Хід роботи.

У цій самостійній роботі ми створимо умовне позначення вольтметра, прийняте на електричних схемах.

1. Запустіть графічного редактора Paint (Пуск ► Программы ► Стандартные ► Paint).

2. Переконайтеся, що на палітрі заданий чорний колір як основне і білий – як фонове.

3. Застосуйте команду Рисунок ► Атрибуты, в діалоговому вікні Атрибути задайте ширину малюнка, рівну 300 крапок, і висоту — 200 крапок. Клацніть на кнопці ОК|.

4. Виберіть інструмент Эллипс і в палітрі настройки інструменту вкажіть варіант Без заполнения.

5. Натисніть і утримуйте клавішу SHIFT. Методом простягання намалюйте коло в центральній частині області малюнка. Діаметр кола повинен складати близько половини висоти малюнка. Відпустіть клавішу SHIFT.

6. Виберіть інструмент Линия. У палітрі настройки інструменту виберіть варіант товщини лінії (другий зверху).

7. Натисніть і утримуйте клавішу SHIFT. Методом простягання намалюйте невеликий горизонтальний відрізок прямої в стороні від кола. Відпустіть клавішу SHIFT.

8. Виберіть інструмент Выделение. У палітрі настройки інструменту виберіть режим з прозорим фоном.

9. Методом простягання виділите прямокутний фрагмент, що охоплює намальований відрізок прямої, але що не зачіпає коло. Комбінацією клавіш CTRL+X помістіть його в буфер обміну.

10. Вставте відрізок прямої на малюнок комбінацією клавіш CTRL+V. Зверніть увагу, що виділення при цьому зберігається.

11. Перемістіть виділений фрагмент так, щоб відрізок прямої примикав до кола зліва. Зверніть увагу на те, що фонова частина фрагмента не перекриває коло.

12. Повторіть операції, описані в п. 10-11, щоб створити відрізок прямої, що примикає до кола справа.

13. Виберіть інструмент Текст. Перемкніться на англійську розкладку клавіатури.

14. Методом простягання створіть область введення тексту усередині кола. Введіть символ «V». За допомогою панелі Шрифты задайте відповідний розмір і зображення шрифту.

15. Методом перетягання за межу області введення тексту помістите букву «V» в центрі кола.

16. Клацніть поза областю введення тексту, щоб перетворити текст на частину малюнка.

17. Збережіть створене зображення під ім'ям scheme.bmp.

 

Ми навчилися створювати прості примітиви (еліпс, лінія), встановили, як впливає регістрова клавіша SHIFT на роботу інструментів малювання, навчилися вводити текстові дані і компонувати малюнок з об'єктів.

Контрольні питання:

1. Як можна запустити програму Paint?

2. Як можна задати розмі майбутнього малюнка?

3. Які інструменти призначені для роботи з виділеними областями?

4. Що називають трансформацією зображень?

5. Який інструмент використовують для введення тексту?

6. Перерахуйте основні креслярсько-графічні інструменти?

7. Чому в графічному редакторі Paint не бажано використовувати текст?