рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Нерэалістычная літаратура апошняй трэці ХІХ – пач. ХХ стст.

Нерэалістычная літаратура апошняй трэці ХІХ – пач. ХХ стст. - раздел Образование, ГІСТОРЫЯ СУСВЕТНАЙ ЛІТАРАТУРЫ Літаратура Натуралізму. Натуралізм Як Літаратурны Кірунак, С...

Літаратура натуралізму. Натуралізм як літаратурны кірунак, сувязь з рэалізмам. Ідэі пазітывізму і поспехі прыродазнаўчых навук – аснова яго зараджэння і развіцця. Натуралізм як метад: адмаўленне ад тыпізацыі і абагульненняў, фактаграфічнасць і капіраванне рэчаіснасці, захапленне дэталлю, асобнымі фактамі, строгая навуковасць адлюстравання, біялагізм – увага да фізіялагічных з’яў і тэорыі спадчыннасці, цікавасць да паталогіі і эротыкі і інш. “Тэрэза Ракен” Э. Заля як уласна натуралістычны раман. 20-томны цыкл раманаў “Ругон-Макары” (падзагаловак “Натуральная і сацыяльная гісторыя адной сям’і ў эпоху Другой імперыі”): гісторыя ўзнікнення сям’і (“Кар’ера Ругонаў”), узвышэнне яе да класу буржуазіі /“Грошы”, “Яго вялікасць Эжэн Ругон”, “Дамскае шчасце”, “Здабыча”/ і зніжэнне па сацыяльнай лесвіцы /“Западня”, “Жэрміналь”, “Зямля”, “Нана”/.

Літаратура дэкадансу. Філасофія дэкадансу і яе ўплыў на літаратуру. Інтуітывізм А. Бергсона: тэорыя мастацкай творчасці. Дэкаданс як складанае светаўспрыманне эпохі пераходу ад росквіту да крызісу і заняпаду буржуазнага грамадства, як рэакцыя на крызіс сацыяльна-палітычны, традыцыйных каштоўнасцей, адмаўленне ад навуковага пазнання свету і бачанне “іншай”, “вышэйшай” рэчаіснасці, амаралізм, фармалізм і наватарства ў мове і стылі. Сінтэз мастацтваў у рэчышчы літаратуры дэкаданса. Літаратурна-мастацкія кірункі. Эстэтызм. Тэорыя ў літаратуры і мастацтве, дзе мастацтва дэкларуецца вышэйшым за жыццё і здольным, апераджаючы, фарміраваць жыццё. Пазбаўленне мастацтва яго функцый – палітычнай, маральнай, выхавальнай, рэлігійнай і інш., акрамя эстэтычнай. Ідэі эстэтызму ў тэорыі О. Уайльда /праца “Выдумкі”/ і ў рамане “Партрэт Дарыяна Грэя”. Казкі Уайльда. Трагізм жыццёвага лёсу пісьменніка, адлюстраванне яго ў “Баладзе Рэдзінгскай турмы” /пераклад на бел. мову яго ўрыўка/ і ў лісце “De profundis” /“З глыбіні...”/.

Сімвалізм. Вера ў існаванне двух рэчаіснасцей, паміж якімі існуюць сувязі-адпаведнасці, якія спрыяюць спасціжэнню іншага свету з дапамогай інтуіцыі /Бергсон/, маўчання /Метэрлінк/, музыкі /Верлен/, жывапісу /“афарбоўкі галосных” А. Рэмбо/ і інш. Метад адпаведнасцей. Асноўныя матывы, тэмы, фармальныя адзнакі стылю. Імпрэсіянізм. Ключавыя паняцці: шматфарбнасць і зменлівасць жыцця, імгненнасць уражанняў. Зараджэнне ў жывапісе Францыі ў 1860-я гады. Перыяд станаўлення /Эдгар Манэ/, росквіту /Клод Манэ, Э. Дэга, К. Пісаро, А. Рэнэуар/, неаімпрэсіянізму /А. Сіслей, П. Сіньяк/, постімпрэсіянізму /П. Ван Гог, П. Гаген, А. Тулуз-Латрэк, А. Радэн, П. Сезан/. Імпрэсіянізм у музыцы /часткова М. Равель, упершыню паняцце выкарыстана ў дачыненні да твораў К. Дэбюсі, “Прэлюдыя да “Пасляпаўднёвага адпачынку фаўна” як музычная ілюстрацыя эклогі Малармэ/. Імпрэсіянізм у літаратуры. Поль Верлен: біяграфія паэта. Сімвалізм паэзіі Верлена. Верлен як паэт імпрэсіяніст. Паэтыка верша.

М.Багдановіч – перакладчык П.Верлена. Роля французскага паэта ў фарміраванні эстэтыкі і паэтыкі М. Багдановіча.

Тэорыя мастацтва бельгійскага паэта і драматурга М. Метэрлінка /праца “Скарбы ўтаймаваных”/, эвалюцыя светапогляду і стыляў. Сімвалісцкі тэатр Метэрлінка. Неарамантычная паэтыка “Сіняй птушкі”.

Рамантызм і неарамантызм. Неарамантызм у англійскай літаратуры і яго пашырэнне ў жанрах празаічнай літаратуры: прыгодніцкага рамана /Дж. Конрада, Г.Р. Хагарда, апавяданні Р. Кіплінга/, гістарычнага рамана /Р. Стывенсана, А. Конан Дойла, Г.К. Чэстэртана/, казачнага /“Кніга джунгляў” Кіплінга/ і інш. Драматургія Э. Растана /“Сірано дэ Бержэрак”, “Прынцэса Мара”/. Рамантызм у ЗША: Дж. Лондан і яго прыгодніцкія творы /“Паўночныя апавяданні”/. Неарамантычныя традыцыі. Тэма выпрабаванняў. Асаблівасці рамана-біяграфіі “Марцін Ідэн”. Кніга Ірвінга Стоўна “Марак у сядле” – біяграфія Дж. Лонадана, “апавяданні пра тое, як ён працаваў, кахаў і змагаўся”.

Літаратура ХХ – пачатку ХХІ стагоддзяў

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ГІСТОРЫЯ СУСВЕТНАЙ ЛІТАРАТУРЫ

Вучэбна метадычнае аб яднанне вышэйшых навучальных устано... Рэспублікі Беларусь па педагагічнай адукацыі... ЗАЦВЯРДЖАЮ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Нерэалістычная літаратура апошняй трэці ХІХ – пач. ХХ стст.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

ГІСТОРЫЯ СУСВЕТНАЙ ЛІТАРАТУРЫ
  Тыпавая вучэбная праграма для вышэйшых навучальных устаноў па спецыяльнасцях:     УЗГОДНЕНА Старшыня вучэбна-метадычнага

Уводзіны
Сусветная літаратура:вызначэнне паняццяў. Сусветная літаратура –сукупнасць усіх літаратур народаў свету і іх адзінства. Паняцце пра метатэкст, інтэртэкст, звыштэкст. Вандроўныя (тр

Эпас як аповяд пра мінулае, гістарычнае і міфалагічнае
Класічныя ўзоры эпасуперыяду разлажэння першабытна-грамадскага ладу (індыйскія эпасы “Махабхарата” і “Рамаяна”, Эпас пра Гільгамеша). Акадскаялітаратура – Эпас пра Гільгамеша

Дантэ Аліг’еры
Асноўныя этапы жыццёвага і творчага шляху. Дантэ – “апошні паэт Сярэднявечча і разам з тым першы паэт Новага часу” (Ф.Энгельс): па кнізе “Новае жыццё” /сімволіка колераў, лічбаў, алегарызм вобразаў

Адраджэнне
Асноўныя паняцці Адраджэння, паходжанне назвы. Перыядызацыя. Паўночнае Адраджэнне. Канцэпцыя чалавека і свету. Абагаўленне чалавека. Гармонія чалавека і свету. Рэабілітацыя зямнога, цялеснага. Паня

ХVІІ стагоддзе і літаратурны працэс
Барока.Крызіс гуманізму. Літаратурная барацьба. Фарміраванне асноўных літаратурных кірункаў. Барока як мастацка-эстэтычная сістэма. Барока ў Іспаніі: П. Кальдэрон , яго рэлігійна-ф

ХVІІІ стагоддзе. Асветніцтва
ХVІІІ стагоддзе і яго месца ў гісторыі сусветнай літаратуры. Асветніцтва як комплекс ідэй у культурным руху Еўропы. Сувязь літаратуры з філасофіяй і эстэтыкай у ХVІІІ ст. Асноўныя літаратурныя кіру

Сусветная літаратура ХІХ стагоддзя
Вылучэнне гістарычных перыядаў: асноўныя літаратурна-мастацкія крытэрыі. Фарміраванне рамантызму пад уплывам сацыяльна-палітычных падзей у 2-й палове 1790-х гадоў /Германія, Англія

Мадэрнісцкі перыяд у развіцці сусветнай літаратуры
Два перыяды: 1-я палова – рэвалюцыйны, мадэрнісцкі, 2-я палова – пострэвалюцыйны, постмадэрнісцкі. Размежаванне і палярызацыя сацыяльна-культурных тэндэнцый, літаратурна-мастацкіх напрамкаў, а раза

Першая сусветная вайна і літаратура
Першая сусветная вайна як вынік гістарычных, палітычных, культурных працэсаў, як пачатак усеагульнага крызісу. Раман АнрыБарбюса “Агонь” і дакументальна-мастацкія нататкі М. Гарэцкага “На ім

Пісьменнікі свету ў барацьбе супраць фашызму
Зараджэнне антыфашысцкай літаратуры. Т.зв. вераснёўская літаратура ў Балгарыі. Грамадзянская вайна ў Іспаніі і літаратура: забойства Ф. Гарсія Лоркі, выгнанне лепшых паэтаў, барацьба супраць

Экзістэнцыялізм
Экзістэнцыялізм – новая філасофская, літаратурна-мастацкая сістэма. Час, нацыянальныя асаблівасці яе зараджэння /Л. Шэстаў, М. Бярдзяеў, М. Хайдэгер, К. Ясперс, Ж.П. Сартр, А. Камю, С. дэ Бавуар і

Постмадэрнізм
Постмадэрнізм як процістаянне мадэрнізму і памкненне да мастацка-стылявых пошукаў на новым фармальна-змястоўным узроўні. Неабходнасць пераадольвання як прыкмета аднаўлення мастацтва ў 2-й палове ХХ

Краіны Лацінскай Амерыкі і літаратура ХХ ст.
Спецыфіка лацінаамерыканскага рамана ў ХХ ст. Перайманне еўрапейскіх традыцый. Зварот да нацыянальнай гісторыі і народнай творчасці. Спалучэнне рэальнага і міфалагічнага, фантастыкі і гратэску ў ме

Літаратура славянскіх краін ХХ ст.
Кастрычніцкая рэвалюцыя і яе значэнне для развіцця літаратуры ў гэтых краінах, адлюстраванне ў ёй падзей Першай сусветнай вайны. 20–30-я гады ў балгарскай, польскай, чэшскай і інш. літаратурах /Х.

Масавая літаратура
Асноўныя прыкметы, прычыны распаўсюджвання. Жанры рамана: бытавы, або жаночы; мілітарысцкі, або салдацкі; дэтэктыў /разнавіднасці: “псіхалагічны дэтэктыў”, “раман атмасферы”; класіка жанру – творы

Асноўная
1. Адамовіч Г.Я. З крыніц сусветнай літаратуры. – Мн., 1998 (ад Старажытнасці да ХІХ ст.). 2. Адамовіч Г.Я. Літаратурная класіка ў параўнальным вывучэнні. – Мн., 2008. 3. Баршчэўс

Дадатковая
1. Лапидус Н.И. Античная литература. – Мн., 1986. 2. Ковалева Т.В., Лапин И.Л., Паньков Н.А. Литература Средних веков и Возрождения. – Мн., 1988. 3. Разумовская М.В., Синило Г.В.,

Хрэстаматыі
Хрэстаматыя па літаратуры народаў свету. Ч.1. 9 кл. – Мн., 1995. Хрэстаматыя па літаратуры народаў свету: Дапаможнік. 8 кл. – Мн., 1992. Зарубежная литература средних веков (Сост.

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги