Формування мелодичного слуху

Питання для самоконтролю

1.Що таке темброво-звуковисотне сприймання висоти.

2.Чим відрізняється відчуття висоти у власному значенні від темброво-звуковисотного сприймання висоти.

3.Критерії, за якими проводиться діагностування наявності власне звуковисотного слуху.

4.Взаємозв’язок формування звуковисотного слуху та виховання тембрового слуху.

5.Чутливість до розрізнення висоти. Еталонна одиниця вимірювання цієї якості.

6.Фактри, які впливають на розвиток звуковисотної чутливості.

7.Що таке мелодичний слух, його формування.

8.Відчуття ладу та відчуття інтервалу як компоненти звуковисотного слуху.

9.Головні педагогічні принципи формування та розвитку звуковисотного слуху.

10.Місце, яке займає звуковисотний слух у загальній структурі музичних здібностей особистості.

Педагогічний аспект. 1)Треба зробити акцент на тому, що ця якість піддається активному розвитку.

2)Виділити та ранжирувати види діяльності, які дозволяють ефективно розвивати звуковисотний слух.

3) Вказати причини неточного інтонування.

4) Показати залежність звуковисотоної чутливості від конкретних видів роботи на уроці.

 

Для самостійного опрацювання пропонується питання:

Еволюція поглядів на природу звуковисотного слуху

Рекомендована література:

1.Алексеева Л. Об оценке песенной мелодии./В кн. Критика и

музыкознание. – Л., Музыка, 1976

2.Барановский П.П., Юцевич Е.Е. Звуковысотный анализ свободного мелодического строя . – К.. изд. АНУССР, 1956

3.Загальна психологія під ред. проф. А.В.Петровського. –

Москва, 1977.

4.Зальцман А.М. О механизме звуковысотного слуха.– Вопросы психологии, 1983, №2

5.Мазель Л.А. О мелодии. – М., Музгиз, 1962

6.Науменко С.І.Основи вікової музичної психології. – Київ, 1995.

7.Теплов Б.М. Психологія музичних здібностей. – Москва, 1985.