Питання для обговорення

1. Творча еволюція Дж. Лондона. Драма долі письменника. 2. Синтез натуралізму, реалізму та неоромантизму у творчості дж. Лондона. 3. Історія створення циклу «північних» оповідань. 4. Принципи зображення характерів героїв у творах письменника. 5. Жіночі типи у «північних» оповіданнях письменника.

"Терміни та поняття: оповідання, неоромантизм, натуралізм, анімалізм, прототип, егоїзм, індивідуалізм.

?Творчі завдання.

1. На прикладі долі Дж. Лондона поясніть різницю між поняттями «індивідуаліст» та «егоїст».

2. Як, на ваш погляд, краще перекласти назву оповідання “Love of life»: «Любов до життя», «Воля до життя», «Жага до життя»?

3. Знайдіть у тексті оповідання «Любов до життя» описи зовнішності героя. Чому немає його «людського» портрету? Як це пов’язано з авторським задумом?

4. Дайте аргументовану письмову відповідь на запитання: хто такий «невідомий» («Любов до життя»): істота, що втратила людську подобу, звичайна людина, «надлюдина»?

5. Чи є, на Вашу думку, щось спільне у ставленні до життя в американського письменника та його героя Мартіна Ідена? А відмінне? Проілюструйте фрагментами з тексту роману «Мартін Іден».

Прокоментуйте висловлювання:

Ø «А мені все ніяк не вибратися з Клондайку…» (З інтерв’ю Дж. Лондона).

Ø «Я не вірю у єдине братерство людей. Я певен, що моя раса – сіль землі» (Дж. Лондон).

Ø «Лондон неоднаково ставиться до своїх героїв. Зазвичай він дуже чітко розмежовує свої симпатії й антипатії. Одних схвалює, інших любить, третіх засуджує» (В. Богословський).

4 Теми рефератів:

1. Романтика боротьби з природою у «північних» оповіданнях Дж. Лондона.

2. Роман «Мартин Іден» і традиції російської класичної літератури.

3. Вплив філософії Г. Спенсера і Ф. Ніцше на світогляд письменника (роман «Морський вовк»).

4. Песимізм і похмурий прогноз майбутнього у повісті «Червона чума» Дж. Лондона.