Мал. 3.2.3. Процес впровадження інтерактивних технологій навчання.

· в ході навчальної гри учні оволодівають досвідом діяльності, схожим з тим, який би вони отримали в дійсності;

· навчальна гра дозволяє учням самим вирішувати важкі проблеми, а не просто бути споглядальниками;

· навчальні ігри створюють потенційно більшу можливість перенесення знань та досвіду діяльності з навчальної ситуації в реальну;

· навчальні ігри забезпечують навчальне середовище, негайно реагуюче на дії учасників;

· навчальні ігри допомагають “стискати” час;

· навчальні ігри психологічно привабливі для учнів;

· прийняття рішень в ході гри тягне за собою наслідки, на які учням неминуче доводиться зважати;

· навчальні ігри безпечні для учнів (на відміну від реальних ситуацій);

· далеко не всі вчителі знайомі з навчальними іграми, тому не всі схильні до того, щоб вводити їх в своє викладання;

· навчальні ігри іноді потребують більших витрат часу в порівнянні зі звичайною навчальною діяльністю;

· деякі навчальні ігри акцентують досвід діяльності, який не є основним, а додатковим, другорядним, по відношенню до навчального матеріалу, який підлягає засвоєнню;

· матеріали навчальних ігор менш доступні, ніж традиційні навчальні матеріали, вони можуть бути дорогими, що викликає труднощі фінансового характеру;

· під час проведення ігор можливе значне пожвавлення, висока рухливість учасників, що не завжди подобається викладачам, адміністрації;

· в деяких іграх кількість учасників обмежена;

· після проведення навчальних ігор школярі більше обговорюють своє навчання з батьками, друзями, вчителями, починають більше користуватися бібліотекою.

Навчальні ігри проводять для підготовки тренування учнів, розвитку в них умінь, навичок, закріплення знань, активізації творчого мислення.

Моделюючі ігри, що моделюють професійну діяльність: дидактичні; ігри-вправи; сюжетно-рольові; імітаційні; ігри-змагання.

На завершення наводимо порівняльну характеристику різних методів навчання, виходячи з їх призначення, функцій вчителя й учнів, засобів навчання та умов використання, яка наведена в таблиці 3.2.3.

 

Таблиця 3.2.3.