Предметний покажчик - раздел Образование, МАКЕТУВАННЯ І ВЕРСТКА Авторський Оригінал 66,362
Анотація 64,362
Базова Лінія Тек...
Авторський оригінал 66,362
Анотація 64,362
Базова лінія тексту 325,362
Боковик 77-83,86,171,361
Висячий рядок 58,361
Випускні дані 57,361
Вихідні дані 64,73,362
Інтерліньяж 26-28,33,36-37,65,103,140,154,168,199,207,
230,232,264,269,288,324,362
Кадрування 189,261-262,273,276,362
Кегль 24-26,31-32,36,44,47,49-50,60,62,64-65,78,80,86,
140-141,148,154,168,185,204,234,244,264,269,362
Кернінг 35,56,201,206,232,323,362
Книга 23,28,41,44,44,55,69,137,139,164,171,173,185,
239-240,327,345,362
Логотип 15,158,357,363
Макет 4,8,10,123,138,142,146,160,163,165,187,190,218-224,
249,250,255,257,337,357-359,362
Муар 110-114,363
Накреслення 17-18,22-25,33,40,44,65,147-148,154,166,
185,199,202,204-205,326,362
Оригінал-макет кодований 187,359,363
Пробіл 33,41,59,74,91,149,168,353,363
М-пробіл 363
Растр 7-10,13,29-30,100-104,108,113,119-126,132-133,137,152,
157,187-190,211-213,250,259,273,275,321,330,363
Розворот 42,53-54,58,63,77-80,84-87,89,91-93,139,143,146-147,
150,153,167,169,176-179,181-184,216-221,227,238,242,248-249,
256-257,268,272,275,276-278,282,335-343,347,364
Розрядка 35-36,364
Редагування тексту 231,364
Ретуш 11,113,364
Рубрикація 17,165,175-176,364
Середник 37,74,79,227,244,282,364
Суперобкладинка 152,186,364
Тиснення 157,364
Титульний аркуш 42,44,62,152,362,364
Точка 28,95-97,107,123-127,137,158,164,196,211-212,215,
223-224,232,298-301,314,331,365
Трекінг 35,37,201,205-206,232,288,322-323,365
Формат набору 74,83,365
Фальцювання 140,363
Формат видання 44,68,145,213,361,365
Форматування тексту 200-201,243,365
Шпація 46,48,56,363
(Кругла шпація) 56,363
Напівкругла шпація 56,363
18. Перелік рекомендованої літератури
Підручники,
навчальні посібники
1. Болховитинова C.М. и др. Композиция изданий: Особенности проектирования различных типов изданий: Учебное пособие / Под ред. С.М. Болховитиновой. – М.: Изд-во МГУП, 2000. – 166 с.
2. Герчук Ю. Я. История графики и искусства книги: Учеб. пособие для студ. вузов. – М.: Аспект Пресс, 2000. – 320 с.
3. Зелінська Н. В. Наукове книговидання в україні: історія та сучасний стан: Навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл. – Л.: Світ, 2002. – 268 с.
4. Конструкція книги: Навч. посібник для студ. полігр. спец. вищ. навч. закладів / С. Гавенко, Л. Кулік, М. Мартинюк. – Л.: Фенікс, 1999. – 134 с.
5. Микола Тимошик Книга для автора, редактора,видавця: Практичний посібник. – К.:Наша культура і наука, 2006. – 559 с.
6. Партико З.В. Комп’ютеризація видавничого процесу: Навч. посібник. –
К.: Вища школа, 1996. – 208 с.
7. Різун В.В. Основи комп'ютерного набору і коректури: Підручник. – К.: Либідь, 1993. – 172 с.
8. Шапе Ж. – М. Інфографія у пресі. Посібник Центру підготовки та вдосконалення журналістів (Париж). Інститут масової інформації (Київ). К.: Видавничий центр «Софія-прес», 2001.
9. Ярема С.М. Видавничо-поліграфічні технології та обладнання: Навч. посібник. –К.,2003. – 320 с.
Видання з окремих аспектів
видавничої справи
1. Айриг С., Айриг Э. Подготовка цифровых изображений для печати: Пер. с англ. – Мн.: ООО «Попурри», 1997. – 192 с.
2. Ассади Б., Груман Г. Издательская система QuarkXPress для Windows: Пер. с англ. – М.: ЭКОМ, 1995. – 416 с.
3. Альспах Т. QuarkXPress для Полных Идиотов: Пер. с англ. – М.: PC Project 866, 1995. – 432 с.
4. Атабеков Н. А. Словарь-справочник иллюстратора научно-технической книги. – М.: Книга, 1974. – 282 с.
5. Валуенко Б. В. Архітектура книги. – К.: Мистецтво, 1976. – 212 с.
6. Герчук Ю. Я. Художественная структура книги. – М.: Книга, 1984. – 208 с.
7. Добкин С. Ф. Оформление книги. Редактору и автору. – 2-е изд. – М.: Книга, 1985. – 208 с.
8. ДСТУ 3017-95. Видання. Основні види: Терміни та визначення. К.: Держстандарт України, 1995. – 48 с.
9. Зелінська Н. В. – Дві речі сумісні // Поліграфія і видавнича справа. – Львів, 2001. – Вип. 37. – С. 194-203
10. Кун В. Ventura Publisher для Windows: Пер. с нем. – К.: Торгово-издательское бюро BHV, 1993. – 272 с.
11. Олтман Р. CorelDRAW! 7 для профессионалов: Пер. с англ. – К.: ЮНИОР,
2003. – 360 с.
12. Редактирование отдельных видов литературы / Под ред. Н. М.Сикорского. – М.: Наука, 1987. – 400 с.
13. Сава В. І. Основи техніки творення книги: Навч. посібник. – Л.: Каменяр, 2000. –136 с.
14. Типология изданий. – М.: Кн. палата, 1990. – 231 с.
15. Швецова-Водка Г. М. Типологія книги. – К.: Кн. палата України, 1999. – 78 с.
16. Шевченко В. Е. Графічна організація друкованого тексту та його художня інтерпретація засобами складання // Наукові записки Інституту журналістики. – К., 2001. – Т.2. – С. 53-69.
17. Шевченко В. Е. Вимоги до оформлення наукових і науково-популярних видань / Вісник: Збірник наукових статей Київського міжнародного університету. Журналістика. Медіалінгвистика. Кінотелемистецтво. – Вип. 2. – К.: КиМУ, 2003. – С. 81-114
18. Шульц Д. Эстетические критерии типизации изданий. / Пер. со словац. Л. Ф. Широковой; Под ред. и коммент. Е. Б. Адамова. – М.: Книга, 1982. – 144 с.
19. Виступ Ханса Петера Яниша, консультанта по газетному дизайну (Німеччина), на конференції «Газетний дизайн – 2004« (24-26 жовтня 2005 року, Москва).
20. Джон Пикок Издательское дело. Книга от замысла до упаковки.
М.: Издательство ЭКОМ, 2002. – 424с..
Електронні видання
1. Герасимович А. Шрифт. История, современность, будущее. //iatp.by/handouts/vector/fonts.shtml
2. Левкович-Маслюк Л. Тринадцатый ГрафиКон. // Компьютерра, 23 сентября 2003 года. computerra.ru/offline/2003/511/29559
3. Матеріал з Вікіпедії – вільної електронної енциклопедії.
4. Персональный сайт творчества художника-карикатуриста Андрея Бильжо // petrovich.ru
5. Сенченок А. PostScript или PDF? // adobe.ru/programms/postscript-pdf.html
6. Сторінки мультимедійних технологій. // Сайт факультету кібернетики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. unicyb.kiev.ua/MMEDIA
7. Сулейменов О. Язык письма. Улыбка бога. Алматы – Рим, 1998. // Публичная электронная библиотека Российского государственного гуманитарного университета. rsuh.ru/publish.htm
8. Пелевин В. Generation «П». Роман. // pelevin.nov.ru/romans/pe-genp
9. http://www.tex.uniyar.ac.ru/doc/gilenson.pdf
10. Юрченко А. Компьютерная графика в фокусе Siggraph. // Компьютерное Обозрение, 20 – 26 августа 2003. itc.ua/article.phtml?ID=14480&IDw=29&pid=18
Зміст
ПЕРЕДМОВА.. 3
ЧАСТИНА I. 6
ВСТУП ДО ДИСЦИПЛІНИ.. 6
ОРГАНІЗАЦІЯ ДОДРУКАРСЬКОГО ПРОЦЕСУ.. 6
1 Зміст дисципліни та методичні рекомендації з вивчення дисципліни.. 6
1.1 Індивідуальні завдання. 6
1.2 Самостійна робота. 7
2. Невеличкий екскурс в історію видавничих систем.. 8
3. Традиційні поліграфічні технології і настільні видавничі системи (DTP-НВС) 9
4. Організація технологічного процесу набору і верстки.. 10
5. Порівняння процесів підготовки тексту в текстових редакторах і системах верстки.. 12
6. Види видань. 14
6.1. Газетно-журнальні видання. 14
6.2. Рекламні видання. 15
6.3. Інформаційні видання. 16
7. Шрифт. 17
7.1. Поняття та характеристика шрифту. 17
7.2. Шрифти та їхній поділ за графічною основою.. 18
7.3. Класифікація друкарських шрифтів (відповідно до ДСТУ 3489.1-71) 20
7.4. Гарнітура шрифту. 22
7.5. Основні одиниці типографської системи мір
і їх співвідношення з одиницями метричної системи. 24
7.6. Основні вимоги до шрифту. 26
7.7. Типи шрифтів їх формати та формати текстових файлів. 29
8. Набір тексту.. 32
8.1. Огляд технічних правил та вимог. 32
8.2. Технічні особливості набору тексту. 37
8.3. Набір формул. 47
9. Верстка.. 53
9.1. Що називають версткою.. 53
9.2. Основні вимоги до зверстаних полос книжково-журнальних видань. 55
9.3. Багатоколонкова верстка. 74
9.4. Верстка таблиць. 76
9.5. Верстка ілюстрацій. 86
10. Ілюстрації 94
10.1. Теорія кольору. 94
10.2. Формати файлів зображень. 100
10.3. Муар. 110
11. Колір. 115
11.1. Системи кольорів. Ділення кольору. 115
11.2. Поліграфічні растри. 124
12. Макетування. 130
12.1 Вимоги до макета. 130
12.2 Створення начерку макету. 137
12.3. Особливості макетування і верстки газет.. 138
12.4 Особливості макетування і верстки книги. 142
12.5. Основні етапи та особливості макетування і верстки журналів. 145
12.6. Макетування та верстка наукових і науково-популярних видань. 153
13. Друк. 183
13.1 Високий друк. 183
13.2 Плоский друк. 184
13.3 Глибокий друк. 186
13.4 Основні характеристики паперу. 189
ЧАСТИНА II. 192
КОМП`ЮТЕРНА ВЕРСТКА.. 192
Огляд комп’ютерних програм настільної верстки.. 192
14. PageMaker 7.0 – програма для верстки і дизайну бізнес-публікацій. 194
14.1. Знайомство із програмою. 194
14.2. Основні властивості PAGEMAKER.. 195
14.3. Позиціонування та упорядкування об'єктів. 198
14.4. Розташування об’єктів на сторінці. 199
14.5. Робота з текстом.. 201
14.6. Робота із зображеннями. 214
14.7. Верстка багатосторінкових документів. 218
14.8. Шаблони. 221
14.9. Лабораторний практикум в середовищі Adobe Page Maker 7.0. 224
Лабораторна робота №1 Adobe Page Maker 7.0. 224
Тема: Adobe Page Maker 7.0. Завантаження Page Maker і створення нової публікації. 224
Лабораторна робота №2 Adobe Page Maker 7.0. 231
Тема: Створення колонок. 231
Лабораторна робота №3 Adobe Page Maker 7.0. 234
Тема: Adobe Page Maker 7.0. Робота з текстом в публікації. Стилі в публікації.Графічні об'єкти програми і робота з кольором. 234
Лабораторна робота №4 Page Maker 7.0 . 241
Тема: Page Maker 7.0. Створення змісту і алфавітного покажчика.
Збірка великої публікації. Друк. 241
Лабораторна робота №5 Adobe Page Maker 7.0. 245
Тема: Adobe Page Maker 7.0. Проблеми при створенні публікації. 245
Лабораторна робота №6 Adobe Page Maker 7.0. 248
Тема: Adobe Page Maker 7.0. Розподіл об'єктів. 248
Лабораторна робота №7 Adobe Page Maker 7.0. 250
Тема: Adobe Page Maker 7.0. Розташування об'єктів у шаховому порядку. 250
Лабораторна робота №8 Adobe Page Maker 7.0. 252
Тема: Adobe Page Maker 7.0. Використання шаблонів у документі 252
Лабораторна робота №9 Adobe Page Maker 7.0 . 254
Тема: Робота з шарами в публікації. Дизайн обкладинки. 254
15. Програма Adobe Indesing CS. 282
15.1. Знайомство із програмою. 282
15.2. Основні властивості Adobe Indesign CS. 289
15.3. Створення і редагування шаблонів сторінок публікації. 292
15.3.1. Робота з текстом.. 292
15.4. Лабораторний практикум в середовищі Аdobe InDesign CS. 321
Лабораторна робота №1. 321
Тема: Аdobe InDesign CS. Завантаження Аdobe InDesign CS і створення нової публікації. Параметри публікації. Панель інструментів. Головне меню. Типи об’єктів у документі. Перегляд і масштабування публікації. Створеня та редагування шаблона публікації. 321
лабораторна робота №2. 325
Тема: Робота із текстом. Стилі — визначення, створення, редагування. Імпорт і розташування тексту. Правила зверстки тексту. 325
Лабораторна робота №3. 328
Тема: Аdobe InDesign CS2. Робота з графікою. Імпорт растрових файлів. Графічні фрейми. Зв’язування файлів. Управління зв’язками. 328
Лабораторна робота №4. 330
Тема: InDesign CS . Підготовка до друку і друк. 330
ЧАСТИНА III. 342
ТЕМИ ТА ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ.. 342
16. QuarkXPress — програма для верстки і дизайну бізнес- публікацій. 342
16.1. QuarkXPress Головні положення. 342
16.2. Лініїї в QuarkXPress. 363
16.3. Позиціонування та упорядкування об'єктів. 371
16.4. Робота з текстом.. 382
16.5. Робота з зображеннями. 393
16.6. Верстка багатосторінкових документів. 397
16.7. Книги. 407
Лабораторна робота №1. 418
Тема: Макетування та верстка сторінки журнала. 418
16. Словник термінів. 424
17. Предметний покажчик. 429
18. Перелік рекомендованої літератури.. 431
Все темы данного раздела:
Петренко В.Р.,Олада Т. В., Стрижак А.А.
Макетування і верстка: Навчальний посібник
Кременчук: КУЕІТУ, 2006.371 с. 100 екз.
Рецензенти:Міхальов О.І., д.т.н., проф.., зав. кафедрою інформаційних технологі
Види видань
Редакторська професія передбачає набуття її представником умінь і навичок кваліфіковано працювати з текстами, які мають різне цільове призна
Поняття та характеристика шрифту
Машинний шрифт це фундаментальне явище, оскільки будь-яка робота з комп’ютером неможлива без обміну текстовими повідомленнями.
Шрифт (нім Schrift, від schreiben — писати):
AG-Benguiat
AG-CenturyOldStyle
Кегль шрифту
Кегль — основний розмір, що характеризує шрифт, тобто розмір літер, шпацій та інших складальних матеріалів, який вимірюється у напрямку висоти полоси набору (рис. 7.5).
PostScript-шрифти
У видавничій справі стандартом є шрифтова технологія PostScript. До появи Windows 3.x і програми Adobe Type Manager приходилося працювати з растровими шрифтами. Для кожного поєднання гарнітури і ке
Запитання до самоконтролю
1. Що відноситься до характеристики символів?
2. Які основні вимоги до шрифту?
3. Які Ви знаєте шрифти та їх поділ за графічною основою?
4. Що так
Десять основних правил набору
1. Перед набором варто вибрати гарнітуру і кегль шрифту, який найбільше відповідає призначенню тексту.
2. Символи тексту повинні належати одній гарнітурі. Не допускається заміна якого-небу
Довжина рядка
Для сторінок, заповнених текстом з невеликим числом розривів (або без них) і набраних нормальним шрифтом, рекомендується обмежувати довжину рядка 60 символами. Причому зниження цієї величини до 50
Ширина колонки
При виконанні верстки тексту в декілька колонок необхідно дотримуватись наступного універсального правила, задаючи верхню межу ширини колонки. Потрібно виписати в рядок всі рядкові літери того шриф
Формування перенесень
В сучасних системах настільної верстки (DTP) реалізовані різноманітні алгоритми автоматичної верстки рядків. Наявність таких алгоритмів дозволяє відмовитися від ручного розбиття слів на склади на м
Скорочення
В українській мові розрізняють наступні види скорочень: абревіатура — скорочене слово, складене із перших літер слів, що входять у повну назву (СНД, НДР, РФ, вуз); складноскорочені
Що називають оптичною серединою полоси
Фізіологічні особливості людського зору зумовлюють сприйняття середини прямокутника значно вище його геометричної середини. Так як полоса набору є прямокутник, сприйняття оком її окремих елементів
Французький
Після закінчення речення і після розділових знаків ! і ? збільшують пробіл, знаки ! ? ; : відбивають від попереднього слова на 2 п.
Лапки відбивають від слів і знаків 2-пунктовими шпаціями
Угорський
В угорському тексті слова переносять після голосних. З'єднані літери сz, gy, ly, ky, sz, ty не розділяються.
Використовують лапки двох видів „ “ і
Верстка
9.1. Що називають версткою
Версткою називають виробничий процес складання (монтажу) книжкових, журнальних і газетн
Десять основних правил верстки
1. Виконання загальних вимог до верстки (ГСТУ 29.2-97, 29.127-96, 29.116-98, 29.4-2001,29.5-2001,29.6-2002): співпідпорядкованість компонентів, сталість форматів сторінок і полос набору, звідність
На яких полосах видання не ставлять колонцифри
Колонцифри усіх видів не ставлять на титульних полосах видання (титули, контртитули, фронтисписи, авантитули, шмуцтитули), на порожніх полосах (зворот титулу, шмуцтитулу, полоси «для записів» і т.п
У яких випадках на полосах видання не ставлять колонтитула
Колонтитули не ставлять на всіх титульних полосах видання (титули, шмуцтитули, полоси з вихідними відомостями і т.п.), на порожніх полосах (зворот титулу, шмуцтитулу, полоси «для записів» і т.п.),
Верстка складних видань
Віршовані твори зверстують так, щоб вони розташовувались по центральній вісі кожної полоси набору.
Якщо строфи вірша відокремлюють одна від одної втяжками, то додатковими пробілами їх не р
Багатоколонкова верстка
Основні особливості багатоколонкової верстки
При багатоколонковій верстці (часто використовується при верстці журналів, а також при виданні словників, енциклопедій і довід
Верстка таблиць
Таблиці і їх основні частини
Таблицею називають текстовий та цифровий матеріал, згрупований у вигляді горизонтальних рядків і вертикальних стовпчиків, що розділені лінійка
Формат таблиць
Формат клаптикових таблиць має бути істотно меншим формату полоси набору. Якщо формат рядків таблиці менший ніж формат рядків текстового набору на 2½ кв. (чи більше), то такі таблиці зверсту
Верстка клаптикових таблиць
Таблиці, що не мають нумерації, а також надзаголовкових рядків йдуть безпосередньо за словами «... у наступній таблиці:», повинні бути зверстані точно за визначеним рядком тексту, до якого вони нал
Як зверстати два рисунки
На одній полосі можуть бути розташовані два рисунки, які зверстані врозріз. При відкритій верстці один з них зверстують угорі, а другий — унизу полоси. При закритій верстці між цими зображеннями ма
Метафайл windows
Для векторної графіки фірма Microsoft створила формат метафайла Windows (WMF), відповідаючи на виклик фірми Apple Macintosh, що користується форматом PICT. Цей формат розуміють всі прикладні програ
Створення зображень. Сканування.
Існують декілька джерел отримання ілюстрацій для вашої публікації:
· оригінальні векторні або графічні рисунки;
· скановані зображення;
· колекції цифрових фотографій на
Режим сканування
Існують декілька режимів сканування:
· Grayscale — це чорно-білий напівтоновий 8-бітовий режим, що дає 256 градацій сірого кольору. Зазвичай в цьому режимі сканують півтонові ілюстрації і
Методика усунення муару з скануючих растрових зображень.
1. Кладете на скло сканера поліграфічний відбиток (далі за текстом — картинку) рівненько, щоб він сканувався без перекосу (потім же вам менше роботи), і скануєте його з виділивністю 400 dpi, якщо в
Растрування кольорових зображень
Для повнокольорових зображень також необхідно застосовувати растрування, однак воно має особливості.
При друці в чотири фарби кольори на папері не змішуються, а друкуються у вигляді точок
Макетування
12.1 Вимоги до макета
Макет — це набір правил, згідно з якими розташовуються елементи сторінки. Таким чином, макет
Колонки
Як правило, текст має в своєму розпорядженні колонки. Ширина колонок впливає на читаність документа. Від ширини колонки залежить і розмір шрифту. Ширші колонки вимагають крупнішого шрифту і навпаки
Створення начерку макету
У видавничій практиці віддавна існує практика створювати видання в різноманітних пропорціях ширини й довжини (формат видання). Поступово видавці почали пристосовувати формати своїх
Поради по макетуванню.
Створіть банк зразків. Коли ви читаєте журнали, книги, газети, річні звіти, переглядаєте рекламні аркуші та брошури збирайте зразки особливо вдалих і невдалих рішень. Складайте їх в дві теки, із за
Елементи книги
Рис.12. 3. Елементи книги
1 — клапан суперобкладинки; 2 — форзац; 3 — фронтиспис; 4 — титульний аркуш; 5 — суперобкладинк
Колонки, стиль, або поля
Колонки — найважливіший елемент модульної структури. Як правило, число колонок коливається від одного до семи, їх тим більше, чим ширше сторінка.
Текст, розташований у вузьких колонках, ва
Таблиця 12.1
Вид журналу
Кегль шрифту основного тексту, п.
Журнали для дорослих
10. 9 н/ш*., 9, 8 н/ш, 8
Журнали можуть випускатися способом офсетного чи високого друку.
Спосіб друку та фарбовість журналу повинні вибиратися з урахуванням змісту, призначення та «оформлення журналу», характеру ілюстрацій, їх кількості та інших особливостей журналу. Для друкування окр
Високий друк
Високий друк передбачає передачу тексту і зображень на віддрукований матеріал з друкарської форми, на якій друкарські елементи розташовані вище за пробільні елементи. При цьому способі друку фарба
Плоский друк
При плоскому друці текст і зображення передаються на задрукований матеріал за допомогою друкарської форми, на якій друкарські і пробільні елементи розташовані практично в одній площині (тому і друк
Глибокий друк
Даний спосіб друку одержав таку назву через те, що друкарська форма має друкарські елементи, поглиблені стосовно пробільних елементів. Пробільні елементи на формі розташовані в одній постійній площ
Робота з текстом
Імпорт
Імпорт тексту в публікацію програми PageMaker можливий завдяки фільтрам імпорту. Фільтром називається програма, що інтерпретує текст в іншому додатку і перет
Експорт
Виділений у публікації текст може бути експортований у форматі RTF, Word Perfect чи TXT. Для цієї мети призначена команда File/Export/Text (Файл/Експорт/Текст). Параметри експорту визначаються в ді
Накреслення
Для вибору накреслення, одного з найбільш розповсюджених способів виділення текстових фрагментів, у програмі PageMaker також передбачено кілька засобів:
1. Кнопки палітри Control (Керуюча)
Виключка
Виключка — вибір способу розташування рядків абзацу по горизонталі — застосовується до всього абзацу, незалежно від кількості виділених символів.
У програмі PageMaker передбачені п'ять вид
Керування рядками абзацу
Працюючи над макетом видання, верстальник має перевіряти переходи тексту сторінки на сторінку чи з колонки до колонки. Правила оформлення видань не допускають розриву заголовку і першого абзацу роз
Запитання до самоконтролю
1. Як виконується імпорт тексту?
2. Як виконується експорт тексту?
3. Які, ви знаєте атрибути форматування символів?
4. Як визначається інтерлін’я
Завантаження тексту до зверстаного документу
На практиці часто виникає необхідність виконати вставку текстових фрагментів різного обсягу до вже зверстаної публікації. Це може бути незалежний матеріал (наприклад, рекламний блок) чи доповнення
Шаблони
У книжкових і журнальних виданнях багато елементів (номера сторінок, колонтитули, різного роду графічні елементи і т.п.) повторюються в тому самому місці кожної сторінки. Шаблони істотно спрощують
Колонтитули
Що таке колонтитул? Це довідково-інформаційний рядок над текстом сторінки, який служить не тільки прикрасою, і вказує читачу, в якому розділі книги він зараз знаходиться; вказує автора, що написав
Команди роботи з шарами
Шари публікації Page Maker це символічні аркуші, розташовані один поверх іншого. Самі аркуші-шари є прозорими, проте елементи верхнього шару завжди розташовуються поверх тих, які знаходяться на ниж
Дизайн обкладинки буклету
У попередніх роботах ви познайомилися з можливостями програми Page Maker при роботі з різними видами зображень. Деякі з них будуть використані вами в публікації Italy_1.pmd. Продовжимо лабораторну
Кадрування зображень
Зображення краще розташовувати у публікацію з його реальним розміром.
ПРИМІТКА
На практиці встановлено, що збільшення зображення в публікації на 3—7% не вплива
Робота з таблицями
Аdobe InDesign CS може створювати повністю форматовані таблиці. Є можливість імпорту tab-розділених текстових файлів і стилів Microsoft Word, імпорту Excel таблиць або створення таблиць в InDesign
Робота з текстом
Текст є основним матеріалом видань і представляє собою певну послідовність символів, розміщених в рядках. Як правило, для верстки текст надається вже набраним, тому в задачі верстальника входить йо
Введення тексту
Увести текст в документ в програмі InDesign можливо декількома способами:
· набрати на клавіатурі;
· перенести з буфера обміну.
Як вже було сказано вище, інструмент
Small Caps
Режим «Капітель». Капітель — це особливий спосіб набору тексту, при якому прописні букви не змінюють вигляд, а всі рядкові друкуються прописними зменшеного кегля. Набір капітеллю застосовується для
Повне виключення
Всі рядки абзацу, включаючи останню, розтягуються по формату. При цьому міжсимвольні пропуски в окремих рядках можуть зрости до декількох сантиметрів. Повне виключення називають примусовим.
All Lines in Paragraph
Всі рядки даного абзацу розташовуються на одній сторінці. Цей режим застосовується для підрисункових підписів (текстівок), багаторядкових заголовків і виносок і в інших випадках, коли розрив абзацу
Установка перенесень
Регулювання режиму перенесення проводиться прапорцем Hyphenate палітри Paragraph. Якщо цей перемикач знятий, то слова, які не поміщаються на рядку, цілком перенося
Створення нового стилю
Для створення нового стилю можна обрати однин із шляхів:
¾ створити стиль, грунтуючись на фрагменті, що відформатований;
¾ створити стиль вручну.
Якщо форма
Видалення стилю
У процесі роботи можуть виникати проміжні стилі, які в кінці роботи потрібно видаляти. Для видалення стилю необхідно виділити його рядок і виконати команду Deleted Styles (Видалити
Контури обтравки
У багатьох публікаціях використовуються растрові зображення не тільки прямокутної форми. Оскільки растрові зображення завжди мають тільки прямокутну форму, то задача зводиться до маскування фрагмен
II етап
Команда Preflight (Додрукарська перевірка)
У програмі Adobe InDesign CSіснують вбудовані елементи управління для контролю доступності всіх файлів, необхід
III етап
Команда Package (Запакувати)
Команду Package (Запакувати) можна використовувати для отримання копії документа програми InDesign і всіх зв'язаних елементів
IV етап
Перегляд кольороподілу
Якщо необхідно виконати кольороподіл документів для друку (commercial printing), необхідно скористатися палітрою Separations Preview
VI етап
Друк пробного відтиснення на лазерному або струменевому принтері
1. Виберіть у меню команду File * Print (Файл * Друк).
2. У списку Print
Визначення режиму друку зображень
При експортуванні або друці документів, що містять складні зображення (наприклад, зображення з високою роздільною здатністю, зображення у форматі EPS, PDF-сторінки
Створення нового документа
Для створення документа призначена команда File/New/Document (Файл/Новий/Документ) або комбінація клавіш [Ctrl+N]. Коли ви скористаєтеся одним із цих засобів, відкриється діалогове вікно New Docume
Збереження документа
У процесі роботи з документом необхідно періодично виконувати його збереження, щоб уникнути втрати введених даних і виконаних змін. Перше збереження файла здійснюється за допомогою команди File/Sav
Робота з блоками
Відмітною особливістю QuarkXPress є та, що вся інформація в програмі, і текстова і графічна, може бути розміщена тільки в блоках. Блоки діляться на текстові і графічні — кожний для інформаці
Створення вручну
Програма QuarkXPress надає сім інструментів для створення текстових блоків різної форми.
Рис. 16.
Параметри текстового блоку
Параметри текстового блоку визначаються, по-перше, в палітрі Measurements (Вимірювання), яка знаходиться в нижній частині вікна програми, а по-друге, в діалоговому вікні Modify (Змінити).
Рамка текстового блоку
За умовчанням рамка текстового блоку має нульову товщину. На екрані відображується тільки умовна пунктирна лінія, що демонструє розміри блоку. Щоб створити рамку блоку, необхідно задати її параметр
Створення
Графічні блоки призначені для розташування зображень, підготовлених у графічних редакторах. Програма QuarkXPress 4.х надає сім інструментів для створення графічних блоків, з яких перші чотири утвор
Вставка зображень
Щоб вставити зображення в графічний блок, потрібно активізувати команду File/Get Picture (Файл/Отримати картинку) або натиснути комбінацію клавіш [Ctrl+Е]. У результаті відкривається діалогове вікн
Редагування форми блоку
Редагуванню підлягає форма тільки тих блоків, що створені за допомогою інструментів Freehand Picture Box (Графічний блок довільної форми), Венег Picture Box (Графічний блок у вигляді кривих Без`є),
Перетворення в блок
Створену лінію можна перетворити в блок будь-якої форми. Перетворення виконується за допомогою команди Item/Shape (Об'єкт/Форма). У результаті її активізації відкривається підменю, де можна вибрати
Виконання
1. За допомогою інструмента Rectangle Picture Box створіть прямокутний графічний блок.
2. У палітрі Measurements установіть ширину блоку, рівну 40 мм, і висоту, рівну 20 мм.
3. Ві
Порядок виконання
1. Створіть квадратний текстовий блок розміром 50x50 мм. Поверніть його на 45 градусів. Для цього введіть значення 45 у відповідне поле палітри Measurements.
2. Створіть текстовий б
Порядок виконання
1. Створіть текстовий блок. У палітрі Measurements задайте для нього розмір 50x40мм. Заповніть блок текстом.
2. Створіть другий текстовий блок розміром 100x50 мм.
3. Заповніть бло
Auto Image (Автоматично)
Програма QuarkXPress автоматично визначає межі зображення (не блоку) і розміщує текст відповідно до їх місцезнаходження. Відступ тексту від межі зображення вказується в полі Outset (Відступ).
Робота з текстом
Запропонований у даній темі матеріал присвячений типографським засобам роботи з текстом, наданими програмою QuarkXPress, правильне застосування яких у значній мірі визначає зовнішній вигляд кінцево
Експорт
Для виконання експорту виділіть потрібний фрагмент тексту (при активному іструменті Content) і виконайте команду File/Save Text (Файл/Зберегти текст). За її допомогою можна зберегти текст поточного
Масштабування
Символи можна масштабувати по вертикалі і горизонталі. Про наявність такої можливості свідчить команда Horizontal/Vertical Scale,розташована в меню Style. У результаті її активізац
Накреслення
Розглянемо тепер, які засоби дозволяють задати накреслення шрифту:
• спеціальні кнопки палітри Measurements (підменю Type Style меню Style
Буквиця
Буквицею називається збільшена перша буква абзацу, що вказує про початок великого розділу тексту. У QuarkXPress буквиця може бути врізана у текст і по висоті займати від 2 до 16 рядків.
Практичне завдання
Переклад курсору у нову позицію табуляції здійснюється при натисканні клавіші [Tab], а повернення в попередню — при натисканні клавіші [Backspace].
Припустимо, потрібно створити табличку,
Робота з зображеннями
Робота із зображеннями в QuarkXPress полягає не тільки в їх імпорті на сторінку. Вбудовані засоби програми QuarkXPress дозволяють застосовувати до зображень ряд ефектів, а також редагувати растрові
Вправа 4 Задання кольору
У QuarkXPress колір може бути заданий тільки для чорно-білих зображень або зображень у відтінках сірого.
Розглянемо способи зміни кольору растрового зображення.
1. Вставте растров
Збереження документа як шаблону
Будь-який відкритий документ можна зберегти як шаблон за допомогою команди File/Save As (Файл/Зберегти як). Досить вибрати значення Template (Шаблон) у поле
Предметний покажчик
Предметні покажчики виконують довідкову функцію. У більшості випадків це набори уживаних у виданні термінів і понять, що стоять у алфавітному порядку і забезпечені номерами сторінок, де викладені в
Уведення рубрик
Уведення рубрик, а також установка ключових параметрів покажчика (рівень і спосіб сортування рубрик) виконуються в зоні Entry(Введення), що містить три поля: Text(
Налаштування
Налаштування предметного покажчика полягає у виборі кольору маркерів, якими позначаються рубрики в основному тексті, а також виду роздільників у рубриках.
Зазначені параметри встановлюютьс
Вправа 6 Побудова покажчика
Побудувати в документі покажчик за наступними рекомендаціями.
Побудувати в документі покажчик, заснований на списку в палітрі Index, дозволяє команда Utilities/Bui
Частина 1.
Оскільки на рекламній сторінці вкрай бажана присутність логотипа рекламованої компанії, розробку сторінки почнемо з його пошуку у видавничій базі логотипів. Оскільки остаточний розмір логотипа на м
Новости и инфо для студентов