Розміри: стиль розміру, види розмірів, способи проставляння, редагування розмірів.
Розміри: стиль розміру, види розмірів, способи проставляння, редагування розмірів. - раздел Образование, КУРС ЛЕКЦІЙ з курсу Основи роботи з графічним редактором AutoCAD................................................................. 3 Розміром Називається Складний Об’Єкт, Який Складається З Ліній, Стрілок Та Те...
Розміром називається складний об’єкт, який складається з ліній, стрілок та тексту і застосовується при постановці розмірних ліній і чисел. При цьому відстань чи кут між точками об’єкту-розміру обчислюється автоматично. Сукупність різноманітних елементів розміру та їх властивості становлять стиль розміру. Для задання і редагування стилів розміру використовується команда: Format®Dimension style(або Dimension® Style). Для створення або редагування стилю розміру можна задати параметри, що згруповані за функціональною ознакою і розміщені на шести вкладках.
Види розмірів:
QDIM (Швидкий розмір) — створення розмірів шляхом вибору довільної ділянки набору примітивів. Ця команда дуже зручна для створення розмірних ланцюжків і груп базованих розмірів.
Linear (Лінійні) — вертикальні або горизонтальні розміри (залежно від напрямку руху мишки).
Aligned (Вирівняні) — розмір ставиться паралельно заданим точкам.
Angular (Кутові) — проставляння розміру значення кута між двома лініями або за трьома точками.
Ordinate (Координатні) — ордината або абсциса зазначеної точки (залежно від напрямку руху мишки).
Radius (Радіус) —проставляння радіуса кола або дуги.
Diameter (Діаметр) — проставляння діаметра кола або дуги.
Leader (Винесення) — стрілка-винесення з можливим введенням тексту.
Tolerance (Допуски) — проставляння спеціальних символів із числовим значенням.
Center Мark (Маркер центру) — встановлення маркера центру дугових об'єктів.
Способи проставляння розмірів:
ü За двома точками (при незаданості) — окремо для кожного нового розміру.
ü Baseline (з основною лінією) — перша точка для всіх встановлюваних розмірів є однаковою.
ü Continue (продовження) — перша точка наступного розміру дорівнює другій точці попереднього.
Редагування розмірів
а) Редагування за допомогою ручок;
б) Редагування розмірного тексту: Modify ® Text; при цьому текст розміру завжди приймається як текстовий блок, а автоматично обчислене значення відображається у вигляді дужок <>.
в) Редагування стилю розміру:
– Dimension ® Styleабо Format ® Dimension Style;
– Dimension ® Update (Обновити);
– Зазначити розмір, вигляд якого варто обновити відповідно до змін, прийнятими в стилі.
г) Редагування властивостей розміру: Modify ® Properties.
ґ) Нахилити розмір: Dimension ® Oblique;
д) Горизонтальне вирівнювання тексту розміру: Dimension ® Align text.
Прив’язка і сітка. Відображення сітки.
Прив’язка курсору й екранна сітка є додатковими допоміжними засобами креслення. Прив’язкою називається встановлення дискретності пересування курсору при управлінні ним за допомогою мишки. Сітка — ц
Границі креслення. Ключі ON, OFF, розміри робочої області.
Окрім задання робочої області креслення, у команди Drawing limits є ще два ключі: ON і OFF. Ключ ON — "включає" межі креслення, тобто за межами вказаної області не можна нічого нак
Кнопки, що розкриваються. Настроювання панелі інструментів.
Кнопки панелі інструментів, що мають у правому нижньому куті значок трикутника, розкриваються. Для розкриття такої кнопки необхідно натиснути на неї ЛК мишки й потримати 2 секунди. Після цього, три
Система координат. Керування ярликом СК. Створення власних СК.
Системою координат (СК) називається взаємозв'язок таких елементів: точка початку координат, трійка осей (X, Y та Z). Відображенням напрямку осей і точки початку координат "займається" іко
Точка. Стиль точки.
Точка представляє собою в AutoCad'i окремий об’єкт, який має вигляд і розмір. Засіб відображення точки задається в меню: Format ® Point Style. Точка при цьому являє собою комбінацію: « », «·», «+»,
Методи введення координат.
Координати точки відображаються зліва в рядку стану. Існує два види координат: Декартові і полярні, а також два способи відліку координат: абсолютний та відносний.
Відповід
Лінія. Пряма. Промінь. Лінія "від руки".
Для побудови прямолінійних відрізків існує команда Line, яка вимагає задати координати кінців відрізків. Команда має два ключі: Undo (з’являється після задання мінімум двох точок) – відміна
Команди управління зображенням екрану.
Для зміни розміру і місця розташування видимої на екрані частини креслення в AutoCAD'i використовуються команди: Zoom – масштабування зображення на екрані, не змінюючи реальних розмірів об'єктів та
Команди управління зображенням екрану.
Для зміни розміру і місця розташування видимої на екрані частини креслення в AutoCAD'i використовуються команди: Zoom – масштабування зображення на екрані, не змінюючи реальних розмірів об'єктів та
Команда побудови прямокутника та її ключі.
Прямокутник являє собою чотири попарно ортогональних відрізки, об’єднаних в один об’єкт. Будується командою Rectangle шляхом задання точок, що утворюють діагональ прямокутника. Побудова прямокутник
Мультилінія. Стиль мультилінії.
Мультилінією називається сукупність паралельних (до 16-ти) ламаних ліній, об’єднаних в один об’єкт. При побудові мультилінії будується тільки одна ламана, а паралельна їм сукупність ліній проставля
Полілінія, як складний об’єкт. Ключі команди.
Полілінією називається послідовність прямолінійних і дугових сегментів із можливим вказанням їх ширини. Щоб побудувати полілнію, в основному меню слід вибрати команду Polyline. Дії, які можна викон
Регіон. Булеві операції.
Регіон можна створити двома командами: Region та Boundary. Причому команда Region створює регіони з вказаних об’єктів, що утворюють замкнену область і не мають самоперетинів. А за допомогою команди
Штрихування.
Штрихуванням називається спеціальний об'єкт, що заповнює обмежену контурами замкнуту область. Побудова штрихування здійснюється (після того, як створено границі штрихування) командою Hatch. Вибір т
Текст. Стиль тексту. Однорядковий текст і параграф.
У AutoCAD'i текст являє собою єдиний об’єкт, який включає в себе набір символів. Параметри тексту об’єднуються під одним ім’ям і називаються стилем тексту. Для створення та редагування стилів текст
Текст. Стиль тексту. Однорядковий текст і параграф.
У AutoCAD'i текст являє собою єдиний об’єкт, який включає в себе набір символів. Параметри тексту об’єднуються під одним ім’ям і називаються стилем тексту. Для створення та редагування стилів текст
Команда фільтрації вибору.
Filter — команда фільтрації вибору. Задається в "прозорому" режимі команди Select Objects: ’filter. Прозорість означає, що дія попередньої команди не переривається, а лише зупиняєт
Команда фільтрації вибору.
Filter — команда фільтрації вибору. Задається в "прозорому" режимі команди Select Objects: ’filter. Прозорість означає, що дія попередньої команди не переривається, а лише зупиняєт
Створення блоку. "Переведення" блоку у файл.
Блок – це будь-яка кількість примітивів, що об’єднані в один об’єкт і мають спільну назву. Створюється блок командою Draw ® Block ® Make, після чого потрібно вказати: ім’я блоку (поле Name); вибрат
Вставка блоку, файлу, зовнішнього посилання.
Для вставки блоку (або файлу AutoCAD'у) у креслення необхідно виконати команду Insert ® Block. Після чого можна задати: а) координата точки вставки для базової точки (Insertion point); б) масштабні
Атрибути як окремий об’єкт. Робота з ними.
Атрибутами називаються текстові об'єкти, призначені для зберігання в складі блоків і отримання з них неграфічної інформації. Для створення атрибута необхідно виконати команду: Draw ® Block ® Define
Властивості об’єктів. Прошарок та його параметри.
Практично всі об'єкти в AutoCAD'i мають чотири властивості: колір, тип лінії, товщину і прошарок. Поточні властивості об'єктів відображаються на панелі інструментів "Object Properties" (&
Простір листа.
AutoCAD дозволяє працювати в двох просторах: просторі моделі і просторі листа. Простір моделі — це необмежений тривимірний простір, у якому створюється будь-яка модель (включається при незаданості)
Виведення на друк.
Перед роздрукуванням креслення, необхідно чітко уявляти собі: яку ділянку креслення, із яким масштабом потрібно вивести на друк і як цю ділянку розмістити на листі паперу. Для полегшення відповідей
Основні тривимірні поверхні та тіла.
Поверхні являють собою тривимірні "порожні" тіла, які можна побудувати за допомогою команд в меню Draw ® Surfaces:
а) 3D Face — тривимірна грань;
б) 3D Surface — тривимі
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
1. AutoCAD 2009 и AutoCAD LT 2009. – Библия пользователя. Диалектика, 2009 г. – 1376 стр.
2. Соколова Т.Ю. AutoCAD 2009 для студента. Самоучитель – 2008.
3. Вернер Зоммер. AutoCAD
Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Новости и инфо для студентов