рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Методичні вказівки до виконання роботи

Методичні вказівки до виконання роботи - раздел Образование, Методичні вказівки До виконання лабораторних робіт з предмета «Спецмалюнок» Для студентів спеціальності «Виготовлення виробів із шкіри»   Куб ...

 

Куб є одним з найпростіших геометричних тел. Щоб краще зрозуміти геометричну форму куба, його просторову конструктивну схему (структуру), розглянемо каркас куба. Це дає можливість ясно представити об'ємно-просторову характеристику його форми, дозволяє бачити його конструктивні вузли - точки, невидимі на звичайних тілах.

Мал. 1.1

 

Куб характеризується вісьма крапками на кутах і дванадцятьма лініями ребер. Співвідношення сторін куба становлять пропорцію 1:1:1. Для того щоб куб виглядав вірогідно в тривимірному зображенні, студентам варто визначити таку точку зору, при якій предмет виглядає досить переконливим в об’ємі. Зображення каркаса куба виробляється з урахуванням його пропорцій, за законами перспективи. При звичайному погляді зверху (у ракурсі) основа каркаса куба (квадрат) виглядає ромбом. Перспективна побудова куба відповідно до його повороту варто починати із квадрата підстави, тобто з його плану, що лежить у горизонтальній площині, що йде в глибину до лінії обрію (мал.1.1). Щоб одержати нижню основу (ромб), необхідно позначити чотири точки й з'єднати їх чотирма лініями. Із крапок підстави проводять вертикальні лінії - ребра. Для завершення побудови, як і в першому випадку, позначають чотири точки й, з'єднавши їх чотирма лініями, одержують верхню основу куба (ромб). Необхідно відзначити одну немаловажну деталь, що стосується характеру ліній при побудові зображення на площині. Крім дотримання пропорції й перспективи, лінії, що визначають просторову глибину, повинні бути проведені в різному ступені контрастності. Лінії прилеглих ребер варто проводити більш контрастно, ніж тих, що перебувають у перспективному видаленні. Причому різниця ліній повинна бути гранично помітної відповідно до просторової глибини.

Перспективний малюнок куба може бути порівняно легко побудований і перевірений різними способами. Одним з таких способів є прийоми, давно застосовувані на практиці старими майстрами, - це порівняння й візування. Для визначення основних більших розмірів предмета в малюнку важливі видимі, перспективно змінені їхні співвідношення, а не реальні розміри об'єкта і його частин. Так, наприклад, відношення ширини якої-небудь грані до висоти переднього ребра виміряють олівцем на витягнутій руці, перпендикулярно лучу зору, сполучаючи тильну сторону олівця із краєм форми предмета вимірюваної частини моделі. При цьому більшим пальцем відзначають видимі розміри частин предмета. Не міняючи положення великого пальця на витягнутій руці й повертаючи олівець у вертикальному положенні, співвідносять цей відрізок олівця з вертикальним ребром куба, визначаючи візуально їхнього розходження (мал.1.2).

 

 

Мал. 1.2. Вимірювання пропорційних величин

 

Працюючи над конструктивною побудовою куба, потрібно уважно стежити за його перспективним скороченням. Для цього необхідно подумки представити форму з даної точки зору в плані, тобто побачити неї зверху. Таке подання дає можливість краще розібратися, як погодяться площини між собою й у цілому. У малюванні з натури важливо правильно передати не тільки видимі співвідношення величин, але й величини кутів між основами двох видимих граней, тобто перспективні ракурси.

Для їхнього правильного визначення варто зробити перевірку механічним способом візування. Тримаючи олівець за кінчик на витягнутій руці, потрібно сполучити лінію самого олівця з вершиною переднього нижнього кута підстави предмета й визначити на око кут нахилу предмета в перспективі. Запам'ятавши побачене, проведіть на своєму малюнку відповідну допоміжну горизонтальну лінію. Порівнюючи величину нахилу (кута) правої й лівої сторін моделі, уточните малюнок. При необхідності додаткового уточнення варто повторити перевірку. На мал.4 наочно показані способи виміру розмірів і перевірки перспективного нахилу горизонтальних ребер куба. Помітимо, що, малюючи з натури, не потрібно зловживати прийомом візування, оскільки він носить чисто механічний характер визначення розмірів і не сприяє розвитку окоміру. Ним користуються на початковій стадії навчання малюванню з натури, і він повинен служити лише для допоміжного контролю й перевірки вже виконаних робіт.

При положенні куба зі зміщеним трохи вправо від центра переднім вертикальним ребром горизонтальні ребра його лівої грані в перспективі будуть наближатися до горизонталі, а ребра правої, навпаки - відхилятися від неї. Отже, чим більше скорочується права грань, тим менше буде скорочення лівої й навпаки. Це обумовлено взаємним прямокутним розташуванням площин куба.

 

 

Мал.1.3. Послідовність малювання куба

 

 

Для кращого засвоєння матеріалу по вивченню геометричних тіл необхідно виконати академічне завдання по малюнку куба. Засвоюючи закономірності будови форми куба, варто мати на увазі, що за їхнім дотриманням потрібно стежити протягом усього процесу малювання з натури. Робота над тривалим малюнком вимагає дотримання методичної послідовності як в аналізі будови форми, так і в процесі побудови зображення. Це дає можливість закріплювати окремі етапи навчального малюнка, без чого неможливо зрозуміти основний зміст навчального матеріалу. При цьому слід зазначити, що членування процесу роботи над малюнком на окремі етапи носить досить умовний характер. Це пов'язане з помилками в рішенні завдань, які могли бути допущені на попередньому етапі, і необхідністю їхнього виправлення в процесі роботи.

Розглянемо послідовність виконання малюнка куба (мал.1.3).

1. Малюнок починають із композиційного розміщення предмета на аркуші. Зображення намічають легкими лініями з боків, зверху й знизу.

З урахуванням ракурсу, пропорції й перспективи знаходять і визначають основні конструктивні точки вершин кутів куба.

2. З урахуванням перспективних скорочень по конструктивних крапках вершин кутів намічають загальну форму конструкції куба.

3. Уточнюють пропорції й перспективну побудову об’ємно-просторової форми куба. Визначають границі власної й падаючої тіней.

4. За допомогою світлотонових відносин виявляють об'ємну форму куба. Наносять власні й падаючі тіні. Визначають тло.

5. Повне тональне пророблення форми. Робота світлотоновими відносинами: світло, тінь, півтінь і рефлекс.

6. Підведення підсумків. Перевірка й узагальнення малюнка (цілісність).

 

Мал. 1.4. Перспективна побудова куба

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Методичні вказівки До виконання лабораторних робіт з предмета «Спецмалюнок» Для студентів спеціальності «Виготовлення виробів із шкіри»

Одеський технічний коледж... ОНАХТ... Методичні вказівки...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Методичні вказівки до виконання роботи

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Методичні вказівки до виконання роботи
  Елементарна грамотність малюнка починається з вміння вірно знайти розміри та співвідношення частин, розділити лінію та площину аркуша на пропорційні частини, а також з вміння композ

Прямокутник
           

Методичні вказівки до виконання роботи
  Продовжуючи розглядати принципи побудови конструкції об'ємних тіл, необхідно ознайомитися із зображенням геометричних форм граних предметів (тригранна й шестигранна призми).

Оформлення роботи
  Робота виконується на аркуші паперу для форматом А4 210х294 мм простим олівцем.   ЛАБОРАТОРНА робота № 3 Тема: Малювання пред

Методичні вказівки до виконання роботи
Після освоєння малюнка простих геометричних тіл і відповідно до принципів "від простого до складного" і "від загального до частки" варто перейти до малювання більше складних фор

ЗМІСТ РОБОТИ
  1. Аналіз форми стопи людини. 2. Побудова схеми стопи людини 3. Особливості виявлення форми та пластики стопи людини за допомогою штрихування  

ЗМІСТ РОБОТИ
  1. Аналіз форми кісті руки людини. 2. Побудова схеми кісті руки людини 3. Особливості виявлення форми та пластики кісті руки людини за допомогою штрихування

ЗМІСТ РОБОТИ
  1. Аналіз форми і пропорцій взуттєвих колодок. 2. Побудова схеми взуттєвих колодок. 3. Особливості виявлення форми та пластики взуттєвих колодок за допомогою штрих

ЗМІСТ РОБОТИ
  1. Аналіз форми і пропорцій взуттєвої фурнітури. 2. Побудова схеми предмету. 3. Особливості виявлення форми та пластики предметів за допомогою штрихування

ЗМІСТ РОБОТИ
  4. Аналіз форми і пропорцій шкіргалантерейних виробів, що зображують. 5. Побудова схеми предмету постановки. 6. Особливості виявлення форми та пластики предметів з

ЗМІСТ РОБОТИ
  1. Аналіз форми і пропорцій взуття. 2. Побудова схеми зображення взуття. 3. Особливості виявлення форми та пластики різних видів взуття за допомогою штрихування

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги