рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Типи даних користувача

Типи даних користувача - Конспект, раздел Образование, Конспект лекцій СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ Описані Раніше Вбудовані Типи Даних Мови C++ Можуть Бути Доповнені Новими Тип...

Описані раніше вбудовані типи даних мови C++ можуть бути доповнені новими типами даних, визначеними самим користувачем. Типи даних користувача діляться на три групи: переліки, структури й об'єднання.

Список елементів, що входять в тип даних користувача, завжди береться в фігурні дужки. Услід за оголошенням нового типу відразу ж за закриваючою фігурною дужкою може слідувати оголошення одної або декількох змінних (об'єктів) цього типу. Ознакою, що оголошення змінних (об'єктів) відсутні, є наявність крапки з комою відразу за закриваючою дужкою.

2.5.1 Переліки

При використанні обмеженого числа логічно зв'язаних пойменованих констант зручно користуватися переліками. Перелік (enum) – це тип даних, який задає перелік значень та їх змістовних назв. Оголошення переліку має наступний формат:

 

enum enum_name

{

item1_name[= ціле_значення1],

item2_name[= ціле_значення2],

itemN_name[= ціле_значенняN]

};

 

Тут квадратні дужки позначають необов'язкові елементи оголошення, тобто цілі значення пойменованим константам можуть не задаватися. Якщо для якогось елементу значення не задано, йому присвоюється значення на одиницю більше, ніж попередньому елементу. Для першого елементу в списку за умовчанням присвоюється нульове значення.

Ім'я переліку enum_name в оголошенні також може бути відсутнім. В цьому випадку перелік є просто оголошенням списку пойменованих констант. Інакше, якщо ім'я переліку задано, воно стає ім'ям нового типу даних користувача – переліку з цим ім'ям.

Наприклад:

 

enum {ASM, AUTO, BREAK};

 

Тут оголошені три цілі константи, які називаються елементами переліку, і їм присвоєні значення. Оскільки за умовчанням значення елементів переліку починаються з 0 і йдуть в зростаючому порядку, то наведений перелік еквівалентний оголошенням:

 

const ASM = 0;

const AUTO = 1;

const BREAK = 2;

 

Попередньому переліку могло бути присвоєне ім'я, наприклад:

 

enum keyword {ASM, AUTO, BREAK};

 

Ім'я переліку keyword стає ім'ям нового типу.

За допомогою стандартних приведень тип переліку може неявно приводитися до типу int. Зворотне приведення (з типу int в перелік) повинно бути задано явно. Наприклад:

 

void f()

{

keyword k = ASM;

int i = 0;

k = i; // помилка

k = keyword(i);

i = k;

k = 4; // помилка

}

 

Останнє присвоювання пояснює, чому немає неявного приведення з int в перелік: більшість значень типу int не має представлення в даному переліку.

Описуючи змінну з типом keyword замість очевидного int, користувачу, як і компілятору, дається інформація про те, як використовуватиметься ця змінна. Наприклад, для наступного фрагменту програми:

 

keyword key;

switch (key)

{

case ASM:

// виконати що-небудь

break;

case BREAK:

// виконати що-небудь

break;

}

 

компілятор може видати попередження, оскільки з трьох можливих значень типу keyword використовуються тільки два.

Приклад переліку з явно заданими значеннями:

 

enum int16

{

sign=0100000,

most_significant=040000,

least_significant=1

};

 

Значення, що задаються, необов'язково повинні бути різними, позитивними і йти в зростаючому порядку. Наприклад:

 

enum Suit

{

Diamonds = 5,

Hearts,

Clubs = 4,

Spades

};

 

Значення констант Diamonds, Hearts, Clubs і Spades будуть 5, 6, 4, і 5 відповідно. Слід зауважити, що 5 присвоєно двом елементам: Diamonds і Spades.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Конспект лекцій СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ

Конспект лекцій... по дисциплiні СИСТЕМНЕ ПРОГРАМУВАННЯ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Типи даних користувача

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

РОБОТА З ДАНИМИ
Якість організації і представлення даних, що обробляються програмами, має не менше значення, ніж хороше розбиття програм на функції, обробляючі ці дані, та реалізація алгоритмів цих функцій. Більш

Оголошення
В мові С++ кожне ім'я (ідентифікатор) слід оголосити перш, ніж воно буде використовуватися в програмі. Це означає, що потрібно вказати його тип, щоб компілятор знав, до якого виду об'єктів має відн

Синтаксис оголошення
Оголошення складається з чотирьох частин: необов'язкових одного або декількох специфікаторів, базового типу, частки оголошення і, можливо, ініціалізатора. За винятком визначень функцій і просторів

Посилання
Посилання (reference) – особливий тип даних, що є прихованою формою вказівника, який при зверненні автоматично розіменовується. Посилання можна розглядати як ще одне ім'я об'єкту. Посиланн

Структури мови C
Масив є сукупністю елементів одного типу, а структура є сукупністю елементів різних типів. Оголошення структури має наступний формат:   struct struct_name {

Оголошення typedef
Оголошення, що починається з ключового слова typedef, вводить нове ім'я (синонім) для типу, а не оголошує нову змінну цього типу. Формат оголошення typedef наступний:   typed

Масиви як аргументи
Якщо в якості аргументу функції задається масив, то передається вказівник на його перший елемент. Наприклад:   int strlen(const char*); void f() {

Аргументи за умовчанням
У функції загального призначення можуть бути більше аргументів, ніж це потрібно в найпростіших і найбільш часто використовуваних випадках. Зокрема, це властиво функціям, що будують об'єкти по запит

Макрос WINAPI
Оскільки компілятор Visual C++ більше не підтримує ключових слів __pascal, __fortran та __syscall, їх дію рекомендується емулювати за допомогою описаних вище ключових слів __cdecl, __stdcall або __

ПРОГРАМУВАННЯ ВИКЛЮЧЕНЬ
Виключною ситуацією, або виключенням (exception), називається переривання нормального потоку виконання програми у відповідь на непередбачену або аварійну подію. Події, що приводять до викл

Виключення Win32
Разом з програмними викликами виключень за допомогою інструкції throw, виключення генеруються системними програмами Win32 API у відповідь на збій апаратного або програмного забезпечення. Такі виклю

Обробка виключень Win32
Існує декілька способів обробки виключень Win32. Найбільш простий з них полягає в використанні блоку catch з трьома крапками:   try { // … // генер

МОДУЛЬНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
Набір зв'язаних процедур разом з даними, які вони обробляють, називається модулем. Модуль – програмний фрагмент, який є будівельним блоком для побудови великих програм. Як правило, модуль складаєть

Директиви препроцесора
Існує 14 стандартних директив препроцесора:   #include #define #undef #if #ifdef #ifndef #elif #else #

Макроси
Директива #define для оголошення макросів має дві синтаксичні форми:   #define ідентифікатор макроозначення #define ідентифікатор (список параметрів) макроозначення

Конструктори
Раніше наведене оголошення класу CFrame дозволяє ініціалізувати змінні-члени об'єктів класу шляхом виклику програмою користувача функції-члена класу SetCoord(). В якості іншого, стандартно

Конструктори за умовчанням
Конструктор без аргументів називають конструктором за умовчанням. Такий конструктор звичайно ініціалізує змінні-члени, присвоюючи їм стандартні, встановлювані за умовчанням значення. Наприклад, нас

Деструктори
Відповідно до принципів об'єктно-орієнтованого програмування| в класі можна оголосити спеціальну функцію-член|, звану деструктором. Деструктор автоматично викликається кожного разу при зни

Правила спадкування
Спадкування, тобто породження одного класу з іншого, дозволяє повторно використовувати коди й структури даних, раніше створені для інших класів. Це робить програму зрозумілішою і допомагає в моделю

Переваги спадкування
Як випливає з приведених вище простих прикладів, спадкування дозволяє повторно використовувати створені раніше фрагменти програм і структури даних. Це дозволяє уникнути непотрібного дублювання прог

Конструктори приведення
Конструктор приведення класу — це конструктор з єдиним аргументом, тип якого відрізняється від типу класу. Такий конструктор звичайно ініціалізує новий об'єкт, використовуючи літерали, або дані змі

УЗАГАЛЬНЕНЕ ПРОГРАМУВАННЯ
Узагальнене програмування з використанням шаблонів мови C++ полегшує генерацію сімейств функцій або класів, що оперують множинами даних різних типів. При цьому не виникає необхідності створювати ок

Клас string
У мові C++ для представлення і обробки рядків є дві можливості. По-перше, можна використовувати символьний масив, що закінчується нулем і є рядком в стилі мови C, як це й робилося практичн

Контейнери
Перед тим, як дати загальне визначення контейнера, спочатку як приклад сконструюємо простий контейнер на базі розглянутого раніше стека символів. Ми можемо узагальнити стек символів до сте

Потоки вводу - виводу
Як вже мовилося раніше, якщо програма на мові C починає виконуватися, автоматично відкриваються три потоки: stdin, stdout і stderr.Щось схоже має місце при завантаженні програми, написаної на мові

Класи потокового вводу - виводу
У C++ ввід - вивід забезпечується підключенням до програми заголовного файлу <iostream>. Саме в цьому файлі оголошені класи, що підтримують операції вводу – виводу. Система вводу – в

Прапори формату
Кожен потік вводу - виводу пов'язаний з набором прапорів формату (format flags), які управляють способом форматування інформації і є бітовими масками. Ці маски оголошені в класі ios як дані перелік

Закриття файлу
Для закриття файлу використовується функція-член| close(). Наприклад, щоб закрити файл, пов'язаний з потоком mystream, необхідна наступна інструкція:   mystream.close ();

Контроль стану вводу - виводу
В системі вводу - виводу C++ підтримується інформація про стан після кожної операції вводу - виводу. Поточний стан потоку вводу - виводу, який зберігається в об'єкті типу iostate, є переліком, визн

Атрибути
Атрибути є позначками, що використовуються програмістом для передачі декларативної інформації. Приймачем інформації може бути інструментальне середовище, програма-конструктор, аналізатор програмног

Мова програмування Visual Basic .NET
Хоча мови програмування керований C++, С# та Visual Basic .NET (VB) семантично мають практично однакові можливості, оскільки всі вони базуються на загальній специфікації мов програмування .NET (CLS

Цикл For
В мові С++ цикл for має дещо інший синтаксис, ніж цикл For в мові VB, але концепція залишається тою ж самою, якщо не зважати на те, що операція, яка виконується в кінці кожної ітерації, має бути вк

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги