Розвиток музикально-ритмічного відчуття. Е.Жак-Далькроз та його педагогічна система музикально-ритмічного виховання

Питання для самоконтролю

1.Поняття музичного ритму.

2.Психологічна природа музичного ритму.

3.Встановлення музикально-ритмічного відчуття.

4.Е.Жак-Далькроз та його система музикально-ритмічного виховання.

5.Що таке суб’єктивне ритмізування.

6.Уроки ритміки у школі, їх значення у процесі розвитку музикально-ритмічного відчуття.

7.Психологічні особливості сприймання темпу.

8.Сприймання часу звучання музикальної п’єси.

9.Цілісність сприймання музики.

10.Місце, яке займає музикально-ритмічне відчуття у загальній структурі музикальних здібностей.

11.Педагогічні умови формування та розвитку музикально-ритмічного відчуття.

Педагогічний аспект. 1) Необхідно акцентувати увагу студентів на тому, що існує принципова можливість поліпшувати цю здібність.

2) Вказати педагогічні умови, за яких можливий ефективний розвиток відчуття ритму.

3) Слід детально розглянути ритміку як спеціальну систему розвитку відчуття ритму.

Для самостійного опрацювання пропонується питання:

Е.Жак-Далькроз та його система музикально-ритмічного виховання (історичний огляд та основні принципи)

Рекомендована література:

1.Бондаренко Л. А. Ритмика и танец в 1-3 классах общеобразовательной школы. – К.. 1976 (на укр.)

 

2.Васина-Гросман В. Музыка и поэтическое слово. 1) Ритмика. — М., «Музыка», 1972

 

3.В.Гринер. Воспоминания (фрагменты из книги). — «Советский балет», М., №№5-6, 1972

4.Загальна психологія під ред. проф. А.В Петровського –

Москва, 1977.

5.Науменко С.І. Основи вікової музичної психології. – Київ, 1995.

6.Тарасова К.В.К онтогенезу чувства ритма. Сообщение1: Основные этапы процесса усвоения ритмической структуры. – Новые исследования в психологии, 1975. №1.

 

7.Тєплов Б.М.Психологія музичних здібностей. – Москва, 1985.

8.Холопова В.Н. Проблемы музыкального ритма. Москва, 2003 9.Шторк К. Система Далькроза. – Л.-М., 1924