рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Стандартні типи відеоадаптерів

Стандартні типи відеоадаптерів - раздел Компьютеры, Тема: Визначення конфігурації персонального комп’ютера ПК засобами POST і стандартними засобами операційної системи Windows Mda (Monochrome Display Adapter - Монохромний Адаптер Дисплея)-...

MDA (Monochrome Display Adapter - монохромний адаптер дисплея)-найпростіший відеоадаптер, що застосовувався в перших IBM PC. Працює втекстовом режимі з роздільною здатністю 80x25 (720x350, матриця символу - 9x14), підтримує п'ять атрибутів тексту: звичайний, яскравий, інверсний, подчеркнутийі миготливий. Частота рядкової розгортки - 15 Кгц. Інтерфейс з монітором-цифровий: сигнали синхронізації, основний відеосигнал, дополнітельний сигнал яскравості.

HGC (Hercules Graphics Card - графічна карта Hercules) - розширення MDA із графічним режимом 720x348, розроблене фірмою Hercules.

CGA (Color Graphics Adapter - кольоровий графічний адаптер) - перший адаптер з графічними можливостями. Працює або в текстовому режимі з дозволами 40x25 і 80x25 (матриця символу - 8x8), або в графічному з

дозволами 320x200 або 640x200.

EGA (Enhanced Graphics Adapter - покращений графічний адаптер)-подальший розвиток CGA, застосоване в перших PC AT. Додано дозвіл 640x350, що у текстових режимах дає формат 80x25 при матриці символу 8x14 і 80x43 - при матриці 8x8. Кількість одночасно відображуваних кольорів - як і раніше 16, проте палітра розширена до 64 кольорів (по два розряди яскравості на кожен колір).

MCGA (Multicolor Graphics Adapter - багатобарвний графічний адаптер)-введений фірмою IBM в ранніх моделях PS / 2.

VGA (Video Graphics Array - безліч, або масив, візуальної графіки)
- Розширення MCGA, сумісний з EGA, введений фірмою IBM у середніх моделях PS / 2.

IBM 8514 / а - спеціалізований адаптер для роботи з високими дозволами (640x480x256 і 1024x768x256), з елементами графічного прискорювача.

IBM XGA - наступний спеціалізований адаптер IBM. розширено колірний простір (режим 640x480x64k), додано текстовий режим 132x25 (1056x400).

SVGA (Super VGA - "понад" VGA) - розширення VGA з додаванням більш високих дозволів і додаткового сервісу.

Кадровий буфер (англ. framebuffer) (інші назви: буфер кадру, відеобуфер, фреймбуфер) - реальне чи віртуальне електронний пристрій, або область пам'яті для короткочасного зберігання одного або декількох кадрів в цифровому вигляді перед його відправкою на пристрій відеовиводу. Буфер може бути використаний для виконання над кадром різних попередніх операцій, організації стоп-кадру, усунення мерехтіння зображення і ін

Шейдер(англ. Shader) - це програма для однієї із ступенів графічного конвеєра, використовувана в тривимірній графіці для визначення остаточних параметрів об'єкта або зображення.

В даний час шейдери діляться на чотири типи: вершинні, геометричні, параллаксние і фрагментний (піксельні).

ü Вершинні шейдери (Vertex Shader)

Вертексний (Вершинний, Vertex) шейдер - це підпрограма, інакше функція, математично оперує вершинами об'єкта. Вершинний шейдер може бути використаний для видового і перспективного перетворення вершин, генерації текстурних координат, розрахунку освітлення і т. д. За допомогою верхових шейдерів розробники мають можливість створювати і набагато більш унікальні, ярковираженний і наповнені сцени.

ü Геометричні шейдери (Geometry Shader)

Геометричний шейдер, на відміну від вершинного, здатний обробити не лише одну вершину, а й цілий примітив. Це може бути відрізок (дві вершини) і трикутник (три вершини), а за наявності інформації про суміжні вершинах (adjacency) може бути оброблено до шести вершин для трикутного примітиву. Крім того геометричний шейдер здатний генерувати примітиви «на льоту», не задіюючи при цьому центральний процесор.

ü Піксельні шейдери (Pixel Shader)

Під фрагментом зображення в даному випадку розуміється піксель, яким поставлено у відповідність деякий набір атрибутів, таких як колір, глибина, текстурні координати. Фрагментний шейдер використовується на останній стадії графічного конвеєра для формування фрагмента зображення.

Блок текстур (TMU) є одним із компонентів у сучасних графічних процесорів (GPU), історично це окремий фізичний процесор. TMU може обертати і змінювати розміри растрового зображення, щоб бути розміщеним на довільній площині даного 3D-об'єкта у якості текстури.

Блоки растеризації (ROP, Raster Operator) відповідають за фінальний етап обробки зображення (згладжування, блендінга, роботу з буфером глибини), а також за запис обробленого зображення в буфер кадру відеокарти.

Типи фільтрації, які використовуються у відеоадаптерах:

ü Білінійна фільтрація - поліпшення якості зображення невеликих текстур, поміщених на великі багатокутники. Ця технологія усуває ефект «блочности» текстур.

ü Трилінійна фільтрація - комбінація білінійної фільтрації і так званого накладення mip mapping (текстури, які мають різну ступінь деталізації в залежності від відстані до точки спостереження).

ü Анізотропна фільтрація - використовуваний в деяких відеоадаптерах, цей тип фільтрації дозволяє зробити сцену ще більш реалістичною. Однак дана технологія поки не отримала належного поширення через високі вимоги до апаратної частини відеоадаптера.

Завдання до роботи:

1. Дані, які необхідно взяти із програмного забезпечення GPU-Z:

-тип графічного адаптера

-розрядність шини пам’яті (Біт);

-частоту шини пам’яті (МГц);

-частоту графічного процесора (МГц);

-швидкість генерації пікселів (Гпіксел/сек);

-швидкість генерації текселів (Гтексель/сек);

-кількість блоків растритизації ROPs

-кількість уніфікованих шейдерних конвеєрів (можуть розділятися на піксельні та вертексні)

2. Дані, які необхідно взяти із програмного забезпечення 3DMARK 2003:

- Fill Rate (Multi-Texturing)-Швидкість генерації текселів Vtex(3DMARK).

Тексель-сама маленька неподільна частина текстури трьохвимірного об’єкта.

3. Дані, які необхідно розрахувати:

- Ефективність універсальних шейдерних конвейерів- Vtex(3DMARK)/ Vtex(GPUz)*100%.

4. Таблиця повинна мати дані та розрахунки не тільки аудіторного комп’ютера, а й домашнього.

5. Зробити висновок щодо виконаної роботи, порівняти конфігурацію лабораторного комп’ютера та домашнього.

Таблиця 5.1. з даними

Тип та назва пристрою Розрядність шини пам’яті Частота шини пам’яті Частота графічного процесора Швидкість генерації пікселів Vpics(GPUz) Швидкість генерації текселів Vtex(GPUz)
           
           

 

Тип та назва пристрою Кількість блоків растритизації ROPs Кількість уніфікованих шейдерних конв. Швидкість генерації текселів Vtex(3DMARK) Ефективність універсальних шейдерних конвейерів
        Vtex(3DMARK)/ Vtex(GPUz)*100%=
         

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Тема: Визначення конфігурації персонального комп’ютера ПК засобами POST і стандартними засобами операційної системи Windows

Криворізький технічний університет... Кафедра комп ютерних систем та мереж... Методичні вказівки...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Стандартні типи відеоадаптерів

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Теоретичні відомості
POST (Power On Self Test) - це група програм в BIOS, яка ініціалізує і тестує апаратні засоби комп'ютера, визначаючи його конфігурацію і справність всіх основних вузлів. У неї входять окремі

Хід роботи
1. Увімкнути ПК. Якщо ПК увімкнено – виконати перезавантаження. 2. Використовуючи клавішу Pause/Break знайти якомога більше інформації про основні пристрої ПК, та відобразити її у стовпці

Теоретична частина
SisoftSandra надає нам інформацію про систему, діагностику і тестування. SiSoftware Sandra - це системний аналізатор для 32-х і 64-бітових версій Windows, що включає в себе тестові

Виконуючі (функціональні) пристрою
У найпершому наближенні вони традиційно діляться на дві великі групи: арифметико-логічні пристрої (ALU) і блок обчислень з плаваючою крапкою (FPU). 1. арифметико-логічні пристрої

Регістри процесора
Регістри – по суті, ті ж комірки пам’яті, але «територіально» вони розташовані прямо в процесорному ядрі. Регістри — це внутрішня пам’ять процесора. Являють собою ряд спеціа

Структура базового мікропроцесора
У персональних ЕОМ знайшли застосування не тільки мікропроцесори фірми Intel. Найбільшими виробниками аналогів мікропроцесорах Intel (клонів) є фірми Cyrix і AMD. Структурна схема базової

Хід роботи
1. Запустити програму Еверест. 2. Зробити звіт, виконавши такі дії:  

Архітектура CISC
CISC (англ. Complex Instruction Set Computer - комп'ютер зі складним набором команд) - це архітектура системи команд, в якій більшість команд є комплексними, тобто реалізуют

Архітектура RISC
RISC (англ. Reduced Instruction Set Computing) — архітектура процесорів зі скороченим набором команд. Ще відома як «Load/Store» архітектура. Найбільш відомі представники: DEC Alpha, A

Хід роботи
1. Запустити програму SisoftSandra. 2. Зробити арифметичний та мультимедійний тест.

Теоретичні відомості
Комп'ютерна пам'ять (англ. memory, storage) — функціональна частина ЕОМ, призначена для прийому, зберігання та видачі даних. Продуктивність роботи пам'яті залежить від його тактової ч

Теоретичні відомості
Утиліта для отримання інформації про встановлену в системі відеокарту. GPU-Z виводить докладні відомості про графічний процесор відеокарти, а саме: марку графічного процесора, версію BIOS і версію

Теоретичні відомості
Основним пристроєм зберігання інформації у комп'ютерній системі є жорсткий диск. Великий обсяг і енергонезалежність зробили його найбільш придатним для зберігання програм і даних. Повна назва жорст

Фізичний формат звичайного жорсткого диска
Фізичне форматування ділить жорсткі диски вінчестера на їх основні фізичні елементи: доріжки, сектори і циліндри. Ці елементи визначають шлях, по якому дані фізично записуються і зчитуються з диска

Хід роботи
1. Запустити програму SisoftSandra. 2. Зробити тест, для цього необхідно вибрати еталонні тести

Теоретичні відомості
Блок живлення (БЖ) - пристрій, призначений для формування необхідного споживачеві (навантаженні) напруги (при заданому струмі навантаження), як при живленні його від електричної мережі, так

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги