рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Собор Святого Юра у Львові. ХVІІ ст..

Собор Святого Юра у Львові. ХVІІ ст.. - раздел Искусство, Тема 4. ВИДИ МИСТЕЦТВА. АРХІТЕКТУРА – МИСТЕЦТВО ЗВЕДЕННЯ СПОРУД Умови Будівництва На Нашій Планеті Досить Різні: Вони Багато В Чому Залежать ...

Умови будівництва на нашій планеті досить різні: вони багато в чому залежать від клімату. В південних країнах люди ховаються від пекучого сонця, шукаючи прохолоди, в північних – навпаки, намагаються захиститись від пронизливого вітру і “впіймати” таке бажане сонечко. Тому на півночі будівлі роблять більш замкненими, з товстими стінами, маленькими вікнами, зверненими на сонячний бік. На півдні ж намагаються розмістити приміщення більш вільно, стіни будують тонкими, з великими вікнами, які захищають від сонця жалюзі або декоративними рослинами. Споруди оточують відкритими терасами з тіньовими навісами, у дворах садять дерева, кущі. По-різному також потрібно проектувати будинки для великих міст, і для сільської місцевості, для районів, де часто бувають землетруси, або де часто відбуваються повені тощо.

Проте, неважко помітити, що навіть будівлі подібного призначення, такі, що знаходяться в однакових умовах, відрізняються одна від одної, мають різні композиції. Взяти хоч би багатоповерхові житлові будинки: один високий, як башта, інший – у вигляді прямої пластини, ще один звивається по колу. В них однакове призначення і подібні конструкції. Вони розраховані на один і той же клімат, стоять в одному місті, проте фантазія архітектора для кожного з них знайшла свою форму, своє групування приміщень, свій рисунок зовнішнього об’єму і деталей. Так виникають споруди зі своїми індивідуальними рисами, за якими ми пізнаємо їх і відрізняємо одну від одної. І кожна з них завдяки творчому пошуку зодчого по-різному впливає на наші почуття. Одна будівля має урочистий, парадний вид, інша – строгий, третя – ліричний, інтимний тощо.

Чим же досягає архітектор емоційний вплив на глядача? Його головним художнім засобом є форма будівель та їхніх елементів. Форма – зовнішній контур будівлі – буває простою і тяжіє до правильної геометричної фігури, як у єгипетській піраміді, або ж складною, розчленованою на безліч деталей. Архітектор може зробити форми важкими або легкими, спокійними або динамічними, однотонними або кольоровими, досягаючи при цьому того, щоб окремі частини будівлі узгоджувались між собою і з усією спорудою в цілому. Таке узгодження призводить до єдиного – гармонії. Досягається це з допомогою цілого ряду художніх прийомів.

Одні будівлі мають симетричну композицію, тобто розташування окремих елементів відносно вісі симетрії, якою відмічається центр композиції. Інші – асиметричну композицію. В таких спорудах поєднуються контрастні за формою, кольором і матеріалом об’єми, що ведуть до динамічності архітектурного образу. При асиметричній композиції головна частина будівлі зміщується в бік від центру. Проста, симетрична форма будівлі гармонійна, легко сприймається, а складна, асиметрична, що несе в собі елемент дисгармонії, – будить уяву.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Тема 4. ВИДИ МИСТЕЦТВА. АРХІТЕКТУРА – МИСТЕЦТВО ЗВЕДЕННЯ СПОРУД

План... Видова структура мистецтва... Архітектура мистецтво створення споруд Загальні положення Мова архітектури...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Собор Святого Юра у Львові. ХVІІ ст..

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Архітектура – мистецтво створення споруд
2.1. Загальні положення Архітектура або зодчество – система споруд, що оформлюють просторове середовище для життя і діяльності людей. Це окремі будівлі та їх ансамблі, площі і пр

Ж.А.Габріель. Площа Злагоди в Парижі. 1755-1783.
Витвір архітектури відображає погляди і смаки не стільки однієї конкретної людини – автора проекту, – скільки всієї історичної епохи. Так, прагнення до гармонії тіла й духу, що було характерним

П.Леско і Ж.Гужон. Палацовий фасад Лувра. Поч. у 1546.
Ще одним виражальним засобом архітектури є масштаб. Його не треба плутати з розміром. Римські тріумфальні арки, наприклад, не дуже великі, проте ство

Л.Ломбардо. Церква Санта Марія деї Мараколі у Венеції. Поч. у 1481.
  У Стародавній Греції, наприклад, колір обирали відповідно до принципу тектоніки: опорні, несені частини покривали синьою фарбою, а ті, що спираються, несучі – червоною. Колір застос

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги