рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Экзістэнцыялізм

Экзістэнцыялізм - раздел Образование, ГІСТОРЫЯ СУСВЕТНАЙ ЛІТАРАТУРЫ Экзістэнцыялізм – Новая Філасофская, Літаратурна-Мастацкая Сістэма. Час, Нацы...

Экзістэнцыялізм – новая філасофская, літаратурна-мастацкая сістэма. Час, нацыянальныя асаблівасці яе зараджэння /Л. Шэстаў, М. Бярдзяеў, М. Хайдэгер, К. Ясперс, Ж.П. Сартр, А. Камю, С. дэ Бавуар і інш./. Пытанне пра ісціну як асноўная праблема вучэння. Асноўныя паняцці: “сітуацыя”, “выбар”, “адказнасць”, “абсурднасць” і “асуджанасць”, адкрыццё ў абсурдзе новага сэнсу існавання. Філасофія Ж.П. Сартра, асноўныя тэзісы трактата “Быццё і нішто” ў тэксце лекцыі “Экзістэнцыялізм – гэта гуманізм”. Проза і драматургія Сартра як вырашэнне экзістэнцыяльных праблем “на практыцы”, у мастацкай творчасці /зб. апавяданняў “Мур” у перакладзе па-беларуску, пераклад і пастаноўка п’есы “Пры зачыненых дзвярах”/. “Мёртвыя без пахавання” ў школьнай праграме.

З гісторыі жыццёвага і творчага шляху А. Камю, схема трыпціха з яго “Запісных кніжак”. Філасофія “Абсурду”: драматургія /“Калігула”, “Непаразуменне”/, проза /“Міф пра Сізіфа”, аповесць “Чужаніца”, іх беларускія пераклады/: становішча героя ў свеце – “адарванасць”, адчужанасць ад іншых, даследаванне душы героя ў двух кірунках – судом і самім героем, імкненне знайсці ісціну за межамі вызначанага, расплата. Філасофія “Бунта” – новая праграма жыцця і паводзін чалавека ў рамане “Чума” /магчыма параўнанне з карцінаю К. Брулова “Апошні дзень Пампеі”/, прызнанне існавання іншых каштоўнасцей акрамя традыцыйных, афіцыйных або агульнапрынятых, сімволіка “чумы” на значным адрэзку часу. 3-і перыяд творчасці Камю: матывы і вобразы.

Элементы экзістэнцыялізму ў літаратуры Беларусі. Вершы М. Багдановіча “Ой, чаму я стаў паэтам...”, “Даўно ўжо целам я хварэю і хвор душой...” і інш. Разуменне свабоды на мяжы са смерцю /т.зв. “пагранічная сітуацыя”/. Экзістэнцыялісцкія матывы ў беларускай паэзіі /А. Разанаў – зборнік “Шлях-360”/ і прозе / аповесці і апавяданні В. Быкава, дылогія “Партызаны” А. Адамовіча, зборнік “Белы мурашнік” П. Васючэнкі/.

Неаавангардызм /поставангардызм/. Тэатр абсурду” /авангардысцкі кірунак – С. Бекет, памяркоўная абсурдысцкая драма – Э. Іонэска/. Эксперыментальны кірунак – “новы раман”: імкненне ўбачыць свет па-новаму, выключыўшы герояў, аўтара, падзеі і інш. Н. Сарот – французская пісьменніца, руская па паходжанню, адлюстраванне “трапізмаў” /адценняў, напаўусвядомленых пачуццяў, рухаў душы/ у раманах “Залатыя плады”, “Ці чуеце вы іх?”. Падрабязнасці рэчыўнага свету, дэталёвасць у апісанні прадметаў у раманах “Рэўнасць”, “У лабірынце”А. Роб-Грые, тэарэтыка “новага рамана”. Імкненне карэнным чынам змяніць традыцыйную раманную структуру ў творчасці М. Бютора /“Ступені”, “Час, які цячэ” і інш./. “Новы раман” як “антыраман”.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ГІСТОРЫЯ СУСВЕТНАЙ ЛІТАРАТУРЫ

Вучэбна метадычнае аб яднанне вышэйшых навучальных устано... Рэспублікі Беларусь па педагагічнай адукацыі... ЗАЦВЯРДЖАЮ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Экзістэнцыялізм

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

ГІСТОРЫЯ СУСВЕТНАЙ ЛІТАРАТУРЫ
  Тыпавая вучэбная праграма для вышэйшых навучальных устаноў па спецыяльнасцях:     УЗГОДНЕНА Старшыня вучэбна-метадычнага

Уводзіны
Сусветная літаратура:вызначэнне паняццяў. Сусветная літаратура –сукупнасць усіх літаратур народаў свету і іх адзінства. Паняцце пра метатэкст, інтэртэкст, звыштэкст. Вандроўныя (тр

Эпас як аповяд пра мінулае, гістарычнае і міфалагічнае
Класічныя ўзоры эпасуперыяду разлажэння першабытна-грамадскага ладу (індыйскія эпасы “Махабхарата” і “Рамаяна”, Эпас пра Гільгамеша). Акадскаялітаратура – Эпас пра Гільгамеша

Дантэ Аліг’еры
Асноўныя этапы жыццёвага і творчага шляху. Дантэ – “апошні паэт Сярэднявечча і разам з тым першы паэт Новага часу” (Ф.Энгельс): па кнізе “Новае жыццё” /сімволіка колераў, лічбаў, алегарызм вобразаў

Адраджэнне
Асноўныя паняцці Адраджэння, паходжанне назвы. Перыядызацыя. Паўночнае Адраджэнне. Канцэпцыя чалавека і свету. Абагаўленне чалавека. Гармонія чалавека і свету. Рэабілітацыя зямнога, цялеснага. Паня

ХVІІ стагоддзе і літаратурны працэс
Барока.Крызіс гуманізму. Літаратурная барацьба. Фарміраванне асноўных літаратурных кірункаў. Барока як мастацка-эстэтычная сістэма. Барока ў Іспаніі: П. Кальдэрон , яго рэлігійна-ф

ХVІІІ стагоддзе. Асветніцтва
ХVІІІ стагоддзе і яго месца ў гісторыі сусветнай літаратуры. Асветніцтва як комплекс ідэй у культурным руху Еўропы. Сувязь літаратуры з філасофіяй і эстэтыкай у ХVІІІ ст. Асноўныя літаратурныя кіру

Сусветная літаратура ХІХ стагоддзя
Вылучэнне гістарычных перыядаў: асноўныя літаратурна-мастацкія крытэрыі. Фарміраванне рамантызму пад уплывам сацыяльна-палітычных падзей у 2-й палове 1790-х гадоў /Германія, Англія

Нерэалістычная літаратура апошняй трэці ХІХ – пач. ХХ стст.
Літаратура натуралізму. Натуралізм як літаратурны кірунак, сувязь з рэалізмам. Ідэі пазітывізму і поспехі прыродазнаўчых навук – аснова яго зараджэння і развіцця. Натуралізм як мет

Мадэрнісцкі перыяд у развіцці сусветнай літаратуры
Два перыяды: 1-я палова – рэвалюцыйны, мадэрнісцкі, 2-я палова – пострэвалюцыйны, постмадэрнісцкі. Размежаванне і палярызацыя сацыяльна-культурных тэндэнцый, літаратурна-мастацкіх напрамкаў, а раза

Першая сусветная вайна і літаратура
Першая сусветная вайна як вынік гістарычных, палітычных, культурных працэсаў, як пачатак усеагульнага крызісу. Раман АнрыБарбюса “Агонь” і дакументальна-мастацкія нататкі М. Гарэцкага “На ім

Пісьменнікі свету ў барацьбе супраць фашызму
Зараджэнне антыфашысцкай літаратуры. Т.зв. вераснёўская літаратура ў Балгарыі. Грамадзянская вайна ў Іспаніі і літаратура: забойства Ф. Гарсія Лоркі, выгнанне лепшых паэтаў, барацьба супраць

Постмадэрнізм
Постмадэрнізм як процістаянне мадэрнізму і памкненне да мастацка-стылявых пошукаў на новым фармальна-змястоўным узроўні. Неабходнасць пераадольвання як прыкмета аднаўлення мастацтва ў 2-й палове ХХ

Краіны Лацінскай Амерыкі і літаратура ХХ ст.
Спецыфіка лацінаамерыканскага рамана ў ХХ ст. Перайманне еўрапейскіх традыцый. Зварот да нацыянальнай гісторыі і народнай творчасці. Спалучэнне рэальнага і міфалагічнага, фантастыкі і гратэску ў ме

Літаратура славянскіх краін ХХ ст.
Кастрычніцкая рэвалюцыя і яе значэнне для развіцця літаратуры ў гэтых краінах, адлюстраванне ў ёй падзей Першай сусветнай вайны. 20–30-я гады ў балгарскай, польскай, чэшскай і інш. літаратурах /Х.

Масавая літаратура
Асноўныя прыкметы, прычыны распаўсюджвання. Жанры рамана: бытавы, або жаночы; мілітарысцкі, або салдацкі; дэтэктыў /разнавіднасці: “псіхалагічны дэтэктыў”, “раман атмасферы”; класіка жанру – творы

Асноўная
1. Адамовіч Г.Я. З крыніц сусветнай літаратуры. – Мн., 1998 (ад Старажытнасці да ХІХ ст.). 2. Адамовіч Г.Я. Літаратурная класіка ў параўнальным вывучэнні. – Мн., 2008. 3. Баршчэўс

Дадатковая
1. Лапидус Н.И. Античная литература. – Мн., 1986. 2. Ковалева Т.В., Лапин И.Л., Паньков Н.А. Литература Средних веков и Возрождения. – Мн., 1988. 3. Разумовская М.В., Синило Г.В.,

Хрэстаматыі
Хрэстаматыя па літаратуры народаў свету. Ч.1. 9 кл. – Мн., 1995. Хрэстаматыя па літаратуры народаў свету: Дапаможнік. 8 кл. – Мн., 1992. Зарубежная литература средних веков (Сост.

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги