рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Директиви препроцесора

Директиви препроцесора - Конспект, раздел Образование, Конспект лекцій СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ Існує 14 Стандартних Директив Препроцесора:   #include...

Існує 14 стандартних директив препроцесора:

 

#include

#define

#undef

#if

#ifdef

#ifndef

#elif

#else

#endif

#error

#import

#line

#pragma

#using

 

Директива #include забезпечує включення в програму текстів інших програмних файлів і неодноразово зустрічалася раніше в прикладах. Призначення та використання цієї директиви детально описано в попередньому розділі. В подальших підрозділах даного розділу дається опис решти директив препроцесора.

Правильно підбираючи та використовуючи директиви, особливо директиву #define, на мові C++ можна писати дуже ефективності програми, які по швидкості виконання і по використовуваній оперативній пам'яті не будуть поступатися добре написаних програм на машино - орієнтованих мовах програмування типу Асемблера.

Потрібно пам'ятати, що препроцесор, який обробляє директиви, працює з рядками символів і практично нічого не знає про синтаксис, змінні, типи даних, оператори, інструкції та області видимості мови C++. Компілятор має справу вже з текстом програми, повністю обробленим препроцесором, і тому помилки макропрограмування, що привели до помилок у програмі на мові C++, можуть діагностуватися вже під час компіляції. Це в значній мірі ускладнює розробку і перевірку програм з макрозасобами. Така ціна ефективності програм, яку, як правило, іншими засобами досягти не можна.

6.2 Директива #define

Директива #define служить для заміни часто використовуваних літералів, ключових слів, послідовностей інструкцій або виразів зручнішими у використанні ідентифікаторами.

Ідентифікатори, що замінюють текстові або числові літерали, називають іменованими літералами.

Ідентифікатори, що замінюють цілі фрагменти програм, називають макросами, причому макроси можуть мати параметри. Сам замінюючий текст в оголошенні макросу називається макроозначенням. Результат підстановки макроозначення в місці кожного виклику макросу, можливо з урахуванням параметрів, називається макророзширенням.

6.2.1 Іменовані літерали

Формат директиви препроцесора #define, яка оголошує іменований літерал, наступний:

 

#define ідентифікатор літерал

 

Після появи цього рядка всі імена, що далі зустрілися в тексті програми та які співпали з ідентифікатором, заданим як перший елемент директиви, будуть автоматично замінені на вказаний в директиві літерал перше, ніж почнеться компіляція програми. Наприклад, після появи в програмі директиви:

 

#define PI 3.14159

всі подальші входження в текст програми іменованого літерала PI будуть замінені на чисельний літерал 3.14159.

Директива дає можливість програмісту присвоїти літералу ім'я і використовувати його далі в програмі замість літерала. Якщо виникне необхідність змінити значення літерала у всій програмі, для цього досить буде внести тільки одну зміну в директиву препроцесора #define і перекомпілювати програму; значення літерала буде змінено в усій програмі автоматично.

Відзначимо, що в директиві все, що знаходиться праворуч від ідентифікатора, є текстом, що заміщає цей ідентифікатор. Наприклад, після виконання директиви:

 

#define PI =3.14159

 

препроцесор замінить всі імена PI на текст =3.14159. Багато логічних і синтаксичних помилок виникають внаслідок нерозуміння цього правила.

Повторне оголошення значення іменованого літерала також є типовим джерелом помилок.

Слід відмітити, що в мові C++ віддається перевага використанню іменованих змінних типу const, а не іменованих літералів. Константні змінні є даними визначеного типу, і їх імена видно налагоджувачу. А якщо використовується іменований літерал, то після того, як ідентифікатор був замінений на відповідний текст, тільки цей текст і буде видно налагоджувачу.

Недоліком змінних типу const є те, що для зберігання свого значення їм потрібна пам'ять в об'ємі, відповідному їх типу, тоді як для іменованих літералів не вимагається ніякої додаткової пам'яті.

Використання ясних за сенсом ідентифікаторів для іменованих літералів покращує розуміння тексту програми, робить текст самодокументованим.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Конспект лекцій СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ

Конспект лекцій... по дисциплiні СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Директиви препроцесора

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

РОБОТА З ДАНИМИ
Якість організації і представлення даних, що обробляються програмами, має не менше значення, ніж хороше розбиття програм на функції, обробляючі ці дані, та реалізація алгоритмів цих функцій. Більш

Оголошення
В мові С++ кожне ім'я (ідентифікатор) слід оголосити перш, ніж воно буде використовуватися в програмі. Це означає, що потрібно вказати його тип, щоб компілятор знав, до якого виду об'єктів має відн

Синтаксис оголошення
Оголошення складається з чотирьох частин: необов'язкових одного або декількох специфікаторів, базового типу, частки оголошення і, можливо, ініціалізатора. За винятком визначень функцій і просторів

Посилання
Посилання (reference) – особливий тип даних, що є прихованою формою вказівника, який при зверненні автоматично розіменовується. Посилання можна розглядати як ще одне ім'я об'єкту. Посиланн

Типи даних користувача
Описані раніше вбудовані типи даних мови C++ можуть бути доповнені новими типами даних, визначеними самим користувачем. Типи даних користувача діляться на три групи: переліки, структури й об'єднанн

Структури мови C
Масив є сукупністю елементів одного типу, а структура є сукупністю елементів різних типів. Оголошення структури має наступний формат:   struct struct_name {

Оголошення typedef
Оголошення, що починається з ключового слова typedef, вводить нове ім'я (синонім) для типу, а не оголошує нову змінну цього типу. Формат оголошення typedef наступний:   typed

Масиви як аргументи
Якщо в якості аргументу функції задається масив, то передається вказівник на його перший елемент. Наприклад:   int strlen(const char*); void f() {

Аргументи за умовчанням
У функції загального призначення можуть бути більше аргументів, ніж це потрібно в найпростіших і найбільш часто використовуваних випадках. Зокрема, це властиво функціям, що будують об'єкти по запит

Макрос WINAPI
Оскільки компілятор Visual C++ більше не підтримує ключових слів __pascal, __fortran та __syscall, їх дію рекомендується емулювати за допомогою описаних вище ключових слів __cdecl, __stdcall або __

ПРОГРАМУВАННЯ ВИКЛЮЧЕНЬ
Виключною ситуацією, або виключенням (exception), називається переривання нормального потоку виконання програми у відповідь на непередбачену або аварійну подію. Події, що приводять до викл

Виключення Win32
Разом з програмними викликами виключень за допомогою інструкції throw, виключення генеруються системними програмами Win32 API у відповідь на збій апаратного або програмного забезпечення. Такі виклю

Обробка виключень Win32
Існує декілька способів обробки виключень Win32. Найбільш простий з них полягає в використанні блоку catch з трьома крапками:   try { // … // генер

МОДУЛЬНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
Набір зв'язаних процедур разом з даними, які вони обробляють, називається модулем. Модуль – програмний фрагмент, який є будівельним блоком для побудови великих програм. Як правило, модуль складаєть

Макроси
Директива #define для оголошення макросів має дві синтаксичні форми:   #define ідентифікатор макроозначення #define ідентифікатор (список параметрів) макроозначення

Конструктори
Раніше наведене оголошення класу CFrame дозволяє ініціалізувати змінні-члени об'єктів класу шляхом виклику програмою користувача функції-члена класу SetCoord(). В якості іншого, стандартно

Конструктори за умовчанням
Конструктор без аргументів називають конструктором за умовчанням. Такий конструктор звичайно ініціалізує змінні-члени, присвоюючи їм стандартні, встановлювані за умовчанням значення. Наприклад, нас

Деструктори
Відповідно до принципів об'єктно-орієнтованого програмування| в класі можна оголосити спеціальну функцію-член|, звану деструктором. Деструктор автоматично викликається кожного разу при зни

Правила спадкування
Спадкування, тобто породження одного класу з іншого, дозволяє повторно використовувати коди й структури даних, раніше створені для інших класів. Це робить програму зрозумілішою і допомагає в моделю

Переваги спадкування
Як випливає з приведених вище простих прикладів, спадкування дозволяє повторно використовувати створені раніше фрагменти програм і структури даних. Це дозволяє уникнути непотрібного дублювання прог

Конструктори приведення
Конструктор приведення класу — це конструктор з єдиним аргументом, тип якого відрізняється від типу класу. Такий конструктор звичайно ініціалізує новий об'єкт, використовуючи літерали, або дані змі

УЗАГАЛЬНЕНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
Узагальнене програмування з використанням шаблонів мови C++ полегшує генерацію сімейств функцій або класів, що оперують множинами даних різних типів. При цьому не виникає необхідності створювати ок

Клас string
У мові C++ для представлення і обробки рядків є дві можливості. По-перше, можна використовувати символьний масив, що закінчується нулем і є рядком в стилі мови C, як це й робилося практичн

Контейнери
Перед тим, як дати загальне визначення контейнера, спочатку як приклад сконструюємо простий контейнер на базі розглянутого раніше стека символів. Ми можемо узагальнити стек символів до сте

Потоки вводу - виводу
Як вже мовилося раніше, якщо програма на мові C починає виконуватися, автоматично відкриваються три потоки: stdin, stdout і stderr.Щось схоже має місце при завантаженні програми, написаної на мові

Класи потокового вводу - виводу
У C++ ввід - вивід забезпечується підключенням до програми заголовного файлу <iostream>. Саме в цьому файлі оголошені класи, що підтримують операції вводу – виводу. Система вводу – в

Прапори формату
Кожен потік вводу - виводу пов'язаний з набором прапорів формату (format flags), які управляють способом форматування інформації і є бітовими масками. Ці маски оголошені в класі ios як дані перелік

Закриття файлу
Для закриття файлу використовується функція-член| close(). Наприклад, щоб закрити файл, пов'язаний з потоком mystream, необхідна наступна інструкція:   mystream.close ();

Контроль стану вводу - виводу
В системі вводу - виводу C++ підтримується інформація про стан після кожної операції вводу - виводу. Поточний стан потоку вводу - виводу, який зберігається в об'єкті типу iostate, є переліком, визн

Атрибути
Атрибути є позначками, що використовуються програмістом для передачі декларативної інформації. Приймачем інформації може бути інструментальне середовище, програма-конструктор, аналізатор програмног

Мова програмування Visual Basic .NET
Хоча мови програмування керований C++, С# та Visual Basic .NET (VB) семантично мають практично однакові можливості, оскільки всі вони базуються на загальній специфікації мов програмування .NET (CLS

Цикл For
В мові С++ цикл for має дещо інший синтаксис, ніж цикл For в мові VB, але концепція залишається тою ж самою, якщо не зважати на те, що операція, яка виконується в кінці кожної ітерації, має бути вк

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги