Життя і творчість Леонардо да Вінчі

Нац ональний техн чний ун верситет Укра ни Ки вський Пол техн чний нститут Реферат з заруб жно культури на тему Життя творч сть Леонардо да В нч П дготував Студент групи СС-031 Петренко Василь Викладач Селезньова Тетяна Борис вна Славутич, 2004 р. Вступ Талант Леонардо да В нч , ген я тал йського В дродження, був багатогранним, а жадоба знань невичерпна.Леонардо був математиком, нженером, мел оратором, анатомом, арх тектором, скульптором, музикантом Все сво життя в н заносив в записн книжки р зн малюнки людського т ла, л таючих птах в, дивних машин, що народилися в його уявленн . Леонардо винайшов л таючу машину з крилами, що були схож на пташин , п дводн човни, величезний лук, гел коптер та потужн гармати, вивчав властивост св тла води. Декотр з цих винаход в були реал зован на практиц , нш залишились нев домими та к лька стол ть знаходились в його записних книжках.

Серед малюнк в Леонардо да В нч було знайдено зображення парашута.Але перший стрибок з парашутом був зд йснений з високо веж т льки в 1738 р. французом Лу Ленораном.

Леонардо да В нч висунув дею о контактних л нзах. У сво му Кодекс про око в н опису трубку з вставленою з обох к нц в л нзами, що наповнювалась водою та використовувалась для корекц зору. П зн ше, в XVIII в. Томас Юнг та Джон Гершель застосували дею Леонардо на практиц . Леонардо розр зав понад 30 труп в що тод було заборонено законом склав анатом чн атласи, що з точн стю перевершували все, зроблене до нього.Називати сфери д яльност його мислення можна дуже довго, але в стор ю в н ув йшов як художник. Леонардо да В нч народився 15 кв тня 1452 року в с м судового чиновника П тро да В нч , у маленькому м стечку В нч , що в тридцяти к лометрах в д Флоренц . П сля смерт його д да в 1648 роц , родина пере жджа до Флоренц , вже через р к Леонардо почина вчитись в найпрестижн ш й майстерн цього м ста до Верроккьо.

У 1472 роц в д вступа до г льд Святого Луки у Флоренц , але працю у т й же майстерн Верроккьо.

В 1478 роц в н все одно працю в майстерн цього художника до цього часу в дноситься описаний Вазар еп зод, коли Леонардо намалював голову ангела в картин Верроккьо Хрещення. В цей пер од в н не т льки активно допомага майстру у виконанн його замовлень, а й сам пише невелик роботи. В н отриму сво самост йн замовлення и працю на Лоренцо Медич . В 1481 роц в н отриму сво перше велике замовлення на Поклон ння волхв в , яке в н так не зак нчив, залишивши у стад начерку.У 1482 роц в н де в М лан, до Лодов ко Моро, герцога Сфорца, з письмом в д Лоренцо Медич . М лан того часу це друга по значенню пол тична та культурна столиця тал . Леонардо перебував на служб у Людов ко Моро близько с мнадцяти рок в. Тут в н був живописцем, скульптором, во нним нженером, влаштовувачем пишних свят. В м ланський пер од в н написав свою Мадонну в скелях , а також Даму з горноста м портрет коханки Лоренцо Медич Чичел Галеран . Але найзначн шим живописним твором цього пер оду була Тайна вечеря - розпис трапезно монастиря Санта-Мар я деле Грац в М лан . Вона була зак нчена в 1497 роц . В 1499 роц французький король Людовик XII завойову М лан. Про цей момент свого життя Леонардо да В нч написав так Герцог загубив державу, мант ю та свободу, та жодне з його замовлень не був завершене . Художник поверта ться до Флоренц . З цього моменту в його житт наступа пер од мандрувань. Леонардо пост йно м ня м сце проживання.

У 1500 роц в н в дв ду Венец ю, в 1502 роц в н на служб у Чезаре Бордж а в якост во нного нженера, в 1503 роц в н знову поверта ться до Флоренц . Цей пер од в його творчост в дм чений двома значними под ями. В н отриму замовлення на оздоблення велико зали збору, побудовано позаду Палаццо Веккьо, вибрав для цього сторичну тему Битва при Ангар , розпочина роботу над портретом Монни Л зи, дружини неапол танського купця Джокондо.

Свою роботу над розписом Леонардо кида незак нченою знову т ка в мандри М лан, Флоренц я, знову М лан , нарешт , Рим, куди художник при жджа 1513 року, коли до папського престолу м ям Льва X з йшов Джованн Медич . Тут в н проводить три роки, займаючись математикою та ншими науками.

В 1517 роц Леонардо покида меж тал , перейшовши на службу до французького короля Франциска I в якост першого художника, арх тектора механ ка корол вського двора . Тут, недалеко в д Амбуаза, художник проведе останн роки свого життя.

В н взяв з собою, з його точки зору, незак нчен найдорожч йому твори, як п сля його смерт залишились у короля Франциска I. Так у Лувр з явилась колекц я останн х робот Леонардо да В нч . Портрет Монни Л зи найзнаменит ша робота Леонардо, як св дчить Вазар , почався в другий при зд Леонардо до Флоренц , десь м ж 1503 та 1506 роками.

З точки зору художника, портрет так не був завершеним, майстер повертався до нього у французький пер од сво творчост . Леонардо бачить в портрет щось б льше, н ж просто зображення дружини неапол танського купця.Про це каже схож сть в портрет з обличчями в нших роботах художника ангелами, свято Анни. Б льш всього в портрет поража ледве пом тна усм шка Монни Л зи. Усм шка, мабуть, була знаком внутр шнього життя людини.

В Монн Л з вона по дну ться з зосередженим, проникаючим поглядом. Усм шка тягне до себе, холодний погляд в дштовху , це протиставлення пов домля портрету його складн сть. Полу фантастичний пейзаж з блакитно-зеленими горами, звивистими стежками оточу Джоконду м якою середою, в н в дводить кудись далеко.Живописна техн ка портрету неперевершена.

Художник досяга в портрет дивно м якост переход в, да можлив сть в дчути в брац ю навколишнього середовища. Полу ф гура гармон йно впису ться сво ми л н ями пропорц ями в околицю. Сво ю композиц ю портрет Монни Л зи значно вплив на багатьох майстр в портретного живопису.В колекц ю французького короля портрет потрапив близько 1519 року. Картина Святий оанн Хреститель задумана художником на початку 1500 рок в, про що каже начерк ангела з п днятою рукою в поз оанна, що був приколотий до листа датованого 1504 роком В Лувр картина над йшла 1661 року . Леонардо почав роботу над нею п д час свого другого прибуття до М лану продовжив свою роботу в Рим . З точки зору самого майстра, полотно так не було зак нчено, робота над ним продовжувалась нав ть в Амбуаз . З темного простору картини на нас дивиться постать юнака з п днятою рукою притуленим до т ла хрестом.

В рисах його обличчя явно чита ться схож сть з Монною Л зою, що прида йому дек лька двозначний характер.

Ф гура несе кв туч , чутт во трепетн форми, т льки хрест, немовби розчинений в простор картини, каже, що перед нами оанн Хреститель. Задум картини Мадонна з Немовлям та св. Анною виник у художника десь в останн роки п ятнадцятого стол ття. Саме в цей пер од створю ться перший нин загублений картон до картини. Збер гся опис рел г йно символ ки, сформульований самим Леонардо.Д ва Мар я, що сидить на кол нах у сво матер , нахилилась до свого Сина, намагаючись в двол кти його в д ягня символ Пристрастей Господн х , якого немовля весело об йма . Однак свята Анна намага ться в дговорити . Мабуть, ця ф гура повинна була символ зувати собою Церкву, не бажаючи протистояти Пристрастям Господн м. Саме живописне полотно було розпочате в 1510 роц також не було завершене, про це каже злегка прописаний пейзаж заднього плану, але сам ф гури досить точн . Голова свято Анни зд йма ться над вс ю групою, що прида композиц картини ч тко п рам дальний характер. колорит виражений в м яких переходах червоно-коричневих та зеленувато-с рих кольорах.

В рисах обличчя свято Анни ми знову бачимо х схож сть з Джокондою.

Вс ф гури немовби розчинен в простор . Вона дише споко м та зосереджен стю. В Лувр картина поступила 1636 року. В флорент йський пер од сво творчост Леонардо малю ряд картин на б блейськ теми, невеликого формату, в яких художник шука св й художн й язик. До них в дносяться портрет Дженеври Бенч , Мадонна з гвоздикою Мадонна Бенуа з Петербурзького ерм тажу. Але, мабуть, най серйозн шою його роботою того часу було полотно Благов щення.

До Леонардо до теми Благов щення зверталось багато в домих художник в. Сам Леонардо в ц й тем ще не повн стю зв льнився в д впливу сво х попередник в. В сво х р шенням в н поки що не пов язаний з ступ нчатою схемою та барель фними принципами. Форма та орнамент кафедри написан п д впливом роботи Верроккьо для гробниц Медич . Все це каже про те, що Благов щення з Уфф ц належить до раннього пер оду творчост цього великого художника.

Використана л тература 1. Шедевры мировой живописи в вашем доме. Лувр , 2003 р. 2. Шедевры мировой живописи в вашем доме. Уффици 2003 р. 3. История открытий 1997 р.