Розглянемо кілька прикладів використання зорової ілюзії в костюмі.

Лінія кокетки буде виглядати краще, якщо вона ділить ліф не на дві рівні частини, а в співвідношенні 1:3, 1:4 або десь між цими величинами.

Жакет буде виглядати краще, якщо він має довжину, не однакову зі спідницею.

Маленькій фігурі не підходить довгий приталений жакет. Жінка з такою фігурою не повинна носити одяг, який щільно облягає, з горизонтальними обробками й безрукавні блузи, широкі рукави й пишну спідницю.

Варто зберігати природний центр уваги, що існує в людини вище середини тіла (вище фізичного центра ваги). Наприклад, занадто пишні груди й достаток драпірування на ній можуть порушити рівновагу, це може також відбутися при наявності занадто великого капелюха й достатку хутр вище лінії талії.

Костюм з невеликим простим ліфом часто врівноважується пишною спідницею (більша площа) з обробкою по краї. Невеликий акцент може знадобитися біля шиї для зрівноважування великої площини спідниці.

Нижня частина костюма повинна бути більше важкої за рахунок застосування більше темних тонів, чим угорі. Наприклад, взуття краще мати більше темне, чим плаття. Крислатий капелюх необхідний, щоб зрівноважити фігуру із широкими стегнами або пишною спідницею.

Рівновага кольору досягається при дотриманні закону площин. Більші площини повинні бути спокійного кольору, у той час як контрастний колір повинен займати меншу площину. Чим більше площина, тим спокійніше повинен бути її колір. Колірний контраст може створюватися за рахунок зміни відтінку, насиченості, інтенсивності (темне й світле, спокійне і яскраве). Рівноваги можна домогтися повторенням кольору в тім або іншому ступені.

При членуванні костюма й чергуванні деталей слід дотримуватися законів ритму. Форма й лінії в костюмі організований ритмічно, коли погляд не затримується на окремих деталях, а як би підсвідомо з'єднує крапки в просторі. Якщо є крапки, які лежать у різних напрямках і далеко відстоять друг від друга, то погляд перестрибує з одного місця на інше; якщо ж крапки не занадто підкреслені (не виділяються), то погляд спокійно переходить із однієї з них на іншу. Наприклад, білі серги, білий комір, білі ґудзики, білий пояс, біле взуття й рукавички в сполученні із червоним платтям створюють занадто багато крапок уваги, і отже, модель позбавлена ритму, а звідси виникають небажані ілюзії. Рівномірне повторення елементів (мережив, манжет, рюшів, рядів ґудзиків) сприяє спокійному руху погляду.

Погляд повинен спочатку зупинитися на найбільш важливому елементі, а потім переходити до інших елементів і деталей залежно від ступеня їхньої важливості. Так, плаття повинне підкреслювати обличчя, якщо воно овальне, звести до мінімуму небажані риси й сховати непропорційні.

Повторення й різкий контраст є елементами виділення: обробка, близько розташована до обличчя, звертає увагу на обличчя.

Елементи трикутної форми сприяють виділенню приємних рис і ліній фігури й приховують небажані. Наприклад, широкі стегна можна сховати за допомогою спідниці, що розширюється донизу, або широко розгорнутої лінії плечей.

Повна жінка повинна прагнути носити такий костюм, який би виділяв її найбільш приємні риси. Зм'якшуючими лініями є поздовжні й діагональні.

Спідниця, розширена донизу, урівноважує пишні груди. Повній жінці варто уникати широких рукавів, кокеток, оборок, манжет. Пишні рукави, велики кишені зорово розширюють стегна. Занадто затягнутий широкий пояс підкреслює повноту, рукав реглан утворить діагоналі, несприятливі для повної фігури, а занадто малий капелюшок і довгі спадаючі волосся, спідниця, що обтягає, й взуття з перетинками збільшують розміри обличчя й ніг.

При короткій шиї варто уникати комірів-стійок і дуже широких комірів. Повній жінці більше підходить покрій "кардиган". Жінці з дуже повними стегнами варто уникати костюмів із приталеним жакетом і вузькою спідницею. Їй більше може підійти короткий і напівприталений жакет, таким чином, довжина спідниці зорово збільшить її ріст. Їй варто використати важкі тканини, уникаючи легких, яскравих, кричущих тонів, а також тканин твердих і блискучих. Контрастна блузка й спідниця зроблять фігуру ширше й коротше. Важкі прикраси, середньої величини капелюшок і довга плоска сумочка зроблять фігуру менше за рахунок контрасту.

При широких плечах не слід носити вузьких спідниць, припасованих комірів, крислатих капелюхів. Плечі варто врівноважувати широкими спідницями й використати V-образний виріз горловини.

 

Питання для перевірки знань з освоєння лекції:

 

1. Як Ви визначите поняття „зорові їлюзії”?

2. Які види зорових ілюзії Ви знаєте?

3. Як можна використовувати зорові ілюзіїї „при виправленні фігури”?

4. Як зорові ілюзії можуть впливати на форму костюму?

 

 

Лекція №18

Тема:Використання зорових ілюзій в моделюванні одягу та маскуванні окремих фізичних недоліків фігури людини

 

Навчальні цілі: визначення, як зорові ілюзії використовують в моделюванні одягу та маскуванні окремих фізичних недоліків фігури людини

Студент повинен:

знати

правила використання зорових ілюзій при моделюванні одягу та маскуванні окремих фізичних недоліків фігури людини;