Реферат Курсовая Конспект
Основні складові системи комп’ютерної графіки - раздел Образование, Основні Положення Комп'ютерної Гр...
|
Основні складові системи комп’ютерної графіки.
Інший підхід до автоматизації конструкторської діяльності полягає в створенні тривимірних геометричних моделей виробів і одержанні на їх основі зображень на площині. Саме в цьому напрямі йде розвиток сучасних систем комп'ютерної графіки.
На рис. зображено поділ систем автоматизованого управління (САПР) залежно від їхнього функціонального призначення. До машинобудівних САПР можна віднести такі прикладні пакети, як Mechanical Desktop, КОМПАС, до архітектурно-будівельних - ArchiCAD, Alphan, до дизай-нерсько-анімаційних - CorelDraw, Adobe Ilustrator, ЗD Studio, до універсальних (популярних програмних продуктів без чіткого проблемного спрямування, які частково поєднують усі попередні) можна зарахувати AutoCAD, DenebaCAD та ін.
КРЕСЛЕННЯ ПРОСТИХ ГЕОМЕТРИЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ
Креслення в AutoCAD створюються з набору графічних примітивів. їх сукупність належним чином редагується для одержання потрібної геометричної форми. Команди побудови графічних елементів можна набрати з клавіатури, вибрати в спадному меню Draw або на палітрі інструментів Draw. Розглянемо основні з них.
Точка
Задається введенням координат або позиціюванням курсорy. Найпростіший спосіб - натиснути дану кнопку на палітрі Draw та зафіксувати точку на робочому полі натисненням лівої кнопки миші.
Відрізок
Відрізки, побудовані цією командою, можуть бути одинарними або об'єднаними в послідовність прямолінійних сегментів. Початкова та кінцева точки відрізка фіксуються натисненнями лівої кнопки миші. Кінцева точка одночасно може бути і початковою для наступного сегмента. Вихід з режиму здійснюється натисненням клавіш ЕNTER або ЕSC. Також можна набрати з клавіатури:
Конструкційна лінія
Будує конструкційну лінію (пряму лінію, проведену через усе вікно креслення, за умовчанням - через дві задані точки).
Командний рядок: Хline.
Ключі: Hor/Ver- створює лінії паралельно осям X та Y відповідно.
Після вибору ключа потрібно на запит Specify through point: вказати точку, через яку повинна пройти лінія.
ПРОМІНЬ (RAY)
Промінь є напівнескінченною конструкційною лінією, що задається двома точками, перша з яких є його початковою точкою. Викликається зі спадного меню Draw —> Ray або набором командного рядка ray із запитами:
Specify start point: - вказати початкову точку променя;
Specify through point: - вказати точку, через яку пройде промінь.
Мультилінія
Будує сукупність (від двох до 16) ліній. За умовчанням будуються дві лінії.
Командний рядок: Мlinе.
Ключі:Justification - дозволяє встановити положення складових мультилінії відносно точки, що задається, а саме:
Полілінія
В ньому можна:
ü встановити число ліній в мультилінії;
ü задати колір кожної лінії;
ü задати тип кожної лінії;
ü визначити тип і заповнення внутрішньої частини мультилінії;
ü керувати відображенням кінців мультилінії.
Під полілінією система AutoCAD розуміє графічний примітив, що складається зі зв'язаної довільної послідовності лінійних і дугових сегментів, кожен з яких може мати власну ширину та півширину.
Командний рядок: Рline.
Запити даного командного рядка є циклічними, вихід з кожного режиму циклу здійснюється клавішею ЕNTER.
КРЕСЛЕННЯ СКЛАДНИХ ГРАФІЧНИХ ПРИМІТИВІВ
Будує правильний багатокутник з числом сторін до 1024.
Після введення команди з'являється запит Number of Sides:, на який потрібно вказати число сторін. Наступний запит: Specify center of polygon or (Edge): - потребує задання центру або вибору ключа. Після задання центру пропонуються наступні ключі:
Inscribed in circle (І) - вписує багатокутник у коло даного радіуса;
Circumscribed about circle (С) - описує багатокутник навколо кола заданого радіуса;
Далі на запит Specify radius of circle: потрібно вказати значення радіуса.
ПРЯМОКУТНИК
Командний рядок: Rectang.
Будує прямокутник за двома діагонально протилежними вершинами, які треба вказати відповідно на запити: Specify first corner point: та Specify other corner point:.
ДУГА
Команда Аrcреалізує 11 способів побудови дуги залежно від вибору і поєднання ключів.
Ключі: Start point- початкова точка;
Radius - радіус дуги;
Сenter - точка центра;
Angle - центральний кут;
Chord Length - довжина хорди;
Direction - напрям дотичної (вказується однією точкою і збігається з вектором, проведеним в цю точку з початкової точки);
Second point - проміжна точка на дузі;
End - кінцева точка.
КОЛО
Будує коло (за умовчанням задається центр та рaдіус). Зі спадного меню Draw —> Circle та будь-якими трьома точками, а до третьої підгрупи увійшли способи побудови за дотичними до двох графічних елементів та радіусом, а також спосіб побудови за дотичними до трьох графічних елементів.
Кільце
Будує кільця, товщина яких дорівнює половині різниці між зовнішнім та внутрішнім діаметрами.
Запити: Specify inside diameter of donut:- вказати внутрішній діаметр;
Specify outside diameter of donut: - вказати зовнішній діаметр;
Specify center of donut: - вказати центр кільця.
Останній запит повторюється. Для виходу з команди потрібно натиснути клавіші Enter або ЕSС. Приклад побудови двох кілець показано на рис.
СПЛАЙН
Сплайн - це гладка крива, що проходить через заданий набір точок.
Команда spline будує криву за заданими точками і напрямами дотичних в початковій та кінцевій точках. У відповідь на команду видається запит Specify first point or (Object):, який потребує введення першої точки або вибору ключа. Після введення першої точки потрібно ввести другу (Specify next point:). На наступні запити (Specify next point or (Close/Fittolerance)<start tangent>:) можна ввести точку, вибрати ключ, або натиснути клавішу Enter, щоб визначити напрями дотичних (Specify tangent:) у початковій та кінцевій точках.
ЕЛІПС
Будує еліпс за двома осями або за центром та радіусом ізометричного кола, якщо встановлено ізометричний режим прив'язки. За умовчанням еліпс будується заданням початкової та кінцевої точок однієї осі та відстанню від центра еліпса до кінця іншої осі. Довша з осей еліпса зветься його великою віссю, коротша - малою віссю.
ЕЛІПТИЧНІ ДУГИ
Режим побудови еліптичних дуг може бути викликаний як натисненням відповідної кнопки на палітрі Draw чи вибору зі спадного меню Draw —> Ellipse —> Arc, так і введенням ключа Аrс в режимі побудови дуг. За умовчанням еліптичні дуги, як і еліпси, будуються заданням кінцевих точок однієї осі та половини довжини іншої, а після цього задаються початковий та кінцевий кути. За нульовий кут приймається напрям від центру еліпса вздовж його великої осі.
ДОДАТКОВІ ІНСТРУМЕНТИ ПАЛІТРИ DRAW
У системі AutoCAD 2002 на палітрі інструментів та в спадному меню Draw містяться також засоби роботи з текстом1 блоками та штрихуванням. Хоча за своїм призначенням ці компоненти не зовсім відповідають назві Draw чи поняттю графічного примітива, вони зараховані до списку най вживаніших компонент. Палітра Text часто використовується для створення написів, коментарів і т.д. При створенні креслень часто вживаними є палітри штрихування та створення блоків при роботі з об'єктами, що складаються з графічних примітивів.
НАНЕСЕННЯ РОЗМІРІВ
AutoCAD дозволяє точно нанести розміри на будь-якому кресленні, не вдаючись при цьому до жодних вимірювань. Достатньо вказати дві точки і розмір між ними буде визначено з необхідною точністю. Засоби асоціативного визначення розмірів автоматично обновляють їх при зміні відповідного об'єкта.
У системі AutoCAD реалізовано 11 варіантів нанесення розмірів. Умовно їх можна розділити на три групи: лінійні, радіальні та кутові. Усі вони містяться у спадному меню Dimension тау відповідній палітрі інструментів.
ПАЛІТРА ІНСТРУМЕНТІВ DIMENSION
Плаваючий вигляд палітри інструментів Dimension показано на рис. Для зручності перегляду розташування кнопок на палітрі зроблене у два рядки.
У верхньому рядку розміщені кнопки-піктограми основних варіантів нанесення розмірів. Внизу розміщені кнопки-піктограми нанесення допусків, центрів кіл, редагування розмірних ліній та розмірного тексту. Список на палітрі служить для вибору поточного розмірного стилю. Остання кнопка поруч зі списком викликає менеджера розмірних стилів. Вигляд будь-якого розміру на кресленні визначається розмірним стилем. Вони задають форму та розмір стрілок, положення і розмір розмірного тексту та інші особливості. Визначення та дотримання стилів - чи не найголовніше у процесі нанесення розмірів.
КУТОВІ РОЗМІРИ
Наносить розміри кутів, які можуть задаватися двома непаралельними прямими, дугою, двома точками на колі, трьома точками. Викликається зі спадного меню Dimension —> Angular чи вибором відповідної кнопки-піктограми на палітрі інструментів Dimension.
– Конец работы –
Используемые теги: Основні, складові, системи, комп, ютерної, графіки0.065
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Основні складові системи комп’ютерної графіки
Если этот материал оказался полезным для Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
Твитнуть |
Новости и инфо для студентов