III. СЕДЕМ ЛЕЧЕБНИ ТЕХНИКИ

Методиките, които ще трябва да изложа под формата на се­дем древни символични твърдения (формули), са заимствани от „Кни­га на Правилата за посветените Ученици". Аз все още нямам право да описвам простото физическо приложение на тези лъчеви техни­ки, защото това би било прекалено опасно - при правилно разбиране и прилагане те предоставят колосална сила и (попадайки в зли ръце) могат да нанесат реална вреда. Нужно ли е да напомням, че Черната ложа ускорява лечението или пък предизвиква болест и смърт чрез използване на твърде сходни техники; разликата е в това, че тя е в състояние да работи само с личностните лъчи на целителя и на па­циента и бидейки по-могъща на физически план в сравнение с Членовете на Великата Бяла Ложа, тя често достига по-значими резул­тати. Работейки с енергиите на светлината, духовният лечител рядко е толкова ефикасен по отношение на физическото.

Членовете на Черната ложа и свързаните с нея лечители оба­че са напълно неспособни да лекуват пациент, който има поне начен­ки на духовна ориентация и встъпва под контрола на своята душа; по същия начин те не са в състояние да работят чрез духовно ориен­тиран лечител. Всичките им опити да направят това биват неут­рализирани от енергията, излъчвана от Ашрама, който служи като ориентир за лечителя (или пациента) и като притегателен център за намиращия се в периферията. Колкото до средния немислещ човек, опасността от „черно" влияние върху него е нищожна, тъй като тъмните сили по принцип не се интересуват от незначителните хора, а главно от могъщите и влиятелни личности, които биха могли да послужат за техните цели. Освен това, тяхната зла работа е възможна само в този момент (или цикъл), когато човек прави своя основен избор - да се ориентира към духовен живот, да остане ста­тичен в средната точка, или (в изключително редки случаи) съзна­телно да тръгне по пътя на чистия егоизъм, който води към Черна­та ложа.

В началото на бъдещия век един ученик ще разясни и разтълку­ва тези свързани с лечебната работа методики или магични твърдения. Всяко от тях съдържа по три смисъла, низшият от които може да се окаже достъпен за разбиране от съвременния читател, ако той разсъждава адекватно и води духовен живот. Нека изложим и лако­нично коментираме тези