рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Початок

Початок - раздел Образование, Інформатика Вивести('a,b='); Ввести (A,b); Sum:=A+B; Вивести('...

Вивести('a,b=');

Ввести (a,b);

Sum:=a+b;

Вивести('Sum=',sum);

Кінець.

Надалі, в більшості прикладів ми будемо використовувати класичний запис програм (англійською мовою). При необхідності, для кращого розуміння тексту програм, можна користуватись автоматичним перекладом про­грами, змінюючи мову з англійської на українську кнопками панелі інструментів.

Питання для самоконтролю

1. З чого складається алфавіт і словник мови програмування?

2. Що таке зарезервовані слова?

3. Які правила запису ідентифікаторів?

4. З чого починається програма?

5. Як описуються змінні?

6. З чого починається розділ операторів?

7. Як записується оператор виведення?

8. Як записується оператор введення?

9. Як записується оператор присвоєння?

10. Чим закінчується програма?

11. Вкажіть правильні імена змінних:

а) proba; б) _fire_; в) 5_step;

г) BoX; д) fi_re; е) step_5;

є) 5BoX; ж) maMa; з) _step_5.

12. Які з наведених нижче послідовностей символів є операторами присвоєння:

а) a:= b; б) a = a+1; в) a:b–sqr(2);

г) a * x + b := 0; д) z:= 0; е) z:= z+1;

є) z:= z + 1,2; ж) y:= y; з) –y:= y;

Задачі

1) Змініть програму, наведену в параграфі, таким чином, щоб у ній об­числювався добуток двох чисел.

2) Скласти програму для обчислення периметру:

a). прямокутника, ширина й довжина якого вводяться з клавіатури;

b). трикутника, довжини всіх сторін якого вводяться з клавіатури;

c). довільного чотирикутника, довжини всіх сторін якого вводяться з клавіатури.

3) Скласти програму для обчислення значення виразу:

у=15х2+8х-9. Значення х ввести з клавіатури.

1.3. Складання найпростіших лінійних програм

Лінійними програмами називають такі програми, в яких команди виконуються послідовно одна за одною.

Правила запису математичних виразів

Майже в кожній програмі виконуватимуться обчислення, причому результати обчислень необхідно буде зберігати для подальшого використання. Для цього існує оператор присвоєння, з яким ви ознайомились раніше. При його виконанні змінна, ім’я якої стоїть ліворуч від знаку ‘:=’ отримує значення виразу, записаного праворуч. Яким би складним не був вираз, він має бути записаний в рядок. Слід дотримуватись правил запису арифметичних виразів:

· порядок виконання дій змінюють за допомогою круг­лих дужок. За відсутності дужок пріоритет математичних операцій звичайний: спочатку зліва направо виконуються множення і ділення, потім – додавання і віднімання;

· не можна опускати знак операції множення: 5ab Þ 5*a*b;

· звичайні дроби записуються в рядок (зверніть увагу на дужки!):

;

· при необхідності у виразах використовуються стандартні функції або функції користувача (див. далі);

· аргументи функцій записуються в круглих дужках;

Деякі стандартні математичні функції

Функція sqr(x) повертає квадрат значення аргументу, тобто sqr (x)=x2=x*x.

Приклади

Математичний запис Запис на Паскалі Значення змінних Результат
42 sqr(4) -
х2 sqr(х) х=13
(d+e)2 sqr(d+e) d=2, e=5
34=(32)2 sqr(sqr(x)) x=3

 

Функція abs(х) повертає абсолютну величину (модуль) значення аргументу.

Приклади

Математичний запис Запис на Паскалі Значення змінних Результат
|12| abs(12) -
|–12| abs(–12) -
|x+y| abs(x+y) x=3, y=–5
|x|+|y| abs(x)+abs(y) x=3, y=–5

 

Стандартні процедури для введення та виведення даних

Більшість програм передбачають введення (наприклад, з клавіатури) користувачем певних даних та виведення результатів роботи (зокрема, на екран). Мова Паскаль надає всі необхідні засоби для реалізації введення та виведення у програмах. В попередньому параграфі для цього були використані процедури Readln та Writeln. Розглянемо детальніше роботу цих та інших процедур.

Введенняданих забезпечується викликом процедур Read та Readln. Якщо передбачається введення декількох значень (наприклад, Read(a,b,c)), то їх можна ввести в одному рядку, відділяючи «пропуском», а в кінці натиснути Enter. Можна вводити кожне значення окремо, натискаючи щоразу Enter. Змінні одержують свої значення послідовно: спочатку a, потім b, і останньою – c. Введення даних з окремого рядка виконується за допомогою процедури Readln. Після зчитування останнього значення зі списку цієї процедури наступні дані будуть вводитись з початку нового рядка.

Для виведенняповідомлень,значень змінних та виразів використовують процедури Write та Writeln. Дія процедури Writeln відрізняється тим, що після виведення курсор переводиться на новий рядок. Всі параметри процедури виведення розділяються комами.

Приклад при a=2, b=3

Writeln(a,b); на екрані: 23

Writeln('a=',a); на екрані: а=2

Writeln('a=',a,'b=',b);на екрані: а=2b=3

Writeln('a+b=',a+b); на екрані: a+b=5

Для одержання результатів у вигляді таблиць, колонок використовують форматоване виведення. При цьому після елемента списку виведення через двокрапку вказується кількість позицій на екрані для виведення її значення. Якщо позицій більше ніж потрібно, то вони заповнюються пропусками ліворуч від значення.

Приклад

Writeln(a:3,b:3); на екрані: __2__3

Writeln('a+b=',a+b:4); на екрані: a+b=___5

Процедура виведення Writeln без параметрів використовується для переведення курсору на новий рядок та виведення порожніх рядків.

Приклад

Скласти програму для обчислення значення виразу y=|х2–2|+3. Значення змінної х ввести з клавіатури.

Розв’язування

Program Example;

Var x,y:integer;

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Інформатика

Інформатика... АЛГО основи програмування... клас Навчальний посібник Шепетівка...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Початок

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Середовище програмування АЛГО
Загальний вигляд та основні елементи оболонки У середовищі АЛГО реалізована мова програмування Паскаль, яка була розроблена Н.Віртом у 1968–1970 роках спеціально для навчання програмуванню

G, alfa, test17, x2y, _h1,
Сума2Чисел, кінець_масиву. Надалі слова «ім’я» та «ідентифікатор» вживатимемо як синоніми. В АЛГО ідентифікатори стандартних типів, констант, функцій та процедур,

Цикл з передумовою
Тоді, коли число повторень тіла циклу заздалегідь невідоме, а задається лише деяка умова виконання циклу, використовуються цикли з умовою, а саме цикл з передумовою та цикл

Символьний тип даних
Символьний тип даних, як і цілий та логічний, відноситься до порядкових типів. Дані символьного типу описуються за допо­могою ідентифікатора Char. Значенням змінної символ

Рядковий тип даних
Розв’язуючи задачі нам доводиться виконувати не тільки математичні обчислення, а й опрацьовувати текстову інформацію: знаходити потрібне слово, виконувати електронний переклад, шифрувати або розшиф

Процедури для оформлення та виведення тексту
Для відображення інформації в середовищі АЛГО виділено робоче поле висотою 2000 точок. Горизонтальний розмір цього поля дорівнює роздільній здатності монітора по горизонталі. Для зручності надалі н

Програма-годинник
Завдання цього параграфа – розробити про­граму електронного годинника. На прикладі цієї програми ви вивчите роботу процедур опиту­вання часу та методи побудови рухомих зображень. Для опиту

Практичне завдання
1) Зробіть так, щоб у випадку спроби ділення на нуль калькулятор повідомляв про помилку. 2) Додайте кнопки для обчислення потрібних Вам функцій. 4.4. Основи роботи ігрових

Початок
{ витираємо (зеленим кольором) мішень } Олівець(1,0,255,0); Пензель(1,0,255,0); Еліпс(Xm-5,Ym-5,Xm+5,Ym+5); { якщо за крок мішень вийде

Початок
Олівець(1,0,255,0); Пензель(1,0,255,0); Прямокутник(0,0,250,250); Xm:=20; Ym:=20; dX:=1; dY:=2; Повторювати МішеньЛетить

Початок
Олівець(1,0,255,0); Пензель(1,0,255,0); Прямокутник(0,0,250,250); Xp:=100; Yp:=100; Приціл(Xp,Yp); Повторювати Повідомлення(k,i,j); Як

Початок
{Попадання.Великим жовтим кругом показуємо вибух.} Пензель(1,255,255,0); Олівець(1,255,255,0); Еліпс(Xm-30,Ym-30,Xm-(-30),Ym-(-30)); { р

Поурочне планування
(32 години + 2 години резервного навчального часу) № уро­ку Тема уроку Параграф 1. Базові конструкції мови прогр

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги