Мета гри – оволодіти способами проведення методоб’єднань; навчитися колективно вирішувати проблеми, що виносяться на обговорення; максимально пов’язувати виконання ролей майбутньою спеціальністю.
Умови правильної підготовки й успішного проведення гри: знання літератури з теми заняття, праць педагогів-новаторів; уміння творчо використовувати теорію у практичній діяльності.
Опис гри
Це колективна гра, в якій беруть участь усі студенти групи. Викладач призначає найбільш підготовленого студента головою методоб'єднання, доручивши йому весь подальший процес підготовки і проведення дискусії.
Ведучий, погодивши питання зі студентами, виділяє ініціативну групу з підготовки гри, окреслює і розподіляє питання для обговорення, проводить з учасниками гри короткий інструктаж щодо ведення дискусії.
Головне призначення гри - відчутисебев ролі вчителя-предметника,якийобговорює актуальну проблемуна методичному об'єднанні.
Таблиця 2.6
Технологічна схема ділової гри
І. Етап підготовки | Розробка гри | – розробка сценарію – план ділової гри – загальний опис гри – зміст інструктажу – підготовка матеріального забезпечення |
Введення в гру | – постановка проблеми, цілей – виділення умов, проведення інструктажу – визначення регламенту, правил гри – розподіл ролей – формування груп – організація консультацій | |
ІІ. Етап проведення | Групова робота над завданням | – робота з джерелом – організація тренінгу – проведення мозкового штурму |
Міжгрупова дискусія | – розробка правил дискусії – виступи груп – захист результатів – робота експертів | |
ІІІ. Етап аналізу та узагальнення | Групова бесіда | – вихід з гри – аналіз результатів гри, рефлексія – оцінка и самооцінка роботи – висновки й узагальнення – рекомендації |
Інструкція викладачеві - керівнику діловоїгри
1. Чітко уявити мету гри та основні педагогічні проблеми, які будуть обговорюватись.
2. Визначити тему методичного об’єднання, пов’язати з майбутньою спеціальністю студентів.
3. Вибрати ведучого дискусії, враховуючи його ерудицію, практичний досвід, достатність теоретичної підготовленості.
4. Провести, якщо це необхідно, групові та індивідуальні консультації з учасниками гри.
5. Ввести у хід гри експромти, цікаві приклади, вирішення яких вимагає від ведучого й учасників, уміння швидко орієнтуватися в ситуації.
6. Проаналізувати хід гри після її завершення.