Виконання

1. За допомогою інструмента Rectangle Picture Box створіть прямокутний графічний блок.

2. У палітрі Measurements установіть ширину блоку, рівну 40 мм, і висоту, рівну 20 мм.

3. Відкрийте діалогове вікно Step and Repeat, активізувавши команду Item/Step and Repeat.

4. Створимо перший ряд блоків. Для цього потрібно додати ще дві копії об'єкта ліворуч чи праворуч від оригіналу (у залежності від того, де він знаходиться).

5. У полі Repeat Count укажіть кількість копій — 2.

6. У полі Horizontal Offset задайте величину зсуву копії — 50 мм. Дана величина отримана в результаті додавання ширини прямокутника, 40мм, і необхідного інтервалу між об'єктами, 10 мм. У полі Vertical Offset уведіть число 0, оскільки поки що ми не будемо робити зсув копій по вертикалі.

7. Натисніть кнопку ОК.

У результаті на екрані відобразяться три прямокутних
блоки, розташовані на однаковій відстані один від одного.

Наступний крок — створення другого і третього рядів прямокутників в один прийом.

1. Виділіть всі три прямокутники, використовуючи так названий намет.

2. Відкрийте діалогове вікно Step and Repeat.

3. Уполі Repeat Countуведіть число 2 — кількість рядів прямокутників.

4. У полі Vertical Offsetзадайте величину зсуву кожного ряду — 35 мм. Дана величина отримана в результаті додавання висоти прямокутника, 20 мм, і необхідного інтервалу між рядами, 15 мм.

5. У полі Horizontal Offsetуведіть число 0, оскільки по горизонталі зсув виконувати не потрібно.

6. Натисніть кнопку ОК.

Робота з групами об'єктів

Кілька об'єктів можна об'єднати в групу, унаслідок чого вони розглядаються програмою як єдине ціле. Угрупування зручне тим, що дозволяє уникнути повторення тих самих дій при виконанні багатьох операцій: масштабування, позиціонування, обертання, заповнення кольором і т.і. Для об'єднання об'єктів у групу призначена команда Item/Group,якій відповідає комбінація клавіш [Ctrl+G]. Перед активізацією даної команди необхідно виділити всі об'єкти за допомогою клавіші [Shift] чи намету. При виділенні групи інструментом Item(Об'єкт) об'єкти обводяться пунктирною лінією, що є ознакою групи.

Передбачено можливість незалежного редагування об'єктів у групі без скасування угруповання. Для індивідуальної обробки об'єкт, що входить до складу групи, варто виділити за допомогою інструмента Content.

Щоб перемістити який-небудь об'єкт групи в інше місце документа, необхідно утримувати натиснутою клавішу [Ctrl].

Скасувати Угрупування об'єктів дозволяє команда Item/Ungroup,а також комбінація клавіш [Ctrl+U]. Зрозуміло, групу необхідно попередньо виділити інструментом Item.

Блокування об'єкта

При виконанні блокування об'єкт закріплюється на сторінці: його переміщення і масштабування за допомогою «миші» стають неможливими. Для зміни розміру чи позиції такого об'єкта вам доведеться вводити значення в поля палітриMeasurements.Інші операції редагування заблокованого об'єкта здійснюються звичайним чином, якщо об'єкт виділений інструментом Item(Об'єкт) чи Content(Вміст). Блокування здійснюється за допомогою команди Item/Lock(Об'єкт/Замкнути) чи клавіші [F6]. Якщо заблокований об'єкт виділити інструментом Item,покажчик «миші» при влученні на об'єкт маркера приймає вигляд замочка. У випадку активізації інструмента Contentзамочки з'являються тільки при установці покажчика на маркерах виділення.

Для скасування блокування призначена команда Item/Unlock(Об'єкт/Розімкнути), клавіатурний аналог якої — [F6]. Після виконання команди об'єкт можна вільно редагувати.

Вирівнювання по направляючих

Направляючі, вертикальні і горизонтальні лінії, що не виводяться на друк, — це ще один засіб позиціонування об'єктів по вертикалі і горизонталі (поряд з командами вирівнювання і палітрою Measurements).

Додати направляючі на сторінку дуже просто: вони «витягаються» через відповідні лінійки (горизонтальні — через горизонтальну лінійку, а вертикальні — через вертикальну).

Вирівнювання по направляючих варто виконувати в режимі Snap to Guides (Прив'язати до напрямниць), що встановлюється в результаті активізації однойменної команди в меню View чи при натисканні клавіш [Shift+F7]. У цьому режимі об'єкт, знаходячись на певній відстані від направляючої
(за замовчуванням — 6 pt), «прилипає» до неї, що істотно полегшує процес вирівнювання і робить його більш точним.

Вирівнювання по сітці

Сітка в QuarkXPress відображається у вигляді горизонтальних ліній, по яких також корисно вирівнювати об'єкти. Для відображення сітки необхідно установити позначку [Show Baseline Grid(Вид/Показати базові лінії сітки) у меню View чи натиснути комбінацію клавіш [Ctrl+F7]. Якщо сітка виведена на екран, у меню View з'являється позначка Hide Baseline Gnd.Це дозволяє видалити сітку з екрана. Даній позначці відповідає та ж комбінація клавіш [Ctrl+F7]. Сітка призначена головним чином для вирівнювання базових ліній тексту, але її можна використовувати і для вирівнювання об'єктів. «Прилипання» об'єктів до сітки виконується, якщо встановлена позначка Snap to Guides(Прив'язати до напрямниць) у меню View (Вид).

Частота ліній сітки й інших її параметрів докладно розглядаються в темі «Настроювання QuarkXPress».

Складені контури.

Складеним контуром будемо називати об'єкт, отриманий у результаті комбінування декількох вихідних контурів. Таким чином, ви можете створити більш складний об'єкт, чим просто набір кривих чи блок замкнутої форми, наприклад, блок з отвором усередині. Жоден інструмент не дозволяє побудувати такий блок. У цій ситуації на допомогу приходять команди створення складених контурів. Вони зосереджені у підменю Merge (Злиття) меню Item(Об'єкт) Розглянемо надані ними можливості.

· Intersection(Перетинання). Перетворить у блок загальну зону об'єктів, що пересікаються. Union (Об'єднання) — поєднує виділені блоки в один загальний блок. Якщо поєднанні об'єкти не мають загальних точок, об'єднання все рівно відбудеться, а результуючий блок як би складається з декількох частин. При розташуванні вмісту ці частини розглядаються як один блок.

· Difference(Різниця) При виконанні цієї команди із нижнього виділеного блоку виділяються зони, що є спільними з розташованими поверх виділеними об'єктами.

· Reverse Difference(Зворотна різниця). Команда, зворотна попередній: нижній об'єкт вирізує з об'єктів, розташованих поверх.

· ExclusiveOr (або) Створює об'єкт, контур якого охоплює усі вихідні об'єкти. При цьому в місцях перетинання парної кількості блоків утворяться порожнечі, а зони перетинання непарної кількості блоків стають частиною результуючого блоку. У місцях перетинання контурів утворяться нові точки.

· Combine(Сполучення) Ця команда діє аналогічно попередній за винятком того, що в місцях перетинання контурів нові точки не утворяться.

· Join Endpoints(Поєднання кінцевих точок) Доступна тільки для ліній. У результаті виконання кінцеві точки ліній з'єднуються. Дистанція між цими точками не повинна перевищувати величину, встановлену в полі Snape Distance (Дистанція прив'язки) діалогового вікна Documents Preferences(Настроювання документа), що відкривається за допомогою команди Edit/Preferences/Document(Виправлення/Настроювання/Документ) чи комбінації клавіш [Ctrl+Y]. Варто пам'ятати, що результуючому блоку надаються параметри самого нижнього із блоків

Поділ складених контурів

Звичайні контури складеного об'єкта, створеного, наприклад, командою Combine (Сполучення), можна роз'єднати, скориставшись командою Item/Split/All Paths (Об'єкт/Розділити/Усі шляхи) У результаті виконання цієї команди утворяться окремі блоки.

Команда Item/Split/Outside Paths (Об'єкт/Розділити/Зовнішній шлях) служить для поділу складеного блоку, частини якого не мають спільної межі(таким є, наприклад, блок, створений командою Union (Об'єднання) на основі окремих блоків, що не мали спільних точок) Дія даної команди ніяк не відбивається на контурах, що знаходяться усередині об'єкта

Вправа 2 Cтворення блоку складної форми.

Створіть блок і розмістіть у ньому текст.