних наук Доповдь з флософ на тему Психологчн витоки егозму на конференцю студентв та викладачв кафедри флософ Виконав студент групи ОМТ 00-1у Голубенко Олександр Васильович Кервник Дубнн В. В. Краматорськ 2002 Передмова Перед тим, як перейти безпосередньо до розкриття теми доповд, доцльно окреслити деяк контури поставленого питання та зробити деклька зауважень, як б могли застерегти слухачв вд упередженого й неврного сприйняття матералу та вдповдного ставлення до автора.

По-перше, автор не збираться винаходити велосипед, а також привласнювати те, що йому не належить. По-друге, автор н в якому раз не вдкида можливсть заперечення всього сказаного нижче. По-трет, автор вважа необхдним заздалегдь попросити вибачення за можливу некомпетентнсть та суб ктивзм деяких суджень.Водночас з цим слд зазначити, що представлена на суд слухачв доповдь самостйною спробою на вже снуючий платформ збудувати щось нове в розумнн як само сутност егозму, так його значення в житт суспльства в цлому.

А це, в свою чергу, якоюсь мрою компенсу недолки роботи, спричинен головним чином нестачею потрбного досвду автора.Стосовно ж доцльност розкриття обрано теми слд сказати наступне егозм, його походження, форми наслдки тема безумовно цкава, але дуже суперечлива. Однобчне трактування, побудован на основ ортодоксальн догматичн концепц, або ж звичайне гнорування не повинн затьмарювати погляд того, хто дйсно прагне розбратися в цьому питанн.

Тому деклька слв з приводу явища егозму як такого якщо й не зроблять значного кроку вперед, але зайвими теж не будуть. О ти, дивна людська стота Ф. Нцше. Так казав Заратустра Ca n empeshe pas d exister Шукаючи шляхи до визначення явища егозму, так чи накше треба спиратися на якусь модель людсько особистост та взамод ц особистост з свтом навколишнм.Це в свою чергу потребу висвтлення цло низки понять, таких як ндивд, власне особистсть, ндивдуальнсть та нше. Готуючи свордний плацдарм для подальших мркувань, наведемо в якост прикладу наступн тлумачення цих основних понять, викладен Олександром Петровичем Цвтковим у пдручнику з флософ пд редакцю Г. А. Заченка. В першу чергу Олександр Петрович наголошу на тому, що сутнсть людини неможливо звести лише до суми соцальних ролей. з цим важко не погодитись.

Поняття ндивд пдкреслю перед усм бологчн характеристики людини, приналежнсть до виду людини розумно.Тут значущим не тльки здоров я та фзична краса, а й задатки здбностей, характерн особливост, що успадковуються вд батькв.

Уся сукупнсть вдносин цього рвня може обмежуватися двома крайнощами крайньою аскезою та культом тлесного. Поняття особистост, як пише О. П. Цвтков, мстить у соб сукупнсть усх соцальних ролей дано людини, всх суспльних вдносин, найважлившими серед яких ставлення до громадського обов язку, а також до настанов суспльно морал.Ц рол вдносини здйснюються у певних межах з одного боку, наприклад, конформзм, законослухнянсть, птет, моральний пуританзм та ригоризм, а з ншого анархзм, аморалзм.

В такому ж ключ О. П. Цвтков визнача ндивдуальнсть як неповторний духовний свт людини, найвищ цнност та безумовн авторитети. Справжня духовнсть як основна характеристика ндивдуальност орнтована на безумовн цнност гуманстичного, морального змсту. Вона виклика у людини найпднесенш та найнтимнш переживання. Це не заважа тому, щоб було так франц.Що ж, вважатимемо наведен вище слова достатнми для формування деякого уявлення про людське я в такому ракурс ндивд, особистсть та ндивдуальнсть в постйнй активнй взамод.

А якщо додати до цього свордний полалог я я я, я ти, я ми, я людство, я нша природа, я природа, я унверсум, то в решт решт матимемо достатньо об ктивну та сучасну концепцю, що висвтлю структуру сутнсть вдносин внутршнього свту людини з свтом навколишнм.Виходячи з тако точки зору, явище егозму людини бере сво початки з категор ндивд, а набуваючи подальшого розвитку руйну гармончне поднання трьох постасей я, порушуючи водночас систему зазначеного вище полалогу.

Для висвтлення цього процесу пдйде класичне визначення егозму, взяте з будь-якого флософського словника. Наприклад Егозм це життвий принцип та моральна яксть, що характеризу людину з точки зору ставлення до суспльства та нших людей виявляться в тому, що людина керуться в свой поведнц лише власними нтересами, не беручи до уваги нтереси суспльства та оточуючих.З подбних джерел ми також дзнамося, що егозм в стор людства зазвичай мав негативну оцнку.

Бльш того, усвдомлене надавання переваги егозму в якост головного принципу життя сприймалося у вс часи як аморалзм. Що ж тут особливого Це очевидно не пдляга сумнву скаже багато хто з вас. Та чи доцльно заперечувати це шукати те саме особливе там, де його нема Н, автор буде цлком згоден з вами, проте матиме в запас одне але. Це але, власне кажучи, тим, заради чого було варто починати цю розмову.Отже, зробимо таке припущення егозм основною рушйною силою прогресу людського суспльства, саме егозм, а н що нше, початком як vis contemplativa так vis creativa, саме егозмов зобов язано людство всм, чого воно досягло на сьогодншнй день. не слд поспшати з висновками.

Автор Спостергальна сила творча сила лат. вже немовби чу вигуки про те, що, по-перше, це ганьбить людську гднсть, а по-друге ця думка не така вже й нова згадаймо, наприклад Штрнера або Нцше. Одразу ж, з метою попередити вс наступн по-трет, по-четверте т.д скажу давайте подивимось на проблему егозму пд особливим кутом, вдмнним вд деологчно програми того ж Нцше, або поглядв Штрнера, приймаючи до уваги те, що людська гднсть теж нщо нше, нж трансформоване втлення егозму в життву програму людини пд впливом зовншнх умов снування.

Давайте подивимось на все аморальне, з чого зтканий на перший погляд егозм, не як на саму його сутнсть, а як на одну з його недосконалих первсних форм. Щоб пояснити в решт решт те, до чого автор веде мову, не будемо вигадувати щось нове та неймоврне.

Навщо Для розкриття основно думки з успхом можна скористатися тю моделлю людсько психки, яку розробив на початку ХХ-го столття Зимунд Фрейд. Маться на уваз трумврат, компоненти якого рзн психчн нстанц, позначен наступними термнами Id, Ego та Super-Ego. Пд Id або Воно розумться найбльш примтивна частина особистост, котра охоплю все генетично первсне, пдвладне принципу насолоди не знаюче нчого про реальнсть та суспльство. Ця нстанця не визна няких конфлктв та протирч.

Вона з самого свого початку ррацональна та аморальна. потребам служить нша нстанця Я або Ego. Разом з тим Ego слду принципу реальност ряд механзмв, що дозволяють адаптуватися до потреб середовища. Ego це посередник мж стимулами, що йдуть як з середовища, так з глибин органзму.До функцй Ego належить самозбереження органзму, вдбиття в пам ят зовншнх впливв, уникання небезпеки, контроль над потребами нстинктв що йдуть вд Id. Особливе значення в модел Фрейда надаться Super-Ego, котре джерелом моральних та релгйних почуттв, контролюючим та караючим фактором.

Якщо Id вироста з успадкованого досвду, а Ego ндивдуального, то Super-Ego продукт впливу, що йде вд нших людей батькв, оточуючого соцального середовища.За Фрейдом Super-Ego народжуться в ранньому дитинств залишаться практично незмнним протягом наступних рокв. Совсть, почуття провини це свордн покари, як вдчува на соб Ego, роблячи щось пд впливом Id, але на противагу Super-Ego. Дал спробумо пристосувати цю систему таким чином, аби з допомогою можна було б легко пояснити як природу егозму, так його роль в житт людини.

По-перше, приймемо до уваги, що Super-Ego може бути пластичним це досить наявний факт, хоча для питання, що виршуться, не суттвим. По-друге, згадаймо про дискретнсть Ego це зазначував сам Фрейд, адже, якщо б я було суцльним недлимим, то яким чином були б можлив так явища, як рефлекся, самосвдомсть та самооцнка Саме у боротьб частин власного я поляга рзномантнсть поведнки людини.

Дуже часто нам здаться неадекватною та незрозумлою власна реакця на фактори зовншнього середовища, але все дуже просто пояснються взамодю протирч, що живуть всередин нас. Схема, яку автор пропону на розгляд слухачв, теж не менш простою Наведена вище схема достатньо точно вдображу основну думку автора.Звичайно, говорити з приводу того, що ховаться за цю схемою, можна потрбно багато, але в рамках невелико доповд зазначимо основн положення провдно де в наступних пунктах 1 Незважаючи на всю багатограннсть людсько свдомост автор пропону роздлити людське я на дв взамопов язан, але водночас досить протилежн частини Ego примтивне та Ego номнальне або нтелектуальне.

З самих назв логчно виплива сутнсть цих понять.Ego примтивне частина людсько свдомост, що формуться пд впливом Id первсних успадкованих людиною нстинктв шука найефективнших шляхв реалзац основних первсних програм та досягнення задоволення, незважаючи на Super-Ego. Кажучи просто, це те саме бсеня, що так часто говорить в нас. Але лякатися появи якого не варто вн частина будь-яко людини, маюча право на снування , власно кажучи, найважливша для цього самого снування.

Саме Ego примтивне керу людиною в екстремальних умовах, саме прояв Ego примтивного спостергамо ми в маленьких дтях, що намагаються всма доступними м засобами отримати бажане, не маючи ще й гадки про щось недобре, аморальне, те, чого не можна робити, бо вс навколо вважатимуть це поганим.Ego примтивне втленням наказв первсних нстинктв, яке ми можемо усвдомити, бо наявнсть самого Id в соб, а також тих процесв, що вдбуваються в його межах, людина вдчути не здатна простий приклад постйна пам ять в комп ютер. Але з роками Ego примтивне вдступа перед Ego номнальним нтелектуальним, що формуться з життвого досвду.

Це частина людсько особистост, що надлена здатнстю до глибокого аналзу речей та явищ, до осмислення свого мсця в свт цих речей та явищ. Ego номнальне користуться отриманою з зовншнього свту нформацю для побудови складних схем реалзац покликв Id. Це, власне кажучи, те, що ми розуммо, говорячи я, саме тому воно - номнальне. 2 Виходячи з зробленого розподлу Ego, автор вважа необхдним ввести градацю поняття егозму в залежност вд певного психологчного початку, вд т частини особистост, з якою вн егозм народжуться. При цьому слд зазначити, що власне егозм автор розгляда як певну програму, котра результатом модифкац нстинктивних прагнень тю частиною я, яка ма властивсть реагувати на фактори зовншнього середовища.

Це визначення суто бологчне, а тому ярлики аморалзму та антисуспльност вважаються в даному випадку недоречними.

Тож матимемо наступн види егозму а егозм першого роду неприхований б егозм другого роду прихований. Згдно з наведеною схемою, егозм першого роду продуктом дяльност Ego примтивного, вдповдно егозм другого роду Ego номнального.Запропонований розподл базуться на явищ неоднаковост ступенв складност шляхв реалзац первсних програм, що будуються вдповдною частиною свдомост.

Так егозм неприхований це власне егозм в широкому розумнн цього слова, той егозм, до якого ми звикли у буденному житт. Вся так звана аморальнсть лежить саме на його рахунку, бо ця форма егозму користуться нескладними досить наявними засобами для досягнення власно корист в ситуацях локальних та повсякденних. Егозм першого роду бачить тльки найкоротший шлях до мети, але це не завжди корисним в справ досягнення.Вн штовха людину до конфлкту з суспльством, тльки вд ступеню розвитку Ego номнального залежить рацональне нормування впливу егозму неприхованого на д людини.

Що стосуться егозму другого роду, то саме його автор бачить двигуном життдяльност як окремо людини, так суспльства в цлому. При цьому декому спаде на думку, що тут ма мсце протирччя я окремого та я суспльного. Але в даному випадку йдеться про те, що вс почуття людини, начебто пднесен прагнення, пошук нових знань навть само стини нчим ншим, анж складною формою егозму егозмом прихованим.Це той самий Sacro egoismo, це наша сутнсть. чи не добре прихований нстинкт самозбереження причиною появи розвитку суспльства як такого Чи не мають любов, милосердя та нш подбн почуття саме егостичне корння Ц та нш питання, що постають перед нами в рамках дано теми, потребують всебчного розгляду, але в об м невелико доповд автор вважа достатнм те, що було сказано вище, додержуючись однак думки про визначну роль егозму в розвитку особистост суспльства.

Висновки 1 Психологчними витоками егозму первсн нстинктивн поклики, трансформован свдомим я у життву програму. 2 Свдома частина людського я Ego дискретною. 3 Егозм повинен мати градацю за ступенем складност трансформую- чого чинника нтелекту. 4 Точка зору про однозначну аморальнсть егозму не об ктивною.

Пропозиц 1 В рамках модел людсько психки Зимунда Фрейда роздлити Ego на Ego примтивне або первсне та Ego номнальне або нтелектуальне. 2 Видлити два основних види людського егозму егозм першого роду неприхований та егозм другого роду прихований. 3 Розвивати в подальшому дею провдно рол егозму в житт людини суспльства, розробляючи нов схеми його градац та намагаючись пояснити витоки основних морально позитивних почуттв людини з наведено точки зору. Лтература 1. Г. А. Заченко.

Флософя. Вища школа. Кив. 1995. С. 421 424, 283 340. 2. З. Фрейд. Введение в психоанализ. Наука. Москва. 1991. С. 399 439. 3. М. М. Розенталь. Философский словарь. Политическая литература. Москва. 1968. С. 406. 4. Ф. Ницше. Так говорил Заратустра.Фолио. Москва. 2001. С. 44.

– Конец работы –

Используемые теги: Психологические, Истоки, эгоизма0.059

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Психологические истоки эгоизма

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным для Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Еще рефераты, курсовые, дипломные работы на эту тему:

1. УЧЕНИЕ ГИППОКРАТА, 2.ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ВОЗЗРЕНИЯ ПЛАТОНа, 3. ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ЗНАНИЯ В СРЕДНЕВЕКОВОЙ ЕВРОПЕ (ФОМА АКВИНСКИЙ, У. ОККАМ), 4. ВЗГЛЯДЫ Б. СПИНОЗЫ, 5. РАЗВИТИЕ ИДЕЙ АССОЦИАТИВНОЙ ПСИХОЛОГИИ В ТРУДАХ Д. БЕРКЛИ
Самым плодотворным путем познания в медицине Гиппократ считал опыт и наблюдение.Все болезни объяснял естественными причинами, выявление которых… Требовал индивидуального подхода в каждом конкретном случае: врач не знает… И все это случается у нас от мозга, когда он нездоров и окажется теплее или холоднее, влажнее или суше своей природы…

Истоки и теоретические основы паблик рилейшнз. Истоки и теоретические основы паблик рилейшнз (ПР)
Смоленский государственный университет... Н Н Розанова ПАБЛИК РИЛЕЙШНЗ Пособие к семинарским занятиям...

Диалектико-материалистические истоки психологического понятия деятельности
Глава I Основные понятия современной психологии... Диалектико материалистические истоки психологического понятия деятельности...

Из каких идей родилась социология: интеллектуальные истоки новой науки
Поиски эти не всегда были осознанными. Даже столкнувшись с теми или иными проявлениями общества, исследователи зачастую принимали их за что-то… Обнаружение социальной реальности - это не событие, а длительный многовековой… Ранее поиск и обнаружение этой реальности постоянно перемежались или совпадали, но находились на периферии…

Истоки формирования аналитической философии: Брентано
Франц Брентано (1838 — 1917) изучал философию сначала в Берлине под руководством Тренделенбурга, а позже — в Вюрцбурге, где в 1862 г. защитил… Барри Смит высказывает следующий тезис: «[ ] центрально-европейскую традицию… Исследования о познании, следовательно, должны разворачиваться в той сфере, где вообще возможно обнаружить истинное…

Истоки авториторизма
Вера в прогресс пришла на смену религии, стала псевдорелигией, опиравшейся на авторитет науки.Благодаря успехам физики, химии, биологии наука… Совершенно не случайно Рахметов, укоряя Веру Павловну, оставившую без… И вот как в сознание входит убеждение, что грех против духа святого новой “религии” — религии-прогресса — не прощается…

психологическая адаптация личности в условиях современного рынка
Проблема "адаптации личности" заслуживает самого пристального внимания именно со стороны психологов. Психологическую адаптацию личности в условиях современного рынка изучает… Особое внимания заслуживает изучение адаптации личности в профессиональной деятельности руководителя, с учетом…

Психологические основания контрглобализации
Не будем смущаться, что в прошедшем столетии не раз менялась политическая фразеология, и лозунг Соединенных Штатов Европы заглушался громом призывов… Он не просто участвует в движении, он и есть само движение».1[1] «В конце… Его возможные содержания проявляются в форме образов, которые могут быть поняты только в сравнении с их историческими…

Психологические особенности физического воспитания детей дошкольного возраста
Познавая и учитывая закономерности потенциальных возможностей ребенка каждого возрастного периода, теория физического воспитания предусматривает… Теория физического воспитания детей непрерывно развивается и обогащается… До сих пор теория и методика дошкольного воспитания являлась переложением теории и методики физической культуры и…

Истоки антропоцентризма
Как считает Л. Уайт, pазpушение языческого анимизма означало утвеpждение безpазличия к "самочувствию" пpиpодных объектов, что откpывало… И вся плоть, двигающаяся на земле, погибла, и птица и скотина и звеpи и все… Лишь Hой и те, кто был с ним в ковчеге, остались живыми. Язычество считало пpиpоду одухотвоpенной, вместе с…

0.034
Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • По категориям
  • По работам
  • У истоков российского консерватизма Российская консервативная мысль далеко не во всех аспектах обнаруживает соответствие как англосаксонской, так и континентальной европейской… Думается, однако, что объяснение этому явлению лежит не в специфической… И как раз применительно к анализу консерватизма эта идея оказалась совершенно невостребованной. Между тем ряд…
  • Психологические аспекты формирования духовности и имиджа социального работника Именно милосердие как состояние души человека - социального работника является основой и связующим звеном между социальной работой и духовностью.… По мнению Холостовой Е.И которое мы разделяем, не каждый человек может стать… Значит, роль его личностных качеств очень велика в профессиональной деятельности и выборе профессии.В зарубежной…
  • У истоков русской книжности В истории русской культуры рукописная книжность занимает особое место. Она существует тысячу лет и не исчезает, хотя печатное слово и компьютер все… Славянская (а значит, и русская) книжность возникла благодаря подвижничеству… Согласно текстам житий Константина Философа и Мефодия, а также повествованию черноризца Храбра, славянская азбука…
  • Стимулы успеха: как заключить выгодную сделку, используя психологические приемы. Я имею в виду такой подсознательный прием, как психологический "стимул". Психологический стимул является сильным мотивационным фактором, который… Есть, например, такие стимулы, которые заставляют вашего потенциального… Еще одним примером являются различные опросы, в которых рассылают анкеты с просьбой потратить около 20 минут вашего…
  • Отечественная психологическая наука во второй половине XIX века Это были годы расцвета естественных наук в России, на которых сосредоточился главный интерес общества и где происходили основные научные достижения.… Однако дело не только в том, что ученые этого периода занимались широким… Именно такими и были 60-80-е годы XIX века, таким ученым был Сеченов, такими были и Кавелин, и Веселовский, и Потебня.…