рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета та завдання навчальної дисципліни - раздел Психология, Психолого-педагогічні основи музичного сприймання Курс «Психолого-Педагогічні Основи Сприймання Музики» Розрахований На Удоскон...

Курс «Психолого-педагогічні основи сприймання музики» розрахований на удосконалення професійної майстерності майбутніх вчителів музики. Він є органічною складовою загальної системи підготовки студентів, і оволодіння матеріалом цього курсу передбачає забезпечення комплексного підходу до справи педагогічного виховання студентів. При розробці даного курсу враховані основні положення музичної психології, накопичені сучасною наукою, як вітчизняною, так і зарубіжною, а також зроблено акцент на засвоєнні або актуалізації тих знань в галузі педагогіки та методики музичного виховання, які є необхідними для підвищення професійної компетенції музиканта-педагога. Головна мета дисципліни – передати студенту знання та сформувати у нього навички, які допоможуть йому в майбутньому, при здійсненні фахової діяльності, більш свідомо й раціонально планувати та здійснювати систему педагогічних впливів на учнів. Звідси й випливають основні завдання, які має вирішувати дана дисципліна: навчити студентів грамотно моделювати навчальний процес, обираючи при цьому найдоцільніші методи та прийоми, а також адекватно діагностувати рівень музичної підготовки учнів та вірно оцінювати структуру й специфіку музичних здібностей кожного з них, що є необхідною умовою для забезпечення ефективності дій, спрямованих на розвиток музично-естетичної культури учнів. Особлива увага під час вивчення курсу приділяється аналізу педагогічних умов розвитку музичних здібностей, психологічному обґрунтуванню цього процесу.

Курс розрахований на актуалізацію тих знань у галузі педагогіки, загальної психології, вікової та педагогічної психології, які студенти засвоїли попередньо. Дисципліна «Психолого-педагогічні основи музичного сприймання» є теоретичною, але має досить конкретне практичне спрямування, зокрема націлена на практично-виховну діяльність вчителя; вона дає можливість суто теоретичні знання, отримані раніше, застосувати на практиці під час роботи в школі.

Вивчення курсу допомагає студенту свідомо опановувати знання та навички з курсу методики музичного виховання, полегшує вибір необхідних педагогічних методів та методичних прийомів у роботі з учнями та дозволяє посилити ефективність їх використання. Таким чином, матеріал даного курсу в певній мірі є методологічною основою для вивчення курсу методики музичного виховання.

Курс вивчається протягом семестру й передбачає як використання лекційної форми роботи, так і проведення практичних занять. Специфічним для лекційних занять можна вважати демонстрацію окремих закономірностей музичного сприймання, що ілюструють текст лекції, а також організацію і проведення міні-експерименту, що допоможе виявити психологічні особливості сприйняття часу в процесі слухання музики. Окремо слід зазначити, що у відповідності з сучасними тенденціями розвитку педагогіки вищої школи значно збільшено кількість годин, відведених на самостійну роботу студентів, яка має бути спрямованою як на більш детальне вивчення питань, що попередньо розглядались в аудиторії, так і на цілком самостійне опрацювання деяких тем.

Повноцінне засвоєння інформації, що надається під час вивчення курсу, можливе за умов постійної актуалізації тих знань, що були отримані студентами раніше, зокрема при вивченні елементарної теорії музики, гармонії, поліфонії, аналізу музичних форм, а також циклів психологічних та педагогічних наук, у тому числі – методики музичного виховання.

Активізувати увагу й надати творчий характер процесу засвоєння навчальної інформації допомагає застосування проблемно-пошукових методів навчання, створення проблемних ситуацій, що дозволить зробити засвоєння матеріалу більш послідовним, системним. Ефективності засвоєння запропонованої інформації сприятиме демонстрація окремих закономірностей музичного сприймання.

Викладаючи ту або іншу тему, слід робити при цьому акцент на тих практичних проблемах і ситуаціях, які можуть виникнути на уроці музики в школі або під час проведення позакласної (чи позашкільної) виховної роботи.

Під час засвоєння курсу студент повинен:

- продемонструвати глибокі й системні знання матеріалу курсу;

- вільно володіти спеціальною термінологією, при необхідності пояснити значення кожного терміну;

- вміти застосувати отриманні знання у запропонованій проблемній ситуації;

- вміти пояснити окремі положення в галузі музичної психології;

- навчитись психологічно обґрунтовувати обрання тих або інших методів та прийомів в контексті вирішення конкретних дидактичних задач.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Психолого-педагогічні основи музичного сприймання

Інститут педагогічної освіти... Кафедра музичного мистецтва ЗАТВЕРДЖУЮ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Мета та завдання навчальної дисципліни

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
  «Психолого-педагогічні основи музичного сприймання»   напряму підготовки: 0202 «Мистецтво» для спеціальності 6.020204 «Музичне мисте

Зміст навчальної дисципліни
Вивчення курсу дисципліни передбачає засвоєння тем, в яких міститься як загальнотеоретична інформація з області музичної психології, так і інформація, яка спрямована на формування професійних вмінь

Змістовний модуль1.Основні музичні здібності.
Тема1. Музичні здібності та музична обдарованість Поняття здібності. Соціогенетична та біогенетична концепції формування здібностей. Загальні та спеціальні музичні здібності. Зв᾽язок

Діагностика рівня розвитку та умови формування музичних здібностей
Питання для самоконтролю 1.Що таке здібність. Взаємозв’язок понять «здібність» та «діяльність». 2.Соціогенетиччні та біогенетичні концепції формування здібностей.

Формування мелодичного слуху
Питання для самоконтролю 1.Що таке темброво-звуковисотне сприймання висоти. 2.Чим відрізняється відчуття висоти у власному значенні від темброво-звуковисотного сприймання в

Особливості формування гармонічного слуху
Питання для самоконтролю 1.Ступені злиття звуків. 2.Чим відрізняється темброве сприйняття співзвуч від гармонічного. 3.Що таке співзвуччя та акорд, що є загального

Розвиток музикально-ритмічного відчуття. Е.Жак-Далькроз та його педагогічна система музикально-ритмічного виховання
Питання для самоконтролю 1.Поняття музичного ритму. 2.Психологічна природа музичного ритму. 3.Встановлення музикально-ритмічного відчуття. 4.Е.Жак-Далькро

Стадії формування музичного сприймання
Питання для самоконтролю 1.Охарактеризувати основні новоутворення у немовляти, які мають істотне значення для формування та розвитку музичного сприймання.   2

Специфіка музичного мислення
  Питання для самоконтролю   1. В чому полягають характерні особливості музичного мислення. 2.Що таке змістовна (моделююча) сторона мистецтва..

Тестове завдання з курсу «Психолого-педагогічні основи музичного сприймання» (термінологічний блок).
  1.Відчуття – це   а) психічний процес відтворення інформації після її запам’ятовування; б) психічний процес відображення окремих властивостей предмет

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги