рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

КАНОН МОЛЕБНЫЙ КИРИЛЛА ТУРОВСКОГО

КАНОН МОЛЕБНЫЙ КИРИЛЛА ТУРОВСКОГО - раздел Религия, Митр. Макарий. История Русской Церкви. Том 3. (К Прим. 240) Пе[Снь] 5 [401] Ирмо[С]: Огньны...

(К прим. 240)

Пе[снь] 5 [401]

Ирмо[с]: Огньный ум Исаия духодвижимо провъзглашаше; утренюя к Богу моляшеся приложити зло нечестивым, понеже истины не створиша на земли; тем взникни, душе моя, от мрака греховнаго и озарися покаянья светом.

Бых подражатель Скариоту Июде неправеднаго имения ради; лика же апостол отпадох, продав истину на лжу, и бых давим отчаяньем, но не презри мене, Христе Спасе, яко же Петра, плачущася горько.

Не прельщайся глаголющи, о душе, яко просто кающися спасешися; аще не потерпиши преже конца, слезами горько смиряющися, то лукавым подобна будеши бесом, иже ведуще Бога злое деют, и с ними вечно мучена будеши, аще не плачешися ныне.

Иже рече Господь вдовицю обидиму от супернику, в том же граде и судью неправедна: град убо, рече, разумей свое тело, вдовицю же убогую ми душу, обидиму сердечными помыслы, и судью — Слово Божие, Единаго от Троица, ожидающа моего покаяния, и си вся учившийся видят.

Яко всех крестьян Заступниця и Помощница обидимым, Мати Божия Пречистая, к Тобе припадаю моляся, прося отпуста многих мни зол, очисти оскверненую люте убогую ми душю твоими Богоприятными молитвами.

Пе[снь] 6

Ирмо[с]: Яко Иона вопью ти, Христе, в ките зол моих одержим, из глубины возведи мя греховныя, даже не искончается душа моя, в церковь святую твою приими мою молитву.

Аз к Тобе припадаю, Христе Спасе, прося прощения моих грехов, иже от уности и доныне на убогую ми сдеях душю, но яко милостив, даже ми сльзы покаянья.

Зело милосерд еси, Христе, и смерти не хощеши грешнику, вожьзи Свою великую милость, и Свою обрящи мя драгму, и святыя съзови суседы, и всем створи веселье: ангелом и человеком.

Яко всуе тружаешися, о душе, особе ищющи спастися, аще не от Бога дасть ти ся помощь: тем усердно покланяю Ти ся, Троице святая, спаси мя на Тя надеющагося.

Яко всех пребольши земных и небесных чинов, Дево Пречистая Богородице, к Тобе бо припадаю моляся: ходатаи ми буди к Сыну Си и всех Богу отраду ми подати в день судный.

Ко[ндак], гла[с] 8

Душевнаго падения по вся часы в собе видя и Твое долготерпенье. Слове, преобидя, всех благых лишихъся и всякой муце повинен бых, но възведи ми уже отчаяна, Богородица ради, многомилостиво.

Земная и временная возлюбив, вечных благ лишен бых, приди, душе, и возпи Христу: едине человеколюбче, грешником не отсек надежи, но милость кающимся пролья, и мене кающася не презри; разумею разбойника, исповеданием спасена, и мытаря, милостынею очищена; ту и блудницю помышляю плакавшюся, яко во всех положил еси образ покаяния. Мощен же еси и моя отпустити прегрешения, имиже по крещении осквернихся, и чистоту яко Бог подаждь ми, и спаси мя Богородица ради, многомилостиво.

Пе[снь] 7

Ирмо[с]: Ангелом отроки схранив в кипящи пламенем пещи, и мучителя опалив, посрами, яко Бог известуя силу Свою, Емуже поюще рцем: в векы благословен еси.

Год поканья, о душе, не отлагай, мысли прочее: еда яко на Настасья оного, гнев Божий скоро варить тя, и внезапну оставльши все, адьское постигнешидно.

Феодосья великаго царя бодрое покаяние ты веси, о душе, и чим своя очисти сгрешенья, да и ты от унынья вспряни, омывающи слезами своя прегрешения.

Якоже чту Бога Отца, тако верую в Сына Христа, единако молю и Духа Святаго, славлю в единстве Троицк», покланяюся единому Богу и прошу грехов отпуста.

Яко едину имам. Богородице, утеху и прибежище, и Тя на помощь призываю, умоли Христа, Его же еси родила, милостивому быти еде ныне и в день судный.

Пе[снь] 8

Ирмо[с]: Царских детий молитва пещный пламень прохлади и ярость мучителеву победи, и, яко в чертозе поюще, глаголаху: благословите вся тварь.

Без добродетели молящися, о душе, аще и въздух исполниши словесь, судит та Павел глаголя: пяти слов хощу в молитве с верою, неже тьму словес языком.

Господи многомилостиво, на мя спнаго призри, и худую сию приими молитву, не хитростью слагаему, но от горести убогая ми душа о гресех приносиму.

Яко единому Богу в Троици из глубины сердца въпию, и верою молю Ти ся глаголя: Отче наш, Иже еси на небесех! Отпусти наша долги, ни въведи нас в напасть, но от неприязни избави ны.

Яко Заступница сущи верою тобе молящимся, тем к тобе ныне припадаю: не презри, но спаси. Богородице, и всякого избави зла ты, и мою к Богу донеси молитву.

Пе[снь] 9

Ирмо[с]: Тя по естеству Деву и паче естьства Бога рожьшю Евжину клятву потребивша и Адама от уз избавльшаго, Его же ныне моли подати ми оставление грехов, да Тя, Богородице, радостным сердцем правоверно възвеличим.

Ангели и архангели, херовими и серафими, власти и владычьства, престоли, господьства и вся чиноначалия горних чинов молят Тя, Христе, Царю всего мира: молитвами небесных сил помилуй мя, грешнаго.

Единому Тобе, Христе, сгреших, и паче всех Тя прогневах, и душю злыми оскверних, но своею милостию оцисти мя, послушав моленья Божественных властий, окрест престола стоящих и за весь мир молящихся.

Како хощу ссуженный предстати Тобе, судии всех Богу, обличаем за вся зла моя, яже без ума сгреших, волею себе всего оскверних, но щедротами своими, Христе, помилуй мя осуженаго.

Помилуй мя. Боже, помилуй, егда хощеши ми судити, не осуди мене в огнь, ни обличи мене яростью Си: молить Тя Дева чиста, рожъшия Тя, Христе, и множьство ангел и мученик сбор.

Свет[илен]: Небо звезд. На хвалит[ех], гла[с] 4

Престол тщеславьем собе поставих, ложным многословиемь на нем възлегох, самохвалениемь вся ссужаю, пагубно омрачихся, дым в солнца место держю, с горы закона уклонихся, яко тощь корабль мысленными волнами ум погрузих в мирстем любоименья мори, възлюбих нынешний век и гнусных наполнихся дел. Господи, потопа греховнаго избави мя.

Колесницю уготових си, похотьми греха утворену; акы коня впрягох злую скверну и беззаконья, имиже несом по широкому пути стыднаго обычая, в последнее се спасительное крещенье темнаго огня не презри мене милостию Си, Иисусе, всего мира грехы всприим, и настави мя на путь покаянья, да дело с разумом принесу Ти; яко и кадило, приими молитву мою.

Бежати греха помыслих и скоро многими постижен бых, похоть греха удолжих, и еще мысль прилежит ми на зло, но уподобихся свиньям, радующимся скверне, и поревновах псом, поядающим своя блевотины, и утолъстих плоть, и бесом игралище оставих,— и како исповеде по числу, а не сведе моих зол? О Христе мой. Слове! От греховныя мя работы, яко милостив, свободи.

Сла[ва]

Богородице, о мире молитвенице и Богу нудительнице, человеком спасительнице и бесом лютая томительнице! Хотению Ти, Дево, пресильна сила въследуеть, токмо въсхощи; не мьне. Владычице, но имени Твоему дажь славу, молю ти ся, милостивая, створи, да буду царь телу своему и господин вредом и естьству приставник, подражатель Сына Ти. От помощи Твоея утешение мое скорое.

На сти[ховне] ст[ихи]ры, гла[с] 8. Под[обен]:

Что вы Еже ми подкопа враг в первую годину храмину, и душевную украде чистоту, понеже в третью годину старости дажь възбнути на покаянье, да не в гресе и нищете скончаюся. Ищете, рекл еси, и просящему дата обещася, и толкущему ми отверзи двьри милости Твоея.

Шатание уности, лицемерье старости — обое без ума притяжах, в лестную одеяхся ризу и всь студа наполнихся; се, яко в зерцало приник дел моих, скверны душа моея узрех, и яко во окрине слез моих омыта подвигнуся, дажь ми время покаянию.

Века сего любовию многа имения желаю, а сам долго жита не могу; покаянию год отлагаю, в старости Богу послужити мышлю, и ленив свою жизнь скончаваю, сластьными ласкосердуя, похотьми побежаемь, горд, и величав, и самомнив. Господи, избави мя от смерти тела моего.

Разумное утро, Богородице, и заре безначальнаго света, веток сияния славы Отча и чувьственое солнце светом подарившаго, ангельскый ум разумом кормящаго, сего многоочитии видети не могуще, крилы закрываються, о Мати светлыя чистоты, створи мене сына дни и чадо света.

Бл[а]ж[ен]на, глас 6

Ирмо[с]: Разбойник оглагола — разбойник же благослови; сия оба на кресте повешена, но, о милостиво, яко тому рцы познавшему Тя, Господи, и мне отверзи двьри преславнаго Ти царствия.

Страшен еси. Господи, изливая безчестье на князя, на священникы гнев открывая и судия в плен посылая, по воли сгрешивших и волею не кающихся.

Горе лености моего спасения; людская грехы присно изедаю, просимым скоро приемля дары; но си праведничю приимуть мьзду, аз же с лицемеры осужен буду. Имже веси судом, Иисусе, спаси мя.

Падший ми ум въздвигни, Господи, да жертву словесну исповедания уст принесу Ти и душевное кадило — сердца воздыхание; послушай моего моления, яко Отец своего чада немования, и приими мою молитву, яко мата младенца.

Божьство в Собе сый, Свой имея ум, бе присно ум светел, а ино ничтоже — се единьство не обято мыслью, ни кый же ум достигнеть, ни Сына кто весть, аще не Дух право сроден просветить приглашати: Троице Святая, спаси души наша.

Марие, небесное кадило! Божественный угль в Собе имела еси, Егоже Моиси в купине, Исаия от серафим, Езекииль в колесих видети сподобишася, Богородице, пресвятое имя, спаси душа наша.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Митр. Макарий. История Русской Церкви. Том 3.

На сайте allrefs.net читайте: "Митр. Макарий. История Русской Церкви. Том 3."

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: КАНОН МОЛЕБНЫЙ КИРИЛЛА ТУРОВСКОГО

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

ИЕРАРХИЯ И ПАСТВА
В 1146 г. переяславский князь Изяслав Мстиславич, приглашенный киевлянами на великокняжеский престол, торжественно вступил в свою новую столицу. Здесь встретили его с радостию бесчисленное множеств

МОНАСТЫРИ
Высокое значение монастырей, какое приобрели они в Русской Церкви со времени основания Киево-Печерской обители, продолжалось и теперь; особенно настоятели монастырей после иерархов являются главным

БОГОСЛУЖЕНИЕ
Кроме храмов Божиих, построенных в монастырях, о которых мы уже говорили, много и других храмов воздвигнуто тогда в нашем отечестве. Всего более явилось их в стране Суздальской, потом в Новгороде и

ДУХОВНОЕ ПРОСВЕЩЕНИЕ, УЧЕНИЕ И ПИСЬМЕННОСТЬ
Для того, чтобы судить о состоянии духовного просвещения в нашем отечестве в обозреваемый нами период, мы имеем троякого рода данные. Это прежде всего отзывы современников о некоторых наших тогдашн

ЦЕРКОВНОЕ УПРАВЛЕНИЕ И ПРЕИМУЩЕСТВА ДУХОВЕНСТВА
Русское церковное законодательство получило дальнейшее развитие 1. в ответах Новгородского епископа Нифонта и других духовных лиц на вопросы черноризца Кярика; 2. в постановлении

СОСТОЯНИЕ ВЕРЫ И НРАВСТВЕННОСТИ
Картина нравственного состояния наших предков с ее мрачною и светлою сторонами в общих чертах оставалась и теперь та же самая, какую мы видели в предшествовавший период. Но в частностях совершились

ОТНОШЕНИЕ РУССКОЙ ЦЕРКВИ К ДРУГИМ ЦЕРКВАМ
Не изменились и отношения Русской Церкви к другим Церквам, т. е. как к Церкви Константинопольской, а в лице ее — и ко всей Восточной кафолической, так и к Церкви Западной, или Римской. Но то и друг

ГРАМОТА ЦАРЕГРАДСКОГО ПАТРИАРХА (НИКОЛАЯ МУЗАЛОНА) К НОВГОРОДСКОМУ ЕПИСКОПУ НИФОНТУ
(К прим.17) О Святем Дусе сыноу и сослужебникоу нашего смирения радоватися о Господе, добромоу пастырю Христова стада словесных овец, господиноу епископоу Великаго Новаграда Нифонту.

Грамота великого патриарха Луки ко князю Ондрею ростовскому, Боголюбскому
Любимый о Господи, духовный сыну, преблагородный княже ростовский и суждальский! Грамота благородия твоего к нашему смирению твоим послом принесена бысть и прочтена бысть в Соборе. Уведавше на ней,

Слово о Мартыне(иньи) мнисе, иже (бе) в Турове у церкви святую (Христову) мученику (Бориса и Глеба) един живый о Бозе.
Некто старец, именем Мартын, быв и преж(е) повар епископом Туровьскым Сумиону (Семеону) (и) Игнатью, Иоакиму (и Георгию). Сего (сесь же) епископ Георги свободи старости ради, и быв мних, призывайте

ПОВЕСТЬ О ЯВЛЕНИИ ЧУДОТВОРНОЙ ИКОНЫ ФЕОДОРОВСКОЙ
(К прим. 103) В лето 6747, во дни великаго князя Василия костромскаго и галицкаго, рекомаго Квашни, сия чюдотворная Богородицына икона обретена бысть и принесена во град Кострому сице: мес

Месяц сентябрь, р[е]комый рюин, иматъ дний 30. День имать час 12, а нощь 12.
1. Память св. отца Семеона Столпника и матере его Марфы. 2. Страсть св. муч. Мамонта. 3. Страсть св. отца Анфима. 4. Страсть св. Вавулы и с нимь 4 и младенечь. 5

Месяц октябрь, р[е]комый листопад, имать дний 31. День имать час 11, а нощь 13.
1. Память св. апостола Анание; в тож день Покров святый Богородици. 2. Страсть св. мученику Кюприяна и Устины. 3. Страсть св. Дионисия Ареопагита и св. другаго Дионисия епископа.

Месяц ноябрь, р[е]комый грудень, имать дний 30. День имать час 10, а нощь 14.
1. Успение св. бесребрьнику Козмы и Дамияна, сыну Феодотьину. 2. Страсть св. мученик Анкюдина и Пигасия, Анподиста, Елпидифора и Аффония, и с ними 7028. 3. Страсть святых: Акепсим

Месяц, декябрь, р[е]комый студен, имать дний 31. День имать час 9, а нощь 15.
1. Память св. пророка Наума и св. мученика Анание. 2. Память св. пророка Амбакума. 3. Память св. пророка Софония. 4. Страсть св. мученица Варвары и Ульянии. 5. П

Месяц генварь, р[е]комый просинечь, имать дний 31. День имать час 10, а нощь 14.
1. Обрезание Господа нашего Иисуса Христа. В тъж день св. великаго святителя Василия. 2. Предьпраздьньство Просвещению, и св. святителя Селивестра, и св. Василья Новаго, и св. Петра, иже в

Месяц февраль, р[е]комый сечен, имать дний 28. День имать час 11, а нощь 13.
1. Страсть св. мученика Трифона и св. отца Вендимиана. 2. Усретение Господа нашего Иисуса Христа. 3. Память св. Семеона Богоприимца и Анны пророцича. 4. Память св. отца С

Месяц март, р[е]комый сухий, имать дний 31. День имать час 12, а нощь 12.
1. Страсть св. и преподобныя Евдокия. 2. Страсть св. святителя Феодота и св. апостола Пармены. 3. Страсть св. мученик Еутропия, Клеоники, Василиска. 4. Память св. отца Ге

Месяц априль, р[е]комый брезозор, имать дний 30. День имать час 13, а нощь 11.
1. Память св. Мария Егуптяныня и св. Еуфимия чюдотворца. 2. Память преподобнаго Тота, и св. Полукарпа, и дружины их. 3. Страсть св. жен Любве, Ирины, Хиопы, и Федосия девы, и св.

Месяц май, р[е]комый травен, имать дний 31. День имать час 14, а нощь 10.
1. Успение св. пророка Еремия. 2. Успение св. отца Афанасия. В тьж день принесение мощий св. новоявленую мученику брату Бориса и Глеба. 3. Страсть св. Тимофея, и Мауры, и св. отцю

Месяц июнь, р[е]комый иаок. имать дний 30. День имать час 15, а нощь 9.
1. Страсть св. Устина, и Харитона, и дружины его. 2. Память св. святителя Никифора. 3. Страсть св. Лукияна, и Паулы, и с нимь 4 и младенечь. 4. Память св. святителя Митро

Месяц июль, р[е]комый червен, имать дний 31. День имать час 14, а нощь 10.
1. Страсть св. безмезднику Козмы и Дамияна. 2. Положение честныя Ризы св. Богородица. 3. Страсть св. мученика Уакинфа. 4. Память св. Андрея, Критьскаго епископа.

Месяц август, р[е]комый зарев, имать дний 31. День имать час 13, а нощь 11.
1. Страсть св. мученик Маковеи Елиазоря и Саломони и святых 7 отрок. 2. Възвращение мощий св. первомученика Стефана. 3. Память св. отець Далмата, Фауста, Исакия. 4. Страс

ПОСЛАНИЕ ЦАРЕГРАДСКОГО ПАТРИАРХА ГЕРМАНА К МИТРОПОЛИТУ КИЕВСКОМУ КИРИЛЛУ I
(К прим. 369) «Герман, милостию Божиею архиепископ восея воселеныя, патрияръх, смиренный митрополит Ефесьский Феодор, смиренный митрополит Кизический Никифор, смиренный митрополит Сардийск

Печатные издания
64. Авраамий Смоленский, прп. Слово о небесных силах, чего ради создан бысть человек/ Изд. С. П. Шевырев/ Изв. имп. АН по Отд-нию рус. яз. и словесности. СПб., 1860-1861. Т. 9. С. 182-192.

ПОКРОВ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ НАД РОССИЕЙ
Хронологический список явлений Пресвятой Богородицы и Ее прославления в знамениях, чудесах и иконах Русской Православной Церкви (988—1240) [405]  

СВЯТАЯ РУСЬ
Хронологический список канонизированных святых, почитаемых подвижников благочестия и мучеников Русской Православной Церкви (IX—сер. XIII в.) [407]   В данный

КИЕВСКИЕ МИТРОПОЛИТЫ
Свт. Михаил 988—992 Леон(тнй) 992 —1008 [409]. Иоанн I упом. в 1020-е гг.

БЕЛГОРОДСКИЕ ЕПИСКОПЫ
  Никита I упом. в 1072 г. Свт. Лука упом. в 1088/1089 гг., † 22.08.1089/1091 (вероятнее всего, в 1090 г.).

ВЛАДИМИРО-ВОЛЫНСКИЕ ЕПИСКОПЫ
Свт. Стефан упом. в 1091 г., † 27.04.1094. Свт. Амфилохий рукоположен 27.08.1105 —1122. Симеон

НОВГОРОДСКИЕ ЕПИСКОПЫ И АРХИЕПИСКОПЫ
Свт. Иоаким Корсунянин ок. 989 г. — 1030/1031. Ефрем(не рукоположен) 1030/1031 — ок. 1035 г. Свт. Лука Жидят

ПЕРЕЯСЛАВСКИЕ ЕПИСКОПЫ И МИТРОПОЛИТЫ
Петр упом. 2.05.1072. Леонт(титулярный митрополит)   Свт. Николай(титулярный митрополит?)

ПОЛОЦКИЕ ЕПИСКОПЫ
Свт. Мина рукоположен 13.12.1105 — 20.06.1116. Илия упом. прежде 1128 г. Косьма рукоположен в 1

РОСТОВСКИЕ ЕПИСКОПЫ
Свт. Феодор [Иларион]   Сщмч. Леонтий ок. 1070-х гг., поставлен, вероятно, в 1073/1076 г. Свт. Исаия

СМОЛЕНСКИЕ ЕПИСКОПЫ
Мануил поставлен в 1136 г., упом. вплоть до 1168 г. Константин упом. в 1180 г. Симеон упом. в 1

ТУРОВСКИЕ ЕПИСКОПЫ
[Фома поставлен в 1005/1006 г.]. Кирилл I[412] поставлен 6.11.1114. Симеон  

ЧЕРНИГОВСКИЕ ЕПИСКОПЫ И МИТРОПОЛИТЫ
Неофит(титулярный митрополит) упом. 2.05.1072. Иоанн до 1087 г. —23.11.1111. Свт. Феоктист руко

XIII в. до 1240 г.
До 1206 г. Смоленский Отрочь мужской монастырь. Возможно, 1207 Суздальский Евфросиниев женский монастырь в честь Положения Ризы Прес

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги