СӨЖ және СӨОЖ тапсырмаларын орындау мен тапсырудың тақырыптық жоспары

 

Модуль пәнінің атауы: Философия. Антропосоциогенездің философиялық-құқықтық аспектілері  
№ тақ.   СӨОЖ СӨЖ
 
Модуль пәнінің мазмұнының тақырыптары мен сұрақтары Тапсыру мерзімі (апта және сағат көлемі) Өткізу формасы Модуль пәнінің мазмұнының тақырыптары мен сұрақтары Тапсыру мерзімі (апта және сағат көлемі) Бақылау формасы
Философия социомәдени феномен ретінде 1.1. Берілген тақырып бойынша келесі терминдерге глоссарий құрастыру: дүниеге көзқарас, дін, мифология, онтология, логика, аксиология, гносеология, этика, эстетика, материализм, идеализм. 1.2. Философиялық білім құрылымынның схемасын құрастыру. 1.3. Миф және қазіргі заман аңыз өнері (мифотворчество). Мифтің адам өміріндегі функциялары. 1.4. Діннің әлеуметтік, гносеологиялық және психологиялық тамырларының мәні. Діннің негізгі функциялары. Қазіргі заманда діннің орны. Сіздің ойыңызша, діннің қоғамдағы позитивті және негативті жақтары неден болады? 1-ші және 2-ші апта, 2 сағат Глоссарийді тапсыру (ауызша қорғау). Дискус-сия   1 Философия социомәдени феномен ретінде 1.1. Мәтiндi талдап, философия туралы келесi айтқан сөздердiң әрбiрiне өз пікіріңізді айтып шығыңыз: а) Философия является наукой лишь в производном смысле, а первично, по своим коренным основаниям, она есть сверхнаучное интуитивное учение о мировоззрении, которое стоит в тесной родственной связи… с религиозной мистикой (С.Л. Франк); б) Философия – наука, которая стремится установить истины не для избранных наций и народов, а для всех мыслящих людей (Н.О. Лосский); в) «Философия есть творчество, а не приспособление и послушание» в отличие от науки как познания и, соответственно, приспособления к необходимости. В философии осуществляется «самоосвобождение» творческих способностей человеческого духа, которое, в то же время, предполагает «особый дар свыше» (Н.А. Бердяев); 1-ші апта, 4 сағат Жазбаша жауап
2.Философия оның тарихи «өлшемінде». Ежелгі Қытай, Ежелгі Үндістанның философиялық ойлары. 2.1. Ежелгі Үнді мен Ежелгі Қытай философиялық идеяларына салыстырмалы анализ жасау. 2.2. Джайнизм дұрыс сенім, дұрыс таным мен дұрыс тәртіп туралы ілім. 2.3.Легизм философиясы 2.4. Моизм және «жалпылық махаббат пен өзара тиімділік» принципі 3-ші апта, 2 сағат   Ауызша сұрау, карточкамен жұмыс 2.Философия оның тарихи «өлшемінде». Ежелгі Қытай, Ежелгі Үндістанның философиялық ойлары. Power Point арқылы дәрісті видеопрезентациямен көрсету. Тақырып сұрақтарының негізгі мазмұнын ашу немесе берілген тақырып бойынша ғылыми-танымдық, көркем фильдерді жариялау. 2-ші апта, 5сағат   Топта видеопре-зентацияны немесе фильмді көрсетіп, қорытындысын талқылау
3. Ежелгі грек өркениетінің сипаты және антикалық философиялық дәстүрдің ерекшелігі 3.1. Антика мәдениетінің өзіндік ерекшелігі неде? 3.2. Ежелгі грек философиялық мектептеріндегі архе мәселесі. 3.3. Киниктер мен скептиктер бағыттарының өзіндік ерекшеліктері. 3.4. Эллиндік философияның бағыттары: эпикуреизм, стоицизм, неоплатонизм Кейс-есептің тақырыбы: «Философия тарихындағы софистикалық танымның маңызы».   4-ші апта, 2 сағат   Ауызша сұрау, кейсті шешу және топта талқылау 3.Ежелгі грек өркениетінің сипаты және антикалық философиялық дәстүрдің ерекшелігі 3.1. Антика ойшылдарының айтқан 10 афоризміне комментарий беру 3.2. Берілген тақырып бойынша 15 тест сұрақтарын құрастыру, 5 вариант жауаптарымен, дұрыс жауабын көрсетпеу керек. (Тестте ойшылдардың туған жылы, қайдан шыққаны туралы және т.б.есептелінбейді). 3-ші апта, 5 сағат Жазбаша жұмысты тексеру
Дәрістің тақырыптық жоспарынан № 1-3 тақырыптар бойынша СӨОЖ (қайталау, бақылау сұрақтары – қалған білім деңгейін текскру). Өтілген барлық дәріс, семинар сабақтары мен СӨОЖ. 5-шы апта, 1 сағат   Конспект, ауызша сұрау 4.Ортағасырлық мәдениетіндегі араб-мұсылман философияның мәртебесі және функциялары Power Point арқылы дәрісті видеопрезентациямен көрсету. Тақырып сұрақтарының негізгі мазмұнын ашу немесе берілген тақырып бойынша ғылыми-танымдық, көркем фильдерді жариялау. 4-ші және 5-шы апта, 8 сағат Топта видеопре-зентацияны немесе фильмді көрсетіп, қорытындысын талқылау
5.Ренессанс дәуіріндегі философия 5.1. Пикоделла Мирандоланың негізгі гуманистік идеялары. «Речь о достоинстве человека». 5.2. Протестантизм және Реформация философия (М. Лютер, Ж. Кальвин) 5.3. Макиавеллизм. Абстрактілі гуманизм. а. Мораль мен саясат бір бірімен байланысты ма? Жауабыңызды дәлелдеңіз.     6-шы апта, 2 сағат   Конспект, ауызша сұрау, карточкамен жұмыс, жазбаша жауап 5. Ренессанс философиясы. XVIII ғасыр ағартушылық дәуіріндегі философиялық ойдың әлеуметтік-тарихи және дүниетанымдық негізі Көрсетілген тақырыптар бойынша құрастыру; 1) сөзжұмбақтар, ребустар, филвордтар 2) философиялық есептер немесе жаттығулар 3) карточкалар мен тапсырмалар Берілген тапсырмалар ұқыпты, әрі көркем (эстетично) орындалуы тиіс. 6-ші апта, 5 сағат Жазбаша жұмыс, талқылау
6. XVIII ғасыр ағартушылық дәуіріндегі философиялық ойдың әлеуметтік-тарихи және дүниетанымдық негізі 6.1. 18 ғасыр француз материализмі және натурфилософия (Гольбах, Гельвеций, Ламетри, Дидро) 6.2. 17-18 ғғ.қоғамдық келісім концепцияларындағы адам мен қоғам образы (Т. Гоббс, Д. Локк, Ж.Ж. Руссо) 6.3. Монтескьенің философия тарихы . Географиялық детерминизм. -ші апта, 1 сағат Конспект, ауызша сұрау      
1-6 Дәрістің тақырыптық жоспарынан № 1-6 тақырыптар бойынша СӨОЖ (қайталау, бақылау сұрақтары – қалған білім деңгейін текскру). Өтілген барлық дәріс, семинар сабақтары мен СӨОЖ. 8-шы апта, 2 сағат   Өтілген 1-ші тақырыптан 6-шы тақырыпты қоса студенттердің практикалық тапсырмаларды орындау. СӨЖ тапсырмаларын орындау мен тапсырудың тақырыптық жоспарынан қарап, № 3, 5, 6 тақырыптар бойынша СӨЖ толық орындау (орындалған тапсырмаларды текскру) 7-8-ші апта, 8 сағат Жазбаша жұмысты текскру
    7.XIX ғ. - XX ғ. және XXI ғ.басы. мәдениетіндегі батыс Еуропалық философия 7.1. Марксизм философиясының жалпы сипаты. Диалектикалық және тарихи материализм. Тарихтың материалистік түсінігі. 7.2А. Шопенгауэрдің волюнтаризмі 7.3.Ф. Ницшенің «Асқан адам» және «билікке деген ерік» философиясы 7.4. Қазіргі заман батыс философиясының бағыттары бойынша глоссарий құрастыру: (көрсетілген әрбір бағыт бойынша бес терминнен кем емес) – позитивизм, өмір философиясы, экзистенциализм, психоанализ, структурализм, прагматизм.   9 -10 апта 2 сағат     Ауызша сұрау, конспектті тексеру     XIX ғ. - XX ғ. және XXI ғ.басы. мәдениетіндегі батыс Еуропалық философия Кестені толтырыңыз: Философияның негізгі қағидалары неопозитивизм және постпозитивизмге салыстырмалы анализ жасау. (әрбір позицияға ауызша комментарий беру)
Философияның негізгі қағидалары
  Неопозити изм Постпозитивизм
Ұқсастығы 1.  
  2. және т.б. 2. және т.б.
Айырмашылығы 1.  
  2. және т.б. 2. және т.б.

 

 

    9 және 10-шы апта, 8 сағат     Жазбаша тапсырманы тексеру және ауызша сұрау.  
8. Философияның теориялық негіздері. Болмыс философиясы. Философиялық білім жүйесіндегі гносеология. Эпистемология 8.1. Болмыс категориясы, субстанция. Тарихи-философиялық экскурс. 8.2. Материя философиялық категория ретінде. Материяның атрибуттары: қозғалыс, кеңістік, уақыт. Қозғалыс, негізгі түрлері мен формалары. Кеңістік пен уақыттың субстанционалдық және реляционалдық концепциялары. 8.3. Таным философиялық мәселе ретінде. Субъект, объект және танымның пәні. 8.4. Танымның формалары мен деңгейлері. Сезімдік және рацоналдық, теориялық және эмпирикалық таным. 8.5. Ақиқат түсінігі танымның мақсаты ретінде. Ақиқаттың абсолюттік және салыстырмалы диалектикасы. Ақиқаттың критерийлері. 11 апта 2 сағат Ауызша сұрау, конспект тексеру      
9.Антропосоциогенездің мәні мен ерекшелік сипаты 1.1. Философия тарихында адам мәселесі 1.2. Адамның пайда болуының философиялық түсінігі. 1.3. Еңбек, тіл, антропосоциогенездің өнегелілік факторы ретінде   1.4. Антропосоциогенездің жұмбағы. Антропосоциогенездің негізгі бағыттары. 1.5.Адамдағы биологиялық, психологиялық және әлеуметтік арақатынасы мәселесі. а) биологиялық мектеп (социал-дарвинизм, евгеника, нәсілдік теория, социобиология, антропосоциология, геномәдени коэволюция); б) психологиялық мектеп (фрейдизм, неофрейдизм, бихевиоризм, гештальтпсихология); в) Әлеуметтік мектеп (марксистік теория).   12-шы апта, 2 сағат Конспект, ауызша сұрау. Көрсетілген бағыттар мен мектепттерді кесте түрінде көрсетіп, өкілдері мен негізгі идеяларын міндетті түрде жазу.   Антропосоциогенездің мәні мен ерекшелік сипаты 1.1.Мәселелік жағдай Итальянский правовед Ц. Ломброзо, изучая анатомию и физиологию преступников, сформулировал ряд признаков, характеризующих, по его мнению, прирожденного преступника (форма и объем черепа, форма носа, ушей, цвет волос, чувствительность кожи, психические свойства). Ломброзо пришел к выводу, что преступника отличает психофизические особенности отдаленных предков (притупленность чувств, неразвитость рассудка, любовь к татуировке и т.п.), живущие в нем в силу закона наследственности, поэтому следует изучать не преступления, а преступника. Сіз осы концепциямен келісесіз бе? Неге?   1.2.Герой романа И. Тургенева «Отцы и дети» Базаров высказывает следующую мысль: «Все люди друг на друга похожи как телом, так и душой… Небольшие видоизменения ничего не значат. Достаточно одного человеческого экземпляра, чтобы судить о всех других. Люди – это деревья в лесу, ни один ботаник не станет заниматься каждой отдельной березой». Осы көзқараспен келісесіз бе? Бақылау блогы
  1. Философиядағы адамды зерттеудің негізгі амалдарын атап шығыңыз.
  2. Адам Homo sapiens өкілі ретінде қандай қасиеттерге ие ?
 
11-ші апта, 5 сағат Жазбаша жұмысты тексеру және ауызша сұрау  
10.Адам және оның болмысы философиялық және құқықтық антропологияның орталық мәселесі ретінде 2.1. Адам мәселесі қазіргі заманғы құқықтық шындық аясында. 2.2. Бостандық және оның философиялық, құқықтық аспектері 2.3 Құқықтық аксиология: құқықтың құндылықтық негіздері 2.4. Адам құқықтары философиялық-құқықтық мәселе ретінде 2.5. Мораль және құқық 2.6. Өмірге құқығы: кешенді әдіс 2.7. Өлім жазасы - антропологиялық мәселе ретінде 12-ші апта, 2 сағат Берілген бір прблеманы таңдап, баяндама дайындау. Адам және оның болмысы философиялық және құқықтық антропологияның орталық мәселесі ретінде 2.1. Алтын ереже қағидасы неліктен алтын деп аталады? Анықтама. Алтын ереже қағидасының оңтайлы және теріс : “не делай другим того, чего не хотел бы, чтобы делали тебе”; “өзіне қандай қатынаста поступай с другими так, как хотел бы, чтобы поступали с тобой”. А Көрсетілген ережелердің қайсысы алтын ережеге ішінәра сәйкес болады? Түсіндіріңіз. 1) Адам өзінің іс әрекеттерінде өзгеден сондай іс әрекеттердің болуына қанағаттандыра ала ма? (Т. Гоббс). 2) Еркіндік дегеніміз біреуге зиян келтірмеу құқын сақтағандық болады. (Клаудиус). 3) Еркіндік туралы сөз айту ең төменгі сатыдағылардың еркіндігі жөнінде айту. (Дж. Неру). 2.2. Өмір мәні туралы мына қағидаларға түсінік беріңіз. Философия тарихындағы мына қағидаларды айтқан ғұламаларды көрсетіңіз. Қай қағиданы сіз қолдайсыз? ГЕДОНИЗМ: өмір сүру – ләззат алу; АСКЕТИЗМ: өмір сүру – дүниеден безу, өйткені тәндік тәуесіздіктен құтылудың жолы; УТИЛИТАРИЗМ: өмір сүру – тиімді жақтарын алу; ЭВДЕМОНИЗМ: өмір – бақытқа жетудің адам тағлымы болып табылу; ПАРЫЗ ЭТИКАСЫ: өмір – өзін өзі құрбандыққа шалу, мұратқа жетудің альтруизмі; ПРАГМАТИЗМ: өмірдің мақсатына жету кез келген әдісті қолдана беру. 12-ші апта, 7 сағат Жазбаша жұмысты тексеру, ауызша сұрау.  
11.Қоғам: анализдің философиялық-құқықтық негізі 11.1.Құқықтық қоғам түсінігі. Қазақстанда құқықтық қоғам құруының перспективалары 11.2.Тарихи процесс дамуының теориялық негіздері: циклдық, сызықтық, спиральдік 11.3. Тарихтың қозғаушы күшітері (қоғамдық дамудың детерминанттары).Тұлғаның тарихта рөлі. 11.4.Тарих мәннің негізгі философиялық тұжырымдамалары     13-ші апта, 1 сағат Конспект, ауызша қорғау Қоғам: анализдің философиялық-құқықтық негізі 3.1. Берілген тақырып бойынша СӨОЖ дің теориялық материалын оқығаннан кейін, жазбаша келесі тапсырманы орындаңыз: 1) оң және сол бағандағы ұқсас белгілерін стрелка арқылы көрсетіңіз:
Философия тарихындағы теологиялық жүйесі Әлемдік тарих дегеніміз әлемдік рухтың өзіндік санасының тануының процесі основа истории-идеи, мировая история как процесс самосознания мировго духа (Гегель)
Тарихтың диалектикалық материалистік теория Тарихтың негізі - адам табиғаты дегеніміз құлшыныс пен тәндік ұмтылыс
Философия тарихындағы натуралистік теория Тарихтың қозғаушы күші – трансценденталдық заңдылық пен тағдыр, табиғат және оның заңдылықтары түріндегі жауыздық күш пен тағдыр деп ойлау.
Философия тарихындағы идеалистік тағдыр теориясы Тарих дегеніміз формациялардың ауысуы, тарихтың қозғаушы күші экономикалық қатынастар. Формацияның негізінде материалдық ігіліктерді өндіру әдісі, өндірістік қатынастар мен өндірістік күштердің өзара қатынасы.
Метафизич ская концепция философии стории Тарихтың қозғаушы күші Құдаи алдын ала болжау, зайырлық дүние мен Құдаи патшылықтың күресі, алдын ала болжау туралы ілім.

3.2. XX ғасырдың 60 ж.ж. кең таралған индустриалдық қоғам теориясы 70 ж.ж. «постиндустриалдық қоғам» теориясында өз жалғасын тапты. Көрнекті өкілдері Д. Белл, З. Бжезинский, А. Тоффлер, А. Турэн және Ж. Фурастье. Қоғамдық дамудың әрбір кезеңнің сипаттайтын белгілерін стрелкамен көрсетіңіз:

а. индустриалдық (аграрлық)

б. индустриалдық

в. постиндустриалдық (технотронная, сверхиндустриальная)

Экономикалық қызметтің басымдылық сферасы. Ең басты мақсаты Әлеуметтік ұйым Әлеуметтік құрылымдағы жетекшілігі
Өндірістің ауылшаруашылық қызмет сферасы білім билік ақша шіркеу және әскер, университеттер, корпорациялар бизнесмендер, ғалымдар менеджерлер-консультанттар шіркеу қызметкерлер, феодалдар  

 

13-ші апта, 6 сағат Жазбаша жұмысты тексеру және ауызша сұрау  
  Мәдениет феноменін зерттеуде антропологиялық негіздеме 4.1. Тұлғаның құқықтық мәдениеттің қалыптасуының философиялық және құқықтық аспектілері и 4.2. Әлемдік өркениет дамуының қазіргі заманғы кезеңнің негізгі белгілері мен ерекшеліктері. Құқықтық мәдениет 1. Қазіргі заманғы әртүрлі жастар тобының әуестенуін бағалап, және олардың құқықтық әлеуметтену мен құқықтық мәдениетін қалыптасуына әсерін бағалаңыз. 2. Біздің теледидарлық каналдардың қызметін бағалап, сұрақтарға жауап беріңіз: тұрғындардың құқықтық тәрбелеуге қандай жағымды және жағымсыз әсерлері бар? Жағымды және жағымсыз әсерлердің арақатынасы бар? 3. Біздің университетте жасалып жатқан шаралардың студенттердің құқықтық тәрбиесіне әсері қалай. Бағалаңыз: оқушылардың жеткілікті дәрежеде құқықтық мәдениеті қалыптаса ма? Осыған кедергі факторлар бар ма? (қандай?), жетілдіруге не керек және не мүмкін?   14-ші апта, 2 сағат Конспект. «Құқықтық мәдениет» атты тақырып бойынша дисскусия Мәдениет феноменін зерттеуде антропологиялық негіздеме 4.1. Мәдениет ұғымын анықтаудың артықшылық және кемістік тұстарын көрсетіңіз. 7. Мәдениет дегеніміз – адам жасағанын барлығы қоғамның материалдық және рухани қажеттіліктерін қанағаттандыру деп түсіну. 8. Мәдениет – адам өмірінің негізін құрайтын әлеуметтік мұрағаттық кешен практикасы мен сенімі деп түсіну. 9. Мәдениет – материалдық және рухани құндылықтардың ұрпақтан ұрпаққа берілетін арақатынас. 4.2. Кейбір мәдениеттанушылар мәдениетті анықтаудың мына түрін қарастырады адам тұқым қуалау емес, үйрену арқылы мәдениетиті болды. Мына анықтаманы қабылдауға бола ма? 4.3. Берілген тақырып бойынша он-он бес тест сұрақтарын құрастырыңыз.   14-ші апта, 6 сағат Жазбаша жұмысты тексеру, ауызша сұрау  
  Барлығы: 23 сағат     67сағат