Вступне слово вчителя.

Вч . У музиці велику роль відіграють пісні, танці й марші. Без них вона просто не може існувати. Пісня, танець, марш переростають у такі найважливіші властивості музики, як пісенність, танцювальність, маршовість. Саме вони роблять музику близькою, доступною та зрозумілою.

 

Відомості про прелюдії Ф. Шопена

Існують не просто пісні, а й пісні-танці, пісні-марші. Є пісенно-танцювальна та пісенно-маршова музика. Прикладом можуть стати твори видатного польського композитора, геніального піаніста Фрідеріка Шопена. Це – прелюдії.

 

Прелюдія– це невеликий твір імпровізаційного характеру.

 

Спробуйте зрозуміти, які почуття Шопен передав у музиці, визначте характер твору.

 

ІІ . Слухання. Ф. Шопен. Прелюдія № 7

В цьому творі Шопен хотів показати ніжну любов до польської народної музики (особливо танців). Тут танцювальність поєднується з пісенністю.

 

Слухання Ф. Шопен. Прелюдія № 20

У цій прелюдії відчувається мужність, що наближає музику Шопена до музики Бетховена, та сум, який він відчував, коли перебував далеко від батьківщини. Пісенність тут поєднується з маршовістю.

 

Відомості про полонези

Ф.Шопен був майстром не тільки прелюдій. Однією з найулюбленіших сторінок його творчості були полонези.

 

Полонез– танець польського походження.

Колись його називали «великим», або «пішим», тому що музика танцю нагадує урочистий марш. У давнину народний полонез виконували лише чоловіки. Згодом величним танцем почали відкривати бали: гості ставали в пари й довгим ланцюжком йшли залою з поклонами та присіданнями. Першою парою були господар дому з найповажнішою гостею. Так полонез став популярним бальним танцем.