Графічний редактор — це комп'ютерна програма, яка надає можливість користувачу створювати і редагувати на екрані комп'ютера зображення і зберігати їх для подальшого використання. Деякі графічні редактори призначені для редагування фотографій, тоді як інші — переважно для створення та редагування малюнків. Перелічимо кілька найпоширеніших операцій, які можна виконувати в графічних редакторах:
1. виділення області зображення для редагування;
2. малювання ліній за допомогою пензлів різних кольорів, розмірів, форми і з різним натиском;
3. заповнення певних областей малюнка кольором, градієнтом кольору чи текcтурою;
4. вибір кольору » використанням різних колірних моделей (наприклад, RGB, HSV) та за допомогою колірної піпетки;
5. створення написів різними шрифтами;
6. видалення з фотографій подряпин, бруду, зморшок, ефекту червоних очей та інших дефектів;
7. формування зображень із використанням шарів;
8. конвертація зображень у файли різних форматів;
9. застосування фільтрів з метою досягнення різних ефектів.
Сучасний комп'ютер не просто замінив олівець і папір. Беручи на себе всю складну, нерідко монотонну роботу зі створення малюнка а, він дозволяє зосередитися на його сюжеті, надає користувачам зовсім нові, унікальні можливості ш;одо техніки малювання. Одне ми тиснення кнопки миші може замінити три години виснажливої праці. Можливо, незабаром ви дійдете висновку, що малювати на комп'ютері набагато цікавіше, ніж грати.
Не варто думати, що всі графічні редактори дуже складні у вивченні та використанні. Адже одна з головних вимог до створюваних програм — це зручність та інтуїтивна зрозумілість інтерфейсу. Далі ми розглянемо основні види графічних редакторів.
9. ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ AutoCAD 2002
AutoCAD працює з геометричними описами об'єктів. Так, наприклад, відрізок описується двома точками, круг центром і радіусом, дуга - центром, радіусом і центральним кутом і т.д., що забезпечує більш компактне представлення креслень.
Всі графічні об'єкти в системі AutoCAD формуються із окремих графічних примітивів. Графічний примітив - неподільний геометричний елемент, який може бути побудований за допомогою однієї команди, назва якої збігається з назвою графічного примітива. В системі AutoCAD відстань між точками на кресленні вимірюється в умовних одиницях, що дозволяє конструктору працювати в масштабі 1:1. Відповідність між умовними одиницями системи AutoCAD і конкретним форматом креслення здійснюється при виведенні креслення на принтер або плотер.
Створене в системі AutoCAD креслення є файлом, який містить інформацію про креслення в закодованому вигляді. Цей файл можна зберігати в комп'ютері на жорсткому диску або на дискеті, компакт-диску, ZІР- чи магнітооптичному диску і може в будь-який момент бути відкритий для редагування, копіювання або виведення на принтер чи плотер.
10. РОБОЧЕ ВІКНО ПРОГРАМИAutoCAD
Залежно від вибору варіанту старту з'являється робоче вікно програми AutoCAD. Стандартні налаштування нового документа в метричній системі вимірювання показані на рис. Такий же вигляд має і стандартне робоче вікно програми за умовчанням.
Вгорі, під рядком заголовку AutoCAD 2002, розміщена стрічка меню, нижче якої - дві палітри інструментів: стандартна (Standard Toolbar) та палітра властивостей об'єкта (Object Properties). Внизу розміщена стрічка стану, в якій відображаються поточні установки і режими креслення, над нею - командна стрічка (як правило 3 рядки). Зліва розміщені палітри інструментів для виклику команд, які створюють і редагують графічні об'єкти - перша палітра містить у собі інструменти для створення креслення, а друга - інструменти редагування (модифікації). В середній частині представлена головна зона, в якій відображаються всі геометричні побудови, - вікно креслення або робоча область.